قديم 21-06-2012, 05:53 PM   المشاركة رقم: 256
الكاتب
M Sabry M Elbakrawy
عضو فعال
الصورة الرمزية M Sabry M Elbakrawy

البيانات

الإتصالات
الحالة:
M Sabry M Elbakrawy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : shobra المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: $&$$$$ متابعه استراتيجيه اناكوندا الرائعه $&$$$$

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shobra نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

فى الصورة الاولى المؤشر لونه اخضر يعنى مازال فى اتجاة الصعود والسعر نزل كتير تحت المؤشر ودا معناة ان السعر اقرب الى القاع فى حاله تكمله اتجاة الصعود وفرصه جنى الربج تكون قريبه جدا وحتى اذا تم الانعكاس وظهر اللون الاحمر فى المؤشر دة معناة ان الخسارة ستكون قليله وسهل تعويضها وممكن ما يكونش فى خسارة اصلا ان شاء الله
يبقى عندنا قاعدة ان المؤشر طول ماهو لونه اخضر شراء حتى لو نزل السعر تحته بمراحل

وهذا مثال يوضح المقصود
جزاااك الله خير انا كده فهمت تسلم ايدك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يزن الزيباري نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
شكرا جزيلا على التوضيح، وعندي سؤال اذا ممكن، متى يمكن ان نعتبر السعر قد عكس علينا ؟؟ هل عندما يتغير لون المؤشر ؟ ام عندما يخرج السعر من نطاق المؤشر ولكن بالاتجاه المعاكس ؟
وانا اليوم اعتمدت على الاستراتيجية وفتحت صفقة شراء عالباوند دولار ، عند السعر 1.5661 وبتاركيت 50 نقطة ، والتوفيق من عند الله
انااا جربتها النهاردة جابت 37 نقطة كده وعكس عليااا بس علي الديموو طبعاا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور M Sabry M Elbakrawy  
قديم 21-06-2012, 05:53 PM
M Sabry M Elbakrawy M Sabry M Elbakrawy غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: $&$$$$ متابعه استراتيجيه اناكوندا الرائعه $&$$$$

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shobra نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

فى الصورة الاولى المؤشر لونه اخضر يعنى مازال فى اتجاة الصعود والسعر نزل كتير تحت المؤشر ودا معناة ان السعر اقرب الى القاع فى حاله تكمله اتجاة الصعود وفرصه جنى الربج تكون قريبه جدا وحتى اذا تم الانعكاس وظهر اللون الاحمر فى المؤشر دة معناة ان الخسارة ستكون قليله وسهل تعويضها وممكن ما يكونش فى خسارة اصلا ان شاء الله
يبقى عندنا قاعدة ان المؤشر طول ماهو لونه اخضر شراء حتى لو نزل السعر تحته بمراحل

وهذا مثال يوضح المقصود
جزاااك الله خير انا كده فهمت تسلم ايدك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يزن الزيباري نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
شكرا جزيلا على التوضيح، وعندي سؤال اذا ممكن، متى يمكن ان نعتبر السعر قد عكس علينا ؟؟ هل عندما يتغير لون المؤشر ؟ ام عندما يخرج السعر من نطاق المؤشر ولكن بالاتجاه المعاكس ؟
وانا اليوم اعتمدت على الاستراتيجية وفتحت صفقة شراء عالباوند دولار ، عند السعر 1.5661 وبتاركيت 50 نقطة ، والتوفيق من عند الله
انااا جربتها النهاردة جابت 37 نقطة كده وعكس عليااا بس علي الديموو طبعاا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة