اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=41735)

خدمة العملاء 17-09-2014 12:15 PM

هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي

السلام عليكم ورحمة الله

عملائنا واعضائنا الافضل

نفيد علم الجميع بانه بعض البنوك قامت بعمل حظر علي استخدام الكريديت او خاصة الكروت المدفوعة مقدما في الايداع

مع شركات الفوركس وكان مثل QNB و كريدي اجري كول في الاونة الاخيرة ،

نفيد علم حضارتكم ان العميل يمكنه فتح حساب في بنك سكرل من الرابط ادناه

Online Payment System | Send Money, Receive Money | Skrill

ومن ثم يقوم بتفعيل الكارت في حسابه في بنك سكريل ومن ثم شحن حسابه والايداع في الشركة بدون اي مشكلة

هذا الحل يعتبر الاسهل والاسرع للقيام بعملية الايداع ... هذا بخصوص شركة اف اكس دي دي

جدير بالذكر ان الفيزا او الماستر المربوط بحساب بنكي يعمل دون اي مشكلة مع البنوك الاتية

الاهلي المصري - بنك مصر - العربي الافريقي - عودة - الاهلي اليوناني - بلوم - باركليز - بيريوس - الاهلي المتحد ....... وايضا كارت توماس كوك من بنك ال CIB

توماس كوك

اما شركة الباري فهي اولا لا تتعامل مع الكروت المدفوعة مسبقا ويجب علي العميل ان يكون معه فيزا او ماستر مربوطين بحساب بنكي

ويكون عليها خدمة " التسوق الامن " هذه الخدمة توجد في الاهلي المصري و CIB و العربي الافريقي

ولكن من تعذر عليه فتح حساب في هذه البنوك وعمل الفيزا ذات الخاصية المطلوبة يقوم ايضا بالتعامل مع بنك

سكرل او نتللر لان شركة الباري تدعم الاثنين ويفعل الكارت الخاص به في احدي الموقعين ويشحن حسابه ومن ثم يقوم بالايداع

للافادة موقع نتللر من ادناه

Online Payment Accounts Gateways | Transfer Money Online | NETELLER

ننوه ايضا بخصوص عملائنا في المملكة العربية السعودية ان افضل البنوك التي ممكن ان تتعامل معها في التحويل والسحب هي بنك البلاد وبنك السعودي الفرنسي وبنك الرياض وطبعا من الممكن استخدام نفس الطريقة اعلاه من البنوك الالكترونية في عملية الايداع

بالتوفيق وتحت امركم في اي مساعدة

shady hamza 17-09-2014 02:22 PM

رد: هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي او الباري

معلش سؤال انا دلوقتى معايا فيزا البنك الاهلى بالجنيه المصرى
اذا شحنت منها لحسابى وبعد فترة مثلا حبيت اسحبهم
اسحبهم ازاى وعلى ايه يعنى اسحبهم بالدولار ولا المصرى وهل بحوالة ولا ع الكارت تانى

ayaz 17-09-2014 03:44 PM

رد: هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي او الباري

السلام عليكم

ممكن اعرف اسكريل بياخد عموله اد ايه ؟؟؟ عشان بس اعملي حسابي

خدمة العملاء 17-09-2014 03:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 737355)
معلش سؤال انا دلوقتى معايا فيزا البنك الاهلى بالجنيه المصرى
اذا شحنت منها لحسابى وبعد فترة مثلا حبيت اسحبهم
اسحبهم ازاى وعلى ايه يعنى اسحبهم بالدولار ولا المصرى وهل بحوالة ولا ع الكارت تانى

اصل المبلغ يرد علي نفس الكارت

الارباح تسحب علي حساب بنكي دولاري في اي بنك المهم باسمك

بالتوفيق

Badr 17-09-2014 07:48 PM

طيب انا عايز اعمل ماستر كارد ..
هل يوجد نوع معين من الماستر كارد عشان اعمل بية تحويل على الأنترنت ؟ للن لما كنت بعمل كرت مدفوع مقدما كنت بقول للبنك انى عايز للمشتريات على الأنترنت .. فايه النظام مع الماستر في منها انواع يعنى ولا اية

