FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex منتدى العملات العام Forex فى هذا القسم يتم مناقشه كل ما يتعلق بـسوق تداول العملات العالمية الفوركس و مناقشة طرق التحليل المختلفة و تحليل المعادن , الذهب ، الفضة ، البترول من خلال تحليل فني ، تحليل اساسي ،اخبار اقتصادية متجددة ، تحليل رقمى ، مسابقات متعددة ، توصيات ، تحليلات ، التداول ، استراتيجيات مختلفة ، توصيات فوركس ، بورصة العملات ، الفوركس ، تجارة الفوركس ، يورو دولار ، باوند دولار ، بونص فوركس ، تداول ، اسهم ، عملات ، افضل موقع فوركس

طريقتي التي نجحت والحمد لله

منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex

قديم 16-05-2013, 01:19 AM   المشاركة رقم: 71
الكاتب
amim15
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
amim15 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : الشامي المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex
افتراضي رد: طريقتي التي نجحت والحمد لله

معلش يا استاذ الشامي-واضح ان كتير السوق عاكس عليهم ومخسرهم علشان كده الاعصاب شايطة وتعبانة-ياريت تقولنا رؤيتك وكمان تشرح لنا طريقتك وفي النهاية اللي تعجبه الطريقة يجربها ديمو ويشوف نتائجها لو كويسة يشتغل بيها ولو معجبتوش يبقي بدون تجريح او اهانة لصاحب الموضوع

عرض البوم صور amim15  
قديم 16-05-2013, 01:19 AM
amim15 amim15 غير متواجد حالياً
عضو جديد

معلش يا استاذ الشامي-واضح ان كتير السوق عاكس عليهم ومخسرهم علشان كده الاعصاب شايطة وتعبانة-ياريت تقولنا رؤيتك وكمان تشرح لنا طريقتك وفي النهاية اللي تعجبه الطريقة يجربها ديمو ويشوف نتائجها لو كويسة يشتغل بيها ولو معجبتوش يبقي بدون تجريح او اهانة لصاحب الموضوع

قديم 16-05-2013, 02:16 AM   المشاركة رقم: 72
الكاتب
ابو على
عضو نشيط
الصورة الرمزية ابو على

البيانات

الإتصالات
الحالة:
ابو على غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : الشامي المنتدى : منتدى تداول العملات العالمية العام (الفوركس) Forex

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

للاسف الشديد فيه بعض الاعضاء وهم قلة هوايتهم النقد والتريقة على الاعضاء المفيدين حتي نقدهم باسلوب مش كويس وتريقة ليه كدة

انتوا بتعملوا كدة وروانا انتم شغلكم او مش عجبكم الورشة وانتم خبراء قوي كدة رحوا افتحوا ورشة وورونا شغلكم ولكن للاسف انتو قاعدين للتريقة وبس ومفيش منكم افادة

ومتأسف جدا لادارة المنتدى على كلامي ده لكن هؤلاء الاعضاء خلوا الواحد يخرج عن شعوره

وانا عارف انهم هيردوا عليا بتريقة كما اعتدنا منهم

تحياتي لك اخي الشامي

التوقيع

(( يقيني بالله يقيني ))

عرض البوم صور ابو على  
قديم 16-05-2013, 02:16 AM
ابو على ابو على غير متواجد حالياً
عضو نشيط

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

للاسف الشديد فيه بعض الاعضاء وهم قلة هوايتهم النقد والتريقة على الاعضاء المفيدين حتي نقدهم باسلوب مش كويس وتريقة ليه كدة

انتوا بتعملوا كدة وروانا انتم شغلكم او مش عجبكم الورشة وانتم خبراء قوي كدة رحوا افتحوا ورشة وورونا شغلكم ولكن للاسف انتو قاعدين للتريقة وبس ومفيش منكم افادة

ومتأسف جدا لادارة المنتدى على كلامي ده لكن هؤلاء الاعضاء خلوا الواحد يخرج عن شعوره

وانا عارف انهم هيردوا عليا بتريقة كما اعتدنا منهم

تحياتي لك اخي الشامي

قديم 16-05-2013, 02:19 AM   المشاركة رقم: 73
الكاتب
kabo
موقوف

البيانات

الإتصالات
الحالة:
kabo غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

عرض البوم صور kabo  
قديم 16-05-2013, 02:26 AM   المشاركة رقم: 74
الكاتب
hussien86
عضو متميز

البيانات

الإتصالات
الحالة:
hussien86 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

مين اللي مقيم الموضوع نجمه وحده هههه مغلب حاله كتير نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور hussien86  
قديم 16-05-2013, 02:26 AM
hussien86 hussien86 غير متواجد حالياً
عضو متميز

مين اللي مقيم الموضوع نجمه وحده هههه مغلب حاله كتير نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

قديم 16-05-2013, 02:27 AM   المشاركة رقم: 75
الكاتب
Samuel
عضو نشيط
الصورة الرمزية Samuel

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Samuel غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

الي الامام يا استاذي .. علي فكره لو بجد فتحنا موضوع وكلنا اشتغلنا وكل واحد يحط تحليل وكل واحد يشتغل بنظام مختلف وكل هذا يتجمع وندخل الصفقه هتبقي فلتره رهيبه جداا .. بس احنا كا عرب بحس مش بنحب نتعب ونعد ننقد وخلاص لو كلنا اشتغلنا مع بعض ايد وحده هنعمل احلي فلوس واحلي بيزنس من الفوركس بس الناس تعتبرها شغل حقيقي مش لعبه او هوايه ... بالتوفيق
انا ببقي نفسي اعمل كده وافتح موضوع بس ايه الي بيحصل يا اما نقد او احباط من الناس لو صفقه واحده بس ضربت استوب ربنا يهدي الجميع

التوقيع

لا تعطيني سمكه ولكن علمني كيف اصطادها

عرض البوم صور Samuel  
قديم 16-05-2013, 02:27 AM
Samuel Samuel غير متواجد حالياً
عضو نشيط

الي الامام يا استاذي .. علي فكره لو بجد فتحنا موضوع وكلنا اشتغلنا وكل واحد يