قديم 28-08-2012, 10:29 PM   المشاركة رقم: 93
الكاتب
a7med $amiR
عضو نشيط

البيانات

الإتصالات
الحالة:
a7med $amiR غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : mahran3d المنتدى : الارشيف
افتراضي رد: اعضاء ويبنار رمضان 2012 شغل من نااااااااار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahran3d نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اخى العزيز ... اشكرك على مجهودك وتحليلك وجهدك للتعلم
ولكن ارى ان تحليلك ينقصه بعض الخبره من وجهة نظرى المتواضعه
بالنسبه للفريم اليومى على تحليلك
الرترند الهابط انت اخدت ارتكاز من قمه ونزلت بيه على القمه الحاليه اللى لسه بتتكون او اتكونت
علشان يكون الترند بتاعك قوى تخليه مرتكز على اكثر من ارتكاز انت متقدرش تتاجر على الترند دا دلوقتى من وجهة نظرى علشان القمه دى لسه جديده ومفيش غيرها مع الارتكاز الاساسى اللى انت بدات منو رسم الترند انت كان عندك ترند كنت ممكن لاسفل شوية وكان هيكون على اربع ارتكازات وتم كسره واعاده اختباره
الترند الصاعد تمام وان كنت اعتقد انو محتاج شوية تظبيط فى ملامستو للارتكازات
بالنسبه للفيبوناتشى بتكون طريقه رسمه على اتجاه بدا وخلص يعنى تكون الموجه اللى قبل الموجه الحاليه انت رسمت الفيبوناتشى على الموجه الصاعده الحاليه ودا مش صح الصح انك ترسم الفيبوناتشى على الموجه السابقة عشان تشوف ارتدادات السعر وانعكاساتو من الموجه السابقه مش الموجه الجديده
اما بالنسبه لفريم الاربع ساعات
ياريت يكون تحليلك ليه ورسمك للترندات وللفيبوناتشى يكون ليه حاجه مستقلة بيه يعنى ترند خاص بالاربع ساعات وفايبو خاص بيه .. الخ

كمان تحليلك ناقص الشموع اليابانيه متكلمتش عنها باى حاجه ولا النماذج السعريه ولا المؤشرات
ياريت يا اخى تسمع الدروس من تانى على قناه اليو تيوب وتزود نفسك وتقوى نفسك من العلم

وبشكرك تانى على هذه المحاولة واتمنى لو فى كلامى اى خطأ وحد شافو يصححهولى لنتعلم كلنا
واتمنى اشوف تحليل تانى ليك ونتناقش فيه تانى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

والله يا غالي انا رفعت التحليل ليه

عشان اسمع منك الكلام الحلو ده

عشان انا متابع وكله تمام

وسامع الدروس اكتر من مره

فناقصني المناقشه دي

وكنت بدورعلي حاجه زي دي من زمان

ان شاء الله ف تحليل بكره الصبح

هتفادي العيوب الي انت قولت عليها يا غالي

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور a7med $amiR  
قديم 28-08-2012, 10:29 PM
a7med $amiR a7med $amiR غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: اعضاء ويبنار رمضان 2012 شغل من نااااااااار

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahran3d نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اخى العزيز ... اشكرك على مجهودك وتحليلك وجهدك للتعلم
ولكن ارى ان تحليلك ينقصه بعض الخبره من وجهة نظرى المتواضعه
بالنسبه للفريم اليومى على تحليلك
الرترند الهابط انت اخدت ارتكاز من قمه ونزلت بيه على القمه الحاليه اللى لسه بتتكون او اتكونت
علشان يكون الترند بتاعك قوى تخليه مرتكز على اكثر من ارتكاز انت متقدرش تتاجر على الترند دا دلوقتى من وجهة نظرى علشان القمه دى لسه جديده ومفيش غيرها مع الارتكاز الاساسى اللى انت بدات منو رسم الترند انت كان عندك ترند كنت ممكن لاسفل شوية وكان هيكون على اربع ارتكازات وتم كسره واعاده اختباره
الترند الصاعد تمام وان كنت اعتقد انو محتاج شوية تظبيط فى ملامستو للارتكازات
بالنسبه للفيبوناتشى بتكون طريقه رسمه على اتجاه بدا وخلص يعنى تكون الموجه اللى قبل الموجه الحاليه انت رسمت الفيبوناتشى على الموجه الصاعده الحاليه ودا مش صح الصح انك ترسم الفيبوناتشى على الموجه السابقة عشان تشوف ارتدادات السعر وانعكاساتو من الموجه السابقه مش الموجه الجديده
اما بالنسبه لفريم الاربع ساعات
ياريت يكون تحليلك ليه ورسمك للترندات وللفيبوناتشى يكون ليه حاجه مستقلة بيه يعنى ترند خاص بالاربع ساعات وفايبو خاص بيه .. الخ

كمان تحليلك ناقص الشموع اليابانيه متكلمتش عنها باى حاجه ولا النماذج السعريه ولا المؤشرات
ياريت يا اخى تسمع الدروس من تانى على قناه اليو تيوب وتزود نفسك وتقوى نفسك من العلم

وبشكرك تانى على هذه المحاولة واتمنى لو فى كلامى اى خطأ وحد شافو يصححهولى لنتعلم كلنا
واتمنى اشوف تحليل تانى ليك ونتناقش فيه تانى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

والله يا غالي انا رفعت التحليل ليه

عشان اسمع منك الكلام الحلو ده

عشان انا متابع وكله تمام

وسامع الدروس اكتر من مره

فناقصني المناقشه دي

وكنت بدورعلي حاجه زي دي من زمان

ان شاء الله ف تحليل بكره الصبح

هتفادي العيوب الي انت قولت عليها يا غالي

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة