FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

الارشيف يتم تخزين المواضيع القديمة و المؤرشفة

قديم 01-03-2012, 12:55 AM   المشاركة رقم: 11
الكاتب
veto
عضو نشيط
الصورة الرمزية veto

البيانات

الإتصالات
الحالة:
veto غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : MDLufy المنتدى : الارشيف
افتراضي رد: اللعنة على الفوركس

طب و انا اتعب نفسى ليه و اخرج و ادخل و اعصب نفسى و فى الاخر خسارة و تقولى الاخبار مفيش حاجة اسمها اخبار احنا فاهمين اللعبة غلط و لازم ندور على الصح فى ناس كتير حاولت تعمل ده و لاقت هجوم بس للأسف لما عرفوا اصول اللعبة قفلوا على نفسهم الباب و بقى واحد منهم يا ترى هنوصل لكده امتى ؟
انت جبت من الاخر وانا قلت الكلام ده هنا قبل كدا .. http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?p=279062

التوقيع

للمهتمين فقط !

أخوكم شادى - الاسكندرية

عرض البوم صور veto  
قديم 01-03-2012, 12:55 AM
veto veto غير متواجد حالياً
عضو نشيط

طب و انا اتعب نفسى ليه و اخرج و ادخل و اعصب نفسى و فى الاخر خسارة و تقولى الاخبار مفيش حاجة اسمها اخبار احنا فاهمين اللعبة غلط و لازم ندور على الصح فى ناس كتير حاولت تعمل ده و لاقت هجوم بس للأسف لما عرفوا اصول اللعبة قفلوا على نفسهم الباب و بقى واحد منهم يا ترى هنوصل لكده امتى ؟
انت جبت من الاخر وانا قلت الكلام ده هنا قبل كدا .. http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?p=279062

قديم 01-03-2012, 12:59 AM   المشاركة رقم: 12
الكاتب
MDLufy
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
MDLufy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الغامدي نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
هنا المشكلة انت تسبح عكس التيار والخسارة بالنسبة لك فشل

والصحيح في الفوركس هو الوصول لدرجة من الاتقان بحيث تصبح عدد صفقاتك الناجحة اكبر من الخاسرة

وادارة رأس المال هي الصمام ومربط الفرس بحيث يأتي اخر الشهر وعندك ربح تستطيع سحبه على حسابك البنكي .
عزيزى لا اقول لكى انى سبحت عكس التيار النهاردة ان المركب بتاعى غرق بس المشكلة مش ادارة راس المال و الستوب لوس بردو لا فى حاجة ناااااااقصة طب بص تقدر تقولى كام ستوب بيضرب و بعدين يطلع يحقق هدف ؟؟؟؟؟ المشكلة مش فى ادارة راس المال المشكلة فى حاجة تانية ايه هي مش عارف احنا لو فضلنا نلف فى دايرة مقفولة هنوصل لأيه ؟؟؟ فى الركن فى الدايرة ؟

عرض البوم صور MDLufy  
قديم 01-03-2012, 12:59 AM
MDLufy MDLufy غير متواجد حالياً
عضو جديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الغامدي نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
هنا المشكلة انت تسبح عكس التيار والخسارة بالنسبة لك فشل

والصحيح في الفوركس هو الوصول لدرجة من الاتقان بحيث تصبح عدد صفقاتك الناجحة اكبر من الخاسرة

وادارة رأس المال هي الصمام ومربط الفرس بحيث يأتي اخر الشهر وعندك ربح تستطيع سحبه على حسابك البنكي .
عزيزى لا اقول لكى انى سبحت عكس التيار النهاردة ان المركب بتاعى غرق بس المشكلة مش ادارة راس المال و الستوب لوس بردو لا فى حاجة ناااااااقصة طب بص تقدر تقولى كام ستوب بيضرب و بعدين يطلع يحقق هدف ؟؟؟؟؟ المشكلة مش فى ادارة راس المال المشكلة فى حاجة تانية ايه هي مش عارف احنا لو فضلنا نلف فى دايرة مقفولة هنوصل لأيه ؟؟؟ فى الركن فى الدايرة ؟

قديم 01-03-2012, 12:59 AM   المشاركة رقم: 13
الكاتب
احمد صلاح
عضو ذهبى
الصورة الرمزية احمد صلاح

البيانات

الإتصالات
الحالة:
احمد صلاح غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

انا شايف ان انهارده كتيييير من المبتدئيين تضرروا من حركه السوق العنيفه
سواء فى الذهب او فى الازواج الاخرى

ان شاء الله تعوضون الخسائر
ولكن رجاء رجاء رجاء عدم الدخول مباشره فى التداول على حساب حقيقى الا بعد التمرين على حساب ديمو لفتره معقوله

بالتوفيق لك

التوقيع

عرض البوم صور احمد صلاح  
قديم 01-03-2012, 12:59 AM
احمد صلاح احمد صلاح غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

ولكن رجاء رجاء رجاء عدم الدخول مباشره فى التداول على حساب حقيقى الا بعد التمرين على حساب ديمو لفتره معقوله

بالتوفيق لك

قديم 01-03-2012, 01:03 AM   المشاركة رقم: 14
الكاتب
MDLufy
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
MDLufy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة veto نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
عزيزى تكلمت مع احد اصدقائى قبل الثورة بسنة او اكتر عن موضوع الماسونية و الكلام ده ضحك عليا و قلى انت قربت تتجن و لما حصلت الثورة و بقى الكلام عنها شئ عادى ضحكت انا عليه و الكلام اللى انت قولت انا متأكده منه و كنت بدور و احاول اعرف بس النهاردة شارفت على الانهيار امام قوة الناس دى ايه اللى بيعملوا ده و اخرتها مش هنفك الحبل اللى مربوطين فيه؟؟

عرض البوم صور MDLufy  
قديم 01-03-2012, 01:03 AM
عضو جديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة veto نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
عزيزى تكلمت مع احد اصدقائى قبل الثورة بسنة او اكتر عن موضوع الماسونية و الكلام ده ضحك عليا و قلى انت قربت تتجن و لما حصلت الثورة و بقى الكلام عنها شئ عادى ضحكت انا عليه و الكلام اللى انت قولت انا متأكده منه و كنت بدور و احاول اعرف بس النهاردة شارفت على الانهيار امام قوة الناس دى ايه اللى بيعملوا ده و اخرتها مش هنفك الحبل اللى مربوطين فيه؟؟

قديم 01-03-2012, 01:05 AM   المشاركة رقم: 15
الكاتب
MDLufy
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
MDLufy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

بالتوفيق لك
حاضر هحاول اتعلم ترندات و دعوم و مقومات من تانى و اتعلم على الديمو نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور MDLufy  
قديم 01-03-2012, 01:05 AM
عضو جديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد صلاح نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

بالتوفيق لك
حاضر هحاول اتعلم ترندات و دعوم و مقومات من تانى و اتعلم على الديمو نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قديم 01-03-2012, 01:07 AM   المشاركة رقم: 16
الكاتب
spiderhoof
عضو متميز
الصورة الرمزية spiderhoof

البيانات

الإتصالات
الحالة:
spiderhoof غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MDLufy نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
سبايد انا مبهزرش ولا بقول ان عشان خسارت انا كان ممكن اضاعف حسابى اكتر من مرة النهاردة لو معندتش و وثقت فى نفسى زيادة عن اللزوم اللى بتكلم فيه ان فى حاجة ناقصة بص على شارت الدهب اقسم بالله الترند اللى رادد السعر و التحليل ده بقاله اكتر من شهر ماشى عليه زاى الالف و متوقع انه ينزل بس مش كده ايه السبب هموووووووت و اعرف
انت قولت على السبب الى ناقصلك فى هذه المشاركه

1) الثقه الزياده فى النفس ((الغرور واقناع نفسك انك انت الى صح وان السوق هو الى خطاء))

2) العناد وهو الاصرار على ارتكاب الخطاء وهو المرحله الثانيه من الغرور

-------------------------------
اما بخصوص قوه الهبوط

وجد الماضى لنتعلم منه

وده عمله الدهب كتييييييييييير اوى

يعنى وارد انه يحصل وحصل فعلا

لكن بسبب الافكار السلبيه والاسباب الى انت قولتها

هو السبب فى عدم قدرتك على رؤيه الحقيقه

الى هى حصلت فعلا

-----------------------------

نصيحه اخى بدل ما تسال نفسك ليه ده حصل

اسال نفسك امتى اتوقع ان ده هيحصل

التوقيع

░▒▓╣╠ورشة Spiderhoof للتحليلات الفنية عملات اسهم وسلع╣╠▓▒░ ‏

اذا اعجبك لا تنسى ضغظ
نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور spiderhoof  
قديم 01-03-2012, 01:07 AM
spiderhoof spiderhoof غير متواجد حالياً
عضو متميز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة MDLufy نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
سبايد انا مبهزرش ولا بقول ان عشان خسارت انا كان ممكن اضاعف حسابى اكتر من مرة النهاردة لو معندتش و وثقت فى نفسى زيادة عن اللزوم اللى بتكلم فيه ان فى حاجة ناقصة بص على شارت الدهب اقسم بالله الترند اللى رادد السعر و التحليل ده بقاله اكتر من شهر ماشى عليه زاى الالف و متوقع انه ينزل بس مش كده ايه السبب هموووووووت و اعرف
انت قولت على السبب الى ناقصلك فى هذه المشاركه

1) الثقه الزياده فى النفس ((الغرور واقناع نفسك انك انت الى صح وان السوق هو الى خطاء))

2) العناد وهو الاصرار على ارتكاب الخطاء وهو المرحله الثانيه من الغرور

-------------------------------
اما بخصوص قوه الهبوط

وجد الماضى لنتعلم منه

وده عمله الدهب كتييييييييييير اوى

يعنى وارد انه يحصل وحصل فعلا

لكن بسبب الافكار السلبيه والاسباب الى انت قولتها

هو السبب فى عدم قدرتك على رؤيه الحقيقه

الى هى حصلت فعلا

-----------------------------

نصيحه اخى بدل ما تسال نفسك ليه ده حصل

اسال نفسك امتى اتوقع ان ده هيحصل

قديم 01-03-2012, 01:12 AM   المشاركة رقم: 17
الكاتب
MDLufy
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
MDLufy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

والله يا سبايدر مش عارف اقولك ايه نفسى نساعد بعض بجد و ندور سوا بس انا شايف انى مش لواحدى اللى بعاند نفسى في ناس كتير بردو عاندوا اللى اتكلموا و قالوا الفوركس لعبة و ديما تلاقى ناس فاهمة كتير و تشوف و تتفرج و تتضحك طب ليه احنا كده لما بسأل ليه حصل انا مش بدور على سبب لخسارتى لا انا عارف انى هقدر اعوض خسارتى بس اللى كان نفسى كتير يفهموا انى بدور على ليه ده حصل زاى ما انت ما قولت عشان اعرف امتى هيحصل تانى

عرض البوم صور MDLufy  
قديم 01-03-2012, 01:12 AM
عضو جديد

والله يا سبايدر مش عارف اقولك ايه نفسى نساعد بعض بجد و ندور سوا بس انا شايف انى مش لواحدى اللى بعاند نفسى في ناس كتير بردو عاندوا اللى اتكلموا و قالوا الفوركس لعبة و ديما تلاقى ناس فاهمة كتير و تشوف و تتفرج و تتضحك طب ليه احنا كده لما بسأل ليه حصل انا مش بدور على سبب لخسارتى لا انا عارف انى هقدر اعوض خسارتى بس اللى كان نفسى كتير يفهموا انى بدور على ليه ده حصل زاى ما انت ما قولت عشان اعرف امتى هيحصل تانى

قديم 01-03-2012, 01:21 AM   المشاركة رقم: 18
الكاتب
Benisafcom
عضو ذهبى
الصورة الرمزية Benisafcom

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Benisafcom غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

اجار الله بيوتكم و بيوتنا من الانهيار و كلها فداك
اخي العزيز
هذا هو حال السوق و لهذا اكثر المتمكنين منه يحذرونا
و يوصونا براس المال و نسبة الدخول
أكتتب لدى شركة "الستوب لوز" ونام قرير العين
أتمرجنت حسابات ناس كثير قبلك وناس حتنمرجن حساباتهم بعدك السوق ما عنده خبر عنكم ولا على باله
الله يعوض علينا وعليك اخي الكريم اصبر واحتسب
ان شاء الله تعدي على خير

التوقيع

سبحان الله و الحمد لله ولا حول و لا قوة الا بالله و الله اكبر

عرض البوم صور Benisafcom  
قديم 01-03-2012, 01:21 AM
Benisafcom Benisafcom غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

اجار الله بيوتكم و بيوتنا من الانهيار و كلها فداك
اخي العزيز
هذا هو حال السوق و لهذا اكثر المتمكنين منه يحذرونا
و يوصونا براس المال و نسبة الدخول
أكتتب لدى شركة "الستوب لوز" ونام قرير العين
أتمرجنت حسابات ناس كثير قبلك وناس حتنمرجن حساباتهم بعدك السوق ما عنده خبر عنكم ولا على باله
الله يعوض علينا وعليك اخي الكريم اصبر واحتسب
ان شاء الله تعدي على خير

قديم 01-03-2012, 01:41 AM   المشاركة رقم: 19
الكاتب
MDLufy
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
MDLufy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

بردوا محدش وصل للاجابة للسؤال اللى انا نفسى افهمه بصوا يا جماعة احنا النهاردة يوم 29 و فى سنة كبيسه و هناك اقتران و كلام تانى وبلا بلا بلا

دلوقتى ايه اللى حصل و من مين و صل لكل ده برنانكى فقط طب بص للشارت دخلت بيع من مستوى 1785بهدف 1748 ده و المفروض اقصى انعاكس فى يوم طبيعى حتى مع برنانكى لكن حصل اسوء و اشتريت من المستويات دى و حصل اللى حصل و ممكن ينزل كمان 1666 و اكتر 1400 اللى بتكلم فيه حد فاهم اللعبة و هيفهمنى ايه اللى حصل سواء لليورو او الدهب و اشمعنى برنانكى مرجيح حد فى كل اللى عمال يقول ادارة راس مال و تحليل سليم كان متوقع ان يوم زاى كده يحصل من مجرد برنانكى و غدا موعدنا مع اليونان

عرض البوم صور MDLufy  
قديم 01-03-2012, 01:41 AM
عضو جديد

بردوا محدش وصل للاجابة للسؤال اللى انا نفسى افهمه بصوا يا جماعة احنا النهاردة يوم 29 و فى سنة كبيسه و هناك اقتران و كلام تانى وبلا بلا بلا

دلوقتى ايه اللى حصل و من مين و صل لكل ده برنانكى فقط طب بص للشارت دخلت بيع من مستوى 1785بهدف 1748 ده و المفروض اقصى انعاكس فى يوم طبيعى حتى مع برنانكى لكن حصل اسوء و اشتريت من المستويات دى و حصل اللى حصل و ممكن ينزل كمان 1666 و اكتر 1400 اللى بتكلم فيه حد فاهم اللعبة و هيفهمنى ايه اللى حصل سواء لليورو او الدهب و اشمعنى برنانكى مرجيح حد فى كل اللى عمال يقول ادارة راس مال و تحليل سليم كان متوقع ان يوم زاى كده يحصل من مجرد برنانكى و غدا موعدنا مع اليونان

قديم 01-03-2012, 02:11 AM   المشاركة رقم: 20
الكاتب
mohammed tamara
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mohammed tamara غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

بص يا باشا انا هقولك كلمتين ورد غطاهم ....اسكت وفكر وبلاش كلام كتير اتحدى اى حد انه يقدر يعرفك ازاى تكسب من الفوركس بدون تطبيق عملى منك انت ...الناس هترشدك للطريق انما مايقدروش يمشوا فيه بدالك وانت تتعلم وانت لسه واقف بره الطريق لازم تدخل وتغلط وتخسر وممكن يجيلك احباط وطمع وغرور وكل اللى نفسك فيه علشان تتعلم وتعرف ازاى تتحكم فى نفسك ( الفوركس لعبه اعصاب وفكر فى المقام الاول والاخير )
سئل حكيم من اين حصلت على الحكمه فقال من عمل الصواب فسئل وكيف عرفت الصواب من الخطأ فقال بالخبره فسئل ومن اين حصلت على الخبره فقال ( بكثره الاخطاء)....فانت لازم تغلط الناس كلها او معظمها بتشوف الغلط انه فشل مع انه نجاح بس ( اللبيب بالاشاره يفهم) لو انت بتشوف غلطاتك على انها فشل فاحب اقولك انك فاشل فى الفوركس وفى حياتك كلها وانا بقولك دا ومن غير ما اعرفك انما لو بتشوف غلطاتك على اساس انها طريقه تعلم فلازم هتبقى ناجح فى يوم من الايام فى حياتك وفى الفوركس بس لالالالالالالالالازم تغلط ( لو انت ذكى اغلط كتير بس اهم حاجه ماتعيدش الغلط مرتين )
ملخص الكلام احب اقولك ان التجاره بصفه عامه والبورصه والفوركس بصفه خاصه فى أعلى درجات سلم المهن من حيث متطلبات الذكاء والنباهه واليقظه والوعى وتوقد الفكر فا لو انت شايف نفسك مش فيك الصفات دى خد بعضك كده واطلع من الفوركس بهدوء لانها مش مناسبه ليك وبلاش تبهدل نفسك فيها .
( لو خسرت فى اى صفقه فالسبب هو انت مش السوق ولا اخبار ولا اى حاجه ) فدور فى نفسك عن السبب قبل ماتدور عليه فى السوق وأكدلك كمان مره انه ماحدش هيفيدك غير خبرتك انت ممكن الناس تساعدك انما مش هتكسبك

عرض البوم صور mohammed tamara  
قديم 01-03-2012, 02:11 AM
mohammed tamara mohammed tamara غير متواجد حالياً
عضو جديد

بص يا باشا انا هقولك كلمتين ورد غطاهم ....اسكت وفكر وبلاش كلام كتير اتحدى اى حد انه يقدر يعرفك ازاى تكسب من الفوركس بدون تطبيق عملى منك انت ...الناس هترشدك للطريق انما مايقدروش يمشوا فيه بدالك وانت تتعلم وانت لسه واقف بره الطريق لازم تدخل وتغلط وتخسر وممكن يجيلك احباط وطمع وغرور وكل اللى نفسك فيه علشان تتعلم وتعرف ازاى تتحكم فى نفسك ( الفوركس لعبه اعصاب وفكر فى المقام الاول والاخير )
سئل حكيم من اين حصلت على الحكمه فقال من عمل الصواب فسئل وكيف عرفت الصواب من الخطأ فقال بالخبره فسئل ومن اين حصلت على الخبره فقال ( بكثره الاخطاء)....فانت لازم تغلط الناس كلها او معظمها بتشوف الغلط انه فشل مع انه نجاح بس ( اللبيب بالاشاره يفهم) لو انت بتشوف غلطاتك على انها فشل فاحب اقولك انك فاشل فى الفوركس وفى حياتك كلها وانا بقولك دا ومن غير ما اعرفك انما لو بتشوف غلطاتك على اساس انها طريقه تعلم فلازم هتبقى ناجح فى يوم من الايام فى حياتك وفى الفوركس بس لالالالالالالالالازم تغلط ( لو انت ذكى اغلط كتير بس اهم حاجه ماتعيدش الغلط مرتين )
ملخص الكلام احب اقولك ان التجاره بصفه عامه والبورصه والفوركس بصفه خاصه فى أعلى درجات سلم المهن من حيث متطلبات الذكاء والنباهه واليقظه والوعى وتوقد الفكر فا لو انت شايف نفسك مش فيك الصفات دى خد بعضك كده واطلع من الفوركس بهدوء لانها مش مناسبه ليك وبلاش تبهدل نفسك فيها .
( لو خسرت فى اى صفقه فالسبب هو انت مش السوق ولا اخبار ولا اى حاجه ) فدور فى نفسك عن السبب قبل ماتدور عليه فى السوق وأكدلك كمان مره انه ماحدش هيفيدك غير خبرتك انت ممكن الناس تساعدك انما مش هتكسبك