اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=6)
-   -   شرح مفصل وبسيط لصناعة اكسبرتك بنفسك -Expert Advisor Builder (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=17653)

tahseen2005 24-04-2012 11:13 AM

رد: شرح مفصل وبسيط لصناعة اكسبرتك بنفسك -Expert Advisor Builder

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Hamada (المشاركة 316368)
طيب ابعت الاكسبرت في رساله علي الخاص ياغالي

بخصوص انك تحط الاكسبرت علي اكثر من شارت يبقي لازم تغير الماجيك نمبر الخاص بكل شارت هتلاقيه اول حاجة في اعدادات الاكسبرت

بعت الاكسبيرت على الخاص
ياريت لو امكن نعمل الاكسبيرت يشتغل بالطريقه اللى على الماكد عند التقاطعات المرفقه بالصوره هيكون نسبه التيك بروفت اكبر

dodovedo 24-04-2012 12:46 PM

مشكور على المجهود

tahseen2005 24-04-2012 12:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dodovedo (المشاركة 317380)
مشكور على المجهود

منور ياكبير المهندسين
ياريت تشوف موضوع ان الاكسبيرت بيغلق الصفقه بعد ماتم فتحها بطريقه صحيحه والمفروض حقق التيك بروفت بعدها ولكن للاسف بيقوم بغلق الصفقه بعد الفتح وانا ارسلت ليك على الخاص الاكسبيرت وصوره شارت
مع جزيل شكرى وتقديرى

tahseen2005 25-04-2012 02:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tahseen2005 (المشاركة 317386)
منور ياكبير المهندسين
ياريت تشوف موضوع ان الاكسبيرت بيغلق الصفقه بعد ماتم فتحها بطريقه صحيحه والمفروض حقق التيك بروفت بعدها ولكن للاسف بيقوم بغلق الصفقه بعد الفتح وانا ارسلت ليك على الخاص الاكسبيرت وصوره شارت
مع جزيل شكرى وتقديرى

فى انتظار تواصلك ياغالى

Eng.Hamada 25-04-2012 06:40 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tahseen2005 (المشاركة 318248)
فى انتظار تواصلك ياغالى

معلش ياغالي علي التأخير بس الشغل والسوق مظبطين الواحد علي الاخر
بإذن الله انهارده بالليل هشوف الاكسبرت وهبعتهولك علي الخاص ياغالي

Rabab 28-04-2012 05:35 PM

جزاك الله خير لاني مش كنت اعرف مفهوم الاكسبرت

tahseen2005 10-05-2012 04:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Hamada (المشاركة 318449)
معلش ياغالي علي التأخير بس الشغل والسوق مظبطين الواحد علي الاخر
بإذن الله انهارده بالليل هشوف الاكسبرت وهبعتهولك علي الخاص ياغالي

ياباشا والله ياريت تشرح بالفيديو كما تعودنا منك الاهتمام لاكسبيرت يعمل بالموفنج افريدج ومش عارف اخبار الاكسبيرت القديم ايه مازال شغال صفقات ناجحه ولكن مشكلتنا الصغيره السابقه

محمد صالح 20-05-2012 03:24 AM

]الاستاذ االمحترم و الاساتذه المحترمين اللى فى المنتدى المحترم اول مره فى حياتى احب حاجه اسمها منتدى بسببكم منتدى يعلم لوجه الله فقط واللى احلى انى بشوفكم بتتسابقو فى تقديم العلم والمعرفه اللى عندكم تحياتى الى كل اعضاء اف اكس اربيا والقائمين على المنتدى جميعا ارجو وضع اية سلام عليكم طبتم فادخلوها امنين افتتاح للمنتدى اخش فى الموضوع انا اتعلمت اعمل الاكسبرت الى انت شرحته بطريقه فوق ممتازه ولما طبقتها لقيتها اكثر من ممتازه اولا بقدم ليك الشكر اللى مش قادر اعبر عنه ثانيا انا عملت اعداد على المؤشر بردو عرفتها من المنتدى الفوق هايل خليت معلمات المؤشر21و9و9 وعملتلو فحص على فريم الخمس دقايق برصيد 250 دولار وربح نقطتين و لوت 1 دولار للعقد واستوب 6 نقط ادانى نسبة نجاح للاستراتيجيه 85% و15 % خسائر خلال 18 يوم انا حجربها لما الشاشه تشتغل على الديمو وربنا يوفقك

tahseen2005 20-05-2012 10:33 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد صالح (المشاركة 337252)
]الاستاذ االمحترم و الاساتذه المحترمين اللى فى المنتدى المحترم اول مره فى حياتى احب حاجه اسمها منتدى بسببكم منتدى يعلم لوجه الله فقط واللى احلى انى بشوفكم بتتسابقو فى تقديم العلم والمعرفه اللى عندكم تحياتى الى كل اعضاء اف اكس اربيا والقائمين على المنتدى جميعا ارجو وضع اية سلام عليكم طبتم فادخلوها امنين افتتاح للمنتدى اخش فى الموضوع انا اتعلمت اعمل الاكسبرت الى انت شرحته بطريقه فوق ممتازه ولما طبقتها لقيتها اكثر من ممتازه اولا بقدم ليك الشكر اللى مش قادر اعبر عنه ثانيا انا عملت اعداد على المؤشر بردو عرفتها من المنتدى الفوق هايل خليت معلمات المؤشر21و9و9 وعملتلو فحص على فريم الخمس دقايق برصيد 250 دولار وربح نقطتين و لوت 1 دولار للعقد واستوب 6 نقط ادانى نسبة نجاح للاستراتيجيه 85% و15 % خسائر خلال 18 يوم انا حجربها لما الشاشه تشتغل على الديمو وربنا يوفقك

هايل استاذ محمد صالح
ممكن حضرتك ترفع الاكسبيرت هنا وصوره للاعدادات عشان الجميع يستفيد بامر الله جزاء الله كل خير
ممكن نعمل باك تيست لاى فتره انت عايزها توضحلك تقييم الاكسبيرت فى ربع ساعه بدل ماتجرب لايام عديده

tahseen2005 21-05-2012 11:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elsayed (المشاركة 291175)
جهد رائع ياريت تشرحها على الموف افريدج

انا عملت اكسبيرت على الموفنج افريدج ولكنى عايز انه يشتغل على التقاطع فقط ملوش دعوه بالشموع اعمل ايه فى الخانه اللى مكتوب فيها شيفت ؟؟ هل اخليها صفر ولا اعمل ايه عشان يتجاهل الشموع اصلا ويتعامل فقط اثناء التقاطع
ياريت يابشمهندسنا العظيم تتابع معايا شويه انا عارف انك مشغول بس انت القائد فى موضوع الاكسبيرد

الساعة الآن 11:26 AM