خدمة العملاء 17-09-2014 11:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Badr (المشاركة 737429)
طيب انا عايز اعمل ماستر كارد ..
هل يوجد نوع معين من الماستر كارد عشان اعمل بية تحويل على الأنترنت ؟ للن لما كنت بعمل كرت مدفوع مقدما كنت بقول للبنك انى عايز للمشتريات على الأنترنت .. فايه النظام مع الماستر في منها انواع يعنى ولا اية

ماستر كارد البنك الاهلي المصري مثلا حلوة جدا ويمكنك الايداع بها بدون اي مشكلة

بس عيب البنك انه زحمة اوي .... ونفس الكلام برضو حتقول لخدمة العملاء عايزة عشان بدفع فواتير من علي النت

وطبعا لازم يكون ليك حساب بنكي بالجنية حساب توفير

ahmedaliamer 18-09-2014 12:41 AM

السلام عليكم
طيب أنا عندي فيزا بنك كريدي أجريكول مسبوقة الدفع ودايما أعمل إيداع عن طريقها
وعملت إيداع النهاده بـــ 50 دولار
معنى كده إن المبلغ مش هيوصل لــحسابي ؟؟؟
طب إيه الحل من فضلكو ؟

ahmed thrwat 18-09-2014 03:06 AM

انا بستخدم حاليا ماستر كارت توماس كوك من بنك CIB بطاقة جميله جدا تستطيع الايداع منATM الرصيد يسمع فورا في الحساب حتى مواعيد العمل للبنك الساعة 5 مساء واستخدمها لا يقتصر على الانترنت فقط وعليها خصومات لكافيهات ومطاعم في مصر
صلاحية البطاقة سنتين واقصى مبلغ للايداع 55000 جنيه مصري لمدة سنة الواحدة
عموله تحويل الدولار 2.45%

خدمة العملاء 18-09-2014 10:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedaliamer (المشاركة 737540)
السلام عليكم
طيب أنا عندي فيزا بنك كريدي أجريكول مسبوقة الدفع ودايما أعمل إيداع عن طريقها
وعملت إيداع النهاده بـــ 50 دولار
معنى كده إن المبلغ مش هيوصل لــحسابي ؟؟؟
طب إيه الحل من فضلكو ؟

وعليكم السلام اخي الفاضل

الحل مكتوب في رأس الموضوع نفسه :)

خدمة العملاء 18-09-2014 10:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed thrwat (المشاركة 737575)
انا بستخدم حاليا ماستر كارت توماس كوك من بنك CIB بطاقة جميله جدا تستطيع الايداع منATM الرصيد يسمع فورا في الحساب حتى مواعيد العمل للبنك الساعة 5 مساء واستخدمها لا يقتصر على الانترنت فقط وعليها خصومات لكافيهات ومطاعم في مصر
صلاحية البطاقة سنتين واقصى مبلغ للايداع 55000 جنيه مصري لمدة سنة الواحدة
عموله تحويل الدولار 2.45%

اهلا وسهلا استاذ احمد ثروت نشكرك جدا علي الاضافة للموضوع

هل من الممكن معلومات اكثر عن هذا الكارت ؟

هل يشترط مثلا ان يكون للعميل حساب بنكي وكم اقل مبلغ لفتح الحساب في السي اي بي ؟

ومتي يتم استلامها ؟ وهل يتوجه العميل الي البنك لاستخراجها ام يوجد وسيط تابع للبنك ؟

نشكرك

ahmed thrwat 18-09-2014 10:44 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خدمة العملاء (المشاركة 737606)

اهلا وسهلا استاذ احمد ثروت نشكرك جدا علي الاضافة للموضوع

هل من الممكن معلومات اكثر عن هذا الكارت ؟

هل يشترط مثلا ان يكون للعميل حساب بنكي وكم اقل مبلغ لفتح الحساب في السي اي بي ؟

ومتي يتم استلامها ؟ وهل يتوجه العميل الي البنك لاستخراجها ام يوجد وسيط تابع للبنك ؟

نشكرك

العفو انا في الخدمة
لا يشترط للعميل ان يكون له حساب بنكي ( اقل مبلغ لفتح حساب بنكي 5000 جنيه مصري) بالنسبة للدولار 1000 لكن لا حاجة لحساب بنكي لان توماس كوك حساب خاص منفصل بنفسه
اقصي ايداع للبطاقة 110.000 تقسم على سنتين 55000 لكل سنة ولا يجوز استخراج اكتر من بطاقة للعميل الواحد
يتم استلامها فورا رسوم الكارد 20 جنيه فقط ممكن استلامها من البنك او توماس كوك متعقادين مع بعض
ممكن اضع الرابط لمزيد من المعلومات اذا لم يكن مخالف لقوانين المنتدى؟

خدمة العملاء 18-09-2014 10:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed thrwat (المشاركة 737611)
العفو انا في الخدمة
لا يشترط للعميل ان يكون له حساب بنكي ( اقل مبلغ لفتح حساب بنكي 5000 جنيه مصري) بالنسبة للدولار 1000 لكن لا حاجة لحساب بنكي لان توماس كوك حساب خاص منفصل بنفسه
اقصي ايداع للبطاقة 110.000 تقسم على سنتين 55000 لكل سنة ولا يجوز استخراج اكتر من بطاقة للعميل الواحد
يتم استلامها فورا رسوم الكارد 20 جنيه فقط ممكن استلامها من البنك او توماس كوك متعقادين مع بعض
ممكن اضع الرابط لمزيد من المعلومات اذا لم يكن مخالف لقوانين المنتدى؟

نشكرك اخي الفاضل

واي الشركات التي اودعت بها ؟

نعم يمكنك وضع رابط البنك او توماس كوك

ahmed thrwat 18-09-2014 11:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خدمة العملاء (المشاركة 737613)

نشكرك اخي الفاضل

واي الشركات التي اودعت بها ؟

نعم يمكنك وضع رابط البنك او توماس كوك

انا اودعت بها في FXDD بدون اي مشاكل الحمد لله واعتقد انها تصلح لجميع الشركات التي تقبل ايداع ماستر كارد
انا جربت ايضا بطاقة 4U من البنك العربي الافريقي هى ايضا حساب خاص منفصل لا تحتاج للحساب بنك لكن الايداع يجب يكون من داخل البنك وانتظار الدور بتاخد عموله على الدولار 3% المشكلة في السحب لاتستطيع سحب اي رصيد منها الا في حاله فتح حساب بنكي وربطها اما في الايداع لا تحتاج الرصيد بيظهر الحساب بعد الساعة 12 منتصف الليل وكانت مصاريف البطاقة 30 او 40 جنيه
طبعا لا مجال للمقارنه بين البطاقتين توماس كوك افضل بكتير
عيب بنك CIB في حاله السحب من الشركة لحسابك البنكي لديها مرة او اتنين يقوم البنك بايقاف حسابك بشكل نهائي وبنك HSBC ايضا
لكن لم اجرب السحب على بطاقة توماس من قبل

بطاقة توماس كوك

خدمة العملاء 18-09-2014 12:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed thrwat (المشاركة 737614)

انا اودعت بها في FXDD بدون اي مشاكل الحمد لله واعتقد انها تصلح لجميع الشركات التي تقبل ايداع ماستر كارد
انا جربت ايضا بطاقة 4U من البنك العربي الافريقي هى ايضا حساب خاص منفصل لا تحتاج للحساب بنك لكن الايداع يجب يكون من داخل البنك وانتظار الدور بتاخد عموله على الدولار 3% المشكلة في السحب لاتستطيع سحب اي رصيد منها الا في حاله فتح حساب بنكي وربطها اما في الايداع لا تحتاج الرصيد بيظهر الحساب بعد الساعة 12 منتصف الليل وكانت مصاريف البطاقة 30 او 40 جنيه
طبعا لا مجال للمقارنه بين البطاقتين توماس كوك افضل بكتير
عيب بنك CIB في حاله السحب من الشركة لحسابك البنكي لديها مرة او اتنين يقوم البنك بايقاف حسابك بشكل نهائي وبنك HSBC ايضا
لكن لم اجرب السحب على بطاقة توماس من قبل

http://www.thomascookegypt.com/(S(iv...epaidCard.aspx

مشكور جدا اخي الفاضل

ولكن ممكن العيب الذي ذكرته تفاديه بفتح حساب بنكي في اي بنك اخر والسحب عليه دون اي مشلكة

ayaz 18-09-2014 12:02 PM

الاخوة اافاضل
انا فتحت حساب سكريل و فعلت كارت كريدي المدفوع مقدما و بعد التفعيل كنت باخد خطوة شحن رصيد سكريل من الكارت , فقال ان اقصي رصيد يسحبه 300 دولار , و انا كنت عايز اعمل ايداع باكتر من كدة فما الحل ؟؟
سؤال اخر انا في فترة حسابي في اف اكس ديدي دفعت من كذا كارت و حاليا هدفع عن طريق سكريل بنك , طيب في حاله السحب من اف اكس ديدي هكتب رقم حسابي عشان يحولوا عليه المبلغ و لكن الحساب ده مستخدمتوش قبل كدة في عمليه الايداع لاف اكس ديدي , فهل دة فيه مشكله ؟؟

شكرا

خدمة العملاء 18-09-2014 12:05 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayaz (المشاركة 737628)
الاخوة اافاضل
انا فتحت حساب سكريل و فعلت كارت كريدي المدفوع مقدما و بعد التفعيل كنت باخد خطوة شحن رصيد سكريل من الكارت , فقال ان اقصي رصيد يسحبه 300 دولار , و انا كنت عايز اعمل ايداع باكتر من كدة فما الحل ؟؟
سؤال اخر انا في فترة حسابي في اف اكس ديدي دفعت من كذا كارت و حاليا هدفع عن طريق سكريل بنك , طيب في حاله السحب من اف اكس ديدي هكتب رقم حسابي عشان يحولوا عليه المبلغ و لكن الحساب ده مستخدمتوش قبل كدة في عمليه الايداع لاف اكس ديدي , فهل دة فيه مشكله ؟؟

شكرا

اهلا اخي الفاضل

الرسالة ظهرت لك من موقع اسكريل ؟؟

طيب ممكن تفتح موضوع في قسم الدعم وتضع لنا صورة للامر عشان نتابع سويا

بخصوص الاستفسار التاني التحويل اما عبر سكريل او التحويل البنكي ويمكنك السحب علي اي حساب بنكي باسمك

ayaz 18-09-2014 04:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayaz (المشاركة 737628)
الاخوة اافاضل

شكرا

انا فتحت موضوع في قسم الدعم ارجو ارد و الافادة

خدمة العملاء 19-09-2014 10:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayaz (المشاركة 737671)
انا فتحت موضوع في قسم الدعم ارجو ارد و الافادة

يتطلب منك تفعيل عنوانك في سكريل وهذا ياخذ اعتقد من اسبوعين الي ثلاث اسابيع

حيث ان بنك اسكريل سيرسل لك خطاب علي المنزل به كود التفعيل

وعند التفعيل سيتم زيادة الليميت الخاص بالشحن

او التعامل مع احد الوسطاء الالكترونيين في المنتدي ويقوم بشحن حسابك بعد التواصل معه

او استخدام كارت اخر لبنك اخر غير كريدي اجري كول

خدمة العملاء 22-09-2014 11:16 AM

موضوع ذات صلة

كيفية الايداع في شركة FXDD للاشتراك في العروض

ahmedaliamer 22-09-2014 05:03 PM

أنا فاتح حساب بالجنيه في كريدي أجريكول مصر ومعايا كارت مسبوق الدفع كنت بعمل ايداع بيه وكان السحب بتحويل بنكي وطبعا وقف التعامل مع الكارت في المستجدات الأخيرة ... والسؤال ...
أعمل إيه عشان أسحب واودع عشان انا اتلخبطت من كتر التفاصيل ؟
أرجو المساعدة
وشكراااااااااا

معاذ عودات 22-09-2014 07:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedaliamer (المشاركة 738286)
أنا فاتح حساب بالجنيه في كريدي أجريكول مصر ومعايا كارت مسبوق الدفع كنت بعمل ايداع بيه وكان السحب بتحويل بنكي وطبعا وقف التعامل مع الكارت في المستجدات الأخيرة ... والسؤال ...
أعمل إيه عشان أسحب واودع عشان انا اتلخبطت من كتر التفاصيل ؟
أرجو المساعدة
وشكراااااااااا

اهلا فيك اخي ،،
ممكن تودع عن طريق الحواله البنكية
او تعمل فيزا جديدة

ahmedaliamer 22-09-2014 07:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة معاذ عودات (المشاركة 738303)

اهلا فيك اخي ،،
ممكن تودع عن طريق الحواله البنكية
او تعمل فيزا جديدة

طيب بعد إذنك استاذ معاذ ايه قصة البنوك الالكترونية ؟ وازاي تقدر تفيدني في الموضوع ده؟
يعني ممكن اعمل ايداع وسحب عن طريقها ؟

معاذ عودات 23-09-2014 10:08 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedaliamer (المشاركة 738316)

طيب بعد إذنك استاذ معاذ ايه قصة البنوك الالكترونية ؟ وازاي تقدر تفيدني في الموضوع ده؟
يعني ممكن اعمل ايداع وسحب عن طريقها ؟

اهلا فيك ،
البنك الالكتورني : هو حساب لك في بنك معين على الانترنت يمكنك الايداع فيه من حسابك الارضي او من حسابات اشخاص اخرين ، يمكنك استخدامه في مجالات كثيرة ، ومن ايداع الفوركس ،
انصحك بالبحث عنه في جوجل حتى يخرج لك معلومات اكثر افادة

ahmed elwan cris 29-09-2014 10:25 AM

طيب يا جماعه انا معايا فيزا مربوطه بحساب بنكى للبنك الاهلى المصرى والمفروض انها بتستخدم على النت برده وجربت بيها الايداع لم تقبل نهائيا
اعمل ايه

خدمة العملاء 29-09-2014 01:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed elwan cris (المشاركة 739774)
طيب يا جماعه انا معايا فيزا مربوطه بحساب بنكى للبنك الاهلى المصرى والمفروض انها بتستخدم على النت برده وجربت بيها الايداع لم تقبل نهائيا
اعمل ايه

ايه الراسلة اللي كانت بتطلعلك وجربتها مع اي شركة ؟

لان الايداع عبر الماستر او فيزا البنك الاهلي المصري تعمل بكفائة

ام حاولت الايداع ببطاقة ال ATM ??

