قديم 27-09-2010, 08:12 AM   المشاركة رقم: 208
الكاتب
darkoon2001
عضو فضى
الصورة الرمزية darkoon2001

البيانات

الإتصالات
الحالة:
darkoon2001 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : darkoon2001 المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: ╝◄╝◄۩۩۩ ورشة تعليم الاشيموكو كينكو هايو ثم ؟؟؟؟ مفاجأة ۩۩۩►╚►╚

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Alexander نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انا شفته وانشاء الله ليا مرة تانية اشوفه بتركيز اكتر بس اوز اسال لي حاجه

انت بتقول ان خط الكيجن هو اعلي قمة واقل قاع لمدة 26 يوم مقسوم علي 2 يعني المفروض الكيجن بيطلع طول ما في قمم جديدة بتتعمل عشان يدي قيم اعلي عشان نتيجة القسمة يكون رقم اعلي من الي قبله
طيب على شارت اليورو دولار الي انت شارح عليه في يوم 22 من الساعه 7 للساعه 22 تقريبا السعر طلع عمل قمة وبدا ينزل ومن ذلك لما قرب من الكيجن وانت قلت انه قوي اوى ووعمل عنده همر وارتد بعدها علطول الكيجن طلع لفوق مع ان السعر من 22 شمعه معملش قمة اعلي
ممكن تقولي ليه احيانا بيمشي عكس السعر مع انه المفروض حسابيا زي ما انت قلت انه بيمشي مع القمم والقيعان علي حسب ما فهمت

وياريت متدايقش من كتر الاسئلة لاني مش ناوى ارحمك نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
سؤال جميل جدا
وانا مبزهقش ولو قعدنا نتناقش لاية اخر عمرنانقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اولا نعرف الخط علشان الموضوع يوضح اكتر
الكيجن سن
هو بيتحرك مع اخر 26 شمعة اى فريم ازاى واحده واحده بقا علشان نفهمها
امسك اخر 26 شمعة وشوف اعلى قمة ليها واقل قاع واقسمهم على 2 يعنى فى منتصفهم بالظبط وكل متزيد شمعة يعد تانى اخر 26 وهكذى
تمام ؟
لو عاوز نشوفها لايف اوكى معنديش مانع

التوقيع

خاف على مكسبك اكتر متخاف من خسارتك

عرض البوم صور darkoon2001  
قديم 27-09-2010, 08:12 AM
darkoon2001 darkoon2001 غير متواجد حالياً
عضو فضى
افتراضي رد: ╝◄╝◄۩۩۩ ورشة تعليم الاشيموكو كينكو هايو ثم ؟؟؟؟ مفاجأة ۩۩۩►╚►╚

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Alexander نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
انا شفته وانشاء الله ليا مرة تانية اشوفه بتركيز اكتر بس اوز اسال لي حاجه

انت بتقول ان خط الكيجن هو اعلي قمة واقل قاع لمدة 26 يوم مقسوم علي 2 يعني المفروض الكيجن بيطلع طول ما في قمم جديدة بتتعمل عشان يدي قيم اعلي عشان نتيجة القسمة يكون رقم اعلي من الي قبله
طيب على شارت اليورو دولار الي انت شارح عليه في يوم 22 من الساعه 7 للساعه 22 تقريبا السعر طلع عمل قمة وبدا ينزل ومن ذلك لما قرب من الكيجن وانت قلت انه قوي اوى ووعمل عنده همر وارتد بعدها علطول الكيجن طلع لفوق مع ان السعر من 22 شمعه معملش قمة اعلي
ممكن تقولي ليه احيانا بيمشي عكس السعر مع انه المفروض حسابيا زي ما انت قلت انه بيمشي مع القمم والقيعان علي حسب ما فهمت

وياريت متدايقش من كتر الاسئلة لاني مش ناوى ارحمك نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
سؤال جميل جدا
وانا مبزهقش ولو قعدنا نتناقش لاية اخر عمرنانقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اولا نعرف الخط علشان الموضوع يوضح اكتر
الكيجن سن
هو بيتحرك مع اخر 26 شمعة اى فريم ازاى واحده واحده بقا علشان نفهمها
امسك اخر 26 شمعة وشوف اعلى قمة ليها واقل قاع واقسمهم على 2 يعنى فى منتصفهم بالظبط وكل متزيد شمعة يعد تانى اخر 26 وهكذى
تمام ؟
لو عاوز نشوفها لايف اوكى معنديش مانع