اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

monewadea 30-11-2013 08:26 PM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

انا اللى بحاول اوصله هو تنفيذ نفس الفكره على مبالغ اصغر من كده انا لى سؤال هل حضرتك فى منتصف هذه المده تغلق عمليات ام تتركها حتى المكسب ؟

monewadea 30-11-2013 08:28 PM

طبعا استاذ وليد دلوقتى بيقول انا ايه اللى خلانى افتح الموضوع دا تانى الواد دا شكله عيطلع عينى هههههههههههه

wolfkamikaz 30-11-2013 08:30 PM

انا سعيد جدا بالنقاش معكم اخي و بالعكس احب من يبحث و يجدد و لو عندك اي تخطيط او فكرة قم بطرحها
و بالفعل الى الان لم اجرب رصيد اقل من 10000 دولار و جربت مرة رصيد 100 دولار لكن لم تكن عقودي محسوبة و تمرجن الحساب لكن الاسباب كانت معروفة لي
انا ارحب باي مجتهد يبحث فعلا و يتعب معنا قليلا لان السهل يذهب بسهولة
لماذا لا نرفق شارتات و نناقشها اما بطريقتي او طريقتكم

emad_1398 30-11-2013 08:37 PM

فيه اكسبيرت بينفذ الكلام ده حرفيا مشكلته في الاخبار القوية علي العملتين وبيعمل بكفاءة حتي علي حساب ب 1000 دولار مع تغيير اللوت لعشرة سنت والباسكت بروفيت لعشرة دولار لكن المكسب مش شرط انه يكون قبل يومين صراحة ساعات الموضوع بيخرج من ايدينا كلنا مع اي خبر قوي علي عملة من الاتنين

monewadea 30-11-2013 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_1398 (المشاركة 577498)
فيه اكسبيرت بينفذ الكلام ده حرفيا مشكلته في الاخبار القوية علي العملتين وبيعمل بكفاءة حتي علي حساب ب 1000 دولار مع تغيير اللوت لعشرة سنت والباسكت بروفيت لعشرة دولار لكن المكسب مش شرط انه يكون قبل يومين صراحة ساعات الموضوع بيخرج من ايدينا كلنا مع اي خبر قوي علي عملة من الاتنين

هو حضرتك الموضوع دا مش بيفرقاوى الاخبار لأن كل ما عمله بتخسر فى عمله بتكسب لان الاثنين اتجاهم عكسى وليس طردى

wolfkamikaz 30-11-2013 08:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monewadea (المشاركة 577493)
انا اللى بحاول اوصله هو تنفيذ نفس الفكره على مبالغ اصغر من كده انا لى سؤال هل حضرتك فى منتصف هذه المده تغلق عمليات ام تتركها حتى المكسب ؟

كل العمليات تغلق مع بعضها عندما تتحقق ارباح عائمة في بعض الاحيان تغلق صفقات لزيادة صفقات اخرى للصفقات المفتوحة
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monewadea (المشاركة 577495)
طبعا استاذ وليد دلوقتى بيقول انا ايه اللى خلانى افتح الموضوع دا تانى الواد دا شكله عيطلع عينى هههههههههههه

لا و الله انا سعيد جدا بارائك و الحوار معك

monewadea 30-11-2013 08:42 PM

استاذ وليد ممكن من حضرتك تقرى الرسائل الخاصه بعد اذنك

wolfkamikaz 30-11-2013 08:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_1398 (المشاركة 577498)

في بعض الاحيان و اكثرها لو دخلنا صح تكون الاخبار لصالحنا لان العملتين متؤثرتان ببعضهما

emad_1398 30-11-2013 08:59 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة monewadea (المشاركة 577499)

هو حضرتك الموضوع دا مش بيفرقاوى الاخبار لأن كل ما عمله بتخسر فى عمله بتكسب لان الاثنين اتجاهم عكسى وليس طردى

لا بيفرق طبعا لان العملتين مابيتحركوش في وقت واحد يعني خبر علي النيوزيلاندي دلوقتي هيحرك عملته فقط مش هيحرك الكندي في نفس الوقت

monewadea 30-11-2013 09:13 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة emad_1398 (المشاركة 577507)
لا بيفرق طبعا لان العملتين مابيتحركوش في وقت واحد يعني خبر علي النيوزيلاندي دلوقتي هيحرك عملته فقط مش هيحرك الكندي في نفس الوقت

هى الفكره فى ارتباط العملتين لو فى تأثير على واحده الثانيه هتتأثر بسبب ارتباط اقتصاد البلدين طبعا مش بنفس السرعه ولاكن الموضوع دا محتاج رأس مال كبير علشان كده انت بتبقى مستريح لان الهامش كبير ثانيا انت الى حد ما عامل هدج بس عن طريق الانعكاس

الساعة الآن 12:16 PM