اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   رحله المصري ........ والمليون دولار .......وتوصيات علي مدار اليوم (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=13641)

احمدبير2011 09-11-2011 12:20 AM

رد: رحله المصري ........ والمليون دولار .......وتوصيات علي مدار اليوم

مع احترامي للجميع و صفقاتهم علي اليورو سواء بيع او شراء ممكن حد يقولي هو داخل في الوقت ده ليه و خصوصا ان الرويه ضبابيه مع ايطاليا و فنيا الزوج محتار يكسرولا ينزلعن مستوي38 فيبو كان ممكن تستنو شويه لما الرويه تظهر وقفل فوق او تحت المستوي علي فريم4ساعاتhttp://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1320787197.gif:1 (53):

كويتى وبحب مصر 09-11-2011 12:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tarek adel (المشاركة 230397)

تحليلك مش غلط بالعكس ده ممتاز جدا ومموافقك عليه 100% لكن لا تنس يا اخى ان شمعة الاربع ساعات "والدايلى بالتالى" لم يغلقا بعد فوق الفايبو المقصود والسعر يجد صد منيع من الموفنج 100 على فريم ال 4 ساعات لا يتمكن من الغلاق فوقه ولو لشمعة 5 دقائق وهذا هو امل البائعين حاليا
اما لو اغلقت شمعة اليوم بهذا الشكل فيكون هناك خطر على عملية البيع للاسباب اللى انت ذكرتها

الله ينور عليك....

يعنى فهمنى لو سكر كام ؟؟؟ والساعه كام ..الشمعه اللى تقول عليها..

يعم طمنا ربنا يطمنك ...

كلمنى بالبلدى وحياتك متقوليش فيبوناتشي سكالبينج ومش عارف مين ادينى كلام بلدى افهم وابريها بالدماغ..

كويتى وبحب مصر 09-11-2011 12:28 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمدبير2011 (المشاركة 230400)
مع احترامي للجميع و صفقاتهم علي اليورو سواء بيع او شراء ممكن حد يقولي هو داخل في الوقت ده ليه و خصوصا ان الرويه ضبابيه مع ايطاليا و فنيا الزوج محتار يكسرولا ينزلعن مستوي38 فيبو كان ممكن تستنو شويه لما الرويه تظهر وقفل فوق او تحت المستوي علي فريم4ساعاتhttp://www.fx-arabia.com/vb/uploaded...1320787197.gif:1 (53):

مع احترامى ليك ... دحنا من الصبح داخلين فيه واجدع محلل كان يقول اقل حاجه انهيار ...
وانا عندى محلل والله من كتر التحاليل والارقام اللى بيشوفها لسه طالع من مستشفي المجانين وكان بالمستشفي مدة اسبوعين وبيقولي اليورو انهيار تام واى واحد ياخذ شراء مجنون...

وانت يا استاذ كنت فين الصبح لما وضع الاخ المصرى التوصيات؟؟

احمدبير2011 09-11-2011 12:30 AM

بالتوفيق للجميع و اذا كان حسابك تجريبي زي ادخل بيع او شراء و هتتعلم لكن اللي بحساب حقيقي قلبي معاهم بجد وتصرف غير موفق منهم الدخول علي اليورو:1 (47):

Tarek adel 09-11-2011 12:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كويتى وبحب مصر (المشاركة 230401)
الله ينور عليك....

يعنى فهمنى لو سكر كام ؟؟؟ والساعه كام ..الشمعه اللى تقول عليها..

يعم طمنا ربنا يطمنك ...

كلمنى بالبلدى وحياتك متقوليش فيبوناتشي سكالبينج ومش عارف مين ادينى كلام بلدى افهم وابريها بالدماغ..

حبيب المصريييين..والله ياباشا الموضوع ده خاص بالاخ المصرى والحمدلله محقق نجاح كبير جدا والستوب اللى هو حاطه اكبر دليل انه عارف هو بيعمل ايه
الستوب فى مكان تمام جدا لو اتضرب يبقه اليورو هيصعد بنسبه 80% على الاقل وانا عن نفسى هدخل شراء
عموما اللى كنت اقصده بالبلدى وكتحليل فنى كلاسيكى يتلخص فى ان سمعة اليوم هتغلق بعد 30 دقيقة تقريبا..الساعة 12 بتوقيت القاهره اللى اظنها 1 بتوقيت الكويت لو السعر اغلق فوق 1.3842 يبقه الامل ضعيف جدا فى الهبوط ويفضل ان يكون السعر تحت 1.3830 تحديدا.
عموما انت متشغلش نفسك هتلف فى متاهات ليه عشان خاطر 10 نقاط ستوب فقط..يمكن ال 10 نقط اللى انت عاوز تحوشهم دول يجيبولك الهدف والدنيا تنور معاك..عموما هو درس للمستقبل بعد كده تدخل باللوت العادى بتاعك عشان شد الاعصاب ده
تحياتى يا غالى وفى انتظار صاخب الورشة الجميلة

احمدبير2011 09-11-2011 12:34 AM

مع كامل احترامي للاستاذ اللي هاجمني دلوقتي ب يا اخي كل اللي كان بقول انهيار كان بسبب موضوع ايطاليا و القلق حوليها م بسبب ا تحليل فني وانا نفسي حطيت توبيك امبارح بقول فيه ان اليورو هينهار تاني زي يوم 3 اكتوبر لكن النهارده بعد التصريحات الايطاليه و هدوء الاوضاع مفيش سبب يخلي اليورو ينهارو خصوصا ان الوق امتص التوتر وبعدين انا بشتغل مديكال ريب و الفورك عدي غ جزئي فوجودي مكنش بايدي:1 (47):

كويتى وبحب مصر 09-11-2011 12:39 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tarek adel (المشاركة 230406)
حبيب المصريييين..والله ياباشا الموضوع ده خاص بالاخ المصرى والحمدلله محقق نجاح كبير جدا والستوب اللى هو حاطه اكبر دليل انه عارف هو بيعمل ايه
الستوب فى مكان تمام جدا لو اتضرب يبقه اليورو هيصعد بنسبه 80% على الاقل وانا عن نفسى هدخل شراء
عموما اللى كنت اقصده بالبلدى وكتحليل فنى كلاسيكى يتلخص فى ان سمعة اليوم هتغلق بعد 30 دقيقة تقريبا..الساعة 12 بتوقيت القاهره اللى اظنها 1 بتوقيت الكويت لو السعر اغلق فوق 1.3842 يبقه الامل ضعيف جدا فى الهبوط ويفضل ان يكون السعر تحت 1.3830 تحديدا.
عموما انت متشغلش نفسك هتلف فى متاهات ليه عشان خاطر 10 نقاط ستوب فقط..يمكن ال 10 نقط اللى انت عاوز تحوشهم دول يجيبولك الهدف والدنيا تنور معاك..عموما هو درس للمستقبل بعد كده تدخل باللوت العادى بتاعك عشان شد الاعصاب ده
تحياتى يا غالى وفى انتظار صاخب الورشة الجميلة

اولا احنا مع المصري غالبا ومغلوبا ومفيش حاجه خاصه هنا لطالما انت وضعت تحليلك في المنتدى كان ممكن تنصحه بينك وبينه...

وثانيا ربنا يسمع منك في ال10 نقط.

وثالثا شرح وافي من راجل وافي

lookout 09-11-2011 12:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lookout (المشاركة 229915)
ربنا يستر وخصوصا من الحاجة المتاحة للجميع وخصوصا ان داو جونز طالع

مشاركتي رقم 896 صفحة 90 بعد الصفقة بساعة واحدة

محمد الخولى 09-11-2011 01:11 AM

هو اليورو كام دلوقتى اصل انا حاسس البرنامج مهنج

Kimo 09-11-2011 01:13 AM

انا المنصة عندي علقت

الساعة الآن 09:32 AM