اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية للتداول علي الاخبار (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=18985)

م.جوزيف ايهاب 04-01-2013 07:53 PM

رد: ★ اقتناص بعض النقاط بالتداول علي الاخبار ★

عاش يا رجالة :)
m4sry قايم بالواجب وزيادة :1 (76):

فهد الستوب خليه 20 نقطة عشان التذبذب. 10 قليل اوي

• فهد • 04-01-2013 08:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph ehab (المشاركة 444531)
عاش يا رجالة :)
m4sry قايم بالواجب وزيادة :1 (76):

فهد الستوب خليه 20 نقطة عشان التذبذب. 10 قليل اوي

لأ غالبا انا دخلت غلط علشان الزوج اللى دخلت عليه كانت العملتين عليهم اخبار فى نفس الوقت

فحصل تذبذب .. ربنا يستر المرة القادمة

fady 05-01-2013 12:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة • فهد • (المشاركة 444542)

لأ غالبا انا دخلت غلط علشان الزوج اللى دخلت عليه كانت العملتين عليهم اخبار فى نفس الوقت

فحصل تذبذب .. ربنا يستر المرة القادمة

good luck

michael thabet 13-01-2013 10:46 AM

اساتذتى الكرام,
انا من عشاق المتاجرة على الاخبار باهداف صغيرة من (10 - 15 )نقطة, وعلى الاخبار المهمة فقط (باللون الاحمر) ولكنى اريد المتاجرة على الاخبار المتوسطة الاهمية ولو باهداف صغيرة من ( 5 - 10 ) نقط فهل هذه الاخبار لها تأثير ولو صغير وما هى الاخبار المتوسطة المهمة؟
معلش ليا سؤال تانى فى الاخبار المهمة احيانا ياتى الخبر اقل من المتوقع ولكن افضل من التقرير السابق فى اى اتجاه قد يتحرك السعر ؟
اعتذر للاطالة واشكر حضراتكم

youssef zeada 13-01-2013 03:49 PM

[QUOTE=michael thabet;448384]اساتذتى الكرام,
انا من عشاق المتاجرة على الاخبار باهداف صغيرة من (10 - 15 )نقطة, وعلى الاخبار المهمة فقط (باللون الاحمر) ولكنى اريد المتاجرة على الاخبار المتوسطة الاهمية ولو باهداف صغيرة من ( 5 - 10 ) نقط فهل هذه الاخبار لها تأثير ولو صغير وما هى الاخبار المتوسطة المهمة؟
معلش ليا سؤال تانى فى الاخبار المهمة احيانا ياتى الخبر اقل من المتوقع ولكن افضل من التقرير السابق فى اى اتجاه قد يتحرك السعر ؟
وممكن من حضرتك ان نستفيد اكتر من خلال تجربتك من افضل الازواج في الاخبار اي شي مهم عن الاخبار

ayaz 13-01-2013 05:58 PM

متابع معاكم ان شاء الله , بس لسه هبتدي اقرا من الاول عشان شايف فيه معلومات قيمه من اول صفحه
شكرا

م.جوزيف ايهاب 13-01-2013 06:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michael thabet (المشاركة 448384)
اساتذتى الكرام,
اعتذر للاطالة واشكر حضراتكم

انا صراحة مش بركز غير علي الاخبار القوية فقط
الاخبار المتوسطة ممكن تعمل تحركات صغيرة وممكن لا تؤثر علي السعر وممكن ييجي تأثيرها علي المدي الطويل
بالنسبة للخبر الاقل من المتوقع فهو ده المهم .. اذا جاء اقل من المتوقع يؤثر سلبيا علي العملة
بعض الاخبار مثل معدل البطالة اذا جاء اقل من المتوقع فطبيعي يؤثر تأثير ايجابي علي العملة

م.جوزيف ايهاب 13-01-2013 06:33 PM

[QUOTE=youssef zeada;448444]
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة michael thabet (المشاركة 448384)
اساتذتى الكرام,
وممكن من حضرتك ان نستفيد اكتر من خلال تجربتك من افضل الازواج في الاخبار اي شي مهم عن الاخبار

افضل الازواج الكيبل والمجنون والاسترالي والنيوزلندي

م.جوزيف ايهاب 13-01-2013 06:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayaz (المشاركة 448491)
متابع معاكم ان شاء الله , بس لسه هبتدي اقرا من الاول عشان شايف فيه معلومات قيمه من اول صفحه
شكرا

اهلا اخي الفاضل
نورت الورشة

youssef zeada 13-01-2013 07:10 PM

شكرا على المجهود متابع معاك

الساعة الآن 04:51 PM