ahmed elwan cris 29-09-2014 06:32 PM

حاولت الايداع ببطاقة الخصم المباشر وهى تعمل على الانترنت ولكن للاسف لم تقبل الايداع فى شركة fxcm & markets

shady hamza 29-09-2014 07:51 PM

السلام عليكم
دلوقتي يا جماعه انتوا عارفين انه السحب بالدولار من الموني بوكر عل مصر اتوقف
فما العمل يعني هنسحب ازاي ف ناس بتقول نسحب ياليورو بس انا مش فاتح غير حساب بالدولار ف كده ايه العمل هل هيجولي ياليورو برده والبنك يحولهم بالدولار ولا ايه العمل

wael0102003 29-09-2014 08:18 PM

اعتقد كارت كاش فور يو البنك العربى الافريقى شغال

خدمة العملاء 30-09-2014 11:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed elwan cris (المشاركة 739879)
حاولت الايداع ببطاقة الخصم المباشر وهى تعمل على الانترنت ولكن للاسف لم تقبل الايداع فى شركة fxcm & markets

اخي الفاضل مش كل الكروت تعمل مع كل الشركات في شركات ترفض كروت المدفوعة مسبقا من الاساس

خدمة العملاء 30-09-2014 11:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 739894)
السلام عليكم
دلوقتي يا جماعه انتوا عارفين انه السحب بالدولار من الموني بوكر عل مصر اتوقف
فما العمل يعني هنسحب ازاي ف ناس بتقول نسحب ياليورو بس انا مش فاتح غير حساب بالدولار ف كده ايه العمل هل هيجولي ياليورو برده والبنك يحولهم بالدولار ولا ايه العمل

وعليكم السلام

حضرتك ممكن تتواصل مع وسطاء البنوك الالكترونية في المنتدي وتغير معهم الموني بوكرز

هذا ان تأكد انه لا يمكن السحب عبر التحويل البنكي لمصر لانه حتي الان لا يوجد اي معلومة تفيد بذلك علي موقع الشركة او المدونة

الخاصة بهم ومن الممكن ان يكون هذا سبام

خدمة العملاء 30-09-2014 11:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wael0102003 (المشاركة 739897)
اعتقد كارت كاش فور يو البنك العربى الافريقى شغال

نعم اخي الفاضل يعمل

وايضا كارت توماس كوك من بنك CIB

ahmedelmassry 03-10-2014 09:21 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خدمة العملاء (المشاركة 740075)

نعم اخي الفاضل يعمل

وايضا كارت توماس كوك من بنك CIB

طيب هل الكارتين دول بيكون عليهم اسمى؟
عشان شركة FXCM بتشترط اسمى يكون عليهم !!
وهل يوجد احد جربها فى هذه الشركة من بعد ما بعض البنوك منعو التعامل مع شركات الفوركس؟

خدمة العملاء 03-10-2014 09:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedelmassry (المشاركة 741065)
طيب هل الكارتين دول بيكون عليهم اسمى؟
عشان شركة FXCM بتشترط اسمى يكون عليهم !!
وهل يوجد احد جربها فى هذه الشركة من بعد ما بعض البنوك منعو التعامل مع شركات الفوركس؟

الكروت المذكورة جربت بنجاح مع شركة اف اكس دي دي

وان شاء الله حد يفيدك من قام بايداع مع اف اكس سي ام

alabsy 15-10-2014 09:13 PM

السلام عليكم
اخي انا ربطت كارت الفيزا الخاص بي مع سكريل وعاوز اودع في شركة افاكس ديدي فلم استطيع يقول راجع البنك. راجعت البنك يقول ان البطاقة مشحونة وليس لدينا مانع من تحويل الاموال
وعندي بعض الاسئلة لو سمحت .
1 . هل استطيع الغاء حسابي من سكريل او بالاحرى الغاء ربط البطاقة معهم ؟.

2 . هل استطيع ان استخدم بطاقة الفيزا في السحب والايداع في حالة البطاقة مازالت مربوطة مع سكريل .؟

3 . كيف اعرف رصيدي في بنك سكريل ؟.

ولكم كل الشكر والتقدير

ahmed thrwat 16-10-2014 05:17 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alabsy (المشاركة 743278)
السلام عليكم
اخي انا ربطت كارت الفيزا الخاص بي مع سكريل وعاوز اودع في شركة افاكس ديدي فلم استطيع يقول راجع البنك. راجعت البنك يقول ان البطاقة مشحونة وليس لدينا مانع من تحويل الاموال
وعندي بعض الاسئلة لو سمحت .
1 . هل استطيع الغاء حسابي من سكريل او بالاحرى الغاء ربط البطاقة معهم ؟.

2 . هل استطيع ان استخدم بطاقة الفيزا في السحب والايداع في حالة البطاقة مازالت مربوطة مع سكريل .؟

3 . كيف اعرف رصيدي في بنك سكريل ؟.

ولكم كل الشكر والتقدير

من تعاملي مع سكريل انت مش بتربط الفيزا بحسابك انت فقط بتحتاج تفعل حساب سكريل بالفيزا او بحساب بنكي
اعتقد ممكن الغاء تفعيل الفيزا رغم مفيش اي خوف منهم من سحب فلوس الا بأمر منك ولو بافتراض سوء النيه فاهما معاهم رقم الفيزا الخاصة بيك والكود الشخصي ولكن اكد انهم محترمين جدا في تعاملتهم لا تقلق
سكريل ليس وسيط هو حساب بنكي يعني انت بتحول الفلوس من الفيزا الى سكريل ومن سكريل للشركة وما تتحدث هو باي بال هو بيكون وسيط مباشر بين الفيزا الخاصة بك والبائع بمعنى بيسحب الفلوس من فيزا مباشرة ويحولها للطرف الاخر وبيضمن لك حقك في حالات النصب والاحتيال
تقدر تسخدم بطاقتك في السحب والايداع كما تريد بدون اي مشاكل فربط الفيزا بحسابك ليس بمعني ان الفيزا اصبحت عليها قيود وانما انك حددت هذه الفيزا في الايداع بحسابك وليس اكثر
تعرف رصيد في سكريل ادخل على حسابك وشوف الرصيد بيكون مكتوب
التفعيل بسكريل ليس بالفيزا فقط بيحتاج ايضا اوراق اثبات شخصية حتى يرفع لك الليمت المحدد على الايداع بدون ارسال اثبات الشخصية الليمت على الايداع بيكون 330 دولار تقريبا

alabsy 16-10-2014 11:25 AM

اشكرك على ردك اللطيف . طيب اناشحنت الفيزا مرة اخرى ولم يظهر المبلغ الجديد كاضافة على الرصيد الاول اي بمعنى رصيدي في سكريل بقى كما هو ولم يزداد . هل افعل الفيزا لديهم مرة اخرى ام ماذا افعل .

ولكم مني اطيب التمنيات.

hamada1228 16-10-2014 03:54 PM

السلام عليكم اخي انا عندي بطاقة كريديت من البنك الاسلامي القطري هل استطيع الايداع من خلالها ام يجب علي فتح حساب سكريل ؟؟؟ في انتظار الجواب جزاك الله خيراً

خدمة العملاء 16-10-2014 04:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamada1228 (المشاركة 743450)
السلام عليكم اخي انا عندي بطاقة كريديت من البنك الاسلامي القطري هل استطيع الايداع من خلالها ام يجب علي فتح حساب سكريل ؟؟؟ في انتظار الجواب جزاك الله خيراً

وعليكم السلام

جرب اخي الفاضل ان توضع بها وان شاء الله يمشي الحال

hamada1228 16-10-2014 04:52 PM

مشكور اخي الفاضل ولكن في صفحة الايداع في الشركة فقط مكتوب visa - master card - discover - JCB اي واحدة اختار انا؟

Chancehunter 17-10-2014 01:24 PM

معليش
انا فتحت حساب في neteller لكن ماقدرت احول فيه اكثر من 120 دولار و ارغب في تحويل 10,000 دولار فيه
طلب مني validation code عشان اوثق الفيزا بس ماعرفت من فين اجيبه مع العلم اني حولت في حسابي 100 دولار
ياليت تساعدوني وشكرا

الساعة الآن 03:54 AM