اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex

اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex (https://fx-arabia.com/vb/index.php)
-   الارشيف (https://fx-arabia.com/vb/forumdisplay.php?f=8)
-   -   ارجوكم وجهونى (https://fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=26508)

mariostar 26-10-2012 02:55 PM

ارجوكم وجهونى

انا حسابى الوحيد الى حلتى بيضيع قدامى انا حسابى 136 دولار حتى الان السعر عاكس عليا 80 دولار بس انا عارف انه هيعدل بس للاسف المارجن مش سايبنى فى حالى باقى فى ال free margin

10 دولار فقط للاسف ده اوحش ما فى شركه افكس دى لانى مشترك بحساب اخر ب100 دولار فى انستا و الرافعه 1؛1000 بجد ارجو المساعده فاضل 10 دولار و حسابى يطير انا داخل الصفقات كالاتى

شراء الباوند دولار
شراء اليورودولار
بيع الاسترالى
شراء الين
بيع النيوزلاندى

ارجو المساعده هل اغلق اى من هذه الصفقات او احاول تغيير الرافعه الماليه ماذا افعل ؟؟

GalaxyGuard 26-10-2012 03:21 PM

رد: ارجوكم وجهونى

حدثت معي من قبل لكن كنت متأكد حينها ان السعر سوف يغير اتجاهه وسيكون المكسب جيد ففتحت صفقات معاكسة بمبالغ صغيره حتي يتم تفعيل خاصية الهيدج وبذلك وفرت بعض المارجن حتي قام السعر بتغيير اتجاهه وتخطي مرحلة الخطر فأغلقت الصفقات المعاكسة واكملت بالمارجن الطبيعي واخذت الربح
يمكنك فعل ذلك علي ان تكون متأكد تماما ان صفقاتك الأساسية رابحه وأن السعر سيغير اتجاهه قريبا

mestery 26-10-2012 03:29 PM

اذا كنت متأكد من صفقاتك يمكن تقفل ربع او نصف الصفقه بتغير اللوط.

mariostar 26-10-2012 03:38 PM

للاسف انا داخل باقل لوط و هو 10 سنت و خايف اخش هيدج لان مفضلش غير 10 دولار فى المارجن الحساب مش مستحمل اى صفقه اخرى لو فى طريقه اقدر اغير بيها المارجن المارجن هيقتل الحساب

الغامدي 26-10-2012 03:53 PM

5 صفقات لرصيد 136 قرار غير سليم
مافي شيء في الفوركس اسمه واثق من تغيير الاتجاه
لازم تدخل على الاحتمالين بصفقات يتحملها الرصيد .

اسف مش وقت نصيحة بس لابد منها .

كل عام وانت بخير .

mariostar 26-10-2012 03:59 PM

مشكور اخى عارف ان 5 صفقات كتير بس صدقنى مش اوى انا بقالى سنه كامله بتاجر مع انستا و بفتح اكثر من كده بحساب صغير 140 دولار و مارجن 1 على الف و الحمد لله ضاعفته اكثر من مره و للاسف تجربتى مع شركه افكس دى بائت بالفشل للاسف المارجن صعبها عليا اوى لو المارجن يفتح شويه صدقنى هضرب الاهداف قريبا باذن الله و مازال باقى 10 دولار و السعر عمال يتلاعب بى و ربنا يسطر و قدر الله و ما شاء فعل

Scalper 26-10-2012 04:01 PM

اولا حسابك لا يصلح للدارة راس المال ف على الاقل يجب عليك الحصول على 500 دولار
ثانيا دخول الصفقات لا يجب ان يتعدى 2 في المئة من راس المال كمغامرة قصوى

mariostar 26-10-2012 04:07 PM

يا سيدى معلش على قدنا بقى معييش غير 300 دولار فقط مشترك فى افكس دى ب 140 و فى انستا مشترك بالباقى و انا اسحب الارباح اول باول و اداره راس المال انا عارف انى زودتها بس مش اوى المهم انا كما قلت طالب حلول مش جدال او عدم الرد لانى عارف كل النصائح الى داخلين تنصحوا بيها و ده مش وقت نصائح عالعموم مشكورين جميعا

sandman 27-10-2012 03:36 AM

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا مش حقدر اساعدك ................. بس حدعيلك ان عقودك ترد قبل المارجن ان شاء الله .

egypt25 27-10-2012 04:37 AM

اصل فى انستا الرافعة المالية 1:1000
وكمان بيسمحوا والسعر بينعكس عليك انه ياخد كمان من المارجن المحجوز
اما فى شركة دى دى مافيش الرافعة دى
فأنت كده عملت إدارة راس مال خاطئة
نصيحة ليك بعد كده ماتبصش للربح الكتير ولكن بص انك تبقى عامل صفقات ومطمئن انها مهما تنعكس انك هتكون مستريح
وعامة كلنا فى البداية مرينا بالمراحل دى

وخصوص النواحى الفنية المشكلة ان الاسترلينى هبط قبل غلق السوق
والباوند على شارت 4 ساعات كسر الدعم عند 1.6100 وربما مع فتح السوق يستمر فى الهبوط

الصراحة انت امام حلين امر من بعض إما تستمر وانت وحظك او تقفل الصفقات والحساب اكيد هيتدمر
او ممكن زى البعض ما قالك تقفل جزء من الصفقات مع فتح السوق

وربنا يفرجها عليك ان شاء الله ..

الساعة الآن 04:53 PM