اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تعليم الفوركس (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   سؤال مهم للمضاربين المصريين تحديدا (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=14890)

spedoboy 19-10-2011 04:24 PM

سؤال مهم للمضاربين المصريين تحديدا

انا زي ما انتو عارفين لسا مبتديء في مجال الفوركس .... لكن في سؤال مهم جدا بالنسبالي وهو اكيد من ضمن اساسيات تجارة الفوركس .... انا ابحث عن اجود طريقة للاتصال بالانترنت في مصر عشان طبعا اتجنب انقطاع الاتصال اثناء التداول قدر المستطاع .... فانا عايز استشير حضراتكو هل فلاشات الانترنت الخاصه بشركات المحمول التي انتشرت في مصر مؤخرا تعتبر وسيلة اتصال آمنه ؟ ولا هتكون بطيئه وهتتعبني ! أرجو الافاده واسف علي الاطالة

islam.sec177 19-10-2011 04:29 PM

رد: سؤال مهم للمضاربين المصريين تحديدا

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

انصحك يا غالي

اشترك لك يا غالي في خط نت سرعه 512 افضل من الفلاشات و ريح دماغك و سرعه الجهاز برده تعتمد علي سرعه فتح الصفقات ياعني لازم جهازك يكون سريع بعض الشيء

alshreef2011 19-10-2011 04:32 PM

نصيحة ابعد من الفلاش ياريس
للاسف بطئية جدا وتسحب رصيد كبير طوال الشهر
انا عن نفسى عامل تركيب خط مع مجموعة اصدقاء وجايبين 2 جيجا :1 (87):

Wigan 19-10-2011 04:38 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spedoboy (المشاركة 219705)
انا زي ما انتو عارفين لسا مبتديء في مجال الفوركس .... لكن في سؤال مهم جدا بالنسبالي وهو اكيد من ضمن اساسيات تجارة الفوركس .... انا ابحث عن اجود طريقة للاتصال بالانترنت في مصر عشان طبعا اتجنب انقطاع الاتصال اثناء التداول قدر المستطاع .... فانا عايز استشير حضراتكو هل فلاشات الانترنت الخاصه بشركات المحمول التي انتشرت في مصر مؤخرا تعتبر وسيلة اتصال آمنه ؟ ولا هتكون بطيئه وهتتعبني ! أرجو الافاده واسف علي الاطالة

لو معاك لابتوب وبتتنقل كتير يبئه توكل على الله واشترى يو اس بى فودافون او اتصالات

لو انته عايز نت فى بيتك يبئه توكل على الله اشترى 512 ب 95 جنيه شهريا وفى عرض دلوئتى فى تى داتا بيديك الراوتر مجانا + شهر مجانا وتقريبا العرض هينتهى بكرة او السبت

الراوتر المجانى لابد عشان تاخده انك تفضل مشترك سنه ولو الغيت اشتراكك قبل سنه هتدفع اعلى من تمن الراوتر 210 ج " تمنه اساسا 150 ج "

هشام الضبع 19-10-2011 04:45 PM

انا عن نفسى فى منطقة مافهاش خط تلفون نهائى فا شارى فلاشة من شركة محمول (اتصالات ) ممتازة جدا كل شهر باخد 6 جيجا فى الشهر با 150 جنية
وبصراحة عمرها مافصل من الانترنت انا بقالى 3 سنين معيا فلاشة اتصالات بجد ممتازة
ودى عن تجربة بس اختار نظام ال 6 جيجيا فى الشهر با150 جنية

انا بطلع من الفوركس دخل ليا كل شهر على اقل 120$ بقدر ادفع الانترنت ومصاريف البيت كمان

وربنا ييسر للجميع

أ.نادر غيث 19-10-2011 04:45 PM

طيب ينفع غير المصريين يجاوبوا ؟ :)

بشكل عام النت اللاسلكي اقل جودة من الخطوط الارضية في الدول العربية
انا عندي خط انترنت ارضي 1 ميغا وكذلك عندي فلاشة نت سرعة 4 ميغا ولكن صدقاً 1 ميغا ارضي اسرع من 4 ميغا لاسلكي يعني على الفلاشة بالاضافة ان الفلاشة مكلفة اكتر يعني بدفع ليها تقريباً 40$ شهرياً والخط الارض لنت 1 ميغا يكلفني اقل من 20$ شهرياً وافضل في الاداء والسرعة

damoty 19-10-2011 05:51 PM

انا شغالة مع تى اى داتا بسرعة 512 حلوة جدا وكويسة احسن من الفلاشة جربتها قبل كده مش حلوة خالص

بالتوفيق يارب

husseney 19-10-2011 05:56 PM

بص يا صديقى اقولك على الزتونه انت اشترك فى خط نت ارضى على الاقل 512 ب 95ج
واشترى احتياطى فلاشه اتصالات وجيب كارت خلى فى جيبك
يوم ما النت يتفصل او النور يقطع ادخل من الفلاشه واعمل عرض اليوم ب 3ج واظن انك مش هتحاتجها كتير

farok 19-10-2011 05:56 PM

انا شغال بفلاشة بقالى سنة كاملة وزى الفل بل تعتبر اسرع واحسن من الارضى بالنسبة لى
لكن لو تقدر ماديا هات فلاشة وارضى فى نفس الوقت

spedoboy 20-10-2011 11:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة angel.love (المشاركة 219711)
السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

انصحك يا غالي

اشترك لك يا غالي في خط نت سرعه 512 افضل من الفلاشات و ريح دماغك و سرعه الجهاز برده تعتمد علي سرعه فتح الصفقات ياعني لازم جهازك يكون سريع بعض الشيء

نصيحه مقبوله وان شاء الله تدرس وبجد بشكرك علي الاهمام

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alshreef2011 (المشاركة 219714)
نصيحة ابعد من الفلاش ياريس
للاسف بطئية جدا وتسحب رصيد كبير طوال الشهر
انا عن نفسى عامل تركيب خط مع مجموعة اصدقاء وجايبين 2 جيجا :1 (87):

انا بردو عندي سرعة 2 جيجا ... من شركة تي داتا بس بقت مقرفه والسرعه مش واصله مظبوطه ناهيك عن انها في سيبر وما ادراك ما سيبر :) اشكرك علي الاهتمام اخي الكريم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Wigan (المشاركة 219716)
لو معاك لابتوب وبتتنقل كتير يبئه توكل على الله واشترى يو اس بى فودافون او اتصالات

لو انته عايز نت فى بيتك يبئه توكل على الله اشترى 512 ب 95 جنيه شهريا وفى عرض دلوئتى فى تى داتا بيديك الراوتر مجانا + شهر مجانا وتقريبا العرض هينتهى بكرة او السبت

الراوتر المجانى لابد عشان تاخده انك تفضل مشترك سنه ولو الغيت اشتراكك قبل سنه هتدفع اعلى من تمن الراوتر 210 ج " تمنه اساسا 150 ج "

للاسف النت مش في البيت .... وعشان كدا فكرت في موضوع الفلاشه ...لان انا كمان مغترب وعايش لوحدي بس بجد شكرا علي زوقك وردك الوافي

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هشام الضبع (المشاركة 219724)
انا عن نفسى فى منطقة مافهاش خط تلفون نهائى فا شارى فلاشة من شركة محمول (اتصالات ) ممتازة جدا كل شهر باخد 6 جيجا فى الشهر با 150 جنية
وبصراحة عمرها مافصل من الانترنت انا بقالى 3 سنين معيا فلاشة اتصالات بجد ممتازة
ودى عن تجربة بس اختار نظام ال 6 جيجيا فى الشهر با150 جنية

انا بطلع من الفوركس دخل ليا كل شهر على اقل 120$ بقدر ادفع الانترنت ومصاريف البيت كمان

وربنا ييسر للجميع

واللهي يا هشام كلام جميل واهتمام مشكور منك ... وان شاء الله هفكر فيه اوي انا فعلا عندي ايه دي اس ال واللاب موجود بس النت واصل في سيبر بس ولما بيبقي فيه ناس كتير السرعه بتبقي تعبانه اوي فاكيد لازم يكون فيه بديل وشهادتك دي تخليني ادخل علي الفلاشه بقلب جامد وخصوصا انى برده مش في السيبر طول اليوم الف شكر يا هشام علي اهتمامك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو بشار (المشاركة 219725)
طيب ينفع غير المصريين يجاوبوا ؟ :)

بشكل عام النت اللاسلكي اقل جودة من الخطوط الارضية في الدول العربية
انا عندي خط انترنت ارضي 1 ميغا وكذلك عندي فلاشة نت سرعة 4 ميغا ولكن صدقاً 1 ميغا ارضي اسرع من 4 ميغا لاسلكي يعني على الفلاشة بالاضافة ان الفلاشة مكلفة اكتر يعني بدفع ليها تقريباً 40$ شهرياً والخط الارض لنت 1 ميغا يكلفني اقل من 20$ شهرياً وافضل في الاداء والسرعة

يا استاذنا ابو بشار كلنا اخوه بس انا خصيت المصريين لانهم عارفين الظروف في مصر كويس ... خصوصا ان انا كمان عمري ما جربت اشتغل علي فلاشه كل دخولي علي الانترنت بايه دي اس ال ... وانت اكيد رايك مظبوط الايه دي اس ال احسن كتير ... وحاليا انا بجمع اراء حضراتكو عشان اشوف ايه الانسب وبجد بشكرك علي اهتمامك وردك وتوضيحك الف شكر لبو بشار

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة damoty (المشاركة 219784)
انا شغالة مع تى اى داتا بسرعة 512 حلوة جدا وكويسة احسن من الفلاشة جربتها قبل كده مش حلوة خالص

بالتوفيق يارب

انا زي ما قلت فوق عندي كونكشن 2 ميجا في سيبر بس تي داتا مش مظبوطه في سرعتها من فترة فحبيت اعرف رايكو في الفلاشات كبديل وهل سرعتها كويسها ولا لاء
بجد شكرا لزوقك واهتمامك بالرد وربنا يكرم ويسرلنا كلنا

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة husseney (المشاركة 219788)
بص يا صديقى اقولك على الزتونه انت اشترك فى خط نت ارضى على الاقل 512 ب 95ج
واشترى احتياطى فلاشه اتصالات وجيب كارت خلى فى جيبك
يوم ما النت يتفصل او النور يقطع ادخل من الفلاشه واعمل عرض اليوم ب 3ج واظن انك مش هتحاتجها كتير

واللهي انت فعلا جبت الزتونه يا استاذ حسيني هو النت عندي موجود لو متابع ردودي علي الاخوه بس سعات كتير بيبقي بطيء خصوصا لما بيبقي في ضغط شغل فانا هجيب فلاشه عشان تبقي موجوده لما دا يبطيء الفلاشه تشتغل .... بجد الف الف شكر لردك واهتمامك وربنا يكرمنا جميعا ونبقي دايما عون لبعض

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farok (المشاركة 219789)
انا شغال بفلاشة بقالى سنة كاملة وزى الفل بل تعتبر اسرع واحسن من الارضى بالنسبة لى
لكن لو تقدر ماديا هات فلاشة وارضى فى نفس الوقت

كلام مظبوط 100 * 100 نورت الموضوع يا استاذ فاروق والف شكر علي اهتمامك

الساعة الآن 01:44 PM