قديم 10-09-2014, 03:51 AM   المشاركة رقم: 102
الكاتب
ahmed thrwat
عضو نشيط

البيانات

الإتصالات
الحالة:
ahmed thrwat غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : م.محمد عبد القوى المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: استراتيجية الفانوس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_abdelkawy نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
أهلا وسهلا أخى الكريم أحمد ثروت
وانت مش ضيف ياغالى انت صاحب مكان
بالنسبة لفرصة الاسترالى نيوزلندى ممتاز انك تربط الاستراتيجية بالتحليل الفنى وتسير مع الترند العام للزوج
وفى هذه الفرصة كان من الممكن الدخول ونستهدف الترند الصاعد كهدف اولى ولكن الريسك سيكون فيها عالى نظرا لان الهدف اقل من وقف الخسائر بكثير
لذا فافضل شئ فعلا هو الانتظار كما تفضلت حضرتك

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

ولكن من الممكن الدخول بيع على الزوج بعد كسر الترند الصاعد واغلاق ادناه كفرصة للتحليل الفنى وليست تبع الاستراتيجية
نظرا لاحتماليه الكسر بسبب وجود شمعة انعكاسية على فريم الديلى تلتها شمعهة هابطة
فى نهاية ترند صاعد قوى

بالتوفيق ان شاء الله ومنتظرين مشاركاتك القوية معنا
تحياتى
شكرا ده من ذوقك بس ياهندسة
انت استاذ فعلا الزوج هبط من نقطة الدخول 70 نقطة لحد دلوقتي انا استفدت من الهبوط ده بعد كسر الترند انا مخدتش بالي من الدايلي وشمعة الانعاكسية اثرت فعلا
الفكرة بس وقت اكتمال الشروط مش مقتنع بدخول بيع بسبب الترند كان قريب جدا ودعم والزوج صاعد اصلا
وان شاء الله نستفيد من خبرتك هى الطريقة مشكلتها صفقاتها قليلة شوية بس مضمونة الى حد كبير ان كبير خصوصا مع التحليل الفني هنبعد عن فرص خاطئة او فيها مخاطرة عالية ونحدد اهدافنا بالتوفيق ان شاء الله

عرض البوم صور ahmed thrwat  
قديم 10-09-2014, 03:51 AM
ahmed thrwat ahmed thrwat غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: استراتيجية الفانوس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_abdelkawy نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
أهلا وسهلا أخى الكريم أحمد ثروت
وانت مش ضيف ياغالى انت صاحب مكان
بالنسبة لفرصة الاسترالى نيوزلندى ممتاز انك تربط الاستراتيجية بالتحليل الفنى وتسير مع الترند العام للزوج
وفى هذه الفرصة كان من الممكن الدخول ونستهدف الترند الصاعد كهدف اولى ولكن الريسك سيكون فيها عالى نظرا لان الهدف اقل من وقف الخسائر بكثير
لذا فافضل شئ فعلا هو الانتظار كما تفضلت حضرتك

ولكن من الممكن الدخول بيع على الزوج بعد كسر الترند الصاعد واغلاق ادناه كفرصة للتحليل الفنى وليست تبع الاستراتيجية
نظرا لاحتماليه الكسر بسبب وجود شمعة انعكاسية على فريم الديلى تلتها شمعهة هابطة
فى نهاية ترند صاعد قوى

بالتوفيق ان شاء الله ومنتظرين مشاركاتك القوية معنا
تحياتى
شكرا ده من ذوقك بس ياهندسة
انت استاذ فعلا الزوج هبط من نقطة الدخول 70 نقطة لحد دلوقتي انا استفدت من الهبوط ده بعد كسر الترند انا مخدتش بالي من الدايلي وشمعة الانعاكسية اثرت فعلا
الفكرة بس وقت اكتمال الشروط مش مقتنع بدخول بيع بسبب الترند كان قريب جدا ودعم والزوج صاعد اصلا
وان شاء الله نستفيد من خبرتك هى الطريقة مشكلتها صفقاتها قليلة شوية بس مضمونة الى حد كبير ان كبير خصوصا مع التحليل الفني هنبعد عن فرص خاطئة او فيها مخاطرة عالية ونحدد اهدافنا بالتوفيق ان شاء الله