اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █ (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=19542)

Aymanalmerai 22-05-2012 05:20 PM

رد: █ ▓ ▒ ░ توصيات د/ رأفت بالفيبوناتشى ░ ▒ ▓ █

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 338903)
أنا أؤيد اخي باري, أتوقع الصعود الان, فنه اخذ نصيبه من الهبوط اليوم و يجب صعوده
و ممكن نرى إن لم اكن غلطان نموذج abcd و الله أعلم, في انتظار التصحيح من أساتذتنا

اعتذر يا جماعة عن وضعي وجهت نظري بخصوص أحد النمازج الفنية هنا""" مع العلم إني لست خبير بها على الإطلاق, قلت ممكن نتناقش بصحتها من عدمه""", لانها من حق الدكتور رافت فقط كما ذكر أستاذنا محمود, و حاولت احذفها لكن لم يتم الحذف!!!!!
طرحي كان غلط, سووووري يا جماعة!!!

ELSHARKI 22-05-2012 05:22 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bary_3 (المشاركة 338926)

الحمد لله صدق التوقــع

:1 (62):
:1 (105)::1 (105)::1 (105)::1 (105)::1 (105):
انا كان هيجرالى حاجه لو مصعدش

ELSHARKI 22-05-2012 05:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Aymanalmerai (المشاركة 338936)
اعتذر يا جماعة عن وضعي وجهت نظري بخصوص أحد النمازج الفنية هنا""" مع العلم إني لست خبير بها على الإطلاق, قلت ممكن نتناقش بصحتها من عدمه""", لانها من حق الدكتور رافت فقط كما ذكر أستاذنا محمود, و حاولت احذفها لكن لم يتم الحذف!!!!!
طرحي كان غلط, سووووري يا جماعة!!!

وانا اسف جد واعتذر للدكتور وللاخوة الاعضاء لاضافه مستويات فنيه :1 (75):

ELSHARKI 22-05-2012 05:27 PM

ثقة المستهلك الأوروبي تتحسن في مايو

سجل مؤشر ثقة المستهلك الأوروبي ارتفاعاً ملحوظاً في مايو مقابل للتوقعات ، حيث قفز المؤشر مسجلاً -19.3 مقابل القراءة السابقة المسجلة -19.9 ، هذا وقد توقع الخبراء الاقتصاديون أن يسجل المؤشر -20.0 . جدير بالذكر أن القراءة الحالية للمؤشر قد تخضع للمراجعة خلال الأونة المقبلة.

..........................................

الولايات المتحدة: مؤشر ريتشموند التصنيعي يتراجع في مايو
شهد مؤشر ريتشموند التصنيعي قراءة دون التوقعات ليسجل 4 خلال شهر مايو، دون التقديرات السابقة المسجلة 12 والقراءة السابقة المسجلة 14.

هذا وقد اكتسبت قراءة المؤشر أهمية بالغة منذ قراءة مؤشر فيلادلفيا التصنيعي الصادرة الخميس الماضي والتي أظهرت انكماشًا بنحو -5.8 خلال شهر مايو في مقابل التوقعات المسجلة 10 والقراءة السابقة 8.5، وهو ما يعني زيادة المخاوف على القطاع التصنيعي في الاقتصاد الأمريكي.

.................................................. ............

الولايات المتحدة: مبيعات المنازل الجديدة تقفز من جديد في إبريل

سجلت مبيعات المنازل الأمريكية الجديدة ارتفاعاً ملحوظاً في إبريل مسجلة 3.4% أى ما يقدر بنحو 4.62 مليون دولار مقابل التقلص السابق الذي انتاب المؤشر حيث سجل أنذاك -2.8%. هذا وقد توقع الخبراء الاقتصاديون أن يسجل المؤشر ارتفاع بنحو 3.1% أى ما يقدر بنحو 4.60 مليون دولار.

Aymanalmerai 22-05-2012 05:29 PM

و الله يا دكتور كان بودي اتساعد معاكم بحكاي الإكسبيرت ديه, لكن لحد دلوقتي بتواجهني مشاكل كل ما احمل منصة من اجل حساب الديمو, مع العلم إني عملتلها تنصيب زي ما حضرتك شرحتلي من زمان إنه لازم أعمل تنصيب على قرص تاني غير السي, لكن كل ما افتح حساب الديمو بيروح الحساب الحقيقي!!!! هههههه, ما أصلي مبتدأ يعني!!!!
ممكن الخوة يساعدوك, و بالفعل فكرة هايلة بجد, و حضرتك كنت عند وعدك, إنك وعدت بها و اليوم حان وقتها زي مانا شايفين من تجربتك ليها
لايك يا كبير, مع الدكتور رافت الإبداع ليس له حدود:1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58)::1 (58):

mahmoud0711 22-05-2012 05:30 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELSHARKI (المشاركة 338933)
حبيبى استاذ محمود الف شكر على الايضاح بس انا عايز افهم الكيان الامريكى بكونه اقوى اقتصاد فى العالم بناء على اى اساس مع اخبار معينه ترتفع شهيه المخاطره واخبار اخرى تنخفض تلك الشهيه
لو سؤالى مش مفهوم ومعلش استحملنى
انا اقصد فيه اخبار بتيجى ايجابيه على الدولار وترتفع شهيه المخاطره واخبار اخرى تاتى سلبيه وتنخفض شهيه المخاطره ويصعد الدولار بكونه ملاذ امن
وايه الاخبار اللى بتأثر على شهيه المخاطره
وانا بكده اكيد هصدع حضرتك انا اسف يا باشا
ولايك ذرى يا كبير:1 (29):

اهم الأخبار هي البطالة و مبيعات التجزئة و مبيعات المنازل و اسعار الفائدة و اهمها علي الأطلاق عائد السندات لان عائد السندات علاقتها عكسية مع شهية المخاطرة

raafat_193 22-05-2012 05:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ELSHARKI (المشاركة 338942)
وانا اسف جد واعتذر للدكتور وللاخوة الاعضاء لاضافه مستويات فنيه :1 (75):

انا متابع الحوار وعجبنى جدا لان بما اننا فى الفوركس يجب مناقشة كل شئ ومش عيب لو حد غلط او توقع شئ ولم يحدث لان ده سوق كبير جدا والحمدلله احنا كده المستوى افضل صدقونى من ناس كتير واحلى لايك ليكم

mahmoud0711 22-05-2012 05:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 338932)

ده ملف سيرفر واللى عندى هكتب فيه اسمك والمفروض كل صفقة اعملها عندى او تعديل تتم عندك الاختلاف بيننا انك انت اللى بتتحكم فى الوت وعدده .ولا تنسه اضغط على زر اتاحة االخبراء اللى هو عبارة عن اكسيبرت وعليه طقيه لما تجهز قوللى وعرفنى نوع العملة وتاكد ان يمين الشارت الاكسيبرت واخد شكل مبتسم

في انتظار نتائج التجربة بالتوفيق يا جنرال و معاك الوزير باري

mahmoud0711 22-05-2012 05:37 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة raafat_193 (المشاركة 338953)

انا متابع الحوار وعجبنى جدا لان بما اننا فى الفوركس يجب مناقشة كل شئ ومش عيب لو حد غلط او توقع شئ ولم يحدث لان ده سوق كبير جدا والحمدلله احنا كده المستوى افضل صدقونى من ناس كتير واحلى لايك ليكم

ايها الناظر انا علي ثقة بانك فخور بالجيل الجديد المجتهد بالتوفيق للجميع

raafat_193 22-05-2012 05:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoud0711 (المشاركة 338956)
في انتظار نتائج التجربة بالتوفيق يا جنرال و معاك الوزير باري

هو بارى راح فين المفروض بيعرفنى انه كلة تمام زى الشرح حتى وان حدث غلط نعرف من اين

الساعة الآن 11:57 PM