اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

hussien86 30-05-2013 07:26 AM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 516999)
الله يفتح عليك يا حسين انت كدة قولت الزبده لموضوع الاكسبيرت , دة انا كمان حتى جربتة على اليورو دولار و السويسرى عامل احلى الشغل
هو فعلا الاكسبيرت دة عايز راس مال محترم و سيرفر محترم و سيبة يورررررررر 24 ساعة و انسى هموم الدنيا , يسلم ايد اللى عملة

وفعلا ده اللي انا عامله انا سايبه من 10 ايام علي السيرفر ومشغول في شغلي وناسي الاكسبيرتات والفوركس كله رجعت لقيت الدنيا ملانة دولارات ياحوده :1 (56)::1 (56)::1 (56):

ahmednoooh 30-05-2013 07:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 517002)

وفعلا ده اللي انا عامله انا سايبه من 10 ايام علي السيرفر ومشغول في شغلي وناسي الاكسبيرتات والفوركس كله رجعت لقيت الدنيا ملانة دولارات ياحوده :1 (56)::1 (56)::1 (56):

مبروك عليك الدولارت و الى المزيد و المزيد
بس اخوك عايز منك سؤال انت عامل الاكسبيرت يقفل بعد ما يجمع كام نقطة ؟ انا عارف انة الاغلاق بالدولار بس دة حسب راس المال و انا مش عايزك تقول كام بالدولار انا عايز النقط

و اعلى رقم سالب وصل له الاكسبيرت كان كام % من الرصيد
تحياتى لك يا صديقى

hussien86 30-05-2013 07:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmednoooh (المشاركة 517004)
مبروك عليك الدولارت و الى المزيد و المزيد
بس اخوك عايز منك سؤال انت عامل الاكسبيرت يقفل بعد ما يجمع كام نقطة ؟ انا عارف انة الاغلاق بالدولار بس دة حسب راس المال و انا مش عايزك تقول كام بالدولار انا عايز النقط

و اعلى رقم سالب وصل له الاكسبيرت كان كام % من الرصيد
تحياتى لك يا صديقى

علي فكرة انا مش بستخدم الاغلاق عند نقاط معينة ..الاعدادات نفسها المرفقة من ابو يوسف باسكت بروفت 100...من ملاحظتي لاداءه الاكسبيرت لوحده بيغلق الصفقات تقريبا عند ربح من 40 -50 نقطة (طبعا هذه تزيد وتنقص علي حسب الباسكت بروفت)..
اكبر خسارة كانت يوم 21-5 انعكاس بالدولار -191$ بنسبة 1.89% من رأس المال وهي نسبة بسيطه جدا..وانعكاس بالنقاط -1440 نقطة..ثم بنفس اليوم انقلبت لربح 845 نقطة واليوم اللي بعده 2140 نقطة :1 (83)::1 (83):..ياراجل اهمل يوم جاب منه 96 نقطة :1 (13):.. وكمان اشرس يوم كان فاتح فيه صفقات بمجموع لوتات وصل لعند 0.72 اي 7 عقود ميني فقط

hussien86 30-05-2013 08:01 AM

وعلي فكرة انا شكلي كده هجرب احط الاكسبيرت يقفل علي خسارة معينه للاطمئنان مثلا 5% من رأس المال اشوف ايه اللي هيحصل لانه برضه حتي لو المبلغ كبير لازم وقف خسارة ..هو الان جاب 10% في 10 ايام يعني لو حطينا 5% خسارة ماعتقدش هيأثر بالعكس هيحمي الحساب في لحظة ماحد يعلم فيها الا ربنا ..استأذنكم بقي عالشغل لي عوده بالمساء ان شاء الله

ahmednoooh 30-05-2013 08:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 517009)

علي فكرة انا مش بستخدم الاغلاق عند نقاط معينة ..الاعدادات نفسها المرفقة من ابو يوسف باسكت بروفت 100...من ملاحظتي لاداءه الاكسبيرت لوحده بيغلق الصفقات تقريبا عند ربح من 40 -50 نقطة (طبعا هذه تزيد وتنقص علي حسب الباسكت بروفت)..
اكبر خسارة كانت يوم 21-5 انعكاس بالدولار -191$ بنسبة 1.89% من رأس المال وهي نسبة بسيطه جدا..وانعكاس بالنقاط -1440 نقطة..ثم بنفس اليوم انقلبت لربح 845 نقطة واليوم اللي بعده 2140 نقطة :1 (83)::1 (83):..ياراجل اهمل يوم جاب منه 96 نقطة :1 (13):.. وكمان اشرس يوم كان فاتح فيه صفقات بمجموع لوتات وصل لعند 0.72 اي 7 عقود ميني فقط

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 517010)
وعلي فكرة انا شكلي كده هجرب احط الاكسبيرت يقفل علي خسارة معينه للاطمئنان مثلا 5% من رأس المال اشوف ايه اللي هيحصل لانه برضه حتي لو المبلغ كبير لازم وقف خسارة ..هو الان جاب 10% في 10 ايام يعني لو حطينا 5% خسارة ماعتقدش هيأثر بالعكس هيحمي الحساب في لحظة ماحد يعلم فيها الا ربنا ..استأذنكم بقي عالشغل لي عوده بالمساء ان شاء الله

شكرا لردك اخى حسين موفق ان شاء الله
و تروح و ترجع بالسلامة , فى انتظار تجاربك , تحياتى لك

mohasem2020 30-05-2013 09:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 516980)

مفيش شئ ملهوش حل
هترجع للمبرمج الي برمجه وتطلب منه يعدلك من داخل الكود فقط
ويخليه يشتغل على الأزواج الشاذه
أو اي مبرمج ممكن يعملك هذا التعديل

عايز حل اكسبرت every box يا جماعة زي ما قال ابو يوسف

Hammer 001 30-05-2013 10:30 AM

بالنسبة للماجك نمبر يكون نفس القيمة للعملتين ام يختلف بين العملتين

mohasem2020 30-05-2013 10:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohasem2020 (المشاركة 517030)
عايز حل اكسبرت every box يا جماعة زي ما قال ابو يوسف

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 516980)

مفيش شئ ملهوش حل
هترجع للمبرمج الي برمجه وتطلب منه يعدلك من داخل الكود فقط
ويخليه يشتغل على الأزواج الشاذه
أو اي مبرمج ممكن يعملك هذا التعديل

يا جماعة عايز حل المشكلة دي اكسبيرت الاستاذ وليد مش شغال وعايز اعوض الخسارة اللي علي الحقيقي خصوصا بعد التجريب علي الوهمي يومين

forex 2012 30-05-2013 10:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdosoltan (المشاركة 516903)
السلام عليكم شكرا جزيرا ربنا يبركلك اعتقد ان المشكله هي الارقام لامن اول مدخل واحمل الرنكو احط رقم9999999999999999999999999999999 اعتقدا ان ده حيزود الشموع حجرب واقلك علي الاخبار مشكور اخي الفاصل ارجوا المعزره لي سول كام ايجار السرفر في الشهر وهل هوي تحتاج خبره عاوز اجرب عليه اكسبرت واحد صحبي ايطالي حيبعهولي هوي عامل عليه شغل كويس وانا مشفتش هوي بيقلي كده وشكرالك كثيرا

جرب كدا واحنا فى انتظارك يا اخى

واقولها للمرة التانية ان موضوع كبر الارقام دى وتقليلها كانت من ابو يوسف وانا عرفتها منه بارك الله فيه بس ماعرفش بقى هو عرفها منين ههههههه :D:D:D:D

بالنسبة للسرفر انا مشترك مع شركة ايجارها شهريا 18 $ ..... فى شركات اخرى اقل من كدا وفى اكتر من كدا بس انا اتعاملت مع الشركة دى بالذات علشان واحد صاحبى مشترك فيها وقال عليها كويسة فقولت اجربها وفعلا هى كويسة وخلال 3 شهور لم يحدث معى سوا مشكلة واحدة فقط و تم مراسلة الدعم بتاعهم و حلوها .... ولكن دعمهم لا يدعم اللغة العربية

وموضوع الشغل عليه مو محتاج خبرة ولا شئ .... هو مش كيمياء ..... لما تحب تشترك قولى وانا ابعتلك لينك موضوع شرح لكيفية الاشتراك لديهم

EmadHamdy56 30-05-2013 12:05 PM

متشاركونا و تكسبوا فينا ثواب يا شباب بالإكسبرت دا و طريقة عمله و أفضل إعدادات ليه لحساب بقيمة 500 $

دا التمويل رقم 3 ليا :( خسران للحين 1000 $ + 80 $ البونص :(

الساعة الآن 12:26 PM