قديم 27-01-2013, 03:27 AM   المشاركة رقم: 945
الكاتب
• فهد •
عضو فضى
الصورة الرمزية • فهد •

البيانات

الإتصالات
الحالة:
• فهد • غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : م.جوزيف ايهاب المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: ★ اقتناص بعض النقاط بالتداول علي الاخبار ★

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m4sry نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اخى الكريم الطريقة الى حضرتك بتشرحها دى خطيرة جدا لانك كدة داخل فل مارجن ولو حصل خسارة لا قدر الله مش هتقدر تدخل صفقه تانية ب10 دولار ع حساب 500 دولار لان مش هيكون فى مارجن يكفى الصفقه هتضطر تدخل بلوت اقل وبكدة تكون ورطت نفسك انما المخاطرة المحسوبة انك تدخل بلوت لو خسرت صفقه به تقدر تعوض فى صفقه تانية بنفس قيمة اللوت السابق لانى مجرب الفل مارجن دة قبل كدة وطيرلى 3 حسابات لكن بعد ما بقيت ادخل بالطريقة الحاليه الحمد لله نهاية الشهر ارباح مش لازم نطمع .
بالتوفيق ان شاء الله .
انا معاك فى النقطة دية .. فلنفترض اننا دخلنا شهريا على 5 اخبار .. 3 مكسب و2 خسارة

اعتقد ان دية نسبة سهله التحقيق .. وداخلين الهدف ضعف الاستوب .. الهدف 30 والاستوب 15

يبقى كسبنا 90 نقطة وخسرنا 30 .. يبقى صافى الربح 60 نقطة

طيب لو النقطة .. 1% من الحساب .. يبقى احنا حققنا 60% شهريا

يعنى فى اسوء الحالات على ما اعتقد انك هتحقق 30% شهريا

اعتقد انها نسبة جيدة جدا لاى عمل .. تخيل انك حاطط 3 الالاف جنية وكل شهر تكسب صافى الف جنية

فى حاجة فى الدنيا تكسبك كده

- - - - -

المهم عدم الطمع .. وده اللى انا هشتغل علية بداية الشهر الجاى ان شاء الله تعالى

مستنى رايكم فى الكلام ده

عرض البوم صور • فهد •  
قديم 27-01-2013, 03:27 AM
• فهد • • فهد • غير متواجد حالياً
عضو فضى
افتراضي رد: ★ اقتناص بعض النقاط بالتداول علي الاخبار ★

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة m4sry نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اخى الكريم الطريقة الى حضرتك بتشرحها دى خطيرة جدا لانك كدة داخل فل مارجن ولو حصل خسارة لا قدر الله مش هتقدر تدخل صفقه تانية ب10 دولار ع حساب 500 دولار لان مش هيكون فى مارجن يكفى الصفقه هتضطر تدخل بلوت اقل وبكدة تكون ورطت نفسك انما المخاطرة المحسوبة انك تدخل بلوت لو خسرت صفقه به تقدر تعوض فى صفقه تانية بنفس قيمة اللوت السابق لانى مجرب الفل مارجن دة قبل كدة وطيرلى 3 حسابات لكن بعد ما بقيت ادخل بالطريقة الحاليه الحمد لله نهاية الشهر ارباح مش لازم نطمع .
بالتوفيق ان شاء الله .
انا معاك فى النقطة دية .. فلنفترض اننا دخلنا شهريا على 5 اخبار .. 3 مكسب و2 خسارة

اعتقد ان دية نسبة سهله التحقيق .. وداخلين الهدف ضعف الاستوب .. الهدف 30 والاستوب 15

يبقى كسبنا 90 نقطة وخسرنا 30 .. يبقى صافى الربح 60 نقطة

طيب لو النقطة .. 1% من الحساب .. يبقى احنا حققنا 60% شهريا

يعنى فى اسوء الحالات على ما اعتقد انك هتحقق 30% شهريا

اعتقد انها نسبة جيدة جدا لاى عمل .. تخيل انك حاطط 3 الالاف جنية وكل شهر تكسب صافى الف جنية

فى حاجة فى الدنيا تكسبك كده

- - - - -

المهم عدم الطمع .. وده اللى انا هشتغل علية بداية الشهر الجاى ان شاء الله تعالى

مستنى رايكم فى الكلام ده