قديم 03-02-2014, 11:17 AM   المشاركة رقم: 17
الكاتب
Ehab1511
عضو جديد
الصورة الرمزية Ehab1511

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Ehab1511 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Mohamed_tarek المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: موضوع للنقاش ..علي ماذا تعتمد قبل دخولك الصفقات في الفوركس ..؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tarek adel نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ايوه يا باشا...انا بعتمد على دول بس +الشموع اليابانية بدرجه اقل...واحيانا بتظهر نماذج سعرية ممكن اعتمد عليها"النماذج اصبحت نادرة على الفريمات الكبيرة اللى بعتمد عليها"
بس طبعا اتقان الحاجات البسيطه دى مش سهل رغم بساطتها وزى ما بنقول كده بالبلدى "الاهم من الشغل تظبيط الشغل"..فهتحتاج ممارسه كتير عشان تعرف ان كان الترند مثلا اللى انت راسمه صحيح ولا لا..قوى ولا لا..هل الكسر اللى حصل كسر حقيقى ولا لا..
وطبعا قبل ما تدخل السوق بحساب حقيقى هتحتاج شغل كتير على الديمو مش اقل من شهرين بس تركز على استراتيجية واحده وتعرف ازاى تدير الصفقات وعدم المخاطرة بعقود كبيرة(الخطأ الشائع جدا بين المبتدئين)
خد الموضوع ببساطه وبالهداوة ومتستعجلش واتفرج على فيديوهات تعليميه هنا فى المنتدى وخاصه فيديوهات د اسامه
واتعلم من شارتات الاستاذ نادر غيث فى موضوعه
تحليلات وتوصيات فوركس forex كلاسيكية للازواج العملات الرئيسية والكروسات
هذا الموضوع وحده سيغنيك عن التحليل اصلا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الف شكر على ردك السريع.
أنا واخد كل حاجه برحتها وكل حاجه بتاخد وقتها.
بخصوص نصيحتك على العقود . انا قرأت كتير فى المنتدى ولاقيت ان اقل ايداع فى FXDD هو 100 دولار . انشاء الله ان ناوى على كده على الاقل تكون بداية والعقد مش هيزيد عن 0.01 يعنى ميكرو " عشرة سنت" فكده تمام ولاه فى مشكلة؟

عرض البوم صور Ehab1511  
قديم 03-02-2014, 11:17 AM
Ehab1511 Ehab1511 غير متواجد حالياً
عضو جديد
افتراضي رد: موضوع للنقاش ..علي ماذا تعتمد قبل دخولك الصفقات في الفوركس ..؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Tarek adel نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
ايوه يا باشا...انا بعتمد على دول بس +الشموع اليابانية بدرجه اقل...واحيانا بتظهر نماذج سعرية ممكن اعتمد عليها"النماذج اصبحت نادرة على الفريمات الكبيرة اللى بعتمد عليها"
بس طبعا اتقان الحاجات البسيطه دى مش سهل رغم بساطتها وزى ما بنقول كده بالبلدى "الاهم من الشغل تظبيط الشغل"..فهتحتاج ممارسه كتير عشان تعرف ان كان الترند مثلا اللى انت راسمه صحيح ولا لا..قوى ولا لا..هل الكسر اللى حصل كسر حقيقى ولا لا..
وطبعا قبل ما تدخل السوق بحساب حقيقى هتحتاج شغل كتير على الديمو مش اقل من شهرين بس تركز على استراتيجية واحده وتعرف ازاى تدير الصفقات وعدم المخاطرة بعقود كبيرة(الخطأ الشائع جدا بين المبتدئين)
خد الموضوع ببساطه وبالهداوة ومتستعجلش واتفرج على فيديوهات تعليميه هنا فى المنتدى وخاصه فيديوهات د اسامه
واتعلم من شارتات الاستاذ نادر غيث فى موضوعه
تحليلات وتوصيات فوركس forex كلاسيكية للازواج العملات الرئيسية والكروسات
هذا الموضوع وحده سيغنيك عن التحليل اصلا نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الف شكر على ردك السريع.
أنا واخد كل حاجه برحتها وكل حاجه بتاخد وقتها.
بخصوص نصيحتك على العقود . انا قرأت كتير فى المنتدى ولاقيت ان اقل ايداع فى FXDD هو 100 دولار . انشاء الله ان ناوى على كده على الاقل تكون بداية والعقد مش هيزيد عن 0.01 يعنى ميكرو " عشرة سنت" فكده تمام ولاه فى مشكلة؟