اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=1150)

hamsat36 13-05-2017 06:49 PM

رد: أيها المبتدئ اسال...استشير عن الفوركس

الاستاذ نادر ارجو المساعدة حيث انا حسابى 169 دولار والسوق عاكس عليا لخد 140 دولار واغلق امس زوج اليور دولار صفقات كلها بيع ومش عارف اعزز له ولا انتظر ولا هناك مجال لفكرة ما مش عارف بفكر اعزز ولا اعمل ايه مش عارف او هل من طريقة ممك اعرف بيها السوق هيفتح بصعود ولا هبوط

أ.نادر غيث 13-05-2017 08:07 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamsat36 (المشاركة 912377)
الاستاذ نادر ارجو المساعدة حيث انا حسابى 169 دولار والسوق عاكس عليا لخد 140 دولار واغلق امس زوج اليور دولار صفقات كلها بيع ومش عارف اعزز له ولا انتظر ولا هناك مجال لفكرة ما مش عارف بفكر اعزز ولا اعمل ايه مش عارف او هل من طريقة ممك اعرف بيها السوق هيفتح بصعود ولا هبوط

مسا الفل

يعني 39 دولار لديك .
لا اعلم ما يمكن تقديمه لك ..
المشكلة الوضع في نهايته و ان شاء الله لا يكون كذلك
اقصد لا مجال كبير للمناورة ، اليورو سيهبط عاجلاً ام اجلاً لوجود الجاب لكن يحتاج
لدخول مخاطرة قليلة و حسابات كبيرة و دخول من مناطق بعيدة و ليس قريبة .
للاستمرار الهبوط يجب كسر 1.0850-1.0830 تقريباً و هذا حتى الان لم يتم ..
بامكانك بحالة الانعكاس اكتر اغلاق جزء من العقود حتى يتحمل الحساب او فتح هيدج لجزء صغير ..
بمعنى المناورة قدر الامكان بانتظار اغلاق الجاب
تحيتي

hamsat36 13-05-2017 09:37 PM

احلى التماسى بس ياريت خضرتك تقولى هو ممكن يفتح لاعلى ام لاسفل
و هحاول ادرسها بالرقمى كدة واشوف لو كمل هيكون لحد فين وسبب الصعود ايه وبناءا عليه اشوف ممكن اعمل ايداع كام لانى فاتح صفقات كتيرة ومش هيستحمل عسك خالص او مش هستخمل فاتخة غبية للسوق فى نفس للاتجاة لانى ملهاش حل غير ان السوق يفتخ على هبوط لوكدة ممكن ازودله 50 كمان ولا راى حضرتك ايه تخياتى للك

م.جمانه 13-05-2017 11:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamsat36 (المشاركة 912389)
احلى التماسى بس ياريت خضرتك تقولى هو ممكن يفتح لاعلى ام لاسفل
و هحاول ادرسها بالرقمى كدة واشوف لو كمل هيكون لحد فين وسبب الصعود ايه وبناءا عليه اشوف ممكن اعمل ايداع كام لانى فاتح صفقات كتيرة ومش هيستحمل عسك خالص او مش هستخمل فاتخة غبية للسوق فى نفس للاتجاة لانى ملهاش حل غير ان السوق يفتخ على هبوط لوكدة ممكن ازودله 50 كمان ولا راى حضرتك ايه تخياتى للك

اهلا بك اخي الفاضل ،،، ننتظر رد مشرفنا نادر على سؤالك

،، لكن نصيحه شخصيه لك :1 (102): لا تقم بالايداع وتوقف عن التداول ،، وارجع الى الدروس والديمو ،،،الخ

،، اعلم ان كلامي قاسي ،، اعتذر منك ... لكن هذه هي الحقيقه ،، توقف عن التداول وقم باعاده التعلم على الديمو ،، هذه نصيحتي لك الشخصيه ولك كامل الحريه بالطبع ،،
مع خالص تمنياتي لك بالتوفيق :1 (27):

hamsat36 14-05-2017 11:30 AM

ديمو مين يعنى بقالى 3 سنين شغال على خسابات خقيقية واتزنقت فى صفقة وومكن تظبط طب مش مهم انا مش فاهم وهشتغل ديمو طب بالنسبة ليكم شغالين ديمو بردة ولو شغالين على حسابات حقيقة وفاهمين اوى مفيش حد قال اى احتمال لحركة السوق ولا ممكن السوق محتاج يوصل لاية لو تحليل اليوت اورقمى او بالفيبو ختى اوى اى طريقة محدش قال جارى الدراسة على الصفقة وهشوف هو لو هيصعد ايه اللى هيوقفة مع انى توقعى انه السوق هيفتخ هابط ياريت بلاش كلمة ديمو لاى حد ومحدش بيكسب علطول بس لما تكسب صفق تعوض بها خمس صفقات خسار ة وشكر على المساعدة فى الصفقة

أ.نادر غيث 14-05-2017 04:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamsat36 (المشاركة 912410)
ديمو مين يعنى بقالى 3 سنين شغال على خسابات خقيقية واتزنقت فى صفقة وومكن تظبط طب مش مهم انا مش فاهم وهشتغل ديمو طب بالنسبة ليكم شغالين ديمو بردة ولو شغالين على حسابات حقيقة وفاهمين اوى مفيش حد قال اى احتمال لحركة السوق ولا ممكن السوق محتاج يوصل لاية لو تحليل اليوت اورقمى او بالفيبو ختى اوى اى طريقة محدش قال جارى الدراسة على الصفقة وهشوف هو لو هيصعد ايه اللى هيوقفة مع انى توقعى انه السوق هيفتخ هابط ياريت بلاش كلمة ديمو لاى حد ومحدش بيكسب علطول بس لما تكسب صفق تعوض بها خمس صفقات خسار ة وشكر على المساعدة فى الصفقة

اهلا و سهلا يا غالي
طيب اهدأ شوية مشرفتنا جمانة قصدها بالديمو مصلحتك ..
ولو ازعجك ذلك فهذا ليس أمر ملزم لك ، ما فائدة 3 سنوات اذا كنت لا تطبق ادارة راس المال .
تسألني سيفتح على صعود ام هبوط ، نحن نحلل تحليل فقط ولا نملك الغيب حتى اعطيك اجابات اجزم بها .
كما قلت لك فنياً هناك عقبة امام الهبوط هي دعم بين 1.0850-1.0830 ، يجب كسره و الاغلاق ادناه حتى يهبط .
الشيئ الجيد للهبوط هو ان الزوج لا زال عليه فجوة سعرية مفتوحة ، هو صعد نهاية الاسبوع الماضي بسبب سلبية
بيانات التضخم الامريكية ، بخصوص المقاومات امام الصعو اعطيك تحليل و ليس شيئ مؤكد ، هناك مقاومتين ستعيق
الصعود هم 1.0933-1.0947 ، لو تم تجاوز السعر لهم و اغلق اعلاهم سيواصل الصعود ، بينما لو صمد ادناهم
سيعود ادراجه للهبوط ، ان شاء الله اكون افدتك ، و اتمنى في المرات القادمة ان تراعي ادارة راس المال لحسابك لانها
هي طوق النجاه لك بكل الظروف ..

تحيتي

hamsat36 14-05-2017 05:29 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أ.نادر غيث (المشاركة 912420)

اهلا و سهلا يا غالي
طيب اهدأ شوية مشرفتنا جمانة قصدها بالديمو مصلحتك ..
ولو ازعجك ذلك فهذا ليس أمر ملزم لك ، ما فائدة 3 سنوات اذا كنت لا تطبق ادارة راس المال .
تسألني سيفتح على صعود ام هبوط ، نحن نحلل تحليل فقط ولا نملك الغيب حتى اعطيك اجابات اجزم بها .
كما قلت لك فنياً هناك عقبة امام الهبوط هي دعم بين 1.0850-1.0830 ، يجب كسره و الاغلاق ادناه حتى يهبط .
الشيئ الجيد للهبوط هو ان الزوج لا زال عليه فجوة سعرية مفتوحة ، هو صعد نهاية الاسبوع الماضي بسبب سلبية

بيانات التضخم الامريكية ، بخصوص المقاومات امام الصعو اعطيك تحليل و ليس شيئ مؤكد ، هناك مقاومتين ستعيق
الصعود هم 1.0933-1.0947 ، لو تم تجاوز السعر لهم و اغلق اعلاهم سيواصل الصعود ، بينما لو صمد ادناهم
سيعود ادراجه للهبوط ، ان شاء الله اكون افدتك ، و اتمنى في المرات القادمة ان تراعي ادارة راس المال لحسابك لانها
هي طوق النجاه لك بكل الظروف ..

تحيتي

وليكن ما يكن ولكن هذه الاجابة اللى كنت محتاجها تسلم يااستاذ نادر هناك مقاومتين ستعيق
الصعود هم 1.0933-1.0947

alaoui 31-05-2017 04:50 AM

السلام عليكم رمضان كريم
ممكن استفسار
انا مغربي اريد ان اسئلك هل هناك بروكر او بنك في المانيا او سويسرا ... يقبل ان افح معهم حساب ب خمسين الف دولار ويقبلون مساعدتي للحصول على الاقامة والعمل على حسابي هناك والاستقرار هناك طبعا

معاذ عودات 31-05-2017 09:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaoui (المشاركة 914393)
السلام عليكم رمضان كريم
ممكن استفسار
انا مغربي اريد ان اسئلك هل هناك بروكر او بنك في المانيا او سويسرا ... يقبل ان افح معهم حساب ب خمسين الف دولار ويقبلون مساعدتي للحصول على الاقامة والعمل على حسابي هناك والاستقرار هناك طبعا

وعليكم السلام
رمضان كريم ،،

ما علاقه فتح حساب بالاقامه ؟؟

لا ارى اي علاقه بينهم ابداً ، حتى لو هناك بنك تقدر تفتح حسابك معه فهذا شيء طبيعي ولا يوجد له علاقه بالاقامه ابداً

alaoui 31-05-2017 12:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معاذ عودات (المشاركة 914401)

وعليكم السلام
رمضان كريم ،،

ما علاقه فتح حساب بالاقامه ؟؟

لا ارى اي علاقه بينهم ابداً ، حتى لو هناك بنك تقدر تفتح حسابك معه فهذا شيء طبيعي ولا يوجد له علاقه بالاقامه ابداً

لاحصل على ورقة تتبت انني اعمل او مستتمر في مجال الفوركس
وهدا هيساعدني على ما اعتقد

الاتعرف شخص قام بهدا الامر؟

الساعة الآن 03:17 PM