اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   السهل الممتنع (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18612)

oshee 19-04-2013 01:29 PM

رد: السهل الممتنع

الصفقات اللي معنا ان شاء الله تحقق الاهداف

gadnor 19-04-2013 01:36 PM

بالتوفيق ان شاء الله فين باقى الصفقات

oshee 19-04-2013 01:40 PM

معانا صفقات الاخري بس اضفت الجديد عشان الاعضاء المتابعين ربنا يكرمنا ان شاء الله

gadnor 19-04-2013 03:50 PM

حد عنده تفسير لحركة اليورو الغريبه اعتقد دى شغل صانع السوق والهدف منه ضرب استوب ثم يعود مستواه الطبيعى على كل حال الاستوب بتاعى بعيد عن عينه

oshee 19-04-2013 04:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gadnor (المشاركة 499016)
حد عنده تفسير لحركة اليورو الغريبه اعتقد دى شغل صانع السوق والهدف منه ضرب استوب ثم يعود مستواه الطبيعى على كل حال الاستوب بتاعى بعيد عن عينه

اعتقد بسبب اجتماع الصندوق الدولي ومجموعه العشرين وكان هناك حديث الساعه 1.30 لرئيس البنك الالماني

oshee 19-04-2013 04:30 PM

مبروك 30 نقطه استرليني حجزناها ومتابعين

oshee 19-04-2013 04:32 PM

مبروك 30 نقطه استرالي ايضا

oshee 19-04-2013 04:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhk720 (المشاركة 497760)

شكرا للتوضيح

ممكن تتابع هذه المواضيع واسفه علي التأخير
فيديو: ويبينار تعليمى لشرح كيفية العمل كمدير حسابات فى اف اكس ارابيا

ادارة الحسابات

oshee 19-04-2013 05:51 PM

الحمد لله بتوفيقه وفضله

مبروووووووووووووووووووووووووووك 45 استرليني انا عايزه لايكات

يعني اليوم من الاسترليني 75 نقطططططططططططططططططه والاسترالي 30 يعني 100 ميه

oshee 19-04-2013 07:29 PM

مبرووووووووك 30 نقطه اخري للاسترليني

oshee 19-04-2013 07:31 PM

مبروووووووووك 26 نقطه للاسترالي

oshee 19-04-2013 09:55 PM

مبروووووووووووووووووك 25 نقطططططططططططططططططططططططططططططططططططططه اليورو $

oshee 19-04-2013 10:13 PM

مبرووووووووووووووووووووووك تحقيق اليوم 196 نقطه لمتابعي ومشتركي الورشه علي الميروتريد

oshee 19-04-2013 10:28 PM

الحمد لله هذا الاسبوع تم تحقيق 743 نقطه مكسب الخساره 362 المكسب هذا الاسبوع 381 نقطه مبروووووووووك

الحمد لله بتوفيقه وفضله الاهم من الربح هو معرفه كيف انك تكون قادر بأذن الله علي تعويض الخساره لاقدر الله

oshee 19-04-2013 10:31 PM

الحمد لله وما شاء الله لا قوه الا بالله العلي العظيم

gadnor 20-04-2013 12:43 AM

مبروووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك والقادم افضل ان شاء الله عوضنا نصف خسائر الاسبوع الماضى عقبال الباقى اجازه سسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسعيده للجميع

oshee 20-04-2013 07:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gadnor (المشاركة 498237)
اوشى تامر الاخوه الاعزاء الموجودين معنا السلام عليكم ومبروك عليكم الارباح وان شاء الله دايما رابحين بعد تعويض جزء من خسائرنا نطلب من الاخت اوشى شرح الاستراتجيه التى تعمل عليها وطريقة ادارة راس المال والاستوب ولنجعل الامر مطروح للنقاش ليستفيد منه الجميع سواء المشارك او المتابع

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thussayn (المشاركة 498300)
حبيبي جادنور... رغم اني أوافقك تماماً في أن من الأفضل أن تقوم أوشي بشرح الاستراتيجيات التي تعمل بها حتى نتعلم ونشاركها ولكن هناك عدة نقاط أحاول أو أفكر فيها بدلاً منها وأرد نيابة عنها فقد تخجل من الصراحة التي سأقول هذا الكلام به:

1- لماذا أشارككم في استراتيجياتي ... ألا يكفيكم أنني أشارككم في الأرباح وأقوم بالعبء بدلاً منكم ؟!!!
2- لما أشرح الاستراتيجيات مش كل الناس هتفهمها زي بعضها... وبالتالي هتتقلب الورشه إلى انت صح لا إنت غلط لا دا أوشي غلط ... إلخ... وبالتالي فمبدأ المخابرات "المعرفة على قدر الحاجة أحسن"
3- لماذا أقفل دماغكم باستراتيجياتي... ما جايز كل واحد فيكم عنده استراتيجياته وبالتالي لما يفكر بيها يمكن يعطينا رأي آخر مفيد.

أما بالنسبة لصفقات صغيرة طويله... أنا برده بفكر معاك بصوت عالي... صفقات صغيرة نعم... ودي كل واحد حر في تحديد حجم الصفقة... وأعترف بأننا كلنا فاشلين نوعاً ما في إدارة الحسابات... أما حكاية صفقات طويلة فلا... فلا أعتقد أن أحد منا يطيق صبراً على صفقات طويلة وكلنا نفضل ربح صغير متكرر أفضل من ربح كبير متباعد الفترة ويمر بمئات اللحظات العصيبة من الهبوط والصعود... ولذلك فأرجو أن تكون صفقات صغيرة بفترات صغيرة وأرباح معقولة ولكن متكررة.

نقطة أخيرة، صحيح نحن نعاني منذ أكثر من أسبوعين من ظروف صعبة، ولكن أنا مريت على باقي ورش إخواتنا في المنتدى،،، الحقيقة حالهم مش أحسن منا كثير.. واضح إنها حالة عامة في السوق...

في النهاية أنا بحاول أقول رأيي... وكل الشكر لك لاستماعك لي وأنا حقاً بدأت أحس أنكم جميعاً إخواتي وشركائي في شركه... وكل شكري لك لأنى أعتز حقاً بك.. وطبعاً شكرنا الجزيل للكبيييييره أوشي اللي جمعتنا هنا

بدايه انا سعيده جدا بأرائكم وتعاملنا كأسره

اولا شكرا يا تامر علي محاولتك رفع الحرج عني ولكن لا يوجد بيننا حرج انا والله اتحدث اليكم بكل الحب والاحترام كأخوه لي

ويسعدني ان اجيب علي المقتراحات بكل صراحه ووضوح وبدون اي خجل لاني متأكده انكم ستقدرون وتتفهمون رأيي

بالنسبه لاداره راس المال والصفقات فبأذن الله ستكون صفقات ذات اهداف صغيره من 30 الي 40 حسب الفرصه نقطه وبأذن الله بأستوب معقول لا يتجاوز بحال من الاحوال عن 100نقطه او يساوي الهدف او

يزيد عنه قليل حسب رؤيه للمقاومات او الدعوم

في بدايه العمل في الميروتريد كان لدينا الحريه وهو ان اضع التوصيات او لا بالرغم ان باقي الورش المثبته كان الاعضاء يسألوهم عن التوصيات فيردو ويقولو ان قوانين القسم تمنع ذلك منذ استخدام الميروتريد

السهل الممتنع رفضت ذلك لتقديم العون للجميع فأنا لا ابخل عليكم اطلاقا

كما اني وضعت نفسي بدل المشترك في الورشه يعني انا لو اشتركت في مزود توصيات ببقه عايزه اطمن علي فلوسي واسئل ليه فتحت الصفقه ديه طب في سبب للاستمرا ر في هذه الصفقه طب اقفلها ولا لا يعني لازم اتواصل مع المزود ولذلك انا قررت ان اتواصل معكم من خلال الموضوع والله انا احرص علي الحسابات اكثر من حسابي انا

بالنسبه لشرح الاستراتيجيات فأستسمحكم عذرا فأنا مزوده توصيات هذا عملي في المنتدي والاستراتيجيات خضعت لاختبار ثلاث اشهر من المنتدي ثم في فتره التوصيات بالتليفون الي ان وصلنا للميروتريد فالحمد لله اثبتت نجاح مع ايضا التعامل مع الاخبار

كما ان الاستراتيجيات ممكن من نظره عامه عليهم اخد القرار حتي قبل ان يكتمل في احدهم

ارجوكم اعذروني فأنا لا ابخل عليكم وعيوب الاستوب الكبير بأذن الله لن تتكرر واي سؤال او مناقشه انا تحت امركم

oshee 20-04-2013 08:28 PM

وان شاء الله الصفقات ستكون هدف واستوب بدون اي تبريد او تعزيز الا نادر اذا تطلب الامر بأذن الله لنتمكن ان نمشي مع السوق ونستفيد من عكس الاتجاه ان شاء الله

في انتظار اي استفسار

gadnor 20-04-2013 10:44 PM

شكرا على ردك الطيب واهتمامك بالموضوع وبالتوفيق ان شاء الله فى العمل بالطريقه الجديده

أبو ضحى 20-04-2013 11:25 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة oshee (المشاركة 499533)
وان شاء الله الصفقات ستكون هدف واستوب بدون اي تبريد او تعزيز الا نادر اذا تطلب الامر بأذن الله لنتمكن ان نمشي مع السوق ونستفيد من عكس الاتجاه ان شاء الله

في انتظار اي استفسار

أستاذة أوشي
السلام عليكم
فعلاً لو حضرتك عملتي صفقاتك بهدف واستوب لوز محددين ستنجحين وستكون ورشتك ممتازة
بس بشرط يكون الاستوب لوز يقل عن الهدف أو على أقصى تقدير يساوي الهدف

وأتمنى لك التوفيق ، ومبروك عليك الأرباح
:1 (48):

oshee 21-04-2013 01:09 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gadnor (المشاركة 499559)
شكرا على ردك الطيب واهتمامك بالموضوع وبالتوفيق ان شاء الله فى العمل بالطريقه الجديده

ربنا يخليك ونرجو التوفيق من الله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو ضحى (المشاركة 499567)
أستاذة أوشي
السلام عليكم
فعلاً لو حضرتك عملتي صفقاتك بهدف واستوب لوز محددين ستنجحين وستكون ورشتك ممتازة
بس بشرط يكون الاستوب لوز يقل عن الهدف أو على أقصى تقدير يساوي الهدف

وأتمنى لك التوفيق ، ومبروك عليك الأرباح
:1 (48):

شكرا جزيلا يا ابو ضحي وربنا يوفقنا ويرزقنا جميع
ا وبالتوفيق لك ان شاء الله

oshee 22-04-2013 11:42 AM

الله لا اله الا هو له الملك وله الحمد يحي ويميت وهو حي لا يموت بيده الخير كله وهو علي كل شيء قدير ولا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم

oshee 22-04-2013 11:56 AM

sell AUDUSD at 1.02623
sl: 1.02888 tp: 1.02275

oshee 22-04-2013 12:00 PM

بيع اليورو $ من 1.30456

sl: 1.30803 tp: 1.30156

guitarika 22-04-2013 12:25 PM

اول مره ادخل في صفقه معاك ،، يا رب تكون كويسه علشان انا النهارده خسرت كتير

Mohamed Rabie 22-04-2013 12:33 PM

و أنا مراقب بالرادار التوصيتين أللى قالتهم أستاذة أوشى و يارب ينجحوا عشان يبقى فيه حد موثوق فى خبرته أعتمد عليه فى مجال الفوركس و بالتوفيق دائما :1 (91):

oshee 22-04-2013 12:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة guitarika (المشاركة 500052)
اول مره ادخل في صفقه معاك ،، يا رب تكون كويسه علشان انا النهارده خسرت كتير

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Rabie (المشاركة 500053)
و أنا مراقب بالرادار التوصيتين أللى قالتهم أستاذة أوشى و يارب ينجحوا عشان يبقى فيه حد موثوق فى خبرته أعتمد عليه فى مجال الفوركس و بالتوفيق دائما :1 (91):

مرحبا بكم وان شاء الله خير بأذن الله

thussayn 22-04-2013 01:20 PM

أوشي.... مساء الفل...

معلش أنا كنت غايب الفكام يوم اللي فاتوا...

أولاً متشكر على ردك عليا وعلى جادنور يا كبيرة

ثانياً أنا كنت غايب الكام يوم اللي فاتوا بحاول أتعلم شوية حاجات، رينكو على زوايا على جان على إليوت على قنوات... يعني... تقدري تعتبريني في بعثة عشان أتعلم بره وأرجع أساعد قد ما أقدر في الورشه... عشان أبقى صبي ورشجي كويس...

أنا سايبلك إنت الحساب الحقيقي مربوط معاكي على الميرور وشغال على واحد تجريبي بجرب عليه اللي أنا بتعلمه... وكمان بحاول أعمل تشييك على الصفقات اللي انتي بتفتحيها عشان لو لاحظت حاجه أقول ليك... إيه رأيك...

emad_1398 22-04-2013 01:48 PM

ربنا يوفقك يا اوشي بس انا رايي ترحلي الستوب لوس حبتين لانه طبقا للاستراتيجية اللي انا ماشي بيها السعر هيصحح من نقاط دخولك مش اقل من 40 نقطة وده هيضرب الستوب ده راي شخصي و في النهاية انت فوق دماغنا من فوق:(

gadnor 22-04-2013 02:11 PM

هدف صغير استوب صغير موفقه ان شاء الله تامر باشا حمدلله على السلامه اخبار البعثه ايه التحليل الفنى بحر ليس له نهايه اخترطريقتين اوثلاثه على الاكثر واتقنهم جيدا والباقى من باب العلم والاطلاع حتى لاتغيب عنا ونفتقدك تحياتى

oshee 22-04-2013 03:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة thussayn (المشاركة 500074)
أوشي.... مساء الفل...

معلش أنا كنت غايب الفكام يوم اللي فاتوا...

أولاً متشكر على ردك عليا وعلى جادنور يا كبيرة

ثانياً أنا كنت غايب الكام يوم اللي فاتوا بحاول أتعلم شوية حاجات، رينكو على زوايا على جان على إليوت على قنوات... يعني... تقدري تعتبريني في بعثة عشان أتعلم بره وأرجع أساعد قد ما أقدر في الورشه... عشان أبقى صبي ورشجي كويس...

أنا سايبلك إنت الحساب الحقيقي مربوط معاكي على الميرور وشغال على واحد تجريبي بجرب عليه اللي أنا بتعلمه... وكمان بحاول أعمل تشييك على الصفقات اللي انتي بتفتحيها عشان لو لاحظت حاجه أقول ليك... إيه رأيك...

طبعا هايل وبالتوفيق ان شاء الله العلم اهم شيء يجب ان لا نكف عن البحث عنه تمام كده يا تامر

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_1398 (المشاركة 500103)
ربنا يوفقك يا اوشي بس انا رايي ترحلي الستوب لوس حبتين لانه طبقا للاستراتيجية اللي انا ماشي بيها السعر هيصحح من نقاط دخولك مش اقل من 40 نقطة وده هيضرب الستوب ده راي شخصي و في النهاية انت فوق دماغنا من فوق:(

شكرا ربنا يخليك ومتابعين بناء علي طلب الجماهير الالتزام بالاستوب

oshee 22-04-2013 03:11 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة gadnor (المشاركة 500115)
هدف صغير استوب صغير موفقه ان شاء الله تامر باشا حمدلله على السلامه اخبار البعثه ايه التحليل الفنى بحر ليس له نهايه اخترطريقتين اوثلاثه على الاكثر واتقنهم جيدا والباقى من باب العلم والاطلاع حتى لاتغيب عنا ونفتقدك تحياتى

شوفت بقه بسمع الكلام وان شاء الله نحقق الهدف

Mohamed Rabie 22-04-2013 03:24 PM

أيه رأى حضرتك أستاذة أوشى فى توصيه شراء الدولار الفرنك أللى نشرت فى قسم التوصيات منذ قليل ؟؟ مستنى الرد لانى دخلتها و دى اول صفقه ليه ع حساب حقيقى :1 (24):

thussayn 22-04-2013 03:42 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed Rabie (المشاركة 500154)
أيه رأى حضرتك أستاذة أوشى فى توصيه شراء الدولار الفرنك أللى نشرت فى قسم التوصيات منذ قليل ؟؟ مستنى الرد لانى دخلتها و دى اول صفقه ليه ع حساب حقيقى :1 (24):

أنا شخصياً شايفه طالع

oshee 22-04-2013 04:20 PM

هو اشارات الفرنك دولار صاعده وان شاء الله بالتوفيق

Benisafcom 22-04-2013 04:25 PM

السلام عليكم
مع بداية هدا الاسبوع نمر من هنا كالعادة
متنيا لكم اسبوع اخضر
و تحليلات هادفة و صفقات رابحة اختي اوشي
ان شاء الله
اخوكم خالد مر من هنا

guitarika 22-04-2013 04:30 PM

وصل الهدف المتوقع ،، بدايه مشرقه معاكي ،، تحياتي

guitarika 22-04-2013 04:33 PM

اتمنى المزيد من التوصيات

oshee 22-04-2013 05:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 500186)
السلام عليكم
مع بداية هدا الاسبوع نمر من هنا كالعادة
متنيا لكم اسبوع اخضر
و تحليلات هادفة و صفقات رابحة اختي اوشي
ان شاء الله
اخوكم خالد مر من هنا

ربنا يخليك ويكرمك مرورك زادنا شرف

oshee 22-04-2013 05:55 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة guitarika (المشاركة 500190)
وصل الهدف المتوقع ،، بدايه مشرقه معاكي ،، تحياتي

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة guitarika (المشاركة 500193)
اتمنى المزيد من التوصيات

مبروك لك وفي انتظار تحققه علي الميروتريد

الساعة الآن 12:58 AM