اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

goggo 26-04-2013 11:11 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hemaya (المشاركة 502399)
يا استاذ وليد انا كنت فاتح حساب ديمو ب 5000 و 0.5 لوت قيمة العقد وكسب ووصل الحساب ل 8000 والوقتي السعر عاكس جامد والايكونتي 1500 دولار !!!

اعتقد كان لازم اللوت يكون 0.05 اي 50 سنت للعقد لان كل 1000 دولار تدخل ب 10 سنت

hossammax 27-04-2013 01:14 AM

زيزو اخبار الاكسبرت معاك ايه ؟؟
وكدا انت مجره ليك كام اسبوع ؟
وتفتكر بالمضاعفات يتحمله حساب بكام لان عندى كان شغال دون المضاعفات؟
وناوى تفتح ورشة ليه ولا لا؟

hussien86 27-04-2013 01:18 AM

ArbitrageReverse محتاج راس مال كبير جامد يتحمل الصفقات الكثيرة :D.. لكن علي فكرة الاكسبيرت يبدو انه ابو يونس استغله صح بفكرة العلاقة بين الكندي والنيوزلاندي ..كم انت كبير ياوليد :D
وفيه كمان اكسبيرت اسمه Besmallah يعني بسم الله..هدا اللي مش عارفله طريق :D.. وفيه صفقات من اكسبيرتات ناسخه للصفقات من والي ..هدا والله اعلم هي اللي لاحظته من الحساب تاعه :1 (16):

hussien86 27-04-2013 01:56 AM

اشرح بسرعه اللي فهمته عن هدا الاكسبيرت..هلا فكرة الاكسبيرت بتنحط علي عملات معينة مثلا ازواج اليورو معا او ازواج الدولار معا وووو.. تحط علي كل شارت السعر الحالي للزوج وهو يحسب لحاله امتي يفتح الصفقات لما يشتري من ادني سعر ويبيع من اعلي سعر يفتح صفقة كل ربع ساعه او ساعه علي حسب الفريم اللي واضعه علي الشارت ... لو وضعناه علي شارت النيوزلاندي والكندي مع بعض هيدخل صفقتين عكس بعض مثلا بيع كندي وشراء نيوزلندي.. لكن ابو يونس نظريته غير هو يشتري الزوجين معا ليحدث الاتزان .. اظن بيتسخدم اكسبيرت الاربتراج ده علي النيوزلندي ليفتح صفقات شراء (لانه في الحساب كل صفقات النيوزلندي عن طريق الاكسبيرت ده ) ويستخدم اكسبيرت ناسخ للصفقات ليفتح صفقات الكندي شراء ايضا (ويمكن نفس الاكسبيرت بس من حساب تاني بينسخ الصفقات )لانه واضح انه اكسبيرت تاني.. لانه لو شغال الاكسبيرت نفسه علي الشارتين كان فتح صفقتين وحده شراء والتانية بيع .. وهدا عكس النظرية اللي شرحها اخ وليد ..كمان نسخ الصفقات من والي الحساب يعني فيه حسابات تانية بجرب عليها :D.. .. هدا والله اعلم يمكن انا بهيص او بخرف :D بس متاكد بنسبة كبيرة منن الي بقوله .. واعتقد اكسبيرت بسم الله تطوير للاربتراج لانه اخر صفقات للنيوزلندي عن طريقه ...ياريت لو حد فهم يفهمني لاني تعبت معاك ياوليد :D
ومره اخري نرجع ونقول
كم انت كبييييييييييييير ياابا يونس كل شي يقع في ايدك تحوله كنز ماشاء الله عليك:1 (72)::1 (72):

maherfx 27-04-2013 08:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 502548)
ArbitrageReverse محتاج راس مال كبير جامد يتحمل الصفقات الكثيرة :D.. لكن علي فكرة الاكسبيرت يبدو انه ابو يونس استغله صح بفكرة العلاقة بين الكندي والنيوزلاندي ..كم انت كبير ياوليد :D
وفيه كمان اكسبيرت اسمه Besmallah يعني بسم الله..هدا اللي مش عارفله طريق :D.. وفيه صفقات من اكسبيرتات ناسخه للصفقات من والي ..هدا والله اعلم هي اللي لاحظته من الحساب تاعه :1 (16):

اكسبيرت Besmallah دة انا شوته فى منتدى مجاور بس نتايجه مش اوى يعنى :1:

wolfkamikaz 28-04-2013 06:23 PM

ماشاء الله عليك يا اخي hussien86 على اجتهادك
كل ما في الامر انه بفهم العلاقة بين الزوجين
تفكر عكس الجميع
شوف اي احد يفكر ان زوجين متعاكسين اذن شراء للاول و بيع للثاني
لكن هذا غلط
لان رجوع السعر لتربح يكاد يكون مستحيل
لكن اذا الاول شراء و الاخر شراء واحد يصعد و الاخر يهبط
واحد يحقق ارباح و الاخر خسائر اي الاكويتي مستقرة و المارجن متوفر
و فجأة يصحح زوج و يبقى الاخر رابح بسبب الدورة المتقنة
هذا كل ما في الامر
صحيح يلزمه رأس مال لهذا الاستثمار
لكن بما اني جربت فقط ديمو على حسابات عدة و نجح
قلت لما لا اجربه حقيقي لكن بالسنت ب 100 دولار
اي ب 10000 سنت
و نرى النتائج حقيقي
من يديني شركة بالسنت

abolila 28-04-2013 07:03 PM

انت فين يا عم وليد
اظهر كده وبان واحكى لنا على السيستم بالظبط
حمد لله على سلامتك

wolfkamikaz 28-04-2013 07:23 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abolila (المشاركة 502903)
انت فين يا عم وليد
اظهر كده وبان واحكى لنا على السيستم بالظبط
حمد لله على سلامتك

اهلا اخي و الله السستم بسيط
وقع تجربته على اكثر من حساب و نجح
و هو هيدج لكن بطريقة مختلفة حيث انني اشتري الزوجين المتضادين و اتربص بالربح حتى يأتي
مرت شهور و دائما هناك ربح
لم يبقى الا التجربة حقيقي
و انتظرك اراءكم

Badr 28-04-2013 07:37 PM

اخ وليد عى اي اساس يتم تحديد نقطة البداية سواء شرا او بيع للأن كل التبيريدات القادمة ستكون مبنية على أول خطوة ؟
و هل انت تحدد نقطة الدخول على احد الزوجين ؟ اقصد تحدد قرار الشرا مثلا من شارت النيوزولاندي ولا الكندي ؟
طبعا الطريقة لا يوجد بها ستوب بسبب التوازن الذي يحدث .. لكن أخد الربح لم أفهم بالظبط متي يتم اخذة يعني تغلط الصفقات كلها مرة واحدة للزوجين ام ماذا ؟
ما هي متوسط عمر الصفقات ؟ يعنى تستمر معنا حتى اغلاق السوق و لا ممكن نستمر حتى الأيام القادمة بعد اغلاق السوق ؟

RENKO 28-04-2013 07:40 PM

اخى وليد انا مش متابع حاليا بس فيه حاجه مش عارفها
كيف اعلم ان الدوره انتهت او ستبدا او ان هناك اختراق بالفعل؟؟
والسؤال الثانى هو كيف احدد الدخول هل هو شراء ام بيع
تحياتى

الساعة الآن 08:24 PM