قديم 26-10-2011, 09:46 AM   المشاركة رقم: 6
الكاتب
مدير الموقع
المدير العام للموقع

البيانات

الإتصالات
الحالة:
مدير الموقع غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : الطموح المنتدى : الارشيف
افتراضي رد: ياجماعةابغى اعرف كيف ادخل في الفوركس انا مبتدء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة night_light2008 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
استاذ معاذ انتا اكثر من رائع بارك الله فيك وجزاك عنا خيرا
سوال تانى
خلاص انا اخدت قرار بفتح حساب حقيقى بس عايز اعرف حاجة شغلانى
اولا انا سكندرى مقيم فى ليبيا هنا طبعا مفيش مكينات atm ولا بنوك دولية
انا ها ابعت 1100 دولار للحاجة (امى) فى الاسكندرية عشان تفتح حساب والى منة اقدر ابعت لشركة fxdd 1000 دولار عشان تفتح لى حساب .
طيب هنا فى كام سوال فى دماغى
1 اى البنوك افضل ويكون سعر التحويل منها واليها ارخص واسرع
2 اى نوع من الحسابات البنكية اقدر استخرج علية كارت فيزا للنت ومكينات الصرافة
3 ازاى اقدر ابعت المستندات المطلوبة لفتح حساب على شركة الفوركس (اسحب اسكنر المستندات وارفعها للشركة مثلا ) واية هوا الامضاء الالكترونى .
4 وفى حالة ان عندى مكسب اية قصة ان لازم اكون عامل 40 عقد استندرد على الاقل عشان اقدر اسحب الربح.
5 وفى حالة كنت عايز اتوقف عن المضاربة هل فى اى قيد او شرط على سحب مبلغ الايداع او الايداع والربح معا.

**حط نفسك مكانى وقولى اعمل اية انا فى حالة ارتباك شديد**

عارف انى رخم بس معلش ثوابكم كبير عند رب العالمين.

اهلا بك اخى الفاضل و اسمح لى ارد على اجوبتك..

انا ها ابعت 1100 دولار للحاجة (امى) فى الاسكندرية عشان تفتح حساب والى منة اقدر ابعت لشركة fxdd 1000 دولار عشان تفتح لى حساب .
يجب ان يكون التحويل صادرا باسمك و لا يمكن اطلاقا ان يكون باسم اى فرد اخر..يمكن للوالدة ان تقوم بعمل ايداع فى حسابك على ان تقوم انت بارساله لاحقا..

البنوك الحكومية ارخص بس الاستثمارية اسرع.
اقترح الاهلى المصرى او سوسيتيه جينرال او CIB
و افضلهم HSBC بس المصاريف نااار لديهم.

3 ازاى اقدر ابعت المستندات المطلوبة لفتح حساب على شركة الفوركس (اسحب اسكنر المستندات وارفعها للشركة مثلا ) واية هوا الامضاء الالكترونى .

كل التفاصيل موجودة فى هذا الرابط و مصورة..

افتح حسابك الاسلامى مع FXDD و تمتع بدعم اف اكس ارابيا

4 وفى حالة ان عندى مكسب اية قصة ان لازم اكون عامل 40 عقد استندرد على الاقل عشان اقدر اسحب الربح.

معرفش مصدر الكلام ده ايه بس لو فى بونص عشان تسحب قيمة البونص ليك يجب ان تقوم بعمل عدد عقود يساوى ناتج قسمة البونص اللى حصلت عليه على 20 و الناتج هو عدد العقود الستاندرد المطلوبة لسحب البونص نفسه..
اما الربح فاكيد لا يوجد عليها اى قيود او شروط..هذا مالك اخى

5 وفى حالة كنت عايز اتوقف عن المضاربة هل فى اى قيد او شرط على سحب مبلغ الايداع او الايداع والربح معا.

اطلاقا..هذا مالك برضه بس لو عايز تسحب و انت كنت حاصل على بونص لازم تقوم بعمل عدد العقود المطلوب او يتم خصم البونص فى حالة السحب و عدم اتمام العمليات..

تحياتى و اتمنى اكون اجبتك..
بالتوفيق ان شاء الله

عرض البوم صور مدير الموقع  
قديم 26-10-2011, 09:46 AM
مدير الموقع مدير الموقع غير متواجد حالياً
المدير العام للموقع
افتراضي رد: ياجماعةابغى اعرف كيف ادخل في الفوركس انا مبتدء

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة night_light2008 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
استاذ معاذ انتا اكثر من رائع بارك الله فيك وجزاك عنا خيرا
سوال تانى
خلاص انا اخدت قرار بفتح حساب حقيقى بس عايز اعرف حاجة شغلانى
اولا انا سكندرى مقيم فى ليبيا هنا طبعا مفيش مكينات atm ولا بنوك دولية
طيب هنا فى كام سوال فى دماغى
2 اى نوع من الحسابات البنكية اقدر استخرج علية كارت فيزا للنت ومكينات الصرافة

**حط نفسك مكانى وقولى اعمل اية انا فى حالة ارتباك شديد**

عارف انى رخم بس معلش ثوابكم كبير عند رب العالمين.

اهلا بك اخى الفاضل و اسمح لى ارد على اجوبتك..

يجب ان يكون التحويل صادرا باسمك و لا يمكن اطلاقا ان يكون باسم اى فرد اخر..يمكن للوالدة ان تقوم بعمل ايداع فى حسابك على ان تقوم انت بارساله لاحقا..

البنوك الحكومية ارخص بس الاستثمارية اسرع.
اقترح الاهلى المصرى او سوسيتيه جينرال او CIB
و افضلهم HSBC بس المصاريف نااار لديهم.

كل التفاصيل موجودة فى هذا الرابط و مصورة..

افتح حسابك الاسلامى مع FXDD و تمتع بدعم اف اكس ارابيا

معرفش مصدر الكلام ده ايه بس لو فى بونص عشان تسحب قيمة البونص ليك يجب ان تقوم بعمل عدد عقود يساوى ناتج قسمة البونص اللى حصلت عليه على 20 و الناتج هو عدد العقود الستاندرد المطلوبة لسحب البونص نفسه..
اما الربح فاكيد لا يوجد عليها اى قيود او شروط..هذا مالك اخى

اطلاقا..هذا مالك برضه بس لو عايز تسحب و انت كنت حاصل على بونص لازم تقوم بعمل عدد العقود المطلوب او يتم خصم البونص فى حالة السحب و عدم اتمام العمليات..

تحياتى و اتمنى اكون اجبتك..
بالتوفيق ان شاء الله