قديم 23-10-2011, 09:41 PM   المشاركة رقم: 60
الكاتب
MAMDOH111
عضو فعال
الصورة الرمزية MAMDOH111

البيانات

الإتصالات
الحالة:
MAMDOH111 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : hossam hassan المنتدى : الارشيف
افتراضي رد: الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmdmhmd نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
والله أخي ممدوح أنا ما بيدي شئ فهذه سياسة شركة وهذه خدمات بنوك وهذا حالنا

وكل اللي انا بحاول أعمله هنا هو إني أوفق مابين سياسة الشركة وبين خدمات البنوك بما يتناسب مع حالنا توفيرا للوقت وتفاديا للأخطاء ...

بالنسبة لسؤالك عن صرف النظر عن فيزا نت ..... لو تلاحظ إني لما تكلمت عن الفيزا المدفوعة مقدما قلت إن الشركة لا تفضلها وحطيت تحتها خط مارضيتش أقول لا تقبلها (لأن الشركة بتقول بخصوصها إنه كثيرا ماتفشل عمليات الايداع عن طريقها ولما سألت طب أيه الحل قالولي جرب ولو مانفعتش استخدم طريقة أخرى)

أنا ماقدرش آجي أقولكم روحوا طلعوا فيزا نت وجربوها وتيجي ماتنفعش وتتأخروا في الايداع وتحصل أخطاء وخصوصا إذا كنت أعرف حل أفضل ومناسب....

حضرتك عايز تطلع فيزا نت البنك الاهلي سوسيتيه جنرال ودي بتقعد 10 أيام علشان تطلع
طيب ما هو ممكن بنفس التكاليف ولكن أسرع إنك تفتح حساب في بنك بيريوس مصر مثلا وتاخد الفيزا وانت قاعد
يعني فيزا نت البنك الاهلي سوسيتيه جنرال ب 35 جنية وفيزا بيريوس ب 25 جنية .

وإن شاء الله لما تيجي تسحب أي مبلغ من الشركة تقدر تسحب عن طريق الفيزا نفس المبلغ اللي عملتله إيداع
وتقدر تستقبل أي مبالغ أخرى إلى حسابك في البنك الأهلي سوسيتيه جنرال والبنك ساعتها هيفتحلك حساب فرعي بالدولار اوتوماتيك تحت حسابك المصري الأساسي....وبكده يكون مافي مشكلة بل إنك اخترت الأفضل والأسرع .

أما بالنسبة لاستفسارك الأخير فلا يمكن سحب المبلغ كله بالتحويل البنكي اللي هتقدر تسحبه هي الارباح فقط لكن أصل المبلغ الذي تم إيداعه لابد من سحبه بنفس طريقة الايداع وهي الفيزا .

اتمنى ان تكون الأمور واضحة

وأنا جاهز لأي استفسار آخر

جزاك الله خيرا يا أحمد باشا

على مجهودك الكبير بفضل الله فى ردك على استفسارى

كده تمام انا فهمت شرحك ياغالى

طيب سؤال أخير بس أوعى تزهق منى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

هو ما ينفع اصلا استخدام فيزا الكترون NSGB اللى عندى فى الايداع لشركة FXDD

ونريح دماغنا من فيزا الانترنت ولا كلامى ده تخاريف كبر السن عندى هههههههههه

بارك الله فيك ياباشا

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور MAMDOH111  
قديم 23-10-2011, 09:41 PM
MAMDOH111 MAMDOH111 غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: الى كل من يواجة مشكلة فى التحويلات البنكية الان خطوات الايداع بالفيزا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmdmhmd نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
والله أخي ممدوح أنا ما بيدي شئ فهذه سياسة شركة وهذه خدمات بنوك وهذا حالنا

وكل اللي انا بحاول أعمله هنا هو إني أوفق مابين سياسة الشركة وبين خدمات البنوك بما يتناسب مع حالنا توفيرا للوقت وتفاديا للأخطاء ...

بالنسبة لسؤالك عن صرف النظر عن فيزا نت ..... لو تلاحظ إني لما تكلمت عن الفيزا المدفوعة مقدما قلت إن الشركة لا تفضلها وحطيت تحتها خط مارضيتش أقول لا تقبلها (لأن الشركة بتقول بخصوصها إنه كثيرا ماتفشل عمليات الايداع عن طريقها ولما سألت طب أيه الحل قالولي جرب ولو مانفعتش استخدم طريقة أخرى)

أنا ماقدرش آجي أقولكم روحوا طلعوا فيزا نت وجربوها وتيجي ماتنفعش وتتأخروا في الايداع وتحصل أخطاء وخصوصا إذا كنت أعرف حل أفضل ومناسب....

حضرتك عايز تطلع فيزا نت البنك الاهلي سوسيتيه جنرال ودي بتقعد 10 أيام علشان تطلع
طيب ما هو ممكن بنفس التكاليف ولكن أسرع إنك تفتح حساب في بنك بيريوس مصر مثلا وتاخد الفيزا وانت قاعد
يعني فيزا نت البنك الاهلي سوسيتيه جنرال ب 35 جنية وفيزا بيريوس ب 25 جنية .

وإن شاء الله لما تيجي تسحب أي مبلغ من الشركة تقدر تسحب عن طريق الفيزا نفس المبلغ اللي عملتله إيداع
وتقدر تستقبل أي مبالغ أخرى إلى حسابك في البنك الأهلي سوسيتيه جنرال والبنك ساعتها هيفتحلك حساب فرعي بالدولار اوتوماتيك تحت حسابك المصري الأساسي....وبكده يكون مافي مشكلة بل إنك اخترت الأفضل والأسرع .

أما بالنسبة لاستفسارك الأخير فلا يمكن سحب المبلغ كله بالتحويل البنكي اللي هتقدر تسحبه هي الارباح فقط لكن أصل المبلغ الذي تم إيداعه لابد من سحبه بنفس طريقة الايداع وهي الفيزا .

اتمنى ان تكون الأمور واضحة

وأنا جاهز لأي استفسار آخر

جزاك الله خيرا يا أحمد باشا

على مجهودك الكبير بفضل الله فى ردك على استفسارى

كده تمام انا فهمت شرحك ياغالى

طيب سؤال أخير بس أوعى تزهق منى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

هو ما ينفع اصلا استخدام فيزا الكترون NSGB اللى عندى فى الايداع لشركة FXDD

ونريح دماغنا من فيزا الانترنت ولا كلامى ده تخاريف كبر السن عندى هههههههههه

بارك الله فيك ياباشا