اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

naitsi 04-05-2012 12:03 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

السلام عليكم صباحكم سعيد يا جنود ههههه ذيكوا انت زعلان لانك في سالب 38 - دولار وراس مالك اكتر من 200 دولار مالذي سأقوله انا الذي لذي رأس مال 100 دولار وسالب 51 - دولار هههههه نصف رأس المال ذاهب في الهوى وكلما يهبط النيوزلندي اذخل تعزيز لاكن سأوجه الظربة القاضية لليورو بعد الاخبار لان أخبار الامريكان ستجعل العملات تصعد ب 100 نقطة لفوق أو تنزل بها 100 لتحت يعني صواريخ قوية وطويلة المدى كل من يريد جمع مبالغ مهمة فل يستعد لتلك الاخبار لان الاغلبية ستذخل بعقود ستاندر والغنائم ستكون كتيرة بإذن الله تكون فئل خير علينا

الشامي 04-05-2012 12:19 PM

اليورو دولار انا عندي ثقة انه صاعد واخر هبوطه 1.3090 وممكن ميلحقهاش
الاسترالي ايضا صاعد واخر هبوطة 1.0240 لانه على الدالي كسر قناه صاعدة وبيعيد اختبارها وهو الان عند الخط العلوي المكسور
يعني دخولنا الحمد لله صحيح
اما ابن البوبي النيوزلاندي دا انا مش عارفله حاجة كسر كل حاجة
بس مستوى 0.7970مستوى قوي يدعمه للصعود لان الزوج صعد بقوة وموجه الهبوط دي موجه تصحيح لو رسمنه فايبو على الدالي هنلاقي 0.7970 مستوى فايبو 50 يعني كدا الزوج صحح 50 في المية وان شاء الله صاعد
هذا ما اعتقدة والله اعلم
ولكن المشكلة عندي في حاجتين
الاولى خايف من الاخبار
الثانية خايف السوق يقفل لان في الحالة دي هموت ويوم الاتنين يجي وتالت حاجة الخوف من الجاب الكبير

oshee 04-05-2012 12:23 PM

ربنا كريم يا ذيكو

Maximous 04-05-2012 12:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 326313)
السلام عليكم صباحكم سعيد يا جنود ههههه ذيكوا انت زعلان لانك في سالب 38 - دولار وراس مالك اكتر من 200 دولار مالذي سأقوله انا الذي لذي رأس مال 100 دولار وسالب 51 - دولار هههههه نصف رأس المال ذاهب في الهوى وكلما يهبط النيوزلندي اذخل تعزيز لاكن سأوجه الظربة القاضية لليورو بعد الاخبار لان أخبار الامريكان ستجعل العملات تصعد ب 100 نقطة لفوق أو تنزل بها 100 لتحت يعني صواريخ قوية وطويلة المدى كل من يريد جمع مبالغ مهمة فل يستعد لتلك الاخبار لان الاغلبية ستذخل بعقود ستاندر والغنائم ستكون كتيرة بإذن الله تكون فئل خير علينا

على الرغم من اختلافى معك فى ادراة راس المال ولكنى احييك على هدوئك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 326324)
اليورو دولار انا عندي ثقة انه صاعد واخر هبوطه 1.3090 وممكن ميلحقهاش
الاسترالي ايضا صاعد واخر هبوطة 1.0240 لانه على الدالي كسر قناه صاعدة وبيعيد اختبارها وهو الان عند الخط العلوي المكسور
يعني دخولنا الحمد لله صحيح
اما ابن البوبي النيوزلاندي دا انا مش عارفله حاجة كسر كل حاجة
بس مستوى 0.9770 مستوى قوي يدعمه للصعود لان الزوج صعد بقوة وموجه الهبوط دي موجه تصحيح لو رسمنه فايبو على الدالي هنلاقي 0.7970 مستوى فايبو 50 يعني كدا الزوج صحح 50 في المية وان شاء الله صاعد
هذا ما اعتقدة والله اعلم
ولكن المشكلة عندي في حاجتين
الاولى خايف من الاخبار
الثانية خايف السوق يقفل لان في الحالة دي هموت ويوم الاتنين يجي وتالت حاجة الخوف من الجاب الكبير

زيكو علشان تبطل قلق ايه اللى ممكن يحصل
او بمعنى اخر ايه اكبر مخاوفك
خلينا يا سيدى انت خسرت 100$ سيتبقى معك 100 اخرين ويمكنك تعويض خسائرك
ولكن لا داعى للتوتر والقلق فقلقك لا ولن يحرك السوق
تحياتى
وباذن الله هنكسب من صفقة النيوزلاندى

bary_3 04-05-2012 12:29 PM

صــــــبــــــاح الخــــــيــــر يــــا شــــــبـــــاب

أحمد سمير 04-05-2012 12:33 PM

نصيحة صغيرة لكل الناس القلقانة بجد السعر حركتة قليلة اوى دلوقتى ونفس المستوى ومش هتتحرك حركة كبيرة غير على الاخبار فقط فاحنا نقفل المنصة دلوقتى ونفتحها على الاخبار تفاديا للضغط والقلب والمرارة
اقفل المنصة دلوقتى وقوم اعمل اى حاجة غير متابعة تحرك الاسعار نقطة واتنين
والرجوع مرة اخرى قبل الخبر .. ان شاء الله

الشامي 04-05-2012 12:33 PM

استأذنكم هروح اصلي الجمعة وادعي
ربنا يستر

السيد الجبالي 04-05-2012 01:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 326334)
استأذنكم هروح اصلي الجمعة وادعي
ربنا يستر

تقبل الله ... ولا داعي للقلق يا اخي .. لان ما يصيبك ما كان ليخطئك وما يخطئك ما كان ليصيبك .. علينا نسعي وان نجد ونجتهد ... والنتيجه تكون دائما بد القدر ............... اللهم اكتب لنا خيرا وحببنا في الخير

azmmat 04-05-2012 01:25 PM

السلاك ليكم يا رجالة
أنا زيكم سبق و خسر حساب ب 500 دولار حقيقي ياه دا كانت أزمة نفسية خطيرة
أنا الآن بتداول على الديمو بتعلم و حالف يمين لرد ال 500 دولا بعدين
بخصوص الدولار أضن أن التوقعات الإيجابية للأخبار ستدف السعر نحو 1.3090 أضن قبا ما ينزل الخبر
انا حطيت لو صفقة معلقة كتعزيز في 1.3118 علشان ياخدها و هو في طريقو
إيه رايكم
متنساوش لايك يا غاليين

Pips Hunter 04-05-2012 01:47 PM

جمعة مباركة ياشباب و ان شاء الله تنتهي على خير
لسا راجع من صلاة الجمعة وكنت عاوز اقول للشيخ يدعي لنيوزلاندا بس الناس حاتسحبني اهبل :)
النيوزلاندي مسلب معايا 400 دولار و الأسترالي 300 وربنا يستر ويعدى اليوم ده على خير

الساعة الآن 10:12 PM