اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1150)

معاذ عودات 14-12-2014 10:28 PM

رد: أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed114 (المشاركة 755797)
السلام عليكم
هل يوجد مؤشر او شارت بيوضح قوة الدولار وبيتم تحميلة على المنصة يرجى الافادة وشكرا

وعليكم السلام ،،

تفضل يا غالي
الدولار اندكــــس وأهميته وكيفيـــه الاستفادة منــه

Ahmed114 15-12-2014 08:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معاذ عودات (المشاركة 755798)

شكرا لك يا بطل

اسامه أحمد 16-12-2014 12:45 AM

بارك الله فيك اخوي على جهودك
ممنوين

dareenengm 20-12-2014 06:34 PM

رد: أيها المبتدئ اسال...استشير.

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 18450)

تحياتى يا مستر هيرو يا بطلنا الهمام..
نحن ايضا نعجز عن ابراز مدى سعادتنا بنشر العلم بشكل مثقف و جيد فى الاوساط العربية و ذلك لفقر العلم الشديد عندنا كعرب للاسف فى هذا العلم و اكتفائنا بالفهلوة التى تفشل مع هذا السوق الذى دائما ما يخرج لسانه لكل فهلوى.

بالنسبة لاسئلتك عن افضل اوقات المتاجرة فهى تختلف من شخص لشخص فالاشخاص محبى الاتجاه السريع يجب عليهم ان يتوخوا الحذر من سرعة الاتجاه ايضا ضد صفقاتهم و المضاربين محبى السكالبينج يفضل لهم الاتجاه البطئ نسبيا لضمان عدم انعكاس السعر بشكل مفاجئ ضد الصفقات..
عامة افضل الاوقات السريعة هى بالترتيب بورصة لندن ثم بورصة نيويورك ثم وقت التلاحم بين بورصتى لندن و نيويورك و هو بين الساعة الثالثة الى السادسة ظهر كل يوم حيث تكون السيولة عند اقصى مستوياتها.

انسب الازواج للمتاجرة هو اليورو دولار لحركته المناسبة و سبريده القليل فهو نقطتين و ايضا فى شركة بوسطن ميرشنت التى نحن وكلاء لها لدينا اكثر من زوج بسبريد نقطتين مثل اليورو دولار او الدولار فرنك او الدولار ين و هى ازواج كلها يمكن المضاربة عليها بشكل ممتاز فى السكالبينج و افضلهم اليورو دولار من وجهة نظرى.

تحياتى و تحت امرك فى اى استفسار :)
الله كريم.,

السلام عليكم ورحمه الله وبركاتهاول شي انا اول مشاركه او رد اعملو حابب اشكر الدكتور اسامه عادل وكل القائمين علي الموقع وايضاً أعضاء المنتدي
كنت طالب كورس تعليم موجات إليوت مترجم بالعربيه لجودي صامويل كامل (الأربع اجزاء) وأكون شاكر الكو كتير

dareenengm 21-12-2014 01:44 AM

السلام عليكم ورحمه الله وبركاتهاول شي انا اول مشاركه او رد اعملو حابب اشكر الدكتور اسامه عادل وكل القائمين علي الموقع وايضاً أعضاء المنتدي
كنت طالب كورس تعليم موجات إليوت مترجم بالعربيه لجودي صامويل كامل (الأربع اجزاء) وأكون شاكر الكو كتير

dareenengm 21-12-2014 01:59 AM

معاذ عودات 21-12-2014 10:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dareenengm (المشاركة 756821)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dareenengm (المشاركة 756822)

اهلا فيك اخي الكريم ،،
والله الان المترجم ليس متواجد
ان شاءالله حين يتواصل معنا سنقوم بأبلاغه

تحياتي لك

khaled47 22-12-2014 07:45 PM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كنت عاوز اعرف ايه البنك اللى ممكن اضارب من خلال المنصه بتاعه وايه المبلغ المطلوب للمضاربه من خلال بنك ولكم جزيل الشكر

معاذ عودات 22-12-2014 07:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaled47 (المشاركة 757106)
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كنت عاوز اعرف ايه البنك اللى ممكن اضارب من خلال المنصه بتاعه وايه المبلغ المطلوب للمضاربه من خلال بنك ولكم جزيل الشكر

وعليكم السلام
هو صعب تلاقي بنوك تتاجر فيها
لو لقيت ممكن محتاج مبالغ كبيرة حتى تتداول بسهوله

ممكن تجرب ده
تقييم شركة ساكسو بنك Saxo Bank

khaled47 22-12-2014 08:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معاذ عودات (المشاركة 757108)

وعليكم السلام
هو صعب تلاقي بنوك تتاجر فيها
لو لقيت ممكن محتاج مبالغ كبيرة حتى تتداول بسهوله

ممكن تجرب ده
تقييم شركة ساكسو بنك Saxo Bank

شكرا استاذ معاذ على الرد السريع واتمنا كل التوفيق للجميع ان شاء الله

الساعة الآن 04:49 PM