اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   لو محتاج شرح حاجه .. ادخل واطلب وسيتم فتح موضوع مخصص له (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=29535)

ahmed.zezo2 18-02-2013 12:16 AM

رد: لو محتاج شرح حاجه .. ادخل واطلب وسيتم فتح موضوع مخصص له

لو سمحت يا جماعه ...انا كنت قرات موضوع عن شموع الرينكو في منتداكم الجميل ...وكان في فيديو لأحد الاخوه اللي بيشتغل ببرنامج شبيه النينجا تريدر ...الفيديو كان بعنوان انسي الطمع علي اليو تيوب ...وبصراحه انا هموت علي البرنامج من بعد ماشوفته ....فلو سمحتوا مشكورين وليس مأمورين لو هو عند حضراتكم ياريت تقولولي علي الرابط بتاعه ...لاني دوخت عليه مش عارف اجيبه ده أولا.........ثانيا بالنسبه لموضوع الرينكو والاستراتيجيه دي ....الاكسبيرتات دي حقيقه ولاخيال ....لان بصراحه انا خايف اصدق نفسي وبعد كده يجيلي صدمه ...سلام :1 (52)::1 (52)::1 (52):

م.جمانه 18-02-2013 12:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Silent_dreamer (المشاركة 466837)
السلام عليكم
لدي مشكلة في المياتاتريدر, لا تعمل عندي مند بضع دقائق, وقمت بحذف البرنامج و نصبته من جديد ولازالت المنصة لا تشتغل, ان كان احد يستطيع افادتي وشكرا

السوق مغلق. وسيعمل الساعه 12 بتوقيت مصر
السوق يعمل من اليوم 12م إلى الجمعة 12م
اي 5ايام بالأسبوع 24ساعه وأجازه السبت والأحد

COWBOY 18-02-2013 01:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.zezo2 (المشاركة 466857)
لو سمحت يا جماعه ...انا كنت قرات موضوع عن شموع الرينكو في منتداكم الجميل ...وكان في فيديو لأحد الاخوه اللي بيشتغل ببرنامج شبيه النينجا تريدر ...الفيديو كان بعنوان انسي الطمع علي اليو تيوب ...وبصراحه انا هموت علي البرنامج من بعد ماشوفته ....فلو سمحتوا مشكورين وليس مأمورين لو هو عند حضراتكم ياريت تقولولي علي الرابط بتاعه ...لاني دوخت عليه مش عارف اجيبه ده أولا.........ثانيا بالنسبه لموضوع الرينكو والاستراتيجيه دي ....الاكسبيرتات دي حقيقه ولاخيال ....لان بصراحه انا خايف اصدق نفسي وبعد كده يجيلي صدمه ...سلام :1 (52)::1 (52)::1 (52):

اتفضل هذا موضوع انسى الطمع لاخى وليد
من هنا
اما بخصوص الرينكو يمكنك طرح اى استفسار .. فى موضوع الرينكو .. وهناك الشباب اصحاب الاكسبيرتات او الاستراتيجيات .. يقدموا لك المساعدة

ahmed.zezo2 18-02-2013 01:09 AM

شكرا يا اخي ..جزاك الله خيرا ...معلش هتقل عليك ...طب بالنسبه لموضوع استراتيجيه الرينكو ...هي ممتازه جدا ..ولسه هجربها ان شاء الله ..بس عمليا ازاي نفتح الصفقات بأحجام عقود مختلفه - حسب الطريقه - في وقت صغير جدا ..ونضع استوياتنا ...وكمان لما نقفل علي طوبه انعكاسيه ...هنقفل كل اللي العقود المفتوحه ...يعني اكيد في اسكريبت للطريقه علشان تقفل الصفقات المفتوحه ....ولا ايه بقي ..ده اللي انا عايز افهمه ....اصل انا بعيدا عن الكسبرتات ..عايز اشتغل يدوي ..وفي فتره معينه فقط في اليوم ...فلو حضراتكم مشكورين...توضحولي النقطه دي يبقي في ميزان حسناتكم .....ودي وتقديري

COWBOY 18-02-2013 09:56 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.zezo2 (المشاركة 466886)
شكرا يا اخي ..جزاك الله خيرا ...معلش هتقل عليك ...طب بالنسبه لموضوع استراتيجيه الرينكو ...هي ممتازه جدا ..ولسه هجربها ان شاء الله ..بس عمليا ازاي نفتح الصفقات بأحجام عقود مختلفه - حسب الطريقه - في وقت صغير جدا ..ونضع استوياتنا ...وكمان لما نقفل علي طوبه انعكاسيه ...هنقفل كل اللي العقود المفتوحه ...يعني اكيد في اسكريبت للطريقه علشان تقفل الصفقات المفتوحه ....ولا ايه بقي ..ده اللي انا عايز افهمه ....اصل انا بعيدا عن الكسبرتات ..عايز اشتغل يدوي ..وفي فتره معينه فقط في اليوم ...فلو حضراتكم مشكورين...توضحولي النقطه دي يبقي في ميزان حسناتكم .....ودي وتقديري

ما تطلبة متوفر فى موضوع الرينكو الشباب هناك عملوا اكسبيرتات كثيرة .. والجميع الان يفضل العمل اليدوى ..
وتوجد اداوت للمساعدة على العمل اليدوى منها اسكريبت وليس اكسبيرت ينسخ فى المسار التالى
C:\Program Files (x86)\FXDD Malta - MetaTrader 4\experts\scripts

UnlimitedOrders
ويساعدك على فتح عدد صفقات بيع او شراء محدد لهم اللوت والاستوب والهدف من نقطة واحدة
فقط اختار نوع الصفقات شراء ام بيع .. ثم حدد عدد الصفقات .. واختار اللوت .. والهدف والاستوب .. كما تشاء ..
وايضا مجموعة اخرى من الاسكربيتات ..

All Orders
لاغلاق كل الاوامر دفعة واحدة معلقة او مفتوحة بيع او شراء
Close All OPEN BUY Orders
لاغلاق اوامر الشراء المفتوحة فقط
Close All OPEN SELL Orders
لاغلاق اوامر البيع المفتوحةفقط
Close All OPEN Orders
لاغلاق الاوامر المفتوحة دفعة واحدة بيع وشراء
Close All PENDING BUY Orders
لمسح اوامر الشراء المعلقة فقط
Close All PENDING SELL Orders
لمسح اومر البيع المعلقة فقط
Close All PENDING Orders
لمسح اومر البيع والشراء المعلقة دفعة واحدة

حمل من هنا
اتمنى تكون مفيدة لك وتحت امرك فى اى استفسار :)

ahmed.zezo2 19-02-2013 12:43 AM

..معلش بقي كمل جمايلك للاخر ...كان في فيديو ازاي تعمل باكتيست للاكسبيرت بتاع الاخوه ...انا برمجيا علي قدي ...ومش عارف ازاي حضراتكم عملتوا الباك تيست ...اصل الفيديو مكانش واضح ...انا بوصل لحد ما اجيب شارت الرينكو علي الاوف لاين ...وبعدين اعمل ايه .....وانا عارف اني هتعبك معايا ...بس في ميزان حسناتك ان شاء الله ..سلام

ahmed.zezo2 19-02-2013 01:11 AM

اه بالحق ...ممكن تقولي اخر اكسبيرت توصلتوا ليه ايه ...اصل الاخوه ما شاء الله عملوا اكتر من واحد ....وبالنسبه لاعدادت اليورو دولا ...انا بعمل البوكس 5 نقط في الاعدادت ....بس البوكس بيطلع اكتر من 20 ..مش فاهم ليه فياريت تقولي علي الاعدادات النهائيه يا باشا...وتقبل ودي وتقديري!!

COWBOY 19-02-2013 01:30 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.zezo2 (المشاركة 467373)
..معلش بقي كمل جمايلك للاخر ...كان في فيديو ازاي تعمل باكتيست للاكسبيرت بتاع الاخوه ...انا برمجيا علي قدي ...ومش عارف ازاي حضراتكم عملتوا الباك تيست ...اصل الفيديو مكانش واضح ...انا بوصل لحد ما اجيب شارت الرينكو علي الاوف لاين ...وبعدين اعمل ايه .....وانا عارف اني هتعبك معايا ...بس في ميزان حسناتك ان شاء الله ..سلام

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed.zezo2 (المشاركة 467391)
اه بالحق ...ممكن تقولي اخر اكسبيرت توصلتوا ليه ايه ...اصل الاخوه ما شاء الله عملوا اكتر من واحد ....وبالنسبه لاعدادت اليورو دولا ...انا بعمل البوكس 5 نقط في الاعدادت ....بس البوكس بيطلع اكتر من 20 ..مش فاهم ليه فياريت تقولي علي الاعدادات النهائيه يا باشا...وتقبل ودي وتقديري!!

اخى اى استفسار خاص بالرينكو يمكنك طرحة داخل موضوع الرينكو الشباب هناك لن يتأخر عنك .. لانى للامانة .. لم اتابع عمل الاكسبيرتات التى طرحها الشباب او الباك تيست الخاص بها .. لكن كل شىء مطروح فى الموضوع .. والغالبية اجمعت على العمل اليدوى .. تفضل اطرح ما شئت هناك ستجد كل المساعدة من المتابعين .. تحياتى لك :)

ahmed.zezo2 19-02-2013 01:33 AM

مشكور ...جزاك الله خيرا

متداول خسران 19-02-2013 03:33 PM

والله يا اخ معاذ انت إنسان راااااااااااااائع

الله ينور عليك ويوفقك

الساعة الآن 01:33 PM