قديم 01-12-2011, 04:08 PM   المشاركة رقم: 20
الكاتب
Tarek adel
عضو متميز
الصورة الرمزية Tarek adel

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Tarek adel غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : farok المنتدى : استراحة اف اكس ارابيا
افتراضي رد: نتائج المرحلة الاولى من الانتخابات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ringooo نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
لا يا طارق باشا 30% دول نسبة خيالية جدااا

الشعوب الدول اعمارها تختلف كليا عن الأفراد والأشخاص

اذا كان الفرد بيدرس تقريبا 11 او 12 سنة علشان يطلع مؤهل لسوق عمل في مجال معين من المجالات فما بالنا بدولة الفساد ماسك فيها ومكلبش من قرون وخاصة الفترة الي فاتت

الفترة الي المفروض يتقاس فيها اي نظام قادم سواء اخوان او ليبراليين هو 10 سنين ليس اقل من ذلك فيه ناس كمان ممكن تشوف اكتر لاكن بردو دا ميمنعش ان المفروض ان احنا نلمس التحسن في خلال 4 سنين قادة علي الاقل من ناحية الحد من الفساد

معلومة ::: كنت اتمني ان الليبراليين يكسبو بنسبة اكبر من كدا لاني نفسي اكتر من تشعب وايدولوجية في الحكم لاكن الكفة متجهة كلها ناحية اخوان وسلف وكمان كنت اتمني السلف ميكسبوش بأكتر من 7% لاني متخوف من فكرهم بالنسبة لربط الدين بالدنيا بمعني اي تغيير هيحصل سواء داخليا او خارجيا يجب مراعاة الأوضاع والمشكلات الي قد يسببها التغيير واشعر ان السلف عقليتهم متجة ناحية الدين فقط واتمني يخيب ظني

انا لما اتكلمت علي الشيخ عبد المنعم وكلامة لاني مقتنع بالكلام الي قالو في نفس النقطة لاكني متخوف جداااا من الي هيحصل مستقبلا وكنت اتمني الأخوان تنجح بنسبة كبيرة بعيدا عن السلف

بس ان شاء الله أأمل ان الأخوان يعملو اتزان في البرلمان بمعارضة السلف في بعض القضايا الحساسة علشان يعرفو يسيطرو عليهم
ليه بس نسبة خيالية؟
انا مش شايف اى معضله فى النقاط اللى انا ذكرتها غير بس "النهوض بالاقتصاد" ودى لو عدنا فيها لحالة عهد مبارك هكون راضى والازمة المرورية
انما ايه المشكله انك تعيد الشرطة والامان للشارع؟
انك تعمل نظام تعليم محترم حتى لو بنفس المكانيات التعبانه الموجوده حاليا؟
انك تشدد الرقابه فى الهيئات والمصالح الحكومية وتعطى اهمية لبلاغات المواطنين؟
انك تراعى ربنا فى الرعيه ومتهضمش حقوق الاقلية؟
انك تلعب سياسه صح ومتفرطش فى حقوقك وفى نفس الوقت متورطش نفسك فى حرب انت مش قدها؟
لعلمك اغلب مشاكل مصر مش بالضرورة تتحل بالفلوس...تتحل برجالة وبناس عندها الحق حاجه غاليه جدا وشخصياتهم قوية فقط
يا سيدى فى داهية الاقتصاد وفرص العمل بس اشتغل على المشاكل الاخرى.
وبالمناسبة تركيا حققت طفرة كبيرة فى 5 سنوات والبرازيل تسير بخطى سريعة ايضا

عرض البوم صور Tarek adel  
قديم 01-12-2011, 04:08 PM
Tarek adel Tarek adel غير متواجد حالياً
عضو متميز
افتراضي رد: نتائج المرحلة الاولى من الانتخابات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ringooo نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
لا يا طارق باشا 30% دول نسبة خيالية جدااا

الشعوب الدول اعمارها تختلف كليا عن الأفراد والأشخاص

اذا كان الفرد بيدرس تقريبا 11 او 12 سنة علشان يطلع مؤهل لسوق عمل في مجال معين من المجالات فما بالنا بدولة الفساد ماسك فيها ومكلبش من قرون وخاصة الفترة الي فاتت

الفترة الي المفروض يتقاس فيها اي نظام قادم سواء اخوان او ليبراليين هو 10 سنين ليس اقل من ذلك فيه ناس كمان ممكن تشوف اكتر لاكن بردو دا ميمنعش ان المفروض ان احنا نلمس التحسن في خلال 4 سنين قادة علي الاقل من ناحية الحد من الفساد

معلومة ::: كنت اتمني ان الليبراليين يكسبو بنسبة اكبر من كدا لاني نفسي اكتر من تشعب وايدولوجية في الحكم لاكن الكفة متجهة كلها ناحية اخوان وسلف وكمان كنت اتمني السلف ميكسبوش بأكتر من 7% لاني متخوف من فكرهم بالنسبة لربط الدين بالدنيا بمعني اي تغيير هيحصل سواء داخليا او خارجيا يجب مراعاة الأوضاع والمشكلات الي قد يسببها التغيير واشعر ان السلف عقليتهم متجة ناحية الدين فقط واتمني يخيب ظني

انا لما اتكلمت علي الشيخ عبد المنعم وكلامة لاني مقتنع بالكلام الي قالو في نفس النقطة لاكني متخوف جداااا من الي هيحصل مستقبلا وكنت اتمني الأخوان تنجح بنسبة كبيرة بعيدا عن السلف

بس ان شاء الله أأمل ان الأخوان يعملو اتزان في البرلمان بمعارضة السلف في بعض القضايا الحساسة علشان يعرفو يسيطرو عليهم
ليه بس نسبة خيالية؟
انا مش شايف اى معضله فى النقاط اللى انا ذكرتها غير بس "النهوض بالاقتصاد" ودى لو عدنا فيها لحالة عهد مبارك هكون راضى والازمة المرورية
انما ايه المشكله انك تعيد الشرطة والامان للشارع؟
انك تعمل نظام تعليم محترم حتى لو بنفس المكانيات التعبانه الموجوده حاليا؟
انك تشدد الرقابه فى الهيئات والمصالح الحكومية وتعطى اهمية لبلاغات المواطنين؟
انك تراعى ربنا فى الرعيه ومتهضمش حقوق الاقلية؟
انك تلعب سياسه صح ومتفرطش فى حقوقك وفى نفس الوقت متورطش نفسك فى حرب انت مش قدها؟
لعلمك اغلب مشاكل مصر مش بالضرورة تتحل بالفلوس...تتحل برجالة وبناس عندها الحق حاجه غاليه جدا وشخصياتهم قوية فقط
يا سيدى فى داهية الاقتصاد وفرص العمل بس اشتغل على المشاكل الاخرى.
وبالمناسبة تركيا حققت طفرة كبيرة فى 5 سنوات والبرازيل تسير بخطى سريعة ايضا