اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   لا يوجد وسطاء بنوك الكترونية معتمدين من اف اكس ارابيا .... تنبيه وتحذير للأعضاء (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=59630)

ادارة الموقع 11-02-2018 04:54 PM

لا يوجد وسطاء بنوك الكترونية معتمدين من اف اكس ارابيا .... تنبيه وتحذير للأعضاء

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الأخوة الأفاضل أعضاء وزوار وعملاء منتدي اف اكس ارابيا

في الآونة الأخيرة لا حظنا انتحال بعض الأشخاص لاسم اف اكس ارابيا ( كوسيط بنوك الكترونية معتمد من اف اكس ارابيا )

والنصب علي راغبي شراء عملات رقمية وايضا نتلر وسكرل وغيرها من بنوك..

يقوم النصاب بوضع في صفحته الخاصة علي الفيس بوك او اي وسيلة تواصل اجتماعي انه وسيط معتمد من منتدي اف اكس ارابيا

ليعطي لنفسه مصداقية وثقة لدي المتعاملين ولما يحمله اسم المنتدي من انتشار ومصداقية عند الكثير من الفوركسيين.

ولذلك وجب علينا التحذير والتنبيه ان اف اكس ارابيا لا يوجد لها اي وسيط بنوك الكترونية

وستقوم ادارة اف اكس ارابيا بأخذ الاجراءات القانونية حيال تلك الانتهاكات.

وفق الله الجميع

مع تحيات

إدارة إف إكس أرابيا

أمير محمد 11-02-2018 06:25 PM

رد: لا يوجد وسطاء بنوك الكترونية معتمدين من اف اكس ارابيا .... تنبيه وتحذير للأعضاء

شكراأ على التنبيه والله يخلصنا من النصابين

معاذ عودات 11-02-2018 08:35 PM

رد: لا يوجد وسطاء بنوك الكترونية معتمدين من اف اكس ارابيا .... تنبيه وتحذير للأعضاء

نعم صحيح ،

هناك وسطاء يقوموا بوضع أسم ارابيا في ملفاتهم الشخصية
حتى عندما ينظر الشخص الى ارتباط الوسيط بموقع ارابيا يُأمن له

ارجو من الجميع الحذر

Omar.Elhariry 12-02-2018 12:37 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا لي سؤال ليه موقع اف اكس اربيا ميقدمش امكانية " وسيط مالي " او ترشح ناس ممكن تكون وسطاء او مثلاً يكون لهم مبلغ تأميني مدفوع للموقع مقابل المصداقية
وذلك خوفاً من وقوع النصب والاحتيال على الناس
وشكراً

mohamedsaber 12-02-2018 04:15 AM

في ناس بتتنصب عليها بسبب صفحات مزيفة لوسطاء محترمين علي الفيس بوك برده

gomana 12-02-2018 04:40 AM

شكرا عالتنبيه وانا لاحظت دا بالفعل وياريت المنتدي يدعم وسطاء ماليين وياخد ضمانات كافيه عليهم برجاء دراسه الموضوع دا لانه هيفيد غالبيه الاعضاء

خدمة العملاء 12-02-2018 01:51 PM

اهلا وسهلا بكم
الادارة تدرس الموضوع.

هاشم 26-02-2018 09:14 PM

ياريت ياجماعه تدرسو الموضوع ده انا اول شخص كتبت موضوع ده يوم 10 فبراير 2018 يبقي ازاي منتدي كبير زي ده وكلنا شغالين في الفوركس وكل الصغار المستثمرين اللي زينا معندمش حسابات في البنوك ومنقدرش نستقبل حتي علي البنوك المصريه احنا مش في دول خليج ياجماعه بيستقبلو لاارباح بتاعتهم علي جسابتهم
الوحيد اللي كان حاسس بينا لاستاذ اسامه عادل صاحب الموقع قبل مايتباع لشركه من الخليج العربي
ياجماعه احنا بينضحك وبيتنصب عالينا من الصفحات في الفيس بوك ويكون في وسطاء بطلو انهم يكونو وسطاء ياريت ياجماعه ابوس ايدكو بجد احنا متبهدلين ولله العظيم
لله يمسيه با الخير لاستاذ اسامه عادل والمرحوم عم Samy ياريت ياريت ياريت تفتحو انا بقالي يوم مستني من وسيط يحول ليا فلوس حرام يعني

خدمة العملاء 26-02-2018 10:35 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هاشم (المشاركة 938465)
ياريت ياجماعه تدرسو الموضوع ده انا اول شخص كتبت موضوع ده يوم 10 فبراير 2018 يبقي ازاي منتدي كبير زي ده وكلنا شغالين في الفوركس وكل الصغار المستثمرين اللي زينا معندمش حسابات في البنوك ومنقدرش نستقبل حتي علي البنوك المصريه احنا مش في دول خليج ياجماعه بيستقبلو لاارباح بتاعتهم علي جسابتهم
الوحيد اللي كان حاسس بينا لاستاذ اسامه عادل صاحب الموقع قبل مايتباع لشركه من الخليج العربي
ياجماعه احنا بينضحك وبيتنصب عالينا من الصفحات في الفيس بوك ويكون في وسطاء بطلو انهم يكونو وسطاء ياريت ياجماعه ابوس ايدكو بجد احنا متبهدلين ولله العظيم
لله يمسيه با الخير لاستاذ اسامه عادل والمرحوم عم Samy ياريت ياريت ياريت تفتحو انا بقالي يوم مستني من وسيط يحول ليا فلوس حرام يعني

اخي الفاضل الأستاذ هاشم نقدر كلامك والادارة بالفعل تدرس الأمر علي محمل من الجدية

تحياتي وتقديري

هاشم 27-02-2018 08:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خدمة العملاء (المشاركة 938469)

اخي الفاضل الأستاذ هاشم نقدر كلامك والادارة بالفعل تدرس الأمر علي محمل من الجدية

تحياتي وتقديري

متشكر جدا جدا وياريت لما تفتحو القسم الوسطاء وتقبلو الوسطاء الجدد ياريت لاداره تعمل خاصيه في القسم فقط ممنوع اي عضو يرد علي موضوع العضو لاخر غير صاحب الموضوع فقط و الوسيط المعتمد علشان يكون لا يوجد نصب علي صاحب الموضوع من اي عضو

تحياتي ليكو

الساعة الآن 08:46 AM