اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

salah-alhoot 04-05-2012 05:48 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

رد الجميل بالجميل يا ذيكو
ياما خسرنا في الفوريكس وياما ناس حتخسر امال الشركات والبنوك حتكسب الزاي

ELSHARKI 04-05-2012 05:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ذيكو (المشاركة 326582)
في ايه يا جماعة انا مجرحتش في حد الدكتور دا عنده 44 سنة يعني زي ابويا كل الحكاية اني قلت انا مش محظوظ معاه وطرقته مش منسباني لانها بتعكس كتير
وعلشان اعرفكم كيمو دخل الان توصية بيع يورو استرالي وحققت 50 نقطة وخرجت الحمد لله لعل الخمسين نقطة دول يزودوا المارجن شوية

حبيبى علشان الدكتور عنده 44 سنه مينفعش انك تقول اللى عايز يكسب يدخل عكس توصياته دا على اساس ايه ؟
انته كده غلطت فيه حاول تفهم الكلمه دى . وكمان انته مكسبتش من الدكتور نهائى !!!!!!!!

وبعدين انا ممكن ادخل توصيه شراء وانته تكون داخل بيع واهدافنا مختلفه ونقط ارتدادات انا حسبتها وانته حسبتها وانته تربح وانا اربح
دا العادى فى السوق
لكن دا دخل بيع وكسب ودا دخل شراء وبيخسر يبقى دا وحش ودا حلو وطبعا مع كامل احترامى لكيمو وللدكتور
انته خاطرت بفلوسك ولا لاء .حسابك كان يستحمل انعكاسات ولا لاء . ملتزمتش باستوب ليه

حبيبى والله العظيم انا ماعايزك تزعل منى بس راجل كبير فى سن والدك مينفعش تقول كده ليه

حقك عليا وسامحنى لو انا مضايقك

salah-alhoot 04-05-2012 05:52 PM

الف مبروك يا ذيكو وعقبال ما نكسب احنا اصل اليورو دولار عكسني بعد مكنت كسبان وتعطل السيرفر عليا ومقدرت اخرج بالمربح

الشامي 04-05-2012 05:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELSHARKI (المشاركة 326589)
حبيبى علشان الدكتور عنده 44 سنه مينفعش انك تقول اللى عايز يكسب يدخل عكس توصياته دا على اساس ايه ؟
انته كده غلطت فيه حاول تفهم الكلمه دى . وكمان انته مكسبتش من الدكتور نهائى !!!!!!!!

وبعدين انا ممكن ادخل توصيه شراء وانته تكون داخل بيع واهدافنا مختلفه ونقط ارتدادات انا حسبتها وانته حسبتها وانته تربح وانا اربح
دا العادى فى السوق
لكن دا دخل بيع وكسب ودا دخل شراء وبيخسر يبقى دا وحش ودا حلو وطبعا مع كامل احترامى لكيمو وللدكتور
انته خاطرت بفلوسك ولا لاء .حسابك كان يستحمل انعكاسات ولا لاء . ملتزمتش باستوب ليه

حبيبى والله العظيم انا ماعايزك تزعل منى بس راجل كبير فى سن والدك مينفعش تقول كده ليه

حقك عليا وسامحنى لو انا مضايقك

تصدق بالله اول مرة اكسب كان اول امس ومدخلتش معاه من الاول لاء لقيت السعر كان عاكس كتير ودخلت وكسبت من هبوط اليورو
ا

oshee 04-05-2012 05:57 PM

الله جاب الله خد الله عليه العوض ولا حول ولا قوه الا بالله

Pips Hunter 04-05-2012 06:03 PM

طيب في اقتراح ان مثلا اصحاب الحسابات الصغيرة مايدخلوش الا لما يلاقو توصية عاكسه 50 نقطة مثلا
بحيث اصحاب الحسابات الكبيرة يكونو بيعززو والصغيرين لسا داخلين بالتالى تتفادو الآنعكاسات الكبيرة

salah-alhoot 04-05-2012 06:06 PM

يا رب استرها معانا

naitsi 04-05-2012 06:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Pips Hunter (المشاركة 326601)
طيب في اقتراح ان مثلا اصحاب الحسابات الصغيرة مايدخلوش الا لما يلاقو توصية عاكسه 50 نقطة مثلا
بحيث اصحاب الحسابات الكبيرة يكونو بيعززو والصغيرين لسا داخلين بالتالى تتفادو الآنعكاسات الكبيرة

هههههه هاذه الفكرة رائعة ههههه لاكن المصيبة وهي لما لاتدخل لصفقة من الاول تراها طالعة موجبة واصحابها يربحوا المال وتقول حينها ياليتني ذخلت من البداية ولما تذخل من البداية تعكس عليك ههههه وتقول لو تأخرت ولم اذخل معهم لذخلت الان وكسبت سبحان الله نحن بني ٱدم نريد دائم الربح والإستعجال في أمورنا فالأرزاق كما قلت هي بيد الله وليس بأيدي العملات لو ربنا أراد أن يرزقبا لرزقنا لاكن هو يقوم بإمتحاننا الان ويجب ان نستغفره وعندما يؤذن المؤدن نذهب للمسجد وليس البقاء قدام الحاسوب فعندما سنردي ربنا بالعبادة وطاعته سيردينا بخيره وجوده فستغفروه وصبروا إن الله مع الصابرين

bary_3 04-05-2012 06:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة naitsi (المشاركة 326608)
هههههه هاذه الفكرة رائعة ههههه لاكن المصيبة وهي لما لاتدخل لصفقة من الاول تراها طالعة موجبة واصحابها يربحوا المال وتقول حينها ياليتني ذخلت من البداية ولما تذخل من البداية تعكس عليك ههههه وتقول لو تأخرت ولم اذخل معهم لذخلت الان وكسبت سبحان الله نحن بني ٱدم نريد دائم الربح والإستعجال في أمورنا فالأرزاق كما قلت هي بيد الله وليس بأيدي العملات لو ربنا أراد أن يرزقبا لرزقنا لاكن هو يقوم بإمتحاننا الان ويجب ان نستغفره وعندما يؤذن المؤدن نذهب للمسجد وليس البقاء قدام الحاسوب فعندما سنردي ربنا بالعبادة وطاعته سيردينا بخيره وجوده فستغفروه وصبروا إن الله مع الصابرين

طمنني الحساب لازال يستحمل؟؟؟؟؟؟

hateem 04-05-2012 06:12 PM

والله يا جماعه اللى بيخسر مع الدكتور هو اللى مفهمش طريقته ومعرفش يستفيد منها دكتور رافت قال كذا مره ان الاهداف باذن الله مضمونه وادراه راس مالك واحترافك تجعل من الانعكاس تبريد حتى نوصل للهدف محققين ضعف نقاط التوصيه وبصراحه الدكتور كتب لاى حد جديد انه يراجع طريقته واستراتيجيته حتى لا يفتح واحد صفقه ثم تعكس عليه فيقول انها توصيه خاطئه وبعدين مفيش ولا مره الدكتور قال توصيه واول ما دخلناها طلعت رالى لازم بتعكس فى الاول وبعدين توصل للهدف وكان اندهشنا جميعا انها بعد الانعكاس تضرب الاهداف بالظبط مثلما يقول الدكتور انا اتكلم وعاكس عليا الصفقات ولكن انا اتبع تعليمات الدكتور وتعلمت منه الصبر والثبات الانفعالى وثقتى فيه وفى توصياته ليس لها حدود عن تجربه

الساعة الآن 11:47 PM