اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=41735)

خدمة العملاء 17-09-2014 12:15 PM

هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي

السلام عليكم ورحمة الله

عملائنا واعضائنا الافضل

نفيد علم الجميع بانه بعض البنوك قامت بعمل حظر علي استخدام الكريديت او خاصة الكروت المدفوعة مقدما في الايداع

مع شركات الفوركس وكان مثل QNB و كريدي اجري كول في الاونة الاخيرة ،

نفيد علم حضارتكم ان العميل يمكنه فتح حساب في بنك سكرل من الرابط ادناه

Online Payment System | Send Money, Receive Money | Skrill

ومن ثم يقوم بتفعيل الكارت في حسابه في بنك سكريل ومن ثم شحن حسابه والايداع في الشركة بدون اي مشكلة

هذا الحل يعتبر الاسهل والاسرع للقيام بعملية الايداع ... هذا بخصوص شركة اف اكس دي دي

جدير بالذكر ان الفيزا او الماستر المربوط بحساب بنكي يعمل دون اي مشكلة مع البنوك الاتية

الاهلي المصري - بنك مصر - العربي الافريقي - عودة - الاهلي اليوناني - بلوم - باركليز - بيريوس - الاهلي المتحد ....... وايضا كارت توماس كوك من بنك ال CIB

توماس كوك

اما شركة الباري فهي اولا لا تتعامل مع الكروت المدفوعة مسبقا ويجب علي العميل ان يكون معه فيزا او ماستر مربوطين بحساب بنكي

ويكون عليها خدمة " التسوق الامن " هذه الخدمة توجد في الاهلي المصري و CIB و العربي الافريقي

ولكن من تعذر عليه فتح حساب في هذه البنوك وعمل الفيزا ذات الخاصية المطلوبة يقوم ايضا بالتعامل مع بنك

سكرل او نتللر لان شركة الباري تدعم الاثنين ويفعل الكارت الخاص به في احدي الموقعين ويشحن حسابه ومن ثم يقوم بالايداع

للافادة موقع نتللر من ادناه

Online Payment Accounts Gateways | Transfer Money Online | NETELLER

ننوه ايضا بخصوص عملائنا في المملكة العربية السعودية ان افضل البنوك التي ممكن ان تتعامل معها في التحويل والسحب هي بنك البلاد وبنك السعودي الفرنسي وبنك الرياض وطبعا من الممكن استخدام نفس الطريقة اعلاه من البنوك الالكترونية في عملية الايداع

بالتوفيق وتحت امركم في اي مساعدة

shady hamza 17-09-2014 02:22 PM

رد: هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي او الباري

معلش سؤال انا دلوقتى معايا فيزا البنك الاهلى بالجنيه المصرى
اذا شحنت منها لحسابى وبعد فترة مثلا حبيت اسحبهم
اسحبهم ازاى وعلى ايه يعنى اسحبهم بالدولار ولا المصرى وهل بحوالة ولا ع الكارت تانى

ayaz 17-09-2014 03:44 PM

رد: هااام ... لمن يواجه مشكلة في الايداع عبر الكريديت مع شركة اف اكس دي دي او الباري

السلام عليكم

ممكن اعرف اسكريل بياخد عموله اد ايه ؟؟؟ عشان بس اعملي حسابي

خدمة العملاء 17-09-2014 03:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shady hamza (المشاركة 737355)
معلش سؤال انا دلوقتى معايا فيزا البنك الاهلى بالجنيه المصرى
اذا شحنت منها لحسابى وبعد فترة مثلا حبيت اسحبهم
اسحبهم ازاى وعلى ايه يعنى اسحبهم بالدولار ولا المصرى وهل بحوالة ولا ع الكارت تانى

اصل المبلغ يرد علي نفس الكارت

الارباح تسحب علي حساب بنكي دولاري في اي بنك المهم باسمك

بالتوفيق

Badr 17-09-2014 07:48 PM

طيب انا عايز اعمل ماستر كارد ..
هل يوجد نوع معين من الماستر كارد عشان اعمل بية تحويل على الأنترنت ؟ للن لما كنت بعمل كرت مدفوع مقدما كنت بقول للبنك انى عايز للمشتريات على الأنترنت .. فايه النظام مع الماستر في منها انواع يعنى ولا اية

خدمة العملاء 17-09-2014 11:16 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Badr (المشاركة 737429)
طيب انا عايز اعمل ماستر كارد ..
هل يوجد نوع معين من الماستر كارد عشان اعمل بية تحويل على الأنترنت ؟ للن لما كنت بعمل كرت مدفوع مقدما كنت بقول للبنك انى عايز للمشتريات على الأنترنت .. فايه النظام مع الماستر في منها انواع يعنى ولا اية

ماستر كارد البنك الاهلي المصري مثلا حلوة جدا ويمكنك الايداع بها بدون اي مشكلة

بس عيب البنك انه زحمة اوي .... ونفس الكلام برضو حتقول لخدمة العملاء عايزة عشان بدفع فواتير من علي النت

وطبعا لازم يكون ليك حساب بنكي بالجنية حساب توفير

ahmedaliamer 18-09-2014 12:41 AM

السلام عليكم
طيب أنا عندي فيزا بنك كريدي أجريكول مسبوقة الدفع ودايما أعمل إيداع عن طريقها
وعملت إيداع النهاده بـــ 50 دولار
معنى كده إن المبلغ مش هيوصل لــحسابي ؟؟؟
طب إيه الحل من فضلكو ؟

ahmed thrwat 18-09-2014 03:06 AM

انا بستخدم حاليا ماستر كارت توماس كوك من بنك CIB بطاقة جميله جدا تستطيع الايداع منATM الرصيد يسمع فورا في الحساب حتى مواعيد العمل للبنك الساعة 5 مساء واستخدمها لا يقتصر على الانترنت فقط وعليها خصومات لكافيهات ومطاعم في مصر
صلاحية البطاقة سنتين واقصى مبلغ للايداع 55000 جنيه مصري لمدة سنة الواحدة
عموله تحويل الدولار 2.45%

خدمة العملاء 18-09-2014 10:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedaliamer (المشاركة 737540)
السلام عليكم
طيب أنا عندي فيزا بنك كريدي أجريكول مسبوقة الدفع ودايما أعمل إيداع عن طريقها
وعملت إيداع النهاده بـــ 50 دولار
معنى كده إن المبلغ مش هيوصل لــحسابي ؟؟؟
طب إيه الحل من فضلكو ؟

وعليكم السلام اخي الفاضل

الحل مكتوب في رأس الموضوع نفسه :)

خدمة العملاء 18-09-2014 10:20 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed thrwat (المشاركة 737575)
انا بستخدم حاليا ماستر كارت توماس كوك من بنك CIB بطاقة جميله جدا تستطيع الايداع منATM الرصيد يسمع فورا في الحساب حتى مواعيد العمل للبنك الساعة 5 مساء واستخدمها لا يقتصر على الانترنت فقط وعليها خصومات لكافيهات ومطاعم في مصر
صلاحية البطاقة سنتين واقصى مبلغ للايداع 55000 جنيه مصري لمدة سنة الواحدة
عموله تحويل الدولار 2.45%

اهلا وسهلا استاذ احمد ثروت نشكرك جدا علي الاضافة للموضوع

هل من الممكن معلومات اكثر عن هذا الكارت ؟

هل يشترط مثلا ان يكون للعميل حساب بنكي وكم اقل مبلغ لفتح الحساب في السي اي بي ؟

ومتي يتم استلامها ؟ وهل يتوجه العميل الي البنك لاستخراجها ام يوجد وسيط تابع للبنك ؟

نشكرك

الساعة الآن 10:28 PM