قديم 03-02-2012, 02:45 AM   المشاركة رقم: 2
الكاتب
ahmednoooh
عضو فعال
الصورة الرمزية ahmednoooh

البيانات

الإتصالات
الحالة:
ahmednoooh غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : ahmednoooh المنتدى : ارشيف المواضيع التعليمية
افتراضي رد: سر الفوركس مع العبد لله (احمد نوح )

الحمد لله بعد نجاح شموع احمد نوح ,,, قررت ان استكمل عليكم اهم سر فى الفوركس من وجة نظرى المتواضعة ... طبعا كله اجتهادات شخصية و الله يعلم

الموضوع و بكل بساطة فية فكرة من عجلة جان ( مربع التسعة ) اللغز الذى حير الجميع و الذى يعتمد على القمم الحقيقية على المدى البعيد و القيعان الحقيقة على المدى البعيد ,,, و زواياه المتعددة ........... الخ
اكيد كلنا عارفين جان و الكلام اللى هاقولة مش جديد و لكنى بكل بساطة حاولت استغلة لصالحنا باسهل ما يمكن و بفكر جديد طب ازاى يا عم الحاج ؟
مش هناخد من جان الا حاجتين و نقولة كتر خيرك يا عم جان اية هما ؟
1- زاوتين 25 و 50
2- الطريقة الحسابية للقمم و القيعان ؟
طب احنا هنعمل اية ( مشروح فيديو ) لكنى هاقولة نظريا
1- نيجى على اليوم السابق على فريم الساعة و بعد الاغلاق
2- نحدد اعلى هاى فى اليوم و نرسم علية خط افقى
3- نحدد اقل لو فى اليوم و نرسم علية خط افقى
4- نطبق حسابية جان مرتين على الهاى و مرتين على اللو ؟؟؟ مش فاهم حاجة يا عم الحاج ازاى . ممكن توضح ؟ نعم ممكن
مثال بسيط لو ان اعلى هاى كان 1.3426 نحسبها ازاى اقولك يا سيدى
سيبك من الواحد الصحيح و الكسر تعالى بقى على 3426
ناخد الجذر التربيعى ثم علشان (هاى ) (نطرح ) منها مرة 0.25 و مرة 0.50 و نربعة تانى ؟؟؟ و الله ما انا فاهم يا عم الحاج ........و الله كلو مشروح فيديو لكن انا هاقولة تانى
** 3426 √ = 58.5 – 0.25 = 58.25 (اضرب الرقم فى نفسة) = 3393 هو دة يا عم
كمان مرة 3426√= 58.5 -0.50 = 58 (اضرب الرقم فى نفسة ) = 3364 هو دة يا عم

نفس الكلام اللى فات بالظبط على اللو ....... لكن بدال ما بنطرح هنجمع يعنى ( +0.25 ,,, +0.50)

طيب اية اللى استفدناه ... هيطلعلك 4 مستويات هامة جداااااا غير القمة و القاع ( شوف انت مدى احترام السعر لهم ) و شوف بنفسك العجب

طيب اعمل اية هنا بقى يجيى تفتيح المخ لأن الكلام دة كنز علية تراب و الله .. كل واحد فيكوا يعمل باك تيست و يشوف و يتعب شوية اية اللى بيحصل للمستويات دى فى اليوم اللى بعدو يدقق شويتين هيعرف ساعتها يدخل امتى و هدفة اية و انا نوهت بشكل سريع ممكن نعمل اية مع المستويات دى

ياللا بلاش كسل كل واحد يقوم حالا يجرب و يتعب و يقولنا هو هيعمل اية و اية اللى شافة
و انا مستنى اشوف كل واحد فكر ازاى علشان نستفيد فى النهاية كلنا
و اى حاجة انا موجود معاكوا يا اخوان باذن الله

اللى لسة مش فاهم و اللى فاهم برضة .......اليكم الفيديو

عرض البوم صور ahmednoooh  
قديم 03-02-2012, 02:45 AM
ahmednoooh ahmednoooh غير متواجد حالياً
عضو فعال
افتراضي رد: سر الفوركس مع العبد لله (احمد نوح )

الحمد لله بعد نجاح شموع احمد نوح ,,, قررت ان استكمل عليكم اهم سر فى الفوركس من وجة نظرى المتواضعة ... طبعا كله اجتهادات شخصية و الله يعلم

الموضوع و بكل بساطة فية فكرة من عجلة جان ( مربع التسعة ) اللغز الذى حير الجميع و الذى يعتمد على القمم الحقيقية على المدى البعيد و القيعان الحقيقة على المدى البعيد ,,, و زواياه المتعددة ........... الخ
اكيد كلنا عارفين جان و الكلام اللى هاقولة مش جديد و لكنى بكل بساطة حاولت استغلة لصالحنا باسهل ما يمكن و بفكر جديد طب ازاى يا عم الحاج ؟
مش هناخد من جان الا حاجتين و نقولة كتر خيرك يا عم جان اية هما ؟
1- زاوتين 25 و 50
2- الطريقة الحسابية للقمم و القيعان ؟
طب احنا هنعمل اية ( مشروح فيديو ) لكنى هاقولة نظريا
1- نيجى على اليوم السابق على فريم الساعة و بعد الاغلاق
2- نحدد اعلى هاى فى اليوم و نرسم علية خط افقى
3- نحدد اقل لو فى اليوم و نرسم علية خط افقى
4- نطبق حسابية جان مرتين على الهاى و مرتين على اللو ؟؟؟ مش فاهم حاجة يا عم الحاج ازاى . ممكن توضح ؟ نعم ممكن
مثال بسيط لو ان اعلى هاى كان 1.3426 نحسبها ازاى اقولك يا سيدى
سيبك من الواحد الصحيح و الكسر تعالى بقى على 3426
ناخد الجذر التربيعى ثم علشان (هاى ) (نطرح ) منها مرة 0.25 و مرة 0.50 و نربعة تانى ؟؟؟ و الله ما انا فاهم يا عم الحاج ........و الله كلو مشروح فيديو لكن انا هاقولة تانى
** 3426 √ = 58.5 – 0.25 = 58.25 (اضرب الرقم فى نفسة) = 3393 هو دة يا عم
كمان مرة 3426√= 58.5 -0.50 = 58 (اضرب الرقم فى نفسة ) = 3364 هو دة يا عم

نفس الكلام اللى فات بالظبط على اللو ....... لكن بدال ما بنطرح هنجمع يعنى ( +0.25 ,,, +0.50)

طيب اية اللى استفدناه ... هيطلعلك 4 مستويات هامة جداااااا غير القمة و القاع ( شوف انت مدى احترام السعر لهم ) و شوف بنفسك العجب

طيب اعمل اية هنا بقى يجيى تفتيح المخ لأن الكلام دة كنز علية تراب و الله .. كل واحد فيكوا يعمل باك تيست و يشوف و يتعب شوية اية اللى بيحصل للمستويات دى فى اليوم اللى بعدو يدقق شويتين هيعرف ساعتها يدخل امتى و هدفة اية و انا نوهت بشكل سريع ممكن نعمل اية مع المستويات دى

ياللا بلاش كسل كل واحد يقوم حالا يجرب و يتعب و يقولنا هو هيعمل اية و اية اللى شافة
و انا مستنى اشوف كل واحد فكر ازاى علشان نستفيد فى النهاية كلنا
و اى حاجة انا موجود معاكوا يا اخوان باذن الله

اللى لسة مش فاهم و اللى فاهم برضة .......اليكم الفيديو