اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   استطلاع راي:هل يرغب احد في تعلم تحليل الفوليم (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=17601)

مسافرلبعيد 05-01-2012 12:28 PM

استطلاع راي:هل يرغب احد في تعلم تحليل الفوليم

اولا سلام عليكم
انا فاتح ورشه توصيات فوركس قائمه علي تحليل الفوليم اسبريد فقط و عشان الناس اللي متعرفش معناه فانا هقول عنه بالمختصر المفيد وبعد كده لو حد عايز يتعلمه ارفع فيديوهات وكتب عنه و افتح موضوع خاص بتعليمه
الفوليم اسبريد:ببساطه سوق الفوركس ناس بتدخل بيع وناس بتدخل شرا بناء علي تحليل فني كلاسيكي وتقارير اخباريه و السوال هنا هل الاخبار بتوصلك انت يا اللي فاتح حساب ب100دولار زي ما بتوصل لاصحاب المحافظ الوقائيه(حيتان السوق)و الموسسات المصرفيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ كتير جدا نسمع ان خبر حلو علي عمله كذا ونلاقي السعر نزل و مطلعش وتيجي تسال حد يقولك اصل الخبر تم امتصاصه قبل ظهوره!!!!!!!!!!!!!!!!!
الفوليم بقي مبني علي اننا بنتابع الحركه السعريه ونكشف اي بوادر صعود او هبوط وندخل معاها واحد هيقولي ازاي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هقول ببساطه جدا حيتان السوق لو عندهم اخبار ان عمله معينه هتطلع هيعملو ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هيشترو طب لما يشترو الكبار والصغيرين اللي زينا داخلين بيع عشان السعر كاسر فيبو او قناه سعريه او اي حاجه ايه اللي هيحصل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هنلاقي ضغط كبير علي العمله و حركه قليله يعني مثل السعر يتحرك5او6نقط فقط(ده غير ضعف السيوله) طب وبعدين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟السعر يبدء يطلع ببطئ وبعد كده عينك ما تشوف الا النور
ده لينك الورشه وتقدرو تشوفو الصفقات من امبارح للنهارده عملت كام نقطه(امبارح قلت في الورشه ان اليورو نازل لمستويات 1.275 و دلوقت الحمدلله السعر نازلورشه الفوليم اسبرد
منتظر رايكم عشان اعرف افتح ولا هيكون مجهود بدون طائل

hoba 05-01-2012 12:33 PM

رد: استطلاع راي:هل يرغب احد في تعلم تحليل الفوليم

تحياتى اخى
على فكرة انا اول مرة اسمع بالفوليم اسبريد
انا معك وحاجز كرسى ومنتظر الشرح
بالتوفيق اخى العزيز
تحياتى

mohtaia 05-01-2012 12:36 PM

السلام عليكم

متابع مع حضرتك ان شاء الله

Tarek adel 05-01-2012 12:37 PM

انا قرأت عن الفوليوم لكن شعرت انه موضوع دسم جدا ولم استمر فى المحاولة لذا ارجوك ان تبدأ :)

Sameh Fathy 05-01-2012 12:48 PM

فى انتظارك يا غالى

معاذ عودات 05-01-2012 01:18 PM

اكيييييييييييد

mohammed haggag 05-01-2012 01:47 PM

متابع طبعا

maachifx 05-01-2012 02:09 PM

أكيد أخي نريد التعلم

وكلما ازددنا معلومات كلما كان أحسن

شكرا لك على الطرح الرائع

وفي انتظار شرحك للموضوع ياغالي

بالتوفيق

mimodza 05-01-2012 02:21 PM

في انتظارك ان شاء الله

hamada340 05-01-2012 03:01 PM

موضوع الفوليوم الصراحة تعقدت منه شاهدت كم فيديو لشرحه وبعدها سكرت الفيديو ونسيت الموضوع كله .
لو تكرمت بشرحه لنا بالصور ونماذج حية من السوق علشان نفهمه ونستوعبه
وشكرا كل على الموضوع ومتابع معك ان شاء الله

الساعة الآن 08:10 AM