اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26170)

FXDD30 17-12-2013 02:39 AM

رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو_تراب (المشاركة 583366)
حبيب القلب انا قصدي من الكلام هذا سرعة الخروج من الصفقات يعني عندما يكون عندك 20 صفقة تحتاج سرعة لاغلاق الصفقات على ربح انا لقيت افضل شيئ هذه الطريقة الى ان اجد طريقة افضل

تمام كده احلي تحيه ليك :1 (50):
وممكن كمان نقلل الباسكت لنقلل من تراكم الصفقات الكثيرة والله 5 % كثير ههههه لكن نجرب ونشوف:1 (50):

مملكة الجروح 17-12-2013 02:40 AM

اعطني نتايجك ضروري اخي ابو تراب فانت اكثر واحد استخدم الاكسبرت كفترة حتى الان ومريت بأسوأ اوضاع السوق والتذبذب الماضي

صحفي إقتصادي 17-12-2013 03:51 AM

الله يعطيكم العافيه

ما شاءالله الورشة منوره بالشباب

وشكرا لكم جميعا لسؤالكم عني

فعلا جاني اكتئاب من الاكسبريت واصبحت لا اثق فيه لكن الخطأ خطأي وانا الوحيد الذي اتحمله

ولدي سؤال للاخ ابو تراب ولكن من جربه الاسبوع الماضي وبالتحديد يوم الاربعاء 11 ديسمبر يوم الرالي والهبوط الكبير للنيوزلندي وقبل الخبر بالتحديد

هل تجاوز الحساب ازمة الرالي وكان باستطاعته ان يقاوم الخساره المتواليه حتى لو ان اتى الخبر ضده ايضا وتراجع الحساب مزيدا من النقاط ؟

هل يستطيع الحساب تجاوز اي رالي كان ان كانت العمليات بيع وشراء ؟

ارجو الاجابه يا شباب

صحفي إقتصادي 17-12-2013 03:52 AM

الله يعطيكم العافيه

فعلا جاني اكتئاب من الاكسبريت واصبحت لا اثق فيه لكن الخطأ خطأي وانا الوحيد الذي اتحمله

ولدي سؤال للاخ ابو تراب ولكن من جربه الاسبوع الماضي وبالتحديد يوم الاربعاء 11 ديسمبر يوم الرالي والهبوط الكبير للنيوزلندي وقبل الخبر بالتحديد

هل تجاوز الحساب ازمة الرالي وكان باستطاعته ان يقاوم الخساره المتواليه حتى لو ان اتى الخبر ضده ايضا وتراجع الحساب مزيدا من النقاط ؟

ارجو الاجابه يا شباب

shady hamza 17-12-2013 04:51 AM

استاذ صحفى انا كنت جاوبت على استفسارك مرتين
انا كنت داخل معاكوا شرا فقط بحساب ديمو الف دولار النقطة 10 سنت
الخسارة العائمة عندى موصلتش 400 دولار معرفش بالظبط كام لانى مكنتش قاعد كنت سايب الحساب شغال على الجهاز
المهم الحساب كمل عادى وانا سبته وتانى يوم ( الخميس ) السعر رد تانى فوق وكان المكسب فوق 300 دولار
ما بالك لو كان بيع وشرا ولسيس شراء فقط كان زمانى واخده نازل وواخده طالع يعنى 400 - 500 دولار
الاستاذ وليد حاب يزود اللوت وضاعفه عشان يشوف المخاطره شويه وبما انه حساب ديمو ف عادىى مش هياثر عشان كده الحساب مستحملش وانت برده خفت وقفلت بدرى وللاسف كانت على خسارة
الناس كلها قالت بلاش تتاجر حقيقى دلوقتى لانننا لسه بنطور الطريقة ولكن الحمد لله
انسى اللى فات وثق فى الطريييقة وصدقنى اشتغل ديمو بيع وشرا وانت هتشوف بعينك حاجات فعلا جميلة والحمد لله
الحمد لله

مملكة الجروح 17-12-2013 05:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 583420)
الله يعطيكم العافيه

ارجو الاجابه يا شباب

اذكر انك قلت من قبل انك تغلق الصفقات الكسبانة وتترك الخسارنة وهذا يجعلك مجرد شخص عادي فتح صفقات بدون اي تحليل على زوج عملة وقام كمان بتعزيزها وبالتالي لو ردت عكسك سيكون الامر خطير
جرب طريقة البيع والشراء في نفس الوقت فهذه تقلل الخسارة العائمة بشكل كبيرة وان كانت تقلل الربح ايضاً

مملكة الجروح 17-12-2013 05:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 583428)
استاذ صحفى انا كنت جاوبت على استفسارك مرتين
انا كنت داخل معاكوا شرا فقط بحساب ديمو الف دولار النقطة 10 سنت
الخسارة العائمة عندى موصلتش 400 دولار معرفش بالظبط كام لانى مكنتش قاعد كنت سايب الحساب شغال على الجهاز
المهم الحساب كمل عادى وانا سبته وتانى يوم ( الخميس ) السعر رد تانى فوق وكان المكسب فوق 300 دولار
ما بالك لو كان بيع وشرا ولسيس شراء فقط كان زمانى واخده نازل وواخده طالع يعنى 400 - 500 دولار
الاستاذ وليد حاب يزود اللوت وضاعفه عشان يشوف المخاطره شويه وبما انه حساب ديمو ف عادىى مش هياثر عشان كده الحساب مستحملش وانت برده خفت وقفلت بدرى وللاسف كانت على خسارة
الناس كلها قالت بلاش تتاجر حقيقى دلوقتى لانننا لسه بنطور الطريقة ولكن الحمد لله
انسى اللى فات وثق فى الطريييقة وصدقنى اشتغل ديمو بيع وشرا وانت هتشوف بعينك حاجات فعلا جميلة والحمد لله
الحمد لله

البيع والشراء يحقق ربح اقل من الشراء فقط او البيع فقط لانه عدد الصفقات يزيد بشكل كبير ولكن يكون في هيدج على كل عملة والهبوط والصعود عن الصفر يكون محدود
الاستاذ وليد خسر حسابه ليس فقط لزياداته اللوت ولكنه لا يضع اكسبرت لغلق الصفقات عند ربح محدد ولكنه يتابع حسابه بنفسه ويغلق
ولما تغيب عن الحساب فتح صفقات كثيرة جدا وكانت ربح في اوقات اخرى لكنها ردت للسالب فغلقت الحساب

انا شخصياً هعمل بالبيع والشراء في نفس الوقت مع اكسبرت غلق الصفقات عند ربح 5% من السعر الحالي وهجرب وكل اسبوعين ارفع اللوت بحيث اعمل حسابي انه اكثر نسبة انزلاق سعري ( عبر الاكسبرت اللي ارفقته فوق ) اتوقع الاسوأ منها 3 اضعاف

هجرب هذه الطريقة اسبوعين ديموا قبل الدخول حقيقي ان شاء الله واوافيكم بالنتائج

مملكة الجروح 17-12-2013 05:39 AM

اكسبرت الاغلاق اغلق الصفقات على ربح 300 دولار لدي وبدأت الصفقات الجديدة في الفتح
مدة العمل تقريبا يوم ونصف بحجم لوت 0.1 اي دولار للنقطة
اقصى انزلاق سعري حدث 297 دولار

أبو_تراب 17-12-2013 08:12 AM

حساب 1000 $$ خاص بالنيوزلندي كندي منذ 12/12/2013

أبو_تراب 17-12-2013 08:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صحفي إقتصادي (المشاركة 583421)
الله يعطيكم العافيه

ارجو الاجابه يا شباب

اخي الكريم كبيع وشراء الحمد لله الاكسبيرت مرت الازمة عليه بسلامانا استعمله على عدةمنصات

نيوزلندي كندي

سلة عملات 7 عملات

ذهب ين

يورو دولار ويورو ين

اثبت جدارته بيع وشراء

الساعة الآن 09:29 PM