اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=5)
-   -   مشكلة فى انستا لو متحلتش تبقى شركة نصابة (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=31970)

على ابراهيم 17-05-2013 11:21 AM

مشكلة فى انستا لو متحلتش تبقى شركة نصابة

مش عارف الموضوع منزلش ليه بعد مكتبته نزل فاضى هكتبه تانى وانشره
:1 (88):
طبعا انا معملتش الموضوع ده الا لما زهقت ومحدش رد عليه من الشركة

دى كانت رسالتى للاخ / حسان فى موقع يقوم فى بالدعم العربى لشركة انستا

السلام عليكم اخى / حسان
اولا انا عندى مشكلة كبيرة مع الشركة ياريت تكون سبب وحل لعدم وجود مشكلة من الاصل خصوصا انى مع انستا من 2011 وعشان كده مردتش اعمل موضوع منفصل هنا او فى منتديات الفوركس المعروفة
المشكلة باختصار انى زى اى تاجر فى الفوركس بيتاجر بيكسب وبيخسر وطبعا اوقات كتيير الحساب بيصفر خصوصا انى بودع باستمرار مبالغ بسيطة وطبعا اوقات كتيير الشركة بتكنسل البونص وبيحصل ده اوقات بعد الايداع بدقائق ودى طبعا حاجة غريبة بس مش موضوعنا
انا اودعت النهاردة الساعة 1:21 بتوقيت انستا مبلغ بسيط 39.60 دولار لقيت اول حاجة وانا باخد البونص ال 30% انهم بيدونى بونص 0.39 سنت قلت مش مشكلة وفتحت صفقة واحدة المهم الساعة 1:48 يعنى بعد الايداع 27 دقيقة تم الغاء البونص وغلق الصفقة ببص على الرصيد لقيته 0.32 سنت طبعا ذهلت ببص لقيت الشركة عاملة الغاء بونص 38.70 يعنى ال39.60 اللى اودعتهم راحوا نهائى ولما كلمت الدعم على الشات قلى راسل الدعم بتاع البونص ولما راسلتهم اكتر منمرة قبل كده بسبب برده مشاكل فى الغاء البونص محدش رد عليه واكتر من مرة يتخصم فلوس كالغاء بونص اكتر من البونص نفسها
هى دلوئتى الشركة بتديلك البنوص ولو خسرتهم بتحسبك عليهم بعد كده لما تودع !!!!!!
المفروض الايداع الجديد ملوئش دعوة وحتى بند انستا فى شروط البونص بيقول ايه
* النقطة رقم 8 موجهه لمنع الإستخدام الغير عادل لنظام إضافة العلاوة, ولكن وظيفتة ليست تعنى بكل الحسابات, للتى قامت الشركة بإلغاء العلاوات التى تم استلامها فيما قبل, المؤكدة كانتهاك لأى قانون, لإن فى بعض الحالات فأنة مستحيل تحديد إحدى هذه القوانين المنتهكة بوضوح. وعلى الأرجح الألغائات الغير صحيحة للعلاوة من خلال الصراع ضد الإستخدام الغير عادل لنظام إضافة العلاوة لن يتعدوا 10%.

يعنى كل بونص منفص وحتى فى حالة الغاء البونص بيتم وضع غرامة لاتتعدى 10% من قيمة البونص ولا توجد اى شركة ولا اى قوانين بتقول ان البونص اللى تخسرها تدفعها
اخى حسان انا من اشد المدافعين عن انستا وبقول فى اى منتدى فوركس الشركة معقولة وعندها خدمات كتيير ومفيش شركة فوركس معندهاش مشاكل لكن بالشكل ده لاء اعذرنى اخى وانا اعرف انك عادل فى حكمك بعيد عن الشركة وانا متابع لك منذ سنوات ولكن اذا لم تحل الشركة المشكلة سوف اكون من اشد المحاربين لها فى كل منتدى وهذ ليس تهديد ولكن من الموقف الغريب الذى حدث هل انا اقوم بايداع جديد ليتم الغائه كبونص سابقة فى اى قوانين يتم هذا
رقم حسابى : 1175449

ارجوا اخى ان تقوم بمساعدتى وحل الموضوع مع الشركة وانا سوف اكون شاكر لك وساكون كما انا مدافع عن انستا بانه لايضيع حق عندها ولكن ارجوا الحل للمصداقية
واسف على الاطالة

وده كان رده

البونص القديم مش بتتحاسب عليه..اذا كنت خسرته بمارجن كول
بالظبط نفس قوانين بونص المنتدى
طالما حسابك جاله مارجن كول خلاص كل القديم ده بيتنسى
عموما ابعتلى باسورد المشاهدة لحسابك investor's password وانا هاكلم الشركة عشان اشوف سبب الخصم [IMG]http://************************************************** .com/images/smilies/smile1.gif[/IMG]

ودى صورة من الحساب

وكان الرد الوحيد منالاخ حسان الشركة بعت عشرات الرسايل دون رد منهم عن السبب فى خصم المبلغ
وكان رد حسان ان انت مستثمر قبل كده مبالغ فى حساب بام باسمك
وطبعا ده كان قبل الايداع بيومين وكمان هل هو ممنوع الاستثمار فى حساب بام باسمك طبعا مش ممنوع
وكمان المبلغ والحمد لله اللى فى حساب البام تم خسرته قبل الايداع بيومين
وكمان ياترى دلوئتى لو افترضنا ان فى مبلغ عليه بونص انت مستثمره فى حساب بام مش هنقول انك خسرته
هل يحق لشركة
خصم مبلغ البونص من ايداعة جديد
فين القانون والبند فى الاتفاقية اللى بيقول كده

وحتى الان لم يتم الردعليه من دعم انستا وادارة البونص وادارة الدعم العربى بعتهم على كل الاميلات ولم يرد عليه احد
وحتى الشات العربى والاجنبى بالشركة معندهمش رد غير ابعت لاادرة البونص او دعم الشركة والله بعت لغاية لما تعبت دون رد برسالة واحدة تعرفنى السبب
ارجوا من الاخوة المشرفين والدعم لانستا حل المشكلة واللى يقولى انت غلطان يقولى عشان بند الاتفاقية رقم كذا بيقول كده
وشكرا واسف انى طولت عليكم

معاذ عودات 17-05-2013 11:22 AM

رد: مشكلة فى انستا لو متحلتش تبقى شركة نصابة

؟؟؟؟؟

محمد سنوسي احمد 17-05-2013 11:24 AM

طيب قلنا المشكله واحنا نحكم سوا

على ابراهيم 17-05-2013 11:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة على ابراهيم (المشاركة 510877)
مش عارف الموضوع منزلش ليه بعد مكتبته نزل فاضى هكتبه تانى وانشره
:1 (88):
طبعا انا معملتش الموضوع ده الا لما زهقت ومحدش رد عليه من الشركة

دى كانت رسالتى للاخ / حسان فى موقع يقوم فى بالدعم العربى لشركة انستا

السلام عليكم اخى / حسان
اولا انا عندى مشكلة كبيرة مع الشركة ياريت تكون سبب وحل لعدم وجود مشكلة من الاصل خصوصا انى مع انستا من 2011 وعشان كده مردتش اعمل موضوع منفصل هنا او فى منتديات الفوركس المعروفة
المشكلة باختصار انى زى اى تاجر فى الفوركس بيتاجر بيكسب وبيخسر وطبعا اوقات كتيير الحساب بيصفر خصوصا انى بودع باستمرار مبالغ بسيطة وطبعا اوقات كتيير الشركة بتكنسل البونص وبيحصل ده اوقات بعد الايداع بدقائق ودى طبعا حاجة غريبة بس مش موضوعنا
انا اودعت النهاردة الساعة 1:21 بتوقيت انستا مبلغ بسيط 39.60 دولار لقيت اول حاجة وانا باخد البونص ال 30% انهم بيدونى بونص 0.39 سنت قلت مش مشكلة وفتحت صفقة واحدة المهم الساعة 1:48 يعنى بعد الايداع 27 دقيقة تم الغاء البونص وغلق الصفقة ببص على الرصيد لقيته 0.32 سنت طبعا ذهلت ببص لقيت الشركة عاملة الغاء بونص 38.70 يعنى ال39.60 اللى اودعتهم راحوا نهائى ولما كلمت الدعم على الشات قلى راسل الدعم بتاع البونص ولما راسلتهم اكتر منمرة قبل كده بسبب برده مشاكل فى الغاء البونص محدش رد عليه واكتر من مرة يتخصم فلوس كالغاء بونص اكتر من البونص نفسها
هى دلوئتى الشركة بتديلك البنوص ولو خسرتهم بتحسبك عليهم بعد كده لما تودع !!!!!!
المفروض الايداع الجديد ملوئش دعوة وحتى بند انستا فى شروط البونص بيقول ايه
* النقطة رقم 8 موجهه لمنع الإستخدام الغير عادل لنظام إضافة العلاوة, ولكن وظيفتة ليست تعنى بكل الحسابات, للتى قامت الشركة بإلغاء العلاوات التى تم استلامها فيما قبل, المؤكدة كانتهاك لأى قانون, لإن فى بعض الحالات فأنة مستحيل تحديد إحدى هذه القوانين المنتهكة بوضوح. وعلى الأرجح الألغائات الغير صحيحة للعلاوة من خلال الصراع ضد الإستخدام الغير عادل لنظام إضافة العلاوة لن يتعدوا 10%.

يعنى كل بونص منفص وحتى فى حالة الغاء البونص بيتم وضع غرامة لاتتعدى 10% من قيمة البونص ولا توجد اى شركة ولا اى قوانين بتقول ان البونص اللى تخسرها تدفعها
اخى حسان انا من اشد المدافعين عن انستا وبقول فى اى منتدى فوركس الشركة معقولة وعندها خدمات كتيير ومفيش شركة فوركس معندهاش مشاكل لكن بالشكل ده لاء اعذرنى اخى وانا اعرف انك عادل فى حكمك بعيد عن الشركة وانا متابع لك منذ سنوات ولكن اذا لم تحل الشركة المشكلة سوف اكون من اشد المحاربين لها فى كل منتدى وهذ ليس تهديد ولكن من الموقف الغريب الذى حدث هل انا اقوم بايداع جديد ليتم الغائه كبونص سابقة فى اى قوانين يتم هذا
رقم حسابى : 1175449

ارجوا اخى ان تقوم بمساعدتى وحل الموضوع مع الشركة وانا سوف اكون شاكر لك وساكون كما انا مدافع عن انستا بانه لايضيع حق عندها ولكن ارجوا الحل للمصداقية
واسف على الاطالة

وده كان رده

البونص القديم مش بتتحاسب عليه..اذا كنت خسرته بمارجن كول
بالظبط نفس قوانين بونص المنتدى
طالما حسابك جاله مارجن كول خلاص كل القديم ده بيتنسى
عموما ابعتلى باسورد المشاهدة لحسابك investor's password وانا هاكلم الشركة عشان اشوف سبب الخصم [IMG]http://************************************************** .com/images/smilies/smile1.gif[/IMG]

ودى صورة من الحساب

وكان الرد الوحيد منالاخ حسان الشركة بعت عشرات الرسايل دون رد منهم عن السبب فى خصم المبلغ
وكان رد حسان ان انت مستثمر قبل كده مبالغ فى حساب بام باسمك
وطبعا ده كان قبل الايداع بيومين وكمان هل هو ممنوع الاستثمار فى حساب بام باسمك طبعا مش ممنوع
وكمان المبلغ والحمد لله اللى فى حساب البام تم خسرته قبل الايداع بيومين
وكمان ياترى دلوئتى لو افترضنا ان فى مبلغ عليه بونص انت مستثمره فى حساب بام مش هنقول انك خسرته
هل يحق لشركة
خصم مبلغ البونص من ايداعة جديد
فين القانون والبند فى الاتفاقية اللى بيقول كده

وحتى الان لم يتم الردعليه من دعم انستا وادارة البونص وادارة الدعم العربى بعتهم على كل الاميلات ولم يرد عليه احد
وحتى الشات العربى والاجنبى بالشركة معندهمش رد غير ابعت لاادرة البونص او دعم الشركة والله بعت لغاية لما تعبت دون رد برسالة واحدة تعرفنى السبب
ارجوا من الاخوة المشرفين والدعم لانستا حل المشكلة واللى يقولى انت غلطان يقولى عشان بند الاتفاقية رقم كذا بيقول كده
وشكرا واسف انى طولت عليكم

طبعا الموضوع ده كان مش النهاردة الساعة 1 صباحا لاء من امس الساعة 1 صباحا" يعنى عدى عليه اكتر من30 ساعة دون حتى رد واحد من الشركة ودعمهما وادارة البونص مش حاجة غريبة برده

Benisafcom 17-05-2013 03:13 PM

اولا اخي عوضك الله في اقرب وقت
انت حسب ما فمهت تريد تعويض
راسلهم على الشات الحي في الموقع وشوف رده ايه؟

على ابراهيم 17-05-2013 03:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 510937)
اولا اخي عوضك الله في اقرب وقت
انت حسب ما فمهت تريد تعويض
راسلهم على الشات الحي في الموقع وشوف رده ايه؟

والله اخى لايتم الرد على نهائى وهذا مايجعلنى استشاط غضبا بسبب الاهمال وعدم الرد
كذلك الشات يقولك راسل ادارة البونص وادارة البونص والدعم محدش بيرد على اى رسايل وانا بعت اكثر من 10 رسايل ليهم اعمل ايه تانى مش عارف
انا ممكن اخسر الف دولار بس اكون خسرتهم لكن ليه يكنسلى بمبلغ لسه مودعة ويقولى بونص كنت واخدها مع ان قانون البونص انك بدال خسرتها مش ينفع تتكنسل من مبلغ جديد
حسبى والله ونعم الوكيل فيهم

Benisafcom 17-05-2013 07:34 PM

معروف عن انستا التاخر
يعني كم المدة و هل جاوزت ال10ايام؟
هي لم تصبح بعد نصابة لكن هي كده مش كويسة ؟
منتظرين جديدك

على ابراهيم 17-05-2013 08:24 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Benisafcom (المشاركة 511082)
معروف عن انستا التاخر
يعني كم المدة و هل جاوزت ال10ايام؟
هي لم تصبح بعد نصابة لكن هي كده مش كويسة ؟
منتظرين جديدك

يااخى انت الموضوع مش واضح لك
انا اودعت 39.60 دولار فى حسابى وكان حسابى متصفر وطلبت البونص بتاعت الايداع لقيته عملى بونص 0.39 سنت فقط
وبعد عدة دقائق لقيته راح عامل كانسل بونص بمبلغ 38.7 ولما كلمت الشات وكبعت لكل ايميلات الدعم بالشركة برده مفيش فايدة وان المبلغ مش هيرجع وكل ماتكلم حد على الشات يقولك راسل الدعم والدعم مش عايز يحل ولا يربط وفى نفس الوقت قانون البونص بيقول ان طالما البونص خسرتها فلايمكن خصمها من مبالغ
الموضوع بصراحة معصبنى وان مفيش حد بيرد يقولك المشكلة قين يقولك الشركة من حقها كنسلة البونص طيب تمام بس فين البونص هل يمكن بعد خسارتك مبلغ تيجى تودع تانى يروح خاصم منك بونص على ايداع مبالغ قبل ذلك خسرتها او مبالغ استثمرتها فى البام وخسرتها
هى دى المشكلة

مدير الموقع 18-05-2013 11:36 AM

طبعا مش من حق اى حد انه يخصم بونص تم خسارته مع ايداع سابق..
من حق اى شركة انها تخصم البونص على اخر ايداع و لكن خصم بونص اساسا تم خسارته يبقى كنت فتحت حساب جديد احسن..
شوف حتوصل معاهم لايه فى الاخر و كلهم الاخ حسان و لكن للاسف شركة انستا اصبحت تتهاوى من وقت لاخر بسبب التاخير و عدم الرد و التجاهل..

تحياتى

على ابراهيم 18-05-2013 01:19 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل (المشاركة 511301)
طبعا مش من حق اى حد انه يخصم بونص تم خسارته مع ايداع سابق..
من حق اى شركة انها تخصم البونص على اخر ايداع و لكن خصم بونص اساسا تم خسارته يبقى كنت فتحت حساب جديد احسن..
شوف حتوصل معاهم لايه فى الاخر و كلهم الاخ حسان و لكن للاسف شركة انستا اصبحت تتهاوى من وقت لاخر بسبب التاخير و عدم الرد و التجاهل..

تحياتى

دكتور اسامة والله منور الموضوع بس فعلا انا اللى مزعلنى زى ماحضرتك بتقول التجاهل وعدم الرد
يعنى الشركة عاملة كتيير من البرامج والخدمات لكن بتقصر فى اهم حاجة بتخلى الناس تهرب منها وهى الرد وحل مشاكل العملا لان الامان مع الشركة اهم من الخدمات ولما تعرف ان فلوسك مهما حصل اى خطا هترجعلك اكيد هتشتغل مع الشركة ومش هتكون خايف لكن كده ايه اللى يضمنى انا اوقات كنت بودع بمبالغ اكبر من كده بكتيير ايه اللى يخلينى اودع تانى لو المشكلة دى ماتحلتش
اكيد لو متحلتش هتكون اخر مرة
وشكرا دكتور على مرورك
وياريت كل الناس زيك
جزاك اله خير

الساعة الآن 10:49 AM