قديم 23-01-2013, 06:15 PM   المشاركة رقم: 4021
الكاتب
goggo
عضو متميز

البيانات

الإتصالات
الحالة:
goggo غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : wolfkamikaz المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

اسمحلي بقى ارد انا على محمد عشان هو بيحب يزبط حبايبه

بص يا محمد يا حبيبي
سحابة الأشيموكو ليست مؤشر بالمعنى الدارج عشان يتجه مع السعر فوق او تحت
هي تمشي اسفل السعر في الصعود دلاله على دعوم
وتمشي فوق السعر في الهبوط دلاله على مقاومات
وهي بتمشي مع السعر بشكل توافقي لآنها دعم ومقاومه تتحرك مع السعر في شكل سحابه مستمره
وعند كسرها من اعلى لأسفل تتحول بقدرة قادر من دعم الى مقاومه وعند كسرها من اسفل الى اعلى تتحول من مقاومه الى دعم
وأنتظار قطع الزوايا يؤكد الأتجاه ثم الدخول
إذن
سحابة الأشيموكو هي عباره عن دعوم ومقاومات قويه
السعر يقطع لفوق شراء السعر يقطع لتحت بيع
بعد اكتمال طبعا قطع الزوايا ايضا
زبط وطبق واشتغل لو في شئ قابلك وانت شغال أسأل هنساعدك
وكاوبوي مش بيتأخر على حد طبعا وهو بيحبك زي انا ما بحبك بالزبط نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بس انا حبيت ارد عليك مش عارف ليه !!!! نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ابو يوسف احيانا السعر يخترق السحابة الى اسفل بعد قطع الزوايا ثم يعود و يخترقها الى اعلى و يكمل صعود كيف تفلتر الدخول الصحيح

عرض البوم صور goggo  
قديم 23-01-2013, 06:15 PM
goggo goggo غير متواجد حالياً
عضو متميز
افتراضي رد: ◣◥♣◣◥ استراتيجيات من اصحاب الملايين ♣♣ اسرار من المكاتب الفوركسية ◣◥♣◣◥

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TREND_SEEKER نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

اسمحلي بقى ارد انا على محمد عشان هو بيحب يزبط حبايبه

بص يا محمد يا حبيبي
سحابة الأشيموكو ليست مؤشر بالمعنى الدارج عشان يتجه مع السعر فوق او تحت
هي تمشي اسفل السعر في الصعود دلاله على دعوم
وتمشي فوق السعر في الهبوط دلاله على مقاومات
وهي بتمشي مع السعر بشكل توافقي لآنها دعم ومقاومه تتحرك مع السعر في شكل سحابه مستمره
وعند كسرها من اعلى لأسفل تتحول بقدرة قادر من دعم الى مقاومه وعند كسرها من اسفل الى اعلى تتحول من مقاومه الى دعم
وأنتظار قطع الزوايا يؤكد الأتجاه ثم الدخول
إذن
سحابة الأشيموكو هي عباره عن دعوم ومقاومات قويه
السعر يقطع لفوق شراء السعر يقطع لتحت بيع
بعد اكتمال طبعا قطع الزوايا ايضا
زبط وطبق واشتغل لو في شئ قابلك وانت شغال أسأل هنساعدك
وكاوبوي مش بيتأخر على حد طبعا وهو بيحبك زي انا ما بحبك بالزبط نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
بس انا حبيت ارد عليك مش عارف ليه !!!! نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ابو يوسف احيانا السعر يخترق السحابة الى اسفل بعد قطع الزوايا ثم يعود و يخترقها الى اعلى و يكمل صعود كيف تفلتر الدخول الصحيح