قديم 03-02-2014, 09:36 AM   المشاركة رقم: 16
الكاتب
Tarek adel
عضو متميز
الصورة الرمزية Tarek adel

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Tarek adel غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Mohamed_tarek المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: موضوع للنقاش ..علي ماذا تعتمد قبل دخولك الصفقات في الفوركس ..؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ehab1511 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
يعنى حضرتك بتعمد على دول بس ؟؟؟ على فكرة انا لسه مبتدأ وعلى كلامك لو ركزت فى تعلم هذه الاشياء ساعتها اقدر ادخل السوق واتاجر ولاه ايه رأيك؟
ايوه يا باشا...انا بعتمد على دول بس +الشموع اليابانية بدرجه اقل...واحيانا بتظهر نماذج سعرية ممكن اعتمد عليها"النماذج اصبحت نادرة على الفريمات الكبيرة اللى بعتمد عليها"
بس طبعا اتقان الحاجات البسيطه دى مش سهل رغم بساطتها وزى ما بنقول كده بالبلدى "الاهم من الشغل تظبيط الشغل"..فهتحتاج ممارسه كتير عشان تعرف ان كان الترند مثلا اللى انت راسمه صحيح ولا لا..قوى ولا لا..هل الكسر اللى حصل كسر حقيقى ولا لا..
وطبعا قبل ما تدخل السوق بحساب حقيقى هتحتاج شغل كتير على الديمو مش اقل من شهرين بس تركز على استراتيجية واحده وتعرف ازاى تدير الصفقات وعدم المخاطرة بعقود كبيرة(الخطأ الشائع جدا بين المبتدئين)
خد الموضوع ببساطه وبالهداوة ومتستعجلش واتفرج على فيديوهات تعليميه هنا فى المنتدى وخاصه فيديوهات د اسامه
واتعلم من شارتات الاستاذ نادر غيث فى موضوعه
تحليلات وتوصيات فوركس forex كلاسيكية للازواج العملات الرئيسية والكروسات
هذا الموضوع وحده سيغنيك عن التحليل اصلا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور Tarek adel  
قديم 03-02-2014, 09:36 AM
Tarek adel Tarek adel غير متواجد حالياً
عضو متميز
افتراضي رد: موضوع للنقاش ..علي ماذا تعتمد قبل دخولك الصفقات في الفوركس ..؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ehab1511 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
يعنى حضرتك بتعمد على دول بس ؟؟؟ على فكرة انا لسه مبتدأ وعلى كلامك لو ركزت فى تعلم هذه الاشياء ساعتها اقدر ادخل السوق واتاجر ولاه ايه رأيك؟
ايوه يا باشا...انا بعتمد على دول بس +الشموع اليابانية بدرجه اقل...واحيانا بتظهر نماذج سعرية ممكن اعتمد عليها"النماذج اصبحت نادرة على الفريمات الكبيرة اللى بعتمد عليها"
بس طبعا اتقان الحاجات البسيطه دى مش سهل رغم بساطتها وزى ما بنقول كده بالبلدى "الاهم من الشغل تظبيط الشغل"..فهتحتاج ممارسه كتير عشان تعرف ان كان الترند مثلا اللى انت راسمه صحيح ولا لا..قوى ولا لا..هل الكسر اللى حصل كسر حقيقى ولا لا..
وطبعا قبل ما تدخل السوق بحساب حقيقى هتحتاج شغل كتير على الديمو مش اقل من شهرين بس تركز على استراتيجية واحده وتعرف ازاى تدير الصفقات وعدم المخاطرة بعقود كبيرة(الخطأ الشائع جدا بين المبتدئين)
خد الموضوع ببساطه وبالهداوة ومتستعجلش واتفرج على فيديوهات تعليميه هنا فى المنتدى وخاصه فيديوهات د اسامه
واتعلم من شارتات الاستاذ نادر غيث فى موضوعه
تحليلات وتوصيات فوركس forex كلاسيكية للازواج العملات الرئيسية والكروسات
هذا الموضوع وحده سيغنيك عن التحليل اصلا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة