قديم 10-02-2012, 07:11 PM   المشاركة رقم: 1
الكاتب
محمد الخولى
عضو نشيط
الصورة الرمزية محمد الخولى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
محمد الخولى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : الارشيف
افتراضي لوم وعتاب لاخوتى مشرفين ومحللين اف اكس اربيا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا اخوكم محمد الخولى انا كنت عاوز انبه لخطا يقع فيه معظم مشرفين ومحللين اف اكس اربيا
كثير منكم يعطى توصيات ويفتح ورش ووعود وكلام معسول وغيره ولكن النتيجة النهائية ما تبوء بالفشل
ولكن بالفشل لمن للمضارب العادى اللى بيتبع توصياتكم وحسابه بيصفر ولكن انتم غير مضررون
معلش انا بتكلم بصراحة محدش يزعل منى انا اريد فقط ان نجد حل للمشكلة
ازاى انتوا بضرونا وانتم غير مضررون
اولا انا من حوالى 5 اشهر لما اتعلمت الفوركس بفضل منتداكم
قرات حاجة فى مواضيع الشرح للمنتدى اللى المفروض انتوا تعملون لصالحه
وكثيرا ما تنصحون به المضاربين الجدد ولكن انتم لا تنفذونه الا وهو ان الهدف لازم يكون ضعف الاستوب
كل المحللين واللى فاتحين ورش مثل المصرى والروينى وابو عافية واحمد صلاح وغيرهم
كل توصياتهم بتكون الهدف اقل من الاستوب وهذه كارثة ونادر حتى ما بنجد واحد حاطط على اقل تقدير الهدف مساوى الاستوب
لا والكارثة الاكبر انهم بيجوا فى فترة لما تكون الصفقة ماشية فى نفس الاتجاه بيقولك نغلق الصفقة الان ونكتفى بهذا القدر من الارباح
بس لما تكون الصفقة عاكسة عليه بيخليها عادى تضرب ستوب مبيقولش لا نكتفى بهذه الخسارة
مش مكفيهم ان الهدف اقل من الاستوب
بيوقف الصفقة قبل البروفت وفى حالة اللوز بيسيبوا يضرب عادى
والنتيجة الحساب بيصفر بالنسبة للمتابع العادى اما هو حسابه صفر مصفرش هو كدا كده بياخد فلوس مقابل عمله فى المنتدى من الدكتور اسامة
يعنى مش فارقة معاه حاجة
معلش محدش يزعل من صراحتى هذا عتاب من اخ لاخوه
طيب خلينا نفكر هو ليه بيعمل الاستوب اكتر من البروفت
لسبب اخر
انا اتعلمت من دروس المنتدى ان الواحد ميخدش السعر من نص الطريق يعنى الواحد مثلا يستنى مقاومة او دعم ويبتدى يشتغل عليه
لو كان المحللين بيعملوا كده كان على اقصى تقدير هايعمل الاستوب بعد 30 او 35 نقطة وهذا يعتبر فعلا اختراق للمقاومة او الدعم
وكان برضه الهدف هايكون على بعد من 80 الى 100 نقطة يعنى اكتر من الضعف
وبرضه فى ناس كتير بتشتغل عكس الاهتجاه العام زى المنشاوى من دخل فى ورشته حقق خسارة اكتر من 600 نقطة
وطبعا دا كله هين مفيهوش مشكله كبيره يعنى انت لو مدينى ستوب او هدف انا حاسبها وعارف اكتر حاجة ممكن اخسرها كام اما
بالنسبة للى مبيعملش اصلا ستوب لوز فدى الكارثة الكبرى ونبه عليها دكتور اسامه وبرضه الروينى كل صفقاته بدون ستوب
انا واحد بثق جدا فى اتنين فى المنتدى اولا المصرى والثانى الروينى
بس المصرى رغم انه فى الفترة الاخيرة غير موفق الى حد ما بس بيحط استوب
اما الروينى اصلا مبعرفش ادخل فى صفقاته لانها بدون استوب
والمشكله انه بيفتح حساب ب 10 الاف فى الورشه وبيعمل النقطة ب 1 دولا فقط
النتيجة انوا بيحقق مكاسب واللى بيدخل معاه بيخسر لانه رصيده مبيستحملش التبريد والدكتور اسامة نبه مره من حوالى اسبوع على حكايه الاستوب لو ز
الحل ان احنا نعمل بالنصائح اللى اللى بنقولها للمتابعين ميبقاش كلام على ورق
وياريت محدش يقولى بص وشوف نتائج الورش ها تلاقيها معظما ايجابية
انا قولت مرة ان الحساب يبقى 10000 والنقطة 1 بس ولكن الشخص العادى بيكون حسابه اقل من كده ومبيستحملش
ليه كلنا بنلهث وراء الخسارة بنحدد بروفت بس مبنحددش لوز المفروض العكس
ارجو ان اجد رد منكم وارجوا ان لا يكون كلامى تقيل على حد هذا فقط محاولة لايجاد حل للمشكله ليس اكثر ولا اقل
انا اذا لم اكن احبكم كنت دورت على منتدى اخر وكنت لم اكتب هذا الموضوع
تقبلوا تحياتى
محمد الخولى
وانتظروا موضوع اخر فيه حل فعلى للمشكله من وجهة نظرى ورحلة للوصول للمليون بجد
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

بمشيئه الله تعالي

يرجي وضع هذا التوقيع لكل متابعي الرحله

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
مواعيد التوصيات

3.00 - 7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00(اهم ساعه )

عرض البوم صور محمد الخولى  

قديم 10-02-2012, 07:11 PM
محمد الخولى محمد الخولى غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي لوم وعتاب لاخوتى مشرفين ومحللين اف اكس اربيا

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا اخوكم محمد الخولى انا كنت عاوز انبه لخطا يقع فيه معظم مشرفين ومحللين اف اكس اربيا
كثير منكم يعطى توصيات ويفتح ورش ووعود وكلام معسول وغيره ولكن النتيجة النهائية ما تبوء بالفشل
ولكن بالفشل لمن للمضارب العادى اللى بيتبع توصياتكم وحسابه بيصفر ولكن انتم غير مضررون
معلش انا بتكلم بصراحة محدش يزعل منى انا اريد فقط ان نجد حل للمشكلة
ازاى انتوا بضرونا وانتم غير مضررون
اولا انا من حوالى 5 اشهر لما اتعلمت الفوركس بفضل منتداكم
قرات حاجة فى مواضيع الشرح للمنتدى اللى المفروض انتوا تعملون لصالحه
وكثيرا ما تنصحون به المضاربين الجدد ولكن انتم لا تنفذونه الا وهو ان الهدف لازم يكون ضعف الاستوب
كل المحللين واللى فاتحين ورش مثل المصرى والروينى وابو عافية واحمد صلاح وغيرهم
كل توصياتهم بتكون الهدف اقل من الاستوب وهذه كارثة ونادر حتى ما بنجد واحد حاطط على اقل تقدير الهدف مساوى الاستوب
لا والكارثة الاكبر انهم بيجوا فى فترة لما تكون الصفقة ماشية فى نفس الاتجاه بيقولك نغلق الصفقة الان ونكتفى بهذا القدر من الارباح
بس لما تكون الصفقة عاكسة عليه بيخليها عادى تضرب ستوب مبيقولش لا نكتفى بهذه الخسارة
مش مكفيهم ان الهدف اقل من الاستوب
بيوقف الصفقة قبل البروفت وفى حالة اللوز بيسيبوا يضرب عادى
والنتيجة الحساب بيصفر بالنسبة للمتابع العادى اما هو حسابه صفر مصفرش هو كدا كده بياخد فلوس مقابل عمله فى المنتدى من الدكتور اسامة
يعنى مش فارقة معاه حاجة
معلش محدش يزعل من صراحتى هذا عتاب من اخ لاخوه
طيب خلينا نفكر هو ليه بيعمل الاستوب اكتر من البروفت
لسبب اخر
انا اتعلمت من دروس المنتدى ان الواحد ميخدش السعر من نص الطريق يعنى الواحد مثلا يستنى مقاومة او دعم ويبتدى يشتغل عليه
لو كان المحللين بيعملوا كده كان على اقصى تقدير هايعمل الاستوب بعد 30 او 35 نقطة وهذا يعتبر فعلا اختراق للمقاومة او الدعم
وكان برضه الهدف هايكون على بعد من 80 الى 100 نقطة يعنى اكتر من الضعف
وبرضه فى ناس كتير بتشتغل عكس الاهتجاه العام زى المنشاوى من دخل فى ورشته حقق خسارة اكتر من 600 نقطة
وطبعا دا كله هين مفيهوش مشكله كبيره يعنى انت لو مدينى ستوب او هدف انا حاسبها وعارف اكتر حاجة ممكن اخسرها كام اما
بالنسبة للى مبيعملش اصلا ستوب لوز فدى الكارثة الكبرى ونبه عليها دكتور اسامه وبرضه الروينى كل صفقاته بدون ستوب
انا واحد بثق جدا فى اتنين فى المنتدى اولا المصرى والثانى الروينى
بس المصرى رغم انه فى الفترة الاخيرة غير موفق الى حد ما بس بيحط استوب
اما الروينى اصلا مبعرفش ادخل فى صفقاته لانها بدون استوب
والمشكله انه بيفتح حساب ب 10 الاف فى الورشه وبيعمل النقطة ب 1 دولا فقط
النتيجة انوا بيحقق مكاسب واللى بيدخل معاه بيخسر لانه رصيده مبيستحملش التبريد والدكتور اسامة نبه مره من حوالى اسبوع على حكايه الاستوب لو ز
الحل ان احنا نعمل بالنصائح اللى اللى بنقولها للمتابعين ميبقاش كلام على ورق
وياريت محدش يقولى بص وشوف نتائج الورش ها تلاقيها معظما ايجابية
انا قولت مرة ان الحساب يبقى 10000 والنقطة 1 بس ولكن الشخص العادى بيكون حسابه اقل من كده ومبيستحملش
ليه كلنا بنلهث وراء الخسارة بنحدد بروفت بس مبنحددش لوز المفروض العكس
ارجو ان اجد رد منكم وارجوا ان لا يكون كلامى تقيل على حد هذا فقط محاولة لايجاد حل للمشكله ليس اكثر ولا اقل
انا اذا لم اكن احبكم كنت دورت على منتدى اخر وكنت لم اكتب هذا الموضوع
تقبلوا تحياتى
محمد الخولى
وانتظروا موضوع اخر فيه حل فعلى للمشكله من وجهة نظرى ورحلة للوصول للمليون بجد
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته