اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   ورشة الفوركس forex الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=16309)

jallo 15-12-2011 01:51 PM

رد: الورشة الرسمية فى تحليل و توصيات اليورو دولار EURUSD

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jallo (المشاركة 245060)
خبر مبيعات التجزئة البريطاني أوقف تقدم اليورو الى الأعلى الآن موجة هبوط للتماشي مع هبوط الباوند وأتوقع من المستويا دي 1.2955 الى 1.3210 مع استوب لوز مش أقل من أربعين نفطة
وبالتوفيق
دي مش توصية دي مجرد وجهة نظر بناء على تحليل الخاص واطلاعي على بعض التحاليل العالمية لبعض الخبراء فقط لا غير

الآن وحسب مؤشراتي وقراءىتي وتحاليلي وتحاليل غيري فقد تأكد لي الدخول في موجة تصحيحية للأعلى وعليه سأضاعف صفقتي من مستويات 1.3005 والى الأعلى وبأستوب 1.2950 للأسفل والى الهدف الذي اقله 1.3056 وأعلاه 1.3212
وأكرر أن هذه ليست توصية وانما هي وجهة نظر أشتري وابيع من خلالها وعلى مسؤوليتي وبمالي الخاص فقط
اللهم أرزقني وأرزق مني يارب

الكل بس يخلي باله مع حديث رئيس البنك المركزي الأوربي الساعة 02.25 ظهراً بتوقيت السعودية ويتابع ما الذي سيقوله الرجل ومنه ستعرفون هل التصحيح سيستمر أم سنكمل الهبوط طبعا خلال حديثه سيكون هناك تذبذب واسع وبعد ان ينتهي من حديثه يتم تحليل كل كلمة قالها وكل كلمة لم يقلها وكان أن المتوقع أن يقولها ثم سيتوجه السوق في اتجاه ما يريده صناع السوق

jallo 15-12-2011 02:22 PM

مرة أخرى أخبار سيئة عن القتصاد البريطاني توقف صعود اليورو الى أهدافه عموما ان شاء الله سيكمل بعد قليل الى الهدف الي ذكرته أعلاه

أحمد الرويني 15-12-2011 02:24 PM

ECB President Draghi Speaks

حديث لرئيس المركزي الاوربي الساعة 1.25 مساءً توقيت مصر

john louis 15-12-2011 02:27 PM

هو جية بس مش عارف اجيب الى هو قالة منين ؟ وكمان ازاى اعرف مدى تاثيرة عللاى اليورو ؟

كويتى وبحب مصر 15-12-2011 02:31 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحمد الرويني (المشاركة 245079)
ECB President Draghi Speaks

حديث لرئيس المركزي الاوربي الساعة 1.25 مساءً توقيت مصر

الله يخليك يا رويني الحقنا بحديث الريس ده .. لا....يخبط بالكلام وبعدين يجيبنا فوق تحت :1 (69):ولاتحت فوق:1 (77):

Elmasry 15-12-2011 02:34 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Elmasry (المشاركة 244901)

سوف يكون شراء اليورو من مناطق 1.2965 و 1.2900 و 1.2875

بهدف مثل الصوره 1650 نقطه

كويتى وبحب مصر 15-12-2011 02:41 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Elmasry (المشاركة 245085)
سوف يكون شراء اليورو من مناطق 1.2965 و 1.2900 و 1.2875

بهدف مثل الصوره 1650 نقطه

معقوله يامصري انا مش مصدق ..... بس لما يوصل للهدف اللى بتقول عليه عاوزله كام شهر ... ومن المؤكد انه حيضربنا ضرب ويمرجن بيتنا وبيت الجيران وبيوت الحته كلها ويمكن يتمكن من اهل المنطقه ويمكن يكوش على المحافظه اللى انا عايش فيها على مايطلع للارقام اللى بتقول عليها وساعتها..تعيش انت والبقيا في حيات الفلوس:1 (88):

jallo 15-12-2011 02:43 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كويتى وبحب مصر (المشاركة 245086)
معقوله يامصري انا مش مصدق ..... بس لما يوصل للهدف اللى بتقول عليه عاوزله كام شهر ... ومن المؤكد انه حيضربنا ضرب ويمرجن بيتنا وبيت الجيران وبيوت الحته كلها ويمكن يتمكن من اهل المنطقه ويمكن يكوش على المحافظه اللى انا عايش فيها على مايطلع للارقام اللى بتقول عليها وساعتها..تعيش انت والبقيا في حيات الفلوس:1 (88):

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

Elmasry 15-12-2011 02:47 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Elmasry (المشاركة 244901)

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كويتى وبحب مصر (المشاركة 245086)

مش بعيد حبيبي صفقه المدي الطويل بتبقا شهور

لكن صفقات المدي الطويل لازم تكون داخل ب 10 % من حسابك

يعني انا بقولك هدف 1650 نقطه

والاستوب حوالي 170 نقطه

وعند تحقيق كل هدف من الي موضحهم بتحرك الاستوب الي المنطقه الي قبله

يعني مثلا السعر حقق الهدف الاول بتحرك الاستوب الي نقطه الدخول

وحقق الهدف الثاني بتحرك الاستوب الي الهدف الاول وهكذا عشان تضمن انك هتخرج كسبان كسبان

وبالتوفيق حبيبي وكل شئ بالعلم والصبر احنا مش بنلعب قمار

jallo 15-12-2011 03:00 PM

شمعة الأربع ساعات أقفلت انعكاسية وهو اشارة الى امكانية الشراء في الشمعة التالية الى الأعلى

الساعة الآن 06:30 PM