قديم 13-01-2014, 05:54 AM   المشاركة رقم: 664
الكاتب
shady hamza
عضو فعال

البيانات

الإتصالات
الحالة:
shady hamza غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : اسلام ابن النيل المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ibrahimt نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
سؤالي اخر واعذرني
انت ذكرت في مشاركتك اعلاه ان لو وصلت للمضاعفة ال12 حتكون 10-20 % لاكن انا عندما حسبتها بقواعد الطريقة الاصلية
يعني لو كان اللوت المبدئي ب دولار حتكون خسارة ال 12 مضاعفة حوالي 40950 دولار وهذا المبلغ يعتبر 40% من راس مال 100000 دولار.
وايضا الوصول لربح 10% من راس مال 100000 دولار اعتقد انه مستحيل لو كان اللوت المبدئي ب دولار لو طبقنا الطربقة الاولي.
انا شايف يا إما ان غلطان بعدي أو مش فاهم الطريقة الاولي صح. ارجو الافادة
بص يا كبير اسلام ماشاء الله فتح دماغنا على طريقة شغل جديدة تماما وهى الرياضة لذلك انا بحاول اطوع الطريقة انها تكون مناسبة لراس مالى اولا ومناسبة لمتاجرتى النفسية ثانيا
لذللك فى حاجة بفكر فيها وهى انه لو اللوت الاساسى دولار يبقى اشتغل اول صفقة بدولار ولو خسرتها اشتغل تانى صفقة بدولار برده ولو خسرتها ابتدى اضاعف
يعنى من الاخر اول صفقتين بنفس اللوت وبعد كده ابتدى اضاعف
احسبها كده هتلاقى نفسك اولا وفرت مضاعفة
ثانيا برده كده كده كسبان على الاقل الضعف بس الاهم انى وفرت مضاعفة
ملحوظة انا كل ده لسه بجرب وشغال ديمو وطرحت وجهة نظرى حتى الان فى التعديلات اللى ممكن تزود الامان
كل ده ولسه مجربتش شرط الاغلاق على 10 %
بالنسبة لموضوع انى مش هحقق 10 % لو اشتغلت بادارة راس المال دى فاعتقد مش صعب ( لو الللوت الاساسى 10 سنت ) انت لو كسب مثلا مضااعفتين رقم 10 ( اللى هما لوت 2.56 )
يعنى 1000 - 500 (خسائر المضاعفات السابقة ) =500 دولار صااافى ربح (راس المال الاساسى 10000 ) يعنى 5% من ساعتين فقط
مابالك بباقى الساعات
ايضا اعيد وازيد انا لسه بجرب ديمو وطارح افكارى عشان اتناقش معاكوا وانا حقيقى مبسوط جدا من المشاركة معاكوا و اتمنى انه يعود لنا اسلام من تانى يطمنا عليه يا رب
اطلع على هذه المشاركة
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

عرض البوم صور shady hamza  
قديم 13-01-2014, 05:54 AM
shady hamza shady hamza غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ibrahimt نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
سؤالي اخر واعذرني
انت ذكرت في مشاركتك اعلاه ان لو وصلت للمضاعفة ال12 حتكون 10-20 % لاكن انا عندما حسبتها بقواعد الطريقة الاصلية
يعني لو كان اللوت المبدئي ب دولار حتكون خسارة ال 12 مضاعفة حوالي 40950 دولار وهذا المبلغ يعتبر 40% من راس مال 100000 دولار.
وايضا الوصول لربح 10% من راس مال 100000 دولار اعتقد انه مستحيل لو كان اللوت المبدئي ب دولار لو طبقنا الطربقة الاولي.
انا شايف يا إما ان غلطان بعدي أو مش فاهم الطريقة الاولي صح. ارجو الافادة
بص يا كبير اسلام ماشاء الله فتح دماغنا على طريقة شغل جديدة تماما وهى الرياضة لذلك انا بحاول اطوع الطريقة انها تكون مناسبة لراس مالى اولا ومناسبة لمتاجرتى النفسية ثانيا
لذللك فى حاجة بفكر فيها وهى انه لو اللوت الاساسى دولار يبقى اشتغل اول صفقة بدولار ولو خسرتها اشتغل تانى صفقة بدولار برده ولو خسرتها ابتدى اضاعف
يعنى من الاخر اول صفقتين بنفس اللوت وبعد كده ابتدى اضاعف
احسبها كده هتلاقى نفسك اولا وفرت مضاعفة
ثانيا برده كده كده كسبان على الاقل الضعف بس الاهم انى وفرت مضاعفة
ملحوظة انا كل ده لسه بجرب وشغال ديمو وطرحت وجهة نظرى حتى الان فى التعديلات اللى ممكن تزود الامان
كل ده ولسه مجربتش شرط الاغلاق على 10 %
بالنسبة لموضوع انى مش هحقق 10 % لو اشتغلت بادارة راس المال دى فاعتقد مش صعب ( لو الللوت الاساسى 10 سنت ) انت لو كسب مثلا مضااعفتين رقم 10 ( اللى هما لوت 2.56 )
يعنى 1000 - 500 (خسائر المضاعفات السابقة ) =500 دولار صااافى ربح (راس المال الاساسى 10000 ) يعنى 5% من ساعتين فقط
مابالك بباقى الساعات
ايضا اعيد وازيد انا لسه بجرب ديمو وطارح افكارى عشان اتناقش معاكوا وانا حقيقى مبسوط جدا من المشاركة معاكوا و اتمنى انه يعود لنا اسلام من تانى يطمنا عليه يا رب
اطلع على هذه المشاركة
اف اكس ارابيا..الموقع الرائد فى تعليم فوركس Forex - عرض مشاركة واحدة - اتريد 50% شهريا . بهدوء . اتفضل طريقتى الخاصه على حسابتى الحقيقيه