قديم 03-07-2010, 08:46 PM   المشاركة رقم: 15
الكاتب
مدير الموقع
المدير العام للموقع

البيانات

الإتصالات
الحالة:
مدير الموقع غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : مدير الموقع المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: أيها المبتدئ اسال...استشير.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkoon2001 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكرا يا دوكتورنا على مجهودك وموضوعك الجميل اللى فى ناس كتيييييييير زى حلاتى بيتحرجو من اسالتهم
بسم الله قبل كل شئ
عندى مشكلة مش عارف دا الطبيعى عند الناس ولا انا اللى فيا حاجة غلط
انا بحلل الشارت كالاتى
ترند . فيبوناتشى . موفنج 55 EMA و 200 EMA . الشموع اليابانية
السؤال بقا
اولا هل مجموعة التحليلات دى كافية ولا زيادة ولا قليلة- ولو انا غلط قولى اية افضل طريقة ابتدى بيها ؟
ثانيا والاهم انى مش عارف اوفق بينهم بمعنى ادق بركز فى الترند وفيبو والمؤشرين مثلا ومعرفش اركز فى الشموع والعكس فهل دى غلط منى ولا اية حلها ؟
ثالثا ما هو افضل فريم للتحليل (اصحاب الرأس مال صغير ) ؟

اقتراح اخير اعتقد ممكن يريح ناس كتير اوى وانا اولهم
حضرتك واساتذتنا الكبار تعملو مثلا ورشة للمبتدئين طبعا بالاستراتيجية اللى تشوفوها مناسبة لينا و تعلمنا لايف فى السوق بالطريقة علشان نتقن التحليل وكمان المبتدئين يشاركو بأسئلتهم واستفسارتهم ويشوفو مشكلة التحليل عندهم فين بالظبط يعنى بالمختصر المفيد نطبق الفيديوهات اللى حضرتك عملتها على السوق لايف معاك
مع طبعا تنظيمك ولمحاتك الجميلة وتظبيطاتك الرائعة
اسف انى طولت فى الكلام بتاعى دا
واسف على اقتراحى الشااااااااااق جدا عليك يا دكتور وكلنا نعلم المجهود الخرافى اللى حضرتك والاساتذة بتعملوه
بالتوفيق لك وللجميع والأهل بالخير دائما

تحياتى يا غالى و اشكرك على اثرائك الموضوع..,
قد اذكر لك طريقتى و لكن هذا لا يعنى انها الطريقة المثلى لك فلكل منا طريقة خاصة يرتاح لها فى المضاربة..,
صراحة اود ان اشرح الطريقة و هى طريقة جميلة فى كيفية الجمع بين اداوت الشارت للدخول على افضل الفرص و لكن اطلب منك ان تنتظر حتى ينتهى الاخ نادر فيليب من اتمام حلقة المؤشرات و بعدها سيكون لى شرح بالفيديو عن طريقتى فى المضاربة و كيف ادخل صفقاتى و انفذها و اتمنى ان الموضوع يكون مفيدا للجميع.,

الورش اعتقد ان ورشة اف اكس ارابيا العالمية تقوم بالدور الذى تطلبه فهى نهر تعليمى لكل من يريد ان يتعلم كيف يضارب فى الفوركس بشكل جيد و مثالى و نحن لا نريد ان نفتح ورشا كثيرة و تكون كغثاء السيل و ايضا نحن نريد ان نكون فى ورشة يتابعها الكثيرين فاكثر ما اكره ان افتح ورشة و اتركها بعد ذلك لاسباب تعود لى و لكن قد اترك ورشا طالما انه لا يوجد اقبال كتابى فيها او يوجد متفرجين كثيرين و لكن مشاركين مفيش.,

افضل فريم للتحليل يختلف عن افضل فريم للمضاربة
افضل فريم للتحليل هو الدايلى و الاربع ساعات و افضلهم للمضاربة هو الاربع ساعات و الساعة علما بان الفريمات الصغيرة فيها درر و كنوز دفينة سنتكتشف سويا اسراراها عندما يأتى وقتها.
تحياتى يا باشا و شكرا على المرور و تحت امرك فى اى استفسار فى اى وقت.,
الله كريم.,

عرض البوم صور مدير الموقع  
قديم 03-07-2010, 08:46 PM
مدير الموقع مدير الموقع غير متواجد حالياً
المدير العام للموقع
افتراضي رد: أيها المبتدئ اسال...استشير.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة darkoon2001 نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
شكرا يا دوكتورنا على مجهودك وموضوعك الجميل اللى فى ناس كتيييييييير زى حلاتى بيتحرجو من اسالتهم
بسم الله قبل كل شئ
عندى مشكلة مش عارف دا الطبيعى عند الناس ولا انا اللى فيا حاجة غلط
انا بحلل الشارت كالاتى
ترند . فيبوناتشى . موفنج 55 EMA و 200 EMA . الشموع اليابانية
السؤال بقا
اولا هل مجموعة التحليلات دى كافية ولا زيادة ولا قليلة- ولو انا غلط قولى اية افضل طريقة ابتدى بيها ؟
ثانيا والاهم انى مش عارف اوفق بينهم بمعنى ادق بركز فى الترند وفيبو والمؤشرين مثلا ومعرفش اركز فى الشموع والعكس فهل دى غلط منى ولا اية حلها ؟
ثالثا ما هو افضل فريم للتحليل (اصحاب الرأس مال صغير ) ؟

اقتراح اخير اعتقد ممكن يريح ناس كتير اوى وانا اولهم
حضرتك واساتذتنا الكبار تعملو مثلا ورشة للمبتدئين طبعا بالاستراتيجية اللى تشوفوها مناسبة لينا و تعلمنا لايف فى السوق بالطريقة علشان نتقن التحليل وكمان المبتدئين يشاركو بأسئلتهم واستفسارتهم ويشوفو مشكلة التحليل عندهم فين بالظبط يعنى بالمختصر المفيد نطبق الفيديوهات اللى حضرتك عملتها على السوق لايف معاك
مع طبعا تنظيمك ولمحاتك الجميلة وتظبيطاتك الرائعة
اسف انى طولت فى الكلام بتاعى دا
واسف على اقتراحى الشااااااااااق جدا عليك يا دكتور وكلنا نعلم المجهود الخرافى اللى حضرتك والاساتذة بتعملوه
بالتوفيق لك وللجميع والأهل بالخير دائما

تحياتى يا غالى و اشكرك على اثرائك الموضوع..,
قد اذكر لك طريقتى و لكن هذا لا يعنى انها الطريقة المثلى لك فلكل منا طريقة خاصة يرتاح لها فى المضاربة..,
صراحة اود ان اشرح الطريقة و هى طريقة جميلة فى كيفية الجمع بين اداوت الشارت للدخول على افضل الفرص و لكن اطلب منك ان تنتظر حتى ينتهى الاخ نادر فيليب من اتمام حلقة المؤشرات و بعدها سيكون لى شرح بالفيديو عن طريقتى فى المضاربة و كيف ادخل صفقاتى و انفذها و اتمنى ان الموضوع يكون مفيدا للجميع.,

الورش اعتقد ان ورشة اف اكس ارابيا العالمية تقوم بالدور الذى تطلبه فهى نهر تعليمى لكل من يريد ان يتعلم كيف يضارب فى الفوركس بشكل جيد و مثالى و نحن لا نريد ان نفتح ورشا كثيرة و تكون كغثاء السيل و ايضا نحن نريد ان نكون فى ورشة يتابعها الكثيرين فاكثر ما اكره ان افتح ورشة و اتركها بعد ذلك لاسباب تعود لى و لكن قد اترك ورشا طالما انه لا يوجد اقبال كتابى فيها او يوجد متفرجين كثيرين و لكن مشاركين مفيش.,

افضل فريم للتحليل يختلف عن افضل فريم للمضاربة
افضل فريم للتحليل هو الدايلى و الاربع ساعات و افضلهم للمضاربة هو الاربع ساعات و الساعة علما بان الفريمات الصغيرة فيها درر و كنوز دفينة سنتكتشف سويا اسراراها عندما يأتى وقتها.
تحياتى يا باشا و شكرا على المرور و تحت امرك فى اى استفسار فى اى وقت.,
الله كريم.,