قديم 13-09-2010, 06:48 PM   المشاركة رقم: 71
الكاتب
Sherif2009
عضو فضى
الصورة الرمزية Sherif2009

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Sherif2009 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : Sherif2009 المنتدى : الارشيف
افتراضي رد: توصيات المتاجر Sherik

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مافيا الفوركس نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

تكرم عيونك يا باشا
مبروك الاهداف والتعويض

-1
أقصد يا مستر مافيا ، أن اليورو دولار كانت صفقتين واحدة بيع والتانية شراء ، تفعلت صفقة البيع وضربت ستوب وعملت صفقة عكسية (شراء أيضا ) ولكن ب 3 أضعاف اللوت وبهدف 10 نقاط وستوب زيه برضه ونجحت

في تعويض الخسارة وخد 10 نقاط زيادة كمان وبعد كده تفعلت صفقة الشراء الأول ( راجع المشاركة ) وكسبت 15 نقطة بتحقيق الهدف

وبكده تكون الصفقات اللي حققت الارباح هي :

الكيبل و الكندي ( بيع ) و اليورو دولار ( شراء ) = 3 نقاط وانا معايا نقطة من الاول يبقى انا معايا 4 نقاط المفروض يا مستر مافيا

صفقات اللي ضربت ستوب :

صفقة بيع اليورو دولار وتم تعويضها ب صفقة عكسية ب 3 أضعاف النقاط خرجت في الآخر ب 10 نقاط

صفقة اليورو ين ضربت ستوب وتم تعويضها ب 5 أضعاف اللوت بصفقة عكسية ولكن بهدف 5 نقاط فتم الخروج من الملحمة كلها بربح 5 نقاط ( 25 - 20 ( م

عرض البوم صور Sherif2009  
قديم 13-09-2010, 06:48 PM
Sherif2009 Sherif2009 غير متواجد حالياً
عضو فضى
افتراضي رد: توصيات المتاجر Sherik

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مافيا الفوركس نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

تكرم عيونك يا باشا
مبروك الاهداف والتعويض

-1
أقصد يا مستر مافيا ، أن اليورو دولار كانت صفقتين واحدة بيع والتانية شراء ، تفعلت صفقة البيع وضربت ستوب وعملت صفقة عكسية (شراء أيضا ) ولكن ب 3 أضعاف اللوت وبهدف 10 نقاط وستوب زيه برضه ونجحت

في تعويض الخسارة وخد 10 نقاط زيادة كمان وبعد كده تفعلت صفقة الشراء الأول ( راجع المشاركة ) وكسبت 15 نقطة بتحقيق الهدف

وبكده تكون الصفقات اللي حققت الارباح هي :

الكيبل و الكندي ( بيع ) و اليورو دولار ( شراء ) = 3 نقاط وانا معايا نقطة من الاول يبقى انا معايا 4 نقاط المفروض يا مستر مافيا

صفقات اللي ضربت ستوب :

صفقة بيع اليورو دولار وتم تعويضها ب صفقة عكسية ب 3 أضعاف النقاط خرجت في الآخر ب 10 نقاط

صفقة اليورو ين ضربت ستوب وتم تعويضها ب 5 أضعاف اللوت بصفقة عكسية ولكن بهدف 5 نقاط فتم الخروج من الملحمة كلها بربح 5 نقاط ( 25 - 20 ( م