اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   حصريا: اكسبيرت ربيع العرب 1 متابعة بالشرح و التفصيل (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=12505)

hussien86 26-11-2011 03:01 AM

رد: حصريا: اكسبيرت ربيع العرب 1 متابعة بالشرح و التفصيل

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238004)
كان فى مشركة بتقول انا ممكن اشغل ربيع العرب 1 يوم الحد انا ديما بشغله من الاثنين اية رائيك اخليه من الاثنين ولة من الحد
معلش سؤال برة الاكسبيرت هو البترول اسمه اية فى الفوركس عشان مش عارف ؟
كنت عايز اسئل على اى وسيط بس يكون المنصة بتاعته بتشتغل على اللينكس ممكن لو حد يعرف يبعتلى على الخاص
وانا حاليا فى الصفحة 202 وفى ناس كانت بتشغل ربيع العرب 1 من 10 لحد 3 ياترى اية الاخبار ؟ انا شغلتة من 9 لحد 24 وكانت النتائج ممتازة بكل المقايس ربنا يسهل يارب واقدر ابقى معاكم قبل يوم الاثنين
اية رائيك ازود كان EURCHF للمنصة ؟ولة اكتفى بال 2 الى عندى بس ؟

هوي من ناحية تجربتي مع ربيع 1 احسن الايام من الاثنين للخميس وافضل الساعات من 21-24 ..لو غيرت في الاعدادات مش هتبسطك النتائج http://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2853%29.gifhttp://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2853%29.gif ..هتلف تلف وترجع لنفس التوقيت خليك في السليم ان شاء الله وعلي العمموم انت جرب وقلنا النتايج http://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2821%29.gif
بالنسبة للبترول اعتقد رمزه بيختلف من شركة لاخري لكن في اف اكس دي دي رمز النفط OILUSD وشركات تانية رمز تاني CALPR11 يعني light sweet crude oil apr 2011 futures http://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2813%29.gifhttp://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2813%29.gifوفيه رموز تانية حسب كل شركة اعتقد ماعندي معلومات كتيرة لاني مابتاجر فيهم بس معلومات عامة

بالنسبة للينكس اعملك الاقتباس ده من سؤال انطرح علي منصة انستافوركس
هل يمكننى استخدام منصة التداول ميتاتريدر 4 على نظام التشغيل لينكس؟

لن تكون قادرا على استخدام منصة التداول على نظام التشغيل لينكس لأنه لا يوجد ميتاتريدر يدعم نظام لينكس. ومع ذلك، يمكنك إعداد الميتاتريدر مع محاكاة نظام التشغيل ويندوز على نظام التشغيل لينكس الخاص بك ثم قم بإعداد ميتاتريدر 4.

xxhaissamxx 26-11-2011 03:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238008)
هوي من ناحية تجربتي مع ربيع 1 احسن الايام من الاثنين للخميس وافضل الساعات من 21-24 ..لو غيرت في الاعدادات مش هتبسطك النتائج http://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2853%29.gifhttp://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2853%29.gif ..هتلف تلف وترجع لنفس التوقيت خليك في السليم ان شاء الله وعلي العمموم انت جرب وقلنا النتايج http://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2821%29.gif
بالنسبة للبترول اعتقد رمزه بيختلف من شركة لاخري لكن في اف اكس دي دي رمز النفط OILUSD وشركات تانية رمز تاني CALPR11 يعني light sweet crude oil apr 2011 futures http://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2813%29.gifhttp://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2813%29.gifوفيه رموز تانية حسب كل شركة اعتقد ماعندي معلومات كتيرة لاني مابتاجر فيهم بس معلومات عامة

بالنسبة للينكس اعملك الاقتباس ده من سؤال انطرح علي منصة انستافوركس
هل يمكننى استخدام منصة التداول ميتاتريدر 4 على نظام التشغيل لينكس؟

لن تكون قادرا على استخدام منصة التداول على نظام التشغيل لينكس لأنه لا يوجد ميتاتريدر يدعم نظام لينكس. ومع ذلك، يمكنك إعداد الميتاتريدر مع محاكاة نظام التشغيل ويندوز على نظام التشغيل لينكس الخاص بك ثم قم بإعداد ميتاتريدر 4.

انا جربت من 9 لحد 24 لمدة يومين والنتائج كان 20% من الحساب فى يومين بمخطرة 15% وبالنسبة لموضوع اللينكس اصل انا واحد صحبى عندة سيرفر لينكس فكنت عايز ارفعه عندة بس مش لقيت فى انيستا عشان كدة سائلت هنا لو فيه شركة بدعم اللينكس وشكرا على تعبك معايا

sasuky 26-11-2011 04:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx;238013[SIZE=5
وبالنسبة لموضوع اللينكس اصل انا واحد صحبى عندة سيرفر لينكس فكنت عايز ارفعه عندة بس مش لقيت فى انيستا عشان كدة سائلت هنا لو فيه شركة بدعم اللينكس وشكرا على تعبك معايا [/SIZE]

بالنسبة لنظام تشغيل لينوكس فانا شغال عليه
ممكن تثبت برنامج الواين wine لتشغيل برامج الويندوز على لينوكس
انا جربت ثبت بعض انواع الميتا ترايد بواسطة الواين بعضها اشتغل وبعضها لا
فممكن انتة تجرب على حاسبتك الشخصية اذا كنت تمتلك لينوكس
واذا لم تعرف اي شي عن الينوكس فانصحك بالبحث عن سيرفر ويندوز احسن لك مع الميتاترايد
تحياتي

mohtaia 26-11-2011 05:26 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238013)
انا جربت من 9 لحد 24 لمدة يومين والنتائج كان 20% من الحساب فى يومين بمخطرة 15% وبالنسبة لموضوع اللينكس اصل انا واحد صحبى عندة سيرفر لينكس فكنت عايز ارفعه عندة بس مش لقيت فى انيستا عشان كدة سائلت هنا لو فيه شركة بدعم اللينكس وشكرا على تعبك معايا

لو ممكن اسم الشركة الى حضرتك كنت فاتح عندها الحساب

شكرا

mohtaia 26-11-2011 08:11 AM

السلام عليكم

أخوانى بالنسبة لموضوع البروكر الى بنشتغل معاه
كان اتفتح الموضوع ده قبل كده هنا لكن ما استمرش للأسف

الأكسبيرت ربيع 1 محتاج بروكر يكون الأسبريد بتاعه معقول خصوصا فى الفترة الى بيشتغل فيها
عندى فى IBFX الأسبريد ممتاز لكن أول مرة ألاحظ انه ممكن يوصل لأرقام فلكية فى فترة عمل الأكسبيرت على عملات مثل GBP-CHF كان احيانا بيوصل ل 16 و 18 و متوسط ما بين 10 و14 بيب فرق وطبعا الأكسبيرت كان بيعانى معاه بسبب الأسبريد علشان يغلق على ربح

طبعا كما ذكرت انا لم الاحظ هذا الموضوع من قبل لأنى لم أعمل على هذه العملة أو على EUR-CHF من قبل والتى الأسبريد بتاعها كان بيعدى ال 10 نقاط احيانا برضه

ملحوظه الأسبريد بيوصل عندى للأرقام دى فى الفترة المسائية الى بيشتغل فيها الأكسبيرت فقط غير كده بالكتير 7 نقط لل
GBP-CHF و اربعة نقاط لل EUR-CHF فى فترات السيوله العاديه على مدار اليوم لكن احنا يهمنا فترة عمل الأكسبيرت طبعا

طيب عاوزين نوصل لبروكر يكون الأسبريد بتاعه مناسب - مش عارف لو الأسبريد ثابت ده هيبقى افضل ولا لأ ولو انه من الناحية النظرية أفضل

فى انتظار اقتراحاتكم ومشاركاتكم فى رحلة البحث
وتقبلوا تحياتى

xxhaissamxx 26-11-2011 09:14 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sasuky (المشاركة 238020)
بالنسبة لنظام تشغيل لينوكس فانا شغال عليه
ممكن تثبت برنامج الواين wine لتشغيل برامج الويندوز على لينوكس
انا جربت ثبت بعض انواع الميتا ترايد بواسطة الواين بعضها اشتغل وبعضها لا
فممكن انتة تجرب على حاسبتك الشخصية اذا كنت تمتلك لينوكس
واذا لم تعرف اي شي عن الينوكس فانصحك بالبحث عن سيرفر ويندوز احسن لك مع الميتاترايد
تحياتي

شكرا جدا للنصيحة وشكرا جدا على اسم البرنامج ولو فشلت انى اقدر اشغل المنصة على اللينكس هبقى اشوف سيرفر وندوز

xxhaissamxx 26-11-2011 09:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohtaia (المشاركة 238026)
لو ممكن اسم الشركة الى حضرتك كنت فاتح عندها الحساب

شكرا

اسم الشركة انسيتا ودى صورة للصفقات الى كانت مفتوحة مع انى مكنتش شغال طول الوقت دة ساعات كنت بقفل عشان انا قاعد على لاب توب مش كمبيوتر

sasuky 26-11-2011 10:13 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238037)
شكرا جدا للنصيحة وشكرا جدا على اسم البرنامج ولو فشلت انى اقدر اشغل المنصة على اللينكس هبقى اشوف سيرفر وندوز

بالخدمة حبيبي
واتمنا ان شاء الله يشتغل عندك الميتاتريد على لينوكس
بالتوفيق

hussien86 26-11-2011 11:16 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238013)

من 9-24 احسن توقيت تشتغل عليه ..وبالنسبة للسيرفر انا شغال علي سيرفر ممتاز فيه نظام اللينكس والاكس بي تقدر تختار ..لكن بالنسبة للمنصات دي اللي معرفش فيها هل ممكن تشغلها علي لينكس ولا لاء
Cheap Vps, virtual Private Server, Cheap Windows vps Hosting, vps Windows

xxhaissamxx 26-11-2011 11:24 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238053)
من 9-24 احسن توقيت تشتغل عليه ..وبالنسبة للسيرفر انا شغال علي سيرفر ممتاز فيه نظام اللينكس والاكس بي تقدر تختار ..لكن بالنسبة للمنصات دي اللي معرفش فيها هل ممكن تشغلها علي لينكس ولا لاء
Cheap Vps, virtual Private Server, Cheap Windows vps Hosting, vps Windows

طيب معلش يا حسين بقى هصدعك معايا شوية يعنى اية Data Transfer 500 GB
طيب انت اية نوع السيرفر بتاعك Forex VPS Lite ولة VPS Lite

وانا ان شاء الله هفضل اتاجر شوية من 9 - 24 على الديمو لو لقيت ان الدنيا كويسة هنقل على الحقيقى وان شاء الله ديما هحط النتائج عشان الناس كلها تستفاد

hussien86 26-11-2011 12:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238054)
طيب معلش يا حسين بقى هصدعك معايا شوية يعنى اية Data Transfer 500 GB
طيب انت اية نوع السيرفر بتاعك Forex VPS Lite ولة VPS Lite

وانا ان شاء الله هفضل اتاجر شوية من 9 - 24 على الديمو لو لقيت ان الدنيا كويسة هنقل على الحقيقى وان شاء الله ديما هحط النتائج عشان الناس كلها تستفاد

بسيطه ياهيثم ولو احنا بنساعد بعض ان شاء الله
نوع السيرفر ده طبعا للفوركس لازم يكون مخصوص ForexVPSLite OS :Win Server 2003
بالنسبة لسؤالك عن معني الجملة انا سألت الدعم الان وقلي الرد التالي

noor: sir its depend on download and upload data on server
noor: Bandwidth is the amount of data that can be concurrently moved between the hosting server and your browsers

صراحة مافهمت ميه ميه بس انا لما جربت قبل هيك انزل جزء من فيلم 175 ميجا نزل في 3 دقايق :1 (36)::1 (36): حاجه طبعا خيالية ماصدقتش عيني يومها ..السرعه الحقيقية 1.1 ميجا

مش متأكد ازا هذه قصدها ولا لاء :1 (88)::1 (88):

hussien86 26-11-2011 12:04 PM

Forex VPS Lite
  • 10 GB Storage
  • 768 MB Dedicated Ram
  • 500 GB Data Transfer
  • Preinstalled Metatrader4
  • Choice of OS :
  • Windows 2003/2008

انا اخترت الخطة دي اقل مواصفات تكفيني وزياده

mohtaia 26-11-2011 12:17 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238059)

noor: Bandwidth is the amount of data that can be concurrently moved between the hosting server and your browsers

صراحة مافهمت ميه ميه بس انا لما جربت قبل هيك انزل جزء من فيلم 175 ميجا نزل في 3 دقايق :1 (36)::1 (36): حاجه طبعا خيالية ماصدقتش عيني يومها ..السرعه الحقيقية 1.1 ميجا

هو المقصود بيها كمية البيانات الى ممكن السيرفر يبعتها ويستقبلها على مدار الشهر
مثلا الميتاتريدر بيبعت للشركة انك طلبت صفقة شرا بحجم كذا على العملة الفلانية و الشركة بتبعت للميتا انها قبلت الصفقة وبتشوف صفقتك شغالة قدامك والشموع طالعه نازله كل ده ارسال واستقبال بينقص من الكمية النهائية المتاحة ليك
طبعا 500 جيجا دول يشغلوا 50 ميتاتريدر على مدار الشهر :)

تحياتى

hussien86 26-11-2011 12:32 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohtaia (المشاركة 238062)
مثلا الميتاتريدر بيبعت للشركة انك طلبت صفقة شرا بحجم كذا على العملة الفلانية و الشركة بتبعت للميتا انها قبلت الصفقة وبتشوف صفقتك شغالة قدامك والشموع طالعه نازله كل ده ارسال واستقبال بينقص من الكمية النهائية المتاحة ليك

تحياتى

تسلم حبيبي علي التوضيح بصراحه قصه الباندويدث ماكنت فاهمها منيح واهي طلعت ماالها علاقة بسرعه الانترنت اساسا :1 (12):..اشكرك علي التوضيح ..

hussien86 26-11-2011 01:13 PM

نتائج ربيع 3 علي حساب صغير 500$ لمده اسبوع كامل ...مخاطرة قليلة 0.01 ..عدد العملات 16 ..وعدد الصفقات 2 فقط لكل عمله ..اسوء عملة الدولار علي الكندي لكنه اكثر عملة نشيطة في فتح صفقات ارباحه كبيرة والعكس صحيح لما يخسر
نسبة الصفقات الرابحة 92% ..لكن قبل مااغلق الصفقات يدويا كانت النسبة 100% ربحانة..اكبر خسارة عائمة في الحساب كانت بنسبة 32% من مجمل الحساب لذلك الافضل فعلا لو كان رأس المال كبير متل ماقال ابو يوسف
عملات الفرنك كلها بطئية ومملة كالعاده وهي اكثر عملات تطول لما تقفل ممكن باستثناء اليورو فرنك ..اكثر اوقات يفتح فيها صفقات هي من 1-3 صباحا و من 7-11 صباحا ومن 14-16 مساءا
ملاحظة: كل الصفقات اللي بالسالب اغلقتها امبيرح الجمعه يدويا

MT4i - rabea arab 3

mr forex 26-11-2011 02:21 PM

ياجماعه متنسوش ربيع عرب 2 متألق جداا

mohtaia 26-11-2011 02:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238066)
نتائج ربيع 3 علي حساب صغير 500$ لمده اسبوع كامل ...مخاطرة قليلة 0.01 ..عدد العملات 16 ..وعدد الصفقات 2 فقط لكل عمله ..اسوء عملة الدولار علي الكندي لكنه اكثر عملة نشيطة في فتح صفقات ارباحه كبيرة والعكس صحيح لما يخسر
نسبة الصفقات الرابحة 92% ..لكن قبل مااغلق الصفقات يدويا كانت النسبة 100% ربحانة..اكبر خسارة عائمة في الحساب كانت بنسبة 32% من مجمل الحساب لذلك الافضل فعلا لو كان رأس المال كبير متل ماقال ابو يوسف
عملات الفرنك كلها بطئية ومملة كالعاده وهي اكثر عملات تطول لما تقفل ممكن باستثناء اليورو فرنك ..اكثر اوقات يفتح فيها صفقات هي من 1-3 صباحا و من 7-11 صباحا ومن 14-16 مساءا
ملاحظة: كل الصفقات اللي بالسالب اغلقتها امبيرح الجمعه يدويا

MT4i - rabea arab 3

جميل جدا التحليل الى انت عملته ده هو اكسبيرت جامد لكن انا حاسس انه خطر شويه فى الراليات زى امبارح كده بوظ الدنيا مثلا فى ال USD\CHF عشرة صفقات عاكسه معاه حتى الآن
يا ريت تبقى تجرب ربيع 4 ونشوف موضوع المضاعفات ده هيبقى افضل ولا لأ

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr forex (المشاركة 238076)

ربيع 2 شغال عندى برضه هو انا لسه مسطبه من يومين فمتابعتهوش غير قى صفقة واحدة وكانت كسبانة الحمد لله

xxhaissamxx 26-11-2011 04:45 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238059)

لاء يا باشا هما قصدهم حاجة تانية بص يا باشا مش انت عندك مودم بيقلك انت اخرك دولن لود 1 جيجا وبعد كدة السرعة بتنزل دة معناه ان انت اخرك تعمل دون لود ل 500 جيجا طيب مينفعش يخلوها 1 جيجا ويجبولى الباقى على المودم :1 (80):

xxhaissamxx 26-11-2011 04:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohtaia (المشاركة 238062)

تحياتى

50 اية بس يا باشا قول مليون واحد واكتر كمان دة انا لما بيكون معايا 1 جيجا على المودم بشغل 2 ومش بيخدوا 100 ميجا طول الشهر

hussien86 26-11-2011 06:31 PM

اقتباس:

تقدر تقول ربيع 1 و2 واثقين منهم واخدو تجارب كتير .. انا دامج ربيع 1 و2 مع بعض لانه صفقاتهم قليلة وبيشتغلو جامد مع بعض لكن انا ضفت علي ربيع 1 عملات تانية غير العملات اللي كان يشتغل عليها ابو يوسف بس محبتش اشتت الاعضاء الجدد فيهم وعلي فكرة الصفقة اللي بالسالب الوحيده غلط مني علي الدولار كندي (فظيعة في الربح وافظع في الخسارة)
يعني لو مالعبت فيها كان الربح اكتر والحمدلله
ربيع 1+2
MT4i - Need PIN code for hussien86

[QUOTE=mohtaia;238082]جميل جدا التحليل الى انت عملته ده هو اكسبيرت جامد لكن انا حاسس انه خطر شويه فى الراليات زى امبارح كده بوظ الدنيا مثلا فى ال USD\CHF عشرة صفقات عاكسه معاه حتى الآن
يا ريت تبقى تجرب ربيع 4 ونشوف موضوع المضاعفات ده هيبقى افضل ولا لأ

هوي لو تخلي عدد الصفقات لكل عملة قليل علي حسب رأس المال.. مش كتير يعني انا عامل صفقتين بس لكل عملة عشان لو فضلت العملة شغالة يومين تلاتة وفضل الرالي مستمر واجي اقفلها يوم الجمعه ماتكون الخساير كبيرة...وبالنسبة لربيع العرب 4 حرفعه علي السيرفر ونبدأ تجربته علي افتتاح السوق ان شاءالله وهنجرب 5 كمان بس خلينا نفصفص واحد واحد
ربيع 3
MT4i - rabea arab 3

ربيع 2 شغال عندى برضه هو انا لسه مسطبه من يومين فمتابعتهوش غير قى صفقة واحدة وكانت كسبانة الحمد لله[/
QUOTE]
ربيع 2 معظم صفقاته رابحة لحتي الان ماشفت ولا صفقة خسرانة له من 3 اشهر

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238122)

لاء يا باشا هما قصدهم حاجة تانية بص يا باشا مش انت عندك مودم بيقلك انت اخرك دولن لود 1 جيجا وبعد كدة السرعة بتنزل دة معناه ان انت اخرك تعمل دون لود ل 500 جيجا طيب مينفعش يخلوها 1 جيجا ويجبولى الباقى على المودم http://www.fx-arabia.com/vb/images/s...20%2880%29.gif

هههههههههههههههههه كنت انا اخدتهم ..انا الحد المسموح فيه 12 جيجا وطاير من الفرحة... هذا غير سرعه التحميل لما توصل 60 ببقي عايز انط من الشباك فما بالك توصل السرعه 1100 ..شي خيالي
علي العموم عرفت بعدين انه هذا شي طبيعي في السيرفرات الضخمة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238124)
50 اية بس يا باشا قول مليون واحد واكتر كمان دة انا لما بيكون معايا 1 جيجا على المودم بشغل 2 ومش بيخدوا 100 ميجا طول الشهر

بس المشكلة اللي ماالها حل انه مابتقدر تعمل كوبي بيست علي السيرفر من جهازك مباشرة .. لازم تعمل ابلود لكل الملفات وتنزلها من نت السيرفر ..

xxhaissamxx 26-11-2011 06:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238180)
هههههههههههههههههه كنت انا اخدتهم ..انا الحد المسموح فيه 12 جيجا وطاير من الفرحة... هذا غير سرعه التحميل لما توصل 60 ببقي عايز انط من الشباك فما بالك توصل السرعه 1100 ..شي خيالي
علي العموم عرفت بعدين انه هذا شي طبيعي في السيرفرات الضخمة

بس المشكلة اللي ماالها حل انه مابتقدر تعمل كوبي بيست علي السيرفر من جهازك مباشرة .. لازم تعمل ابلود لكل الملفات وتنزلها من نت السيرفر ..

طيب هو السيرفر بيبقى كرنال ولة GUI بمعنى زى الجهاز العادى ولة اوامر زى الدوس

hussien86 26-11-2011 06:56 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238185)
طيب هو السيرفر بيبقى كرنال ولة GUI بمعنى زى الجهاز العادى ولة اوامر زى الدوس

من استخدامي له بقدر انزل اي برنامج واشغل اي حاجه كانه جهاز عادي له ايقونات وواجهات رسومية بس فيه بعض خصائص لقيتها ملغية من السيرفر نفسه خصوصا المتعلقة بسيكيوريتي الانترنت
وهذه صورة من السيرفر اللي شغال عليه

hanyhamd2 27-11-2011 07:59 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اخوتى واحبتى فى الله كيف احوالكم جميعا وحشتونى كتير
اشتقت لكم جميعا ويعلم الله مدى انشغالى فى عملى والصداع الناتج منه
ويادوب لما ارجع من الشغل الى اقدر اعمله انى ادخل انام عشان استريح شغل بيطحن الدماغ
وانا لم انوى ان اهجركم ولكن ما باليد حيلة انا حتى مش عارف اركز فى الفوركس
وبحاول انى الاقى وقت عشان اساعد فى حاجة
وابو يوسف بارك الله فيه وزاده من علمه يعلم ضغوط شغلى وارجوا ان يقبل عذرى وكل الاعضاء الاحبه
والصراحة انتم قايمين بالواجب ووالله الملخص جايب من الاخر وزاد
اى واحد لو تمعن فيه ما سال سؤال واحد وحيكون الموضوع للتطوير وعرض النتائج فقط
وارجوا من الاخوة الوافدين الجدد للموضوع ان يتريثوا وان يقراوا الملخص بتمعن حتى لا يجهدوا اخواننا وان يعلموا انما كل عضو هنا يساعد ليؤجر من الله
فاللهجة اللهجة لا تخون اى اخ فى التعبير حتى نجنى ثمر مازرعنا
وان هدفنا ان ننشر الخير بين الناس و الا فما استفدنا شئ مما تعلمنا ويكون حسره علينا
ورجاء من الاخوة جميعا ان تدعوا وتحفظوا حق كل من تعلمتم منه شئ افادكم فى دنياكم
فالذى جعلنى ان اشارك فى الموضوع من اوله الروح الطيبة التى كانت بالموضوع
وان من اسباب عدم راحتى ان بعد الاخوة الجدد بالموضوع ينتهكون حرمة الموضوع بكلام يضيق منه الصدور
فالكلمة الطيبة صدقة وترفع من المعنويات وتزيد صاحبها اجتهادا وتميزا
وشكرى وحبى وتقديرى لحبيى واستاذى حازم ابو يوسف واخى حسين
وكل من بدا نشا هذا الصرح وكل الاخوة الاحبة الكرام فى هذا المنتدى الكريم
وححاول المتابعة معكم بقدر الامكان و عذرا على ضيق الوقت ولكم من الله التحية الطيبة المباركة وسلام الله على الجميع

Najla 27-11-2011 10:40 AM

3 مرفق
السلام عليكم
انا كنت جربت pipmaker v 15 على رصيد 200 بس يبدو انه يحتاج اكثر كما وضح اخي ابويوسف
المهم جربت النسخة 17 ...فيها اشيا اضافية كثيرة بس استخدمتها على 5 عملات و غيرت الlot size الى 0.01 ,,, وخليت الباقي كما هو ، اصبح بطيئ لكنه يعمل تمام (الى حدالان) ممكن تجربوه وتشوفو

بالنسبة لربيع 5 , هو مره بطيى بس شغلته في السيرفر وانشالله مع الوقت حصور اللي حاصل ، لكن يمكن ايضا استخدام مع GBPUSD و ممكن تغيير المخاطرة او الـ TradeMMS SYS 1,2,3, (الاستراتيجيات الثلاث)
اذا خلينها = 2 (يعنى مخاطرة قليلة)
= 5 (مخاطرة عادية)
= 10 (مخاطرة عاليه)
او جعلها صفر وتحديد ال lotssys = 0.01

اما الSmart Trader فالـ drawdown حقة مره كبير ويكبر مع الوقت وصحيح يحتاج فلوس كثيرة حتى ولو خلينا ال IMAXORDER = 3
بس كمان في نسخة اخرى More conservative لسا ماجربتها ، بس حجربها مع الافتتاح باذن الله ، مش عارفه اذا اصلا تشتغل او لا ، بس الله كريم

سلمان2003 27-11-2011 11:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238192)
من استخدامي له بقدر انزل اي برنامج واشغل اي حاجه كانه جهاز عادي له ايقونات وواجهات رسومية بس فيه بعض خصائص لقيتها ملغية من السيرفر نفسه خصوصا المتعلقة بسيكيوريتي الانترنت
وهذه صورة من السيرفر اللي شغال عليه

غفر الله لك ولوالديك
سألت الاخ الكريم FXDD30 u عن الاشتراك لدى الشركة على الرابط

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - شرح طريقة استئجار سيرفر من شركة SWVPS لتشغيل الاسكربتات 24 ساعه
فاحالني عليك
فهل من الممكن ( اذا ماعليك كلافة ) شرح طريقة الاشتراك
ولك جزيل الشكر

mohtaia 27-11-2011 11:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Najla (المشاركة 238351)
السلام عليكم
انا كنت جربت pipmaker v 15 على رصيد 200 بس يبدو انه يحتاج اكثر كما وضح اخي ابويوسف
المهم جربت النسخة 17 ...فيها اشيا اضافية كثيرة بس استخدمتها على 5 عملات و غيرت الlot size الى 0.01 ,,, وخليت الباقي كما هو ، اصبح بطيئ لكنه يعمل تمام (الى حدالان) ممكن تجربوه وتشوفو

بالنسبة لربيع 5 , هو مره بطيى بس شغلته في السيرفر وانشالله مع الوقت حصور اللي حاصل ، لكن يمكن ايضا استخدام مع GBPUSD و ممكن تغيير المخاطرة او الـ TradeMMS SYS 1,2,3, (الاستراتيجيات الثلاث)
= 5 (مخاطرة عادية)
= 10 (مخاطرة عاليه)

اما الSmart Trader فالـ drawdown حقة مره كبير ويكبر مع الوقت وصحيح يحتاج فلوس كثيرة حتى ولو خلينا ال IMAXORDER = 3
بس كمان في نسخة اخرى More conservative لسا ماجربتها ، بس حجربها مع الافتتاح باذن الله ، مش عارفه اذا اصلا تشتغل او لا ، بس الله كريم

جميل جدا ما شاء الله عليك استمر فى التجارب

أخبار شركة Iamfx الى حضرتك بتتعامل معاها ايه فى الأسبريد خصوصا مع ربيع 1 قى الفترة المسائية ؟
وطبعا فى سرعة التنفيذ وخلافة

تقبل تحياتى

ppooiiuu 27-11-2011 03:21 PM

الأخوة الأعزاء
قمت بتشغيل ربيع العرب 3,4,5 على منصات لشركتى Alpari , Fxdd برصيد 2000$
تقبل Fxdd لوت 0.01 بينما alpari تقبل 0.1
اليكم كل حساب مفصلا من يوم 21الى 25 حيث لم استطع وضعه مباشرة لكبر حجمه

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1322396420.rar

ربيع العرب 4 لم يفتح أى صفقة فى alpari !

ربيع العرب 5 3صفقات فقط فى كل شركة والنتيجة خسارة
سؤالى للأخوة الخبراء
عند كم مبلغ خسارة و متى أغلق الصفقات الخاسرة فى ربيع العرب 3 ؟
الأخ حسين يقول أنه أغلقها يوم الجمعة هل يجب عدم ترك صفقات مفتوحة للأسبوع الجديد؟

هل قام أحد الأعضاء بتشغيل ربيع العرب 4 على شركة alpari ؟
هل إذا وضعت أكثر من اكسبرت على حساب واحد كيف أحدد صفقات كل منهم بمفرده ؟

hussien86 27-11-2011 05:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyhamd2 (المشاركة 238339)
ويادوب لما ارجع من الشغل الى اقدر اعمله انى ادخل انام عشان استريح شغل بيطحن الدماغ
وابو يوسف بارك الله فيه وزاده من علمه يعلم ضغوط شغلى وارجوا ان يقبل عذرى وكل الاعضاء الاحبه
وارجوا من الاخوة الوافدين الجدد للموضوع ان يتريثوا وان يقراوا الملخص بتمعن حتى لا يجهدوا اخواننا وان يعلموا انما كل عضو هنا يساعد ليؤجر من الله
وان هدفنا ان ننشر الخير بين الناس و الا فما استفدنا شئ مما تعلمنا ويكون حسره علينا
وان من اسباب عدم راحتى ان بعد الاخوة الجدد بالموضوع ينتهكون حرمة الموضوع بكلام يضيق منه الصدور
وححاول المتابعة معكم بقدر الامكان و عذرا على ضيق الوقت ولكم من الله التحية الطيبة المباركة وسلام الله على الجميع

شكرا حبيبي هاني علي مشاعرك الطيبة ولو انه اشتقنالك واشتقنا لبصمتك معانا وربنا يكون بعونك وترجع تتنشط معنا علي قدر المستطاع

اقتباس:

السلام عليكم

= 5 (مخاطرة عادية)
= 10 (مخاطرة عاليه)

نتايج جميلة جدا الله معك ..انا حاليا بجرب ربيع 3 حضل وراه لما اجيبه.. وربيع 4+5 لقدام هجربهم بس هيني متابع معاك تجاربك للوصول للافضل ...بالنسبة للسمارت تريدر ممكن نسيطر عليه وعلي حساب قليل كمان لكن هيكون عدد العملات قليل وعدد الصفقات لكل عمله 2 وممكن يوم الخميس او الجمعه ارجعها لصفقة 1 بس لكل عمله عشان مايفتح صفقات ويدخل في راليات طويلة ..مابعرف اذا اي حد عنده اقتراح احسن ...واحنا لسه بنجرب الاسبوع التاني لربيع 3 ونشوف هيعمل ايه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سلمان2003 (المشاركة 238356)
غفر الله لك ولوالديك
سألت الاخ الكريم FXDD30 u عن الاشتراك لدى الشركة على الرابط

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - شرح طريقة استئجار سيرفر من شركة SWVPS لتشغيل الاسكربتات 24 ساعه
فاحالني عليك
فهل من الممكن ( اذا ماعليك كلافة ) شرح طريقة الاشتراك
ولك جزيل الشكر

اهلا ياغالي ربنا يخليك ..ان شاء الله سأجهز الشرح كاملا لعيونك في غضون يومين ..

hussien86 27-11-2011 05:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ppooiiuu (المشاركة 238399)
الأخوة الأعزاء
قمت بتشغيل ربيع العرب 3,4,5 على منصات لشركتى Alpari , Fxdd برصيد 2000$
تقبل Fxdd لوت 0.01 بينما alpari تقبل 0.1
اليكم كل حساب مفصلا من يوم 21الى 25 حيث لم استطع وضعه مباشرة لكبر حجمه

http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1322396420.rar

ربيع العرب 4 لم يفتح أى صفقة فى alpari !

ربيع العرب 5 3صفقات فقط فى كل شركة والنتيجة خسارة
سؤالى للأخوة الخبراء
عند كم مبلغ خسارة و متى أغلق الصفقات الخاسرة فى ربيع العرب 3 ؟
الأخ حسين يقول أنه أغلقها يوم الجمعة هل يجب عدم ترك صفقات مفتوحة للأسبوع الجديد؟

هل قام أحد الأعضاء بتشغيل ربيع العرب 4 على شركة alpari ؟
هل إذا وضعت أكثر من اكسبرت على حساب واحد كيف أحدد صفقات كل منهم بمفرده ؟

الباري تقبل اقل لوت 0.01 علي حساب المايكرو فقط ..خد شوف جدول المقارنة
Alpari UK - Account Comparison Table

ربيع 4 و 5 لم اجربهم للان بس فيه اخوة افاضل جربوهم وعرضو النتائج بامكانك تشوفها وتتابع معهم
عن نفسي مع ربيع 3 مستحيل اترك صفقات مفتوحة للاسبوع اللي بعده لانه ممكن يفتح السوق علي جاب كبير او يفضل الرالي ماشي لحد مايجيب اخر الحساب لكن الجميل انه الربح كان اكتر من الخسارة وهذا المهم
يعني يوم الجمعه كان اجمالي الربح بدون رأس المال 311 دولار لما قفلت الصفقات الجمعه كانت الخسارة 100 دولار يعني الصافي ربح 211 دولار ..

سلمان2003 27-11-2011 06:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238414)

اهلا ياغالي ربنا يخليك ..ان شاء الله سأجهز الشرح كاملا لعيونك في غضون يومين ..

حفظ الله لك عيناك من كل سوء
وجعل لك في كل خطوة سلامة
والف شكر على سرعة التجاوب

alssimt 27-11-2011 06:37 PM

لسلام عليكم ورحمة الله
كيفكم شباب
اسبوع موفق ان شاءالله على الجميع
سلامي للجميع
وخاصة حبيبنا الغالي
ابو يوسف

ppooiiuu 27-11-2011 08:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238420)
الباري تقبل اقل لوت 0.01 علي حساب المايكرو فقط ..خد شوف جدول المقارنة

Alpari UK - Account Comparison Table

ربيع 4 و 5 لم اجربهم للان بس فيه اخوة افاضل جربوهم وعرضو النتائج بامكانك تشوفها وتتابع معهم
عن نفسي مع ربيع 3 مستحيل اترك صفقات مفتوحة للاسبوع اللي بعده لانه ممكن يفتح السوق علي جاب كبير او يفضل الرالي ماشي لحد مايجيب اخر الحساب لكن الجميل انه الربح كان اكتر من الخسارة وهذا المهم
يعني يوم الجمعه كان اجمالي الربح بدون رأس المال 311 دولار لما قفلت الصفقات الجمعه كانت الخسارة 100 دولار يعني الصافي ربح 211 دولار ..

شكرا أستاذ حسين لسرعة الرد لكن فى حساب الميكرو فى Alpari

Maximum open position: 2 standard lots
بينما فى حساب
classic no limit

يعنى مع تشغيل الاكسبرت والصفقات الكثيرة أكيد هأعدى ال limit
صح ولا أنا مش فاهم حاجة؟
كمان لم تخبرنى تقريبا على خسارة كام أقفل الصفقات؟
وشكرا مرة أخرى

xxhaissamxx 27-11-2011 09:21 PM

استاذ حسين بص معلش انا كنت عايز اسئلك سؤال كدة هو ربيع العرب 3 او 4 او 5 فى حد منهم ممكن يشتغل على حساب صغير معلش هتقل عليك بس انا لسة فى الصفحه 205 وكنت عايز اعرف عشان لو كدة ابتدى احطهم وشوف الشغل و انا شايف ان EURCHF صفقاته كتيرة اية رايك ازود كمان شرت ويبقى 3 EURCHF بدل 2 بس ؟

hussien86 27-11-2011 10:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ppooiiuu (المشاركة 238480)
شكرا أستاذ حسين لسرعة الرد لكن فى حساب الميكرو فى Alpari

Maximum open position: 2 standard lots
بينما فى حساب
classic no limit

يعنى مع تشغيل الاكسبرت والصفقات الكثيرة أكيد هأعدى ال limit
صح ولا أنا مش فاهم حاجة؟
كمان لم تخبرنى تقريبا على خسارة كام أقفل الصفقات؟
وشكرا مرة أخرى

العفو ياغالي ..بالنسبة لحساب المايكرو هو مخصص لرأس المال الصغير...يعني لو نيجي نفسر الجملة دي معناها الحد الاقصى للطلبات هوي عقدين عاديين يعني ستاندرد
وكل عقد ستاندر يحتوى على عشر عقود مينى 0.1 ...
والعقد المينى يحتوى على عشر عقود مايكرو0.01 مصغريين ...

يعنى العقد العاديين بهما 200 ألف وحده ...
يعني انا لو حطيت في اعدادات ربيع 3 اللوت =0.01 فقط لكل الصفقات هيكون مسموح لي 200 صفقة في اليوم علي حساب المايكرو ...
طيب كل صفقات الاسبوع اللي فات علي ربيع 3 طلعت 207 صفقة فقط وعلي ربح 42% من رأس المال اللي هوي 500$..عايز ايه احلي من كده :1 (86)::1 (86):

وبعدين تخسر ليه طول منتا ملتزم بإدارة رأس مال وعدد صفقات قليل مش هتخسر ولو خسرت هتعوضها في ايام بإذن الله

xxhaissamxx 27-11-2011 10:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238499)
استاذ حسين بص معلش انا كنت عايز اسئلك سؤال كدة هو ربيع العرب 3 او 4 او 5 فى حد منهم ممكن يشتغل على حساب صغير معلش هتقل عليك بس انا لسة فى الصفحه 205 وكنت عايز اعرف عشان لو كدة ابتدى احطهم وشوف الشغل و انا شايف ان EURCHF صفقاته كتيرة اية رايك ازود كمان شرت ويبقى 3 EURCHF بدل 2 بس ؟

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238526)
العفو ياغالي ..بالنسبة لحساب المايكرو هو مخصص لرأس المال الصغير...يعني لو نيجي نفسر الجملة دي معناها الحد الاقصى للطلبات هوي عقدين عاديين يعني ستاندرد
وكل عقد ستاندر يحتوى على عشر عقود مينى 0.1 ...
والعقد المينى يحتوى على عشر عقود مايكرو0.01 مصغريين ...

يعنى العقد العاديين بهما 200 ألف وحده ...
يعني انا لو حطيت في اعدادات ربيع 3 اللوت =0.01 فقط لكل الصفقات هيكون مسموح لي 200 صفقة في اليوم علي حساب المايكرو ...
طيب كل صفقات الاسبوع اللي فات علي ربيع 3 طلعت 207 صفقة فقط وعلي ربح 42% من رأس المال اللي هوي 500$..عايز ايه احلي من كده :1 (86)::1 (86):

وبعدين تخسر ليه طول منتا ملتزم بإدارة رأس مال وعدد صفقات قليل مش هتخسر ولو خسرت هتعوضها في ايام بإذن الله

اية رائيك ومعلش هنتعبك معانا

hussien86 27-11-2011 10:57 PM

اقتباس:

الافضل والافضل والافضل رأس مال كبير متل ماحكي ابو يوسف لايقل عن 2000$ لكن لو عايز اقل هتكون علي مسئوليتك لازم تجرب ديمو اقل شي شهرين عشان تعرف تتعامل مع الاكسبيرت وتفهمه منيح وتقدر تسيطر عليه

اللي انا سويته من اول تجربه مع ربيع 3 التالي: جربت افتح حساب ب 500 $ وفتحت 16 شارت وخليت عدد الصفقات 10 لكل عملة ..هذا اول شي ..
يوم الاثنين كان تمام صفقات قليلة وكنت مسيطر عليه..
يوم الثلاثاء والاربعاء لقيت الاكسبيرت بيفتح صفقات زي المجنون وحسيت الحساب كله بيغرق ووصلت الخسارة 32 % من الحساب كله :1 (102)::1 (102): ..
رحت نزلت عدد الصفقات ل 3 لكل عمله لحد لما عدد الصفقات صار قليل.. في يوم الخميس نزلت العدد ل 2 صفقة فقط
لكن لقيت فيه صفقات مشيت في رالي طويل مش هتطلع منه رحت يوم الجمعه الصبح نزلته ل 0 ووقفت فتح الصفقات لكل العملات ..
ومع هيك فضلت فيه صفقات كتيرة فاتحة رحت اتحايل عليهم وحده وحده تيجي تطلع بالموجب اقفلها علي طول:1 (81)::1 (81): ..
ومع هيك فضلت صفقات لسه خسرانة مقدرتش غير اني اسكرها علي خسارة قبل مايقفل السوق :1 (86)::1 (86)::1 (86):
لكن في النهاية بصيت لقيت حالي ربحان ضعف الخسارة وهذا المهم..وطبعا هذه تجربة شخصية يمكن فيه اعضاء جربو وطلعت معهم نتيجة افضل
MT4i - rabea arab 3

xxhaissamxx 27-11-2011 11:18 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 238534)
الافضل والافضل والافضل رأس مال كبير متل ماحكي ابو يوسف لايقل عن 2000$ لكن لو عايز اقل هتكون علي مسئوليتك لازم تجرب ديمو اقل شي شهرين عشان تعرف تتعامل مع الاكسبيرت وتفهمه منيح وتقدر تسيطر عليه

اللي انا سويته من اول تجربه مع ربيع 3 التالي: جربت افتح حساب ب 500 $ وفتحت 16 شارت وخليت عدد الصفقات 10 لكل عملة ..هذا اول شي ..
يوم الاثنين كان تمام صفقات قليلة وكنت مسيطر عليه..
يوم الثلاثاء والاربعاء لقيت الاكسبيرت بيفتح صفقات زي المجنون وحسيت الحساب كله بيغرق ووصلت الخسارة 32 % من الحساب كله :1 (102)::1 (102): ..
رحت نزلت عدد الصفقات ل 3 لكل عمله لحد لما عدد الصفقات صار قليل.. في يوم الخميس نزلت العدد ل 2 صفقة فقط
لكن لقيت فيه صفقات مشيت في رالي طويل مش هتطلع منه رحت يوم الجمعه الصبح نزلته ل 0 ووقفت فتح الصفقات لكل العملات ..
ومع هيك فضلت فيه صفقات كتيرة فاتحة رحت اتحايل عليهم وحده وحده تيجي تطلع بالموجب اقفلها علي طول:1 (81)::1 (81): ..
ومع هيك فضلت صفقات لسه خسرانة مقدرتش غير اني اسكرها علي خسارة قبل مايقفل السوق :1 (86)::1 (86)::1 (86):
لكن في النهاية بصيت لقيت حالي ربحان ضعف الخسارة وهذا المهم..وطبعا هذه تجربة شخصية يمكن فيه اعضاء جربو وطلعت معهم نتيجة افضل
MT4i - rabea arab 3

تمام طيب واية اخبار ربيع العرب 4 و 5 ؟ :1 (66):
اصل انا ناوى ان شاء الله اشغل ربيع العرب 1 على الحقيقى من بكرة بس فى مشكلة وحدة بس انى بفكر اخليه من 9 لحد 24 انا جربت الاسبوع الى فات وكانت النتائج ممتازة اكيد انت جربت فهتقلى اية الى حصل :1 (105):
انا عارف ان اسئلتى كتير استحملنى معلش :1 (47):

hussien86 27-11-2011 11:25 PM

بسيطه ياغالي ولو..ربيع 4 و5 لسه مابديت اجرب فيهم الفترة القادمة ان شاء الله ...بعدين من 9-24 او 9-23 يعني انت كده بتشتغل صح في الفترة الرسمية لربيع 1 ..بالتوفيق لك في الحساب الحقيقي ان شاء الله

TREND_SEEKER 28-11-2011 02:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد عزمى (المشاركة 237778)
طيب هى حرب فتح الصفقات التى لا تنتهى دى فى ربيع 3 بتخلص ازاى الواحد عايز يشوف ربح صافى من غير ما يكون فى صفقات مفتوحه بالسالب

مش هيكون في ربح صافي لازم تقفل على خساره وتكتفي بالأرباح المحققه
ولكني لا اغلق اي صفقااااتتتت
ازبط الوت واتركه يجني ارباحه
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohtaia (المشاركة 237786)
هو مظبوط فى اعداداته انه يفتح لغاية 100 صفقة لكل عملة ممكن تخفض الرقم ده زى ما تحب
النهارده فيه رالى فعلا ضده وحله الوحيد هو ان السعر يعكس لأن ما عندوش صفقات تهدج الخسارة ده فى عملات تانيه
لكن عموما من متابعتى انا مش عاجبنى الأماكن الى بيدخل فيها تبريد
دى ميزة الحساب التجريبى فرصة نتابع هيعمل ايه فى مشكلة زى دى :)

بالتوفيق يا حب
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد عزمى (المشاركة 237826)
على كده تفتكر ان ربيع 4 حيكون افضل علشان فيه مضاعفات وبيقفل فى اول فرصه ومبيستناش يرجع المشوار ده كله

نعم هو الأفضل بالتأكيد حبيبي أحمد عزمي
ولكني اربح من ربيع 1 و2 و3 و4
و ربيع 5 لسه مركزتش عليه من كتر ارباح الباقيين مش هجربه دلوقتي
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohtaia (المشاركة 237861)

بالظبط ده الى انا فكرت فيه
وان شاء الله من الأسبوع القادم هعمل حساب تجريبى جديد لربيع 4 ونشوف اسلوبه فى التعامل مع الأنعكاسات ايه على مدار الأسبوع
لأن ربيع 4 لو ما بيختارش الأماكن والمضاعفات صح هتبقى مشكلته أكبر من 3 كمان فى موقف زى ده بسبب المضاعفات الى هتكون عاكسه

ربنا ييسر الحال ان شاء الله

تحياتى أخى

مفيش مشكله مع اي من ربيع 3 و 4
انتم بس عشان بتغيروا في الأعدادات وبتقللو الصفقات
ولكن في ناس ومنهم سالي بتستخدمهم صح وفهمت السر

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hussien86 (المشاركة 237879)
حبيب قلبي ابو يوسف والله العظيم انا اكتر ..هوا شغلك اللي بعدنا عنك :1 (29)::1 (29)::1 (29)::1 (29): وكل واحد انشغل في همه لكن معلش كله فدا لقمة العيش :1 (69)::1 (26)::1 (69)::1 (26):...
الله يوفقك حبيبي وان شاء الله نحكي في اقرب فرصه تكون فاضي فيها :1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (77)::1 (21)::1 (21)::1 (79)::1 (79):
تحياتي ابو يوسف ياغالي :1 (58)::1 (58)::1 (58):

الله يحفظك يا حبيبي
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 237912)
ما شاء الله الارقام ترد الروح :1 (77):
وانا اسف مش هقدر احط النتائج لصفقات امبارح عشان كان النت وحش جدا وفصل كذا مرة وان شاء الله نعوضها يوم الاثنين
بص معلش يا ابو يوسف انا رجعت بقراء الموضوع من الاول فهحضر كام سؤال اتسائل قبل كدة بس معلش بقى استحملنى لحد موصل ليكم

ربنا معاك حبيبي

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة xxhaissamxx (المشاركة 238038)
اسم الشركة انسيتا ودى صورة للصفقات الى كانت مفتوحة مع انى مكنتش شغال طول الوقت دة ساعات كنت بقفل عشان انا قاعد على لاب توب مش كمبيوتر

ما شاء الله ولله الحمد

اقتباس:

فعلا ربيع العرب 2 متألق في صمت يجني ارباح سريعه ولا يشعر به أحد
رهيب والله

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanyhamd2 (المشاركة 238339)

مكانك محفوظ حبيبي هاني
أنا بكره أجازة الأنتخابات وموجود بعد الظهر
اقتباس:

السلام عليكم

= 5 (مخاطرة عادية)
= 10 (مخاطرة عاليه)

مجهود ممتاز

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alssimt (المشاركة 238440)
لسلام عليكم ورحمة الله
كيفكم شباب
اسبوع موفق ان شاءالله على الجميع
سلامي للجميع
وخاصة حبيبنا الغالي
ابو يوسف

هلا حبيبي سليمان الحربي
وحشتني يا حب
اقتباس:

اقل رصيد لربيع العرب 3 و 4 هو 2000$
ولوت 0.01 فقط
وشرط جميع العملات
والتجربه على الديمو فقط

xxhaissamxx 28-11-2011 02:55 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER (المشاركة 238661)

مش هيكون في ربح صافي لازم تقفل على خساره وتكتفي بالأرباح المحققه
ولكني لا اغلق اي صفقااااتتتت
ازبط الوت واتركه يجني ارباحه

بالتوفيق يا حب

نعم هو الأفضل بالتأكيد حبيبي أحمد عزمي
ولكني اربح من ربيع 1 و2 و3 و4
و ربيع 5 لسه مركزتش عليه من كتر ارباح الباقيين مش هجربه دلوقتي

مفيش مشكله مع اي من ربيع 3 و 4
انتم بس عشان بتغيروا في الأعدادات وبتقللو الصفقات
ولكن في ناس ومنهم سالي بتستخدمهم صح وفهمت السر

الله يحفظك يا حبيبي

ربنا معاك حبيبي

ما شاء الله ولله الحمد

فعلا ربيع العرب 2 متألق في صمت يجني ارباح سريعه ولا يشعر به أحد
رهيب والله

مكانك محفوظ حبيبي هاني
أنا بكره أجازة الأنتخابات وموجود بعد الظهر

مجهود ممتاز

هلا حبيبي سليمان الحربي
وحشتني يا حب

اقل رصيد لربيع العرب 3 و 4 هو 2000$
ولوت 0.01 فقط
وشرط جميع العملات
والتجربه على الديمو فقط

وحشتنى يا باشا والله العظيم الناس كلها كانت بتدخل عشان تتكلم معاك يارب ترجع تانى وتكون موجود ديما زى زمان

الساعة الآن 08:05 PM