اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

wawaz 16-05-2012 07:07 AM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 334364)

اشكرك يا باشا
وانت معاك صفقات ؟

انا دلوقتى معايا صفقة شراء GBPUSD ولكن هى خسرانة لغاية دلوقتى
اتمنى انها تصحح الخسارة الى مكسب

م.جوزيف ايهاب 16-05-2012 07:11 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rezo91 (المشاركة 334367)
ماهو المفروض ان هو فى منطقة دعم دلوقتي عند 2710 وفى دعم تانى ده اللى بيقوله انه لو استكمل الهبوط ده هيزصله اللى هو عند 2625 انهى دعم اللى تقصد بقي يا جو محتاجين اى جرعة تفائل بالله عليك احنا مبردين مرتين لحد دلوقتى ... ربنا يستر ويعديها على خير ... كنت مطمن من شويه كل ما الساعه بتقرب على 8 بطني بتوجعني من القلق :(

انت ممكن تهدج لو قلقان من الهبوط
انا حسابي اتمرجن بسبب اليورو وعشان المارجن بتاعي مسمحش بالهيدج

م.جوزيف ايهاب 16-05-2012 07:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wawaz (المشاركة 334368)
انا دلوقتى معايا صفقة شراء GBPUSD ولكن هى خسرانة لغاية دلوقتى
اتمنى انها تصحح الخسارة الى مكسب

ان شاء الله تغلق علي ربح يا غالي

raafat_193 16-05-2012 07:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 334348)

لازم تدخل يا دكتور وهتاخد المركز الاول :1 (76):

صباح الخير ياجو وصباح الخير للجميع .انا معنديش فكرة عن المسابقات ولا بفهم حتى طرق الاشتراك لكن لو ممكن تفهمونى انا معاكم بس افضل انى اسعدك انت وبارى للوصول للمركز الاول والثانى على قد مقدر

rezo91 16-05-2012 07:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة joseph.ehab (المشاركة 334369)

انت ممكن تهدج لو قلقان من الهبوط
انا حسابي اتمرجن بسبب اليورو وعشان المارجن بتاعي مسمحش بالهيدج

الله يعوض عليك يا جو ان شاء الله حسابك اللى هتبدء بيه الاسبوع الجاى يعوض عليك كل اللى خسرته
ولا اصلا الخساره كبيره حتى لو هدجت برضو هايبقى الفرق كبير والله اعلم كمان ايه اللى ممكن يحصل
اصلا خلاص الكل بيتوقع انه هو كده خلاص جاب اخره كل العملات وصلت لدعوم قويه الكل بيتوقع بداية الارتداد
والتصحيح انهارده بما لايقل عن 250 نقطه انا لو طلعت من عند مناطق الدخول يبقى انا كده كسبان وهابقى فرحان كانى دبلت حسابى
ربنا يستر وتعدى الهوجه دى على خير ... انا هانام بقى ولما اصحى اتفاجئ باللى هايكون حصل مع افتتاح الاوروبى مزيد من الهبوط
او بداية الارتداد والصعود كما يتوقع اغلب الناس فى الوقت الحالى ... الله كريم ... تصبحوا على خير يا شباب

م.جوزيف ايهاب 16-05-2012 07:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 334372)

صباح الخير ياجو وصباح الخير للجميع .انا معنديش فكرة عن المسابقات ولا بفهم حتى طرق الاشتراك لكن لو ممكن تفهمونى انا معاكم بس افضل انى اسعدك انت وبارى للوصول للمركز الاول والثانى على قد مقدر

صباح الفل يا دكتور
المسابقة دي مش للتداول
دي للتفاعل ومساعدة الاعضاء في المنتدي
ادخل علي الموضوع ده واكتب عدد مشاركاتك العادية والفعالة
سجل الان في مسابقة المشاركات الفعالة رقم (2) من انستا فوركس بجوائز 2000 دولار برعاية اف اكس كوميشن

م.جوزيف ايهاب 16-05-2012 07:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rezo91 (المشاركة 334373)
الله يعوض عليك يا جو ان شاء الله حسابك اللى هتبدء بيه الاسبوع الجاى يعوض عليك كل اللى خسرته
ولا اصلا الخساره كبيره حتى لو هدجت برضو هايبقى الفرق كبير والله اعلم كمان ايه اللى ممكن يحصل
اصلا خلاص الكل بيتوقع انه هو كده خلاص جاب اخره كل العملات وصلت لدعوم قويه الكل بيتوقع بداية الارتداد
والتصحيح انهارده بما لايقل عن 250 نقطه انا لو طلعت من عند مناطق الدخول يبقى انا كده كسبان وهابقى فرحان كانى دبلت حسابى
ربنا يستر وتعدى الهوجه دى على خير ... انا هانام بقى ولما اصحى اتفاجئ باللى هايكون حصل مع افتتاح الاوروبى مزيد من الهبوط
او بداية الارتداد والصعود كما يتوقع اغلب الناس فى الوقت الحالى ... الله كريم ... تصبحوا على خير يا شباب

ان شاء الله خير يا باشا
تصبح علي خير

raafat_193 16-05-2012 08:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rezo91 (المشاركة 334363)
جوووو اليورو مبهدلنا يا جووو وربنا ما جايلى نوم من الخوف
مرعوب من دخلة الاوربى مش هاعارف هتعمل ايه فيه بس انا متفائل
لان فى قاعده بتقول ما طار طير وارتفع الا كما طار وقع
بنفس السرعه اللى هبط بيها ان شاء الله يرتد ويصحصح ويصحح بيها
ولا دى هلاوس من الاحباط ولا ايه !!!!!

انت شارى اليورو اخرج منه طول ما اليونان لسه سيقه الهبل هيفضل هابط وانا مسميها هبل لانها باعت نفسها للامريكان من 4سنين لضرب الاقتصاد الاوروبى وضرب المانيا اقتصاديا دى حرب عملات زمان كانت الشعوب هبلة بتحارب بعض بالاسلحة الفتاكة لحتلال الدول لبعضهم لبعض الان الحرب العالمية الثالثة دايرة بين امريكا والمانيا بالعملات واقتصاديا ولذلك انجلترا وهى طول عمرها تعتبر (بنت) عم امريكا رفضت من شهرين الدخول بمعاهدة المانيا لتعزيز الإنضباط المالي خلال قمة الاتحاد في بروكسل وعارفين المعاهدة تتلخص ف ايه ( معاهدة الانضباط المالي تنص بأن محكمة العدل الأوروبية لها الحق في مراقبة إمتثال الدول الأعضاء وفرض غرامات على الحكومات التي تنتهكها. )وان جواسيس الامريكان يتخرسوا ويبطلوا الاشاعات الكدابة اللى هما منظمات التصنيف المالى ومعظمهم شركات امريكية زى استاندر اند بروز اللى كل ساعة تقلل من تصنيف دول الاتحاد الاوروبى .حد سمع عن بنك اعلان افلاسة فى اوروبا ابدا بل بنوك كثيرة اعلنت افلاسها فى امريكا ولكن اللى مساعد امريكا دول كتيرة لازالت احتياطى النقدى الاساسى فى البنك المركزى لهذه الدول وبالاخص نحن العرب واسيا وامريكا الجنوبية مثل الاكوادور الارجنتين البرازيل كلومبيا بالدولار . هذا الموضوع يطول شرحه كتير جدا جدا وانا معنديش طولت البال فى الكتابة وكنت اكره مواضيع التعبير وانا طالب احب العلمى والابحاث العلمية .لذلك انظروا للفوركس بمنظور الحرب العالمية الثالثة اللى بدأت من 11 سنه مع بداية ميلاد اليورو لان قبل كدة بسنين عند تكوين الاتحاد كان بالنسبة لامريكا توحيد عملة اليورو صعب وحلم تحلمة المانيا واصبح حقيقة مفذعة لهم الان

ELSHARKI 16-05-2012 08:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 334383)

انت شارى اليورو اخرج منه طول ما اليونان لسه سيقه الهبل هيفضل هابط وانا مسميها هبل لانها باعت نفسها للامريكان من 4سنين لضرب الاقتصاد الاوروبى وضرب المانيا اقتصاديا دى حرب عملات زمان كانت الشعوب هبلة بتحارب بعض بالاسلحة الفتاكة لحتلال الدول لبعضهم لبعض الان الحرب العالمية الثالثة دايرة بين امريكا والمانيا بالعملات واقتصاديا ولذلك انجلترا وهى طول عمرها تعتبر (بنت) عم امريكا رفضت من شهرين الدخول بمعاهدة المانيا لتعزيز الإنضباط المالي خلال قمة الاتحاد في بروكسل وعارفين المعاهدة تتلخص ف ايه ( معاهدة الانضباط المالي تنص بأن محكمة العدل الأوروبية لها الحق في مراقبة إمتثال الدول الأعضاء وفرض غرامات على الحكومات التي تنتهكها. )وان جواسيس الامريكان يتخرسوا ويبطلوا الاشاعات الكدابة اللى هما منظمات التصنيف المالى ومعظمهم شركات امريكية زى استاندر اند بروز اللى كل ساعة تقلل من تصنيف دول الاتحاد الاوروبى .حد سمع عن بنك اعلان افلاسة فى اوروبا ابدا بل بنوك كثيرة اعلنت افلاسها فى امريكا ولكن اللى مساعد امريكا دول كتيرة لازالت احتياطى النقدى الاساسى فى البنك المركزى لهذه الدول وبالاخص نحن العرب واسيا وامريكا الجنوبية مثل الاكوادور الارجنتين البرازيل كلومبيا بالدولار . هذا الموضوع يطول شرحه كتير جدا جدا وانا معنديش طولت البال فى الكتابة وكنت اكره مواضيع التعبير وانا طالب احب العلمى والابحاث العلمية .لذلك انظروا للفوركس بمنظور الحرب العالمية الثالثة اللى بدأت من 11 سنه مع بداية ميلاد اليورو لان قبل كدة بسنين عند تكوين الاتحاد كان بالنسبة لامريكا توحيد عملة اليورو صعب وحلم تحلمة المانيا واصبح حقيقة مفذعة لهم الان

صباح الجمال والحلاوة يا دكتور صباح المعلومات القيمه والمفيده
ارباح ان شاء الله يا دكتور واحلى لايك ومبروك ارباح الامس يا كبير
:1 (58):

م.جوزيف ايهاب 16-05-2012 08:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELSHARKI (المشاركة 334388)
صباح الجمال والحلاوة يا دكتور صباح المعلومات القيمه والمفيده
ارباح ان شاء الله يا دكتور واحلى لايك ومبروك ارباح الامس يا كبير
:1 (58):

صباح الفل يا كبير

الساعة الآن 08:34 AM