اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

MDLufy 16-03-2012 01:47 AM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طائر الشمال (المشاركة 295620)
اليورو دولار في طريقه الى 1.2760

الاسبوع القادم ان شاء الله ... يكمل الهبوط ...

مش لايف REC من أمام الجامع ...

و الله موتنى على روحى من الضحك و احلى لايك كله منك يا زعيم:1 (87):

waelwebas 16-03-2012 02:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طائر الشمال (المشاركة 295620)
اليورو دولار في طريقه الى 1.2760

الاسبوع القادم ان شاء الله ... يكمل الهبوط ...

مش لايف REC من أمام الجامع ...

قلت قبل كده واليورو ب 3350 انه رايح ل 3600 وبعدها زى ماانت شايف راح ل 31 ثم ال 30
الان تقول ذاهب ل 27
اذا اتوقع صعود صاروخى
ربنا مايحرمنا من تحليلاتك

طائر الشمال 16-03-2012 02:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelwebas (المشاركة 295635)
قلت قبل كده واليورو ب 3350 انه رايح ل 3600 وبعدها زى ماانت شايف راح ل 31 ثم ال 30
الان تقول ذاهب ل 27
اذا اتوقع صعود صاروخى
ربنا مايحرمنا من تحليلاتك

==========================

ماشي كلامك ياعم الحج ... ماهي الورشة اتقلبت تخريف بسبب اليورو لهط العقول ..

تحملنا شويه وما تدقق ... ماهو فيه ناس تكتب تحليل كويس خليك متابع معاهم ....

الله لايحرمك نعمة العقل انت كمان ...

ahmeddina4ever92 16-03-2012 02:34 AM

التحليل ده من الاخر

اولا: على فريم الدايلي يوضح اختراق المثلث الاستمراري للترند الصاعد وقد تم اعادة اختبارة اليوم
ثانيا: تكون دبل توب على فريم الاربع ساعات على اسفل المقاومة 1.3117 مما يوحي بالهبوط القوي
ثالثا: تكوين شمعه شهاب على فريم الارع ساعات مما تشير الى الهبوط الحاد
رابعا: رحلة الهبوط ستستمر حتى 1.3000

فريم الدايلي

فريم 4 ساعات

ولو حصل عكس كده يبقى انا مبفهمش وعمري ما هحلل تاني

waelwebas 16-03-2012 02:46 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmeddina4ever92 (المشاركة 295647)
التحليل ده من الاخر

اولا: على فريم الدايلي يوضح اختراق المثلث الاستمراري للترند الصاعد وقد تم اعادة اختبارة اليوم
ثانيا: تكون دبل توب على فريم الاربع ساعات على اسفل المقاومة 1.3117 مما يوحي بالهبوط القوي

فريم الدايلي

فريم 4 ساعات

من اشد المعجبين بتحليلك بس بلاش كلمة لو ماحصلش احنا فى سوق والتحليل الفنى يصيب فى بعض الاحيان ويخطىء احيانا اخرى
وخاللى بالك بكرا الجمعه (يوم المفاجأت)
تحياتى ليك ياغالى وحلى لايك

شهد 16-03-2012 02:50 AM

مساء الخير على الجميع هو اليورو بيستاهل علشان يصير بينكم كل هالنقاشات انا حابه اكتب كلمتين وياريت تقبلوها من اخت الكم ليش احنا العرب لانحترم وجهات النظر من الطبيعي جدا انو يكون في اختلاف في وجهات النظر بين الناس وعلى قوله المثل لولا اختلاف الاذواق لبارات السلع احنا هنا بالورشه وصلنا لمرحله استعراض عضلات وكل واحد بطلع اذا ارتفع اليورو شوي شفتو قولتلكم احلى لايك ياكبير تستاهل وبعد ساعه ينزل اليورو ويطلع الاتجاه المعاكس الله من الصبح وانا بقول وسبحان الله كانو اليورو صار بدو يرضيكم خلينا نقدر اختلاف الاراء نوصل لمرحله نستفيد من كل الاراء بالاخير احنا الى راح نكسب في المواقع الاجنبيه بيكون محلل بورشتو بايع والتاني بورشتو شاري وتلاقي المحلل الاول الي بايع دخل على ورشه الى شاري وانا اؤيدك في تحليلك وهو بورشتو بايع ونفس الشي الي شاري بيدخل على ورشه الى بايع وانا اؤيدك في تحليلك مش معنها انو في واحد منهم غلط لاء بس كل واحد الو اسلوبو واحد بيمسك الموجه من الاول وواحد بيستغل التصحيح والاتنين صح والصفقتين بتجيب الهدف يعني انا بايعه الان بعد الاغلاق اليومي حسيت بخطر انو ممكن السعر يوصل الى 3170 ويعاود الهبوط معنها ممكن يرتفع وبعدها يهبط معنها الي شاري راح يستفيد والي بايع ممكن يعزز بيع من فوق وكمان يستفيد وفي المحصله طلعنا كسبانين الزعيم مش غلط ولا اوراق الخريف غلط ولا طائر الشمال غلط ولا جولد غلط كل واحد وعندو وجهه نظر ودورك اما ان تتقبلها كما هي او انك تاخد باقتناعك الشخصي لاننسى قول الرسول صلى الله عليه وسلم كنتم خير امه اخرجت للناس يوم القيامه الرسول ينتظر امته ليتباهى به امام الرسل فهل نحن الان نستحق ان يتباهى بنا الرسول جمعه مباركه للجميع وماننسى قراءه صوره الكهف

adly3000 16-03-2012 02:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmeddina4ever92 (المشاركة 295647)
التحليل ده من الاخر

فريم الدايلي

فريم 4 ساعات

معاك بس اعتقد 1.2980
و نصيحة بلاش تداول يوم الجمعة انا اتعقدت من يوم الجمعة فى التداولات بياخد منك اى ربح تحققه طول الاسبوع

ahmeddina4ever92 16-03-2012 03:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelwebas (المشاركة 295648)
من اشد المعجبين بتحليلك بس بلاش كلمة لو ماحصلش احنا فى سوق والتحليل الفنى يصيب فى بعض الاحيان ويخطىء احيانا اخرى
وخاللى بالك بكرا الجمعه (يوم المفاجأت)
تحياتى ليك ياغالى وحلى لايك

حبيب قلبي يا غالي تسسلم لايكاتك

Rushdi 16-03-2012 03:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة شهد (المشاركة 295651)
مساء الخير على الجميع هو اليورو بيستاهل علشان يصير بينكم كل هالنقاشات انا حابه اكتب كلمتين وياريت تقبلوها من اخت الكم ليش احنا العرب لانحترم وجهات النظر من الطبيعي جدا انو يكون في اختلاف في وجهات النظر بين الناس وعلى قوله المثل لولا اختلاف الاذواق لبارات السلع احنا هنا بالورشه وصلنا لمرحله استعراض عضلات وكل واحد بطلع اذا ارتفع اليورو شوي شفتو قولتلكم احلى لايك ياكبير تستاهل وبعد ساعه ينزل اليورو ويطلع الاتجاه المعاكس الله من الصبح وانا بقول وسبحان الله كانو اليورو صار بدو يرضيكم خلينا نقدر اختلاف الاراء نوصل لمرحله نستفيد من كل الاراء بالاخير احنا الى راح نكسب في المواقع الاجنبيه بيكون محلل بورشتو بايع والتاني بورشتو شاري وتلاقي المحلل الاول الي بايع دخل على ورشه الى شاري وانا اؤيدك في تحليلك وهو بورشتو بايع ونفس الشي الي شاري بيدخل على ورشه الى بايع وانا اؤيدك في تحليلك مش معنها انو في واحد منهم غلط لاء بس كل واحد الو اسلوبو واحد بيمسك الموجه من الاول وواحد بيستغل التصحيح والاتنين صح والصفقتين بتجيب الهدف يعني انا بايعه الان بعد الاغلاق اليومي حسيت بخطر انو ممكن السعر يوصل الى 3170 ويعاود الهبوط معنها ممكن يرتفع وبعدها يهبط معنها الي شاري راح يستفيد والي بايع ممكن يعزز بيع من فوق وكمان يستفيد وفي المحصله طلعنا كسبانين الزعيم مش غلط ولا اوراق الخريف غلط ولا طائر الشمال غلط ولا جولد غلط كل واحد وعندو وجهه نظر ودورك اما ان تتقبلها كما هي او انك تاخد باقتناعك الشخصي لاننسى قول الرسول صلى الله عليه وسلم كنتم خير امه اخرجت للناس يوم القيامه الرسول ينتظر امته ليتباهى به امام الرسل فهل نحن الان نستحق ان يتباهى بنا الرسول جمعه مباركه للجميع وماننسى قراءه صوره الكهف

فعلا اخت شهد كلام رائع وكانك تحكين اللي في داخل اغلبية المتابيع والساكتين وكما يقال كل شيخ وطريقتة قد يكون شخص بيقول بيع ويحلل على فريم قصير ويربح وشخص اخر بيحلل على المدى المتوسط ويقول شراء ويربح وهيك هيك الكل بيحاول ينشر افكارة لفائدة الاخرين ويستفيد من الاخرين فلا داعي لهذا الاسلوب التجريحي وياريت لو يكون الكلام علمي اكثر بلا تشمت واستعراض عضلات

omar2012 16-03-2012 03:38 AM

مساء الخير على الجميع هو اليورو بيستاهل علشان يصير بينكم كل هالنقاشات انا حابه اكتب كلمتين وياريت تقبلوها من اخت الكم ليش احنا العرب لانحترم وجهات النظر من الطبيعي جدا انو يكون في اختلاف في وجهات النظر بين الناس وعلى قوله المثل لولا اختلاف الاذواق لبارات السلع احنا هنا بالورشه وصلنا لمرحله استعراض عضلات وكل واحد بطلع اذا ارتفع اليورو شوي شفتو قولتلكم احلى لايك ياكبير تستاهل وبعد ساعه ينزل اليورو ويطلع الاتجاه المعاكس الله من الصبح وانا بقول وسبحان الله كانو اليورو صار بدو يرضيكم خلينا نقدر اختلاف الاراء نوصل لمرحله نستفيد من كل الاراء بالاخير احنا الى راح نكسب في المواقع الاجنبيه بيكون محلل بورشتو بايع والتاني بورشتو شاري وتلاقي المحلل الاول الي بايع دخل على ورشه الى شاري وانا اؤيدك في تحليلك وهو بورشتو بايع ونفس الشي الي شاري بيدخل على ورشه الى بايع وانا اؤيدك في تحليلك مش معنها انو في واحد منهم غلط لاء بس كل واحد الو اسلوبو واحد بيمسك الموجه من الاول وواحد بيستغل التصحيح والاتنين صح والصفقتين بتجيب الهدف يعني انا بايعه الان بعد الاغلاق اليومي حسيت بخطر انو ممكن السعر يوصل الى 3170 ويعاود الهبوط معنها ممكن يرتفع وبعدها يهبط معنها الي شاري راح يستفيد والي بايع ممكن يعزز بيع من فوق وكمان يستفيد وفي المحصله طلعنا كسبانين الزعيم مش غلط ولا اوراق الخريف غلط ولا طائر الشمال غلط ولا جولد غلط كل واحد وعندو وجهه نظر ودورك اما ان تتقبلها كما هي او انك تاخد باقتناعك الشخصي لاننسى قول الرسول صلى الله عليه وسلم كنتم خير امه اخرجت للناس يوم القيامه الرسول ينتظر امته ليتباهى به امام الرسل فهل نحن الان نستحق ان يتباهى بنا الرسول جمعه مباركه للجميع وماننسى قراءه صوره الكهف[/QUOTE]

بارك الله فيك :1 (62): وتحية طيبة

الساعة الآن 03:51 PM