قديم 27-07-2010, 06:54 PM   المشاركة رقم: 33
الكاتب
darkoon2001
عضو فضى
الصورة الرمزية darkoon2001

البيانات

الإتصالات
الحالة:
darkoon2001 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : darkoon2001 المنتدى : الارشيف
افتراضي رد: ╝◄۩۝ قنبلة قد تغير معالم الفوركس ۝۩►╚

صباح الفل عليكو

تكملة الموضوع بأذن الله

وحدة وحدة بقا علشان نفهم مع بعض انا قصدى اية
اول حاجة كل اللى انا عملتو انى جيت على فريم الشهرى وكل قمة ووقاع اقابلهم ارسم عليهم خط تمام وكذلك على فريم الاسبوعى والديلى فقط
هتقولى لية الفريمات دى ولية قمة وقاع
اولا الفريمات دى لانها اقوى فريمات تقريبا من الفريمات الصغيرة
ثانيا اخترت قمم وقيعان لسبب واحد بس وهو سألت نفسى سؤال حيرنى شوية بعيدا عن التحليلات لماذا توقف السعر هنا وهناك ؟هل من المقصود ذلك ام هى مصادفة ؟ لا اعلم لماذا راودنى الاحساس انها ليست مصادفة واكملت وكانت نتيجة مبهره

طبعا فى ناس كتيرة هتقولى طيب انت عملت اية كدة مهى هى

هقولو والنبى ركز معايا علشان انت مخك زنخ
مش اى مضارب دايما بيحتاج انو يحدد الهدف والستوب بتاعو طيب لو هدفة بعيد شوية مش ممكن يجزئة على نقاط ومنها يكون عرف السعر ممكن يرتد منين
بلاش دى
مش ممكن نستعملها فى السكالبينج اكيد هتولع مع الحبايب بتوع السكالب زى حبيبى سراج مثلا
الاجمل والاجمل واللى واكلى دماغى اليومين دول المضاعفات اكيد هتبقا جامدة قوى مع (((((الشهباء)))))
فى حاجات كتير قوى ممكن معرفش اوصلهالكو بس اكيد لو فكرتو شوية صغيرين هتفهمو قصدى ايةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ان شاء الله هعمل ورشة ليها وارجح انها تبقا للمضاعفات وهنستعين بالشهباء علشان يبقا الموضوع جميل
سامحونى ان كنت مش عارف اوصل اللى جوايا بس اكيد هتفهمونى لما افتح الورشة
بالتوفيق للجميع

التوقيع

خاف على مكسبك اكتر متخاف من خسارتك

عرض البوم صور darkoon2001  
قديم 27-07-2010, 06:54 PM
darkoon2001 darkoon2001 غير متواجد حالياً
عضو فضى
افتراضي رد: ╝◄۩۝ قنبلة قد تغير معالم الفوركس ۝۩►╚

صباح الفل عليكو

تكملة الموضوع بأذن الله

وحدة وحدة بقا علشان نفهم مع بعض انا قصدى اية
اول حاجة كل اللى انا عملتو انى جيت على فريم الشهرى وكل قمة ووقاع اقابلهم ارسم عليهم خط تمام وكذلك على فريم الاسبوعى والديلى فقط
هتقولى لية الفريمات دى ولية قمة وقاع
اولا الفريمات دى لانها اقوى فريمات تقريبا من الفريمات الصغيرة
ثانيا اخترت قمم وقيعان لسبب واحد بس وهو سألت نفسى سؤال حيرنى شوية بعيدا عن التحليلات لماذا توقف السعر هنا وهناك ؟هل من المقصود ذلك ام هى مصادفة ؟ لا اعلم لماذا راودنى الاحساس انها ليست مصادفة واكملت وكانت نتيجة مبهره

طبعا فى ناس كتيرة هتقولى طيب انت عملت اية كدة مهى هى

هقولو والنبى ركز معايا علشان انت مخك زنخ
مش اى مضارب دايما بيحتاج انو يحدد الهدف والستوب بتاعو طيب لو هدفة بعيد شوية مش ممكن يجزئة على نقاط ومنها يكون عرف السعر ممكن يرتد منين
بلاش دى
مش ممكن نستعملها فى السكالبينج اكيد هتولع مع الحبايب بتوع السكالب زى حبيبى سراج مثلا
الاجمل والاجمل واللى واكلى دماغى اليومين دول المضاعفات اكيد هتبقا جامدة قوى مع (((((الشهباء)))))
فى حاجات كتير قوى ممكن معرفش اوصلهالكو بس اكيد لو فكرتو شوية صغيرين هتفهمو قصدى ايةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ان شاء الله هعمل ورشة ليها وارجح انها تبقا للمضاعفات وهنستعين بالشهباء علشان يبقا الموضوع جميل
سامحونى ان كنت مش عارف اوصل اللى جوايا بس اكيد هتفهمونى لما افتح الورشة
بالتوفيق للجميع