قديم 08-03-2014, 11:12 PM   المشاركة رقم: 4
الكاتب
baidovich
عضو نشيط

البيانات

الإتصالات
الحالة:
baidovich غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : baidovich المنتدى : منتدى المؤشرات و الاكسبيرتات
افتراضي رد: استراتيجية محاصرة السعر تحتاج لاسكريبت

بسم الله الرحمان الرحيم

انا اسف لو انا لخبطتكم بردودي المختلفة , بس الان ساشرح كل شيء

الاستراتيجية عبارة عن استراتيجية محاصرة السعر

يعني نربح و السعر صاعد و نربح و السعر هابط .

اي واحد يدخل الصفقة الاولى بحسب اللي يريد يعني اما ترند او دعوم او مقاومات , لكن انا افضل الموفينج لانه اكتر مصداقية

في الصفقة الاولى :

ادا اقترب السعر من اي الموفينجات سواء 14 او 20 او 30 و انتوا اختاروا اي واحد بس يكون ema

و كان في اغلاق لشمعة فوق او تحت , ندخل شراء مع الاغلاق في الاعلى و بيع مع الاغلاق في الاسفل .

الان ادا دخلنا شراء متلا , سنضع الهدف 50 نقطة و الاستوب 25 نقطة

لو تحقق الهدف هدا ما نريد

بس لو ضرب الاستوب سندخل بصفقة بيع من سعر الاستوب بعقد مضاعف و دلك لتعويض الخسارة + تحقيق الارباح

طيب الان احنا داخلين صفقة بيع , سنضع الهدف 50 نقطة و الاستوب 25 نقطة

اما ادا ضرب الاستوب سندخل صفقة شراء بعقد مضاعف

و هكدا

متال للتبسيط :

دخلنا صفقة هدف 50 نقطة , ادا تحقق الهدف هدا ما نريد , اما ادا عكس علينا و ضرب الاستوب نبقى -25 نقطة
هنا سندخل صفقة بيع بعقد مضاعف و نفس الهدف اي 50 نقطة , لو تحقق الهدف سيكون الربح +100 ( لاننا بعقد مضاعف ) و لكن 100-25=75 نقطة هو صافي الارباح لاننا نقصنا خسائر الصفقة الاولى
هدا في الربح , طيب لو عكس علينا السعر ندخل صفقة شراء بعقد مضاعف مرة اخرى و هدف 50 نقطة و لو تحقق الهدف يكون ربحنا +200 و ننقص منه خسائر الصفقة السابقة
و هكدا

و للاشارة المضاعفة تكون زوجية

يعني 0.1 0.2 0.4 0.8 ...

و الفريم من خمسة دقائق لما فوق يعني اختاروا ما يناسبكم

و اخيرا انا اعرف صديق لي حوالي 1360 نقطة باسبوعين بهده الاستراتيجية

لدلك اتمنى من الاخ اسلام انك تضع لينا اكسبيرت شامل و تكون ارباح روعة نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

و هدا متال بسيط قديم شوي بس من الشارت على ان يفتح السوق يوم الاتنين و نتابع الاستراتيجية لايف

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور baidovich  
قديم 08-03-2014, 11:12 PM
baidovich baidovich غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: استراتيجية محاصرة السعر تحتاج لاسكريبت

بسم الله الرحمان الرحيم

انا اسف لو انا لخبطتكم بردودي المختلفة , بس الان ساشرح كل شيء

الاستراتيجية عبارة عن استراتيجية محاصرة السعر

يعني نربح و السعر صاعد و نربح و السعر هابط .

اي واحد يدخل الصفقة الاولى بحسب اللي يريد يعني اما ترند او دعوم او مقاومات , لكن انا افضل الموفينج لانه اكتر مصداقية

في الصفقة الاولى :

ادا اقترب السعر من اي الموفينجات سواء 14 او 20 او 30 و انتوا اختاروا اي واحد بس يكون ema

و كان في اغلاق لشمعة فوق او تحت , ندخل شراء مع الاغلاق في الاعلى و بيع مع الاغلاق في الاسفل .

الان ادا دخلنا شراء متلا , سنضع الهدف 50 نقطة و الاستوب 25 نقطة

بس لو ضرب الاستوب سندخل بصفقة بيع من سعر الاستوب بعقد مضاعف و دلك لتعويض الخسارة + تحقيق الارباح

طيب الان احنا داخلين صفقة بيع , سنضع الهدف 50 نقطة و الاستوب 25 نقطة

اما ادا ضرب الاستوب سندخل صفقة شراء بعقد مضاعف

و هكدا

متال للتبسيط :

دخلنا صفقة هدف 50 نقطة , ادا تحقق الهدف هدا ما نريد , اما ادا عكس علينا و ضرب الاستوب نبقى -25 نقطة
هنا سندخل صفقة بيع بعقد مضاعف و نفس الهدف اي 50 نقطة , لو تحقق الهدف سيكون الربح +100 ( لاننا بعقد مضاعف ) و لكن 100-25=75 نقطة هو صافي الارباح لاننا نقصنا خسائر الصفقة الاولى
هدا في الربح , طيب لو عكس علينا السعر ندخل صفقة شراء بعقد مضاعف مرة اخرى و هدف 50 نقطة و لو تحقق الهدف يكون ربحنا +200 و ننقص منه خسائر الصفقة السابقة
و هكدا

و للاشارة المضاعفة تكون زوجية

يعني 0.1 0.2 0.4 0.8 ...

و الفريم من خمسة دقائق لما فوق يعني اختاروا ما يناسبكم

و اخيرا انا اعرف صديق لي حوالي 1360 نقطة باسبوعين بهده الاستراتيجية

لدلك اتمنى من الاخ اسلام انك تضع لينا اكسبيرت شامل و تكون ارباح روعة نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

و هدا متال بسيط قديم شوي بس من الشارت على ان يفتح السوق يوم الاتنين و نتابع الاستراتيجية لايف

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة