قديم 29-03-2013, 03:31 PM   المشاركة رقم: 18
الكاتب
zogota
عضو نشيط

البيانات

الإتصالات
الحالة:
zogota غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : zogota المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION
افتراضي رد: تم الانسحاب من شركة exnees وهذا هو السبب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MemO_KinG نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
لدى سؤالين واحد لصاحب الموضوع و واحد للاخ عمر
الاول لصاحب الموضوع
هل من الطبيعى مثلا لو معى محفظة بها 1000 دولار
و فتحت صفقات عكس اتجاه السوق و اصبحت الاوامر خاسرة لدرجة انك كما تقول المحفظة اوشكت على المارجن
فمثلا انا خسران 850 و باقى 150
و اسرعت حتى اقوم بعمل ايداع كى انقذ الاوامر من مستوى الايقاف الاضطرارى
وواجهتنى مشكلة فى الموقع بسبب صيانة او غيره و خسرت الاوامر
حينها اطالب الشركة بإسترجاع المبلغ بالكامل؟؟!! لأنى كنت افترض ان السعر سيعود مرة اخرى؟؟
طب للماذا لم تتخذ قرار تهديج فورى حينما واجهتك المشكلة كى تكون انت رقيب على اموالك قبل ان اترك الامر لغيرى حتى ولو كانت الشركة؟

---------------------------------------
بالنسبة للأستاذ عمر
ما طبيعة عملك فى الشركة؟
هل اعمال الصيانة لن تنتهى بإكسنس طوال العمر؟
و كيف نواجه هذه المشكلة؟
اولا انا مكنتش ناوي اعمل ايداع تاني في الشركة بعد المشاكل اللي حصلت معايا من اول ما دخلت الشركة من عشر أيام وكلها علي فكرة لازم تكون فيها كلمة " صيانة "

المهم فا دا سبب من الاسباب اللي خلاني مدعمش الحساب من الاول لكن لما لاقيت ان الحساب بيتراجع وهخسر كل حاجة قولت ادعم الحساب وبعد ما اخرج من صفقاتي انسحب من الشركة وامشي

وبعدين افرضنا عملت الهيدج والسعر مشي في صالحي بعد كدا اعملي ايه غير ان دمي هيتحرق اكتر ودا هيكون بسبب الشركة برضة لان انا نص بحاول ادخل اعمل ايداع علي موقعهم ومفيش فايدة وكلمت الاخ عمر علي التليفون قبل ما يحصل المارجن او اي حاجة وشاف المشكلة فعلا وقالي اعمل حضرتك اسكرين وبعدين قالي توقعي الشخصي ان هو هيتم تعويضك

ومعملتش برضة هيدج ليه .. يوم الجمعة كان المنصة عندهم بتخرف تقف وترجع بس بتقف لما يكون في حركة في السوق وترجع علي رقم تاني وفارق علي الاقل 10 نقاط وكان معايا صفقة وكل شوية تحصل الحركة فا خفت اكمل فيها الاقي الحساب في دقيقة طار وانا مش واخد بالي لان انا شغلي يدوي فا عملت هيدج وبعدها راح السعر طلع ومشي في صالحي ومخدتش غير الخسارة وكالعادة الاخ عمر يقولك مفيش مشكلة في المنصة ولو كترت في الكلام معاه يقولك هو في صيانة وبيحصل في جميع الشركات ..

عرض البوم صور zogota  
قديم 29-03-2013, 03:31 PM
zogota zogota غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: تم الانسحاب من شركة exnees وهذا هو السبب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MemO_KinG نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
لدى سؤالين واحد لصاحب الموضوع و واحد للاخ عمر
الاول لصاحب الموضوع
هل من الطبيعى مثلا لو معى محفظة بها 1000 دولار
و فتحت صفقات عكس اتجاه السوق و اصبحت الاوامر خاسرة لدرجة انك كما تقول المحفظة اوشكت على المارجن
فمثلا انا خسران 850 و باقى 150
و اسرعت حتى اقوم بعمل ايداع كى انقذ الاوامر من مستوى الايقاف الاضطرارى
وواجهتنى مشكلة فى الموقع بسبب صيانة او غيره و خسرت الاوامر
حينها اطالب الشركة بإسترجاع المبلغ بالكامل؟؟!! لأنى كنت افترض ان السعر سيعود مرة اخرى؟؟
طب للماذا لم تتخذ قرار تهديج فورى حينما واجهتك المشكلة كى تكون انت رقيب على اموالك قبل ان اترك الامر لغيرى حتى ولو كانت الشركة؟

---------------------------------------
بالنسبة للأستاذ عمر
ما طبيعة عملك فى الشركة؟
هل اعمال الصيانة لن تنتهى بإكسنس طوال العمر؟
و كيف نواجه هذه المشكلة؟
اولا انا مكنتش ناوي اعمل ايداع تاني في الشركة بعد المشاكل اللي حصلت معايا من اول ما دخلت الشركة من عشر أيام وكلها علي فكرة لازم تكون فيها كلمة " صيانة "

المهم فا دا سبب من الاسباب اللي خلاني مدعمش الحساب من الاول لكن لما لاقيت ان الحساب بيتراجع وهخسر كل حاجة قولت ادعم الحساب وبعد ما اخرج من صفقاتي انسحب من الشركة وامشي

وبعدين افرضنا عملت الهيدج والسعر مشي في صالحي بعد كدا اعملي ايه غير ان دمي هيتحرق اكتر ودا هيكون بسبب الشركة برضة لان انا نص بحاول ادخل اعمل ايداع علي موقعهم ومفيش فايدة وكلمت الاخ عمر علي التليفون قبل ما يحصل المارجن او اي حاجة وشاف المشكلة فعلا وقالي اعمل حضرتك اسكرين وبعدين قالي توقعي الشخصي ان هو هيتم تعويضك

ومعملتش برضة هيدج ليه .. يوم الجمعة كان المنصة عندهم بتخرف تقف وترجع بس بتقف لما يكون في حركة في السوق وترجع علي رقم تاني وفارق علي الاقل 10 نقاط وكان معايا صفقة وكل شوية تحصل الحركة فا خفت اكمل فيها الاقي الحساب في دقيقة طار وانا مش واخد بالي لان انا شغلي يدوي فا عملت هيدج وبعدها راح السعر طلع ومشي في صالحي ومخدتش غير الخسارة وكالعادة الاخ عمر يقولك مفيش مشكلة في المنصة ولو كترت في الكلام معاه يقولك هو في صيانة وبيحصل في جميع الشركات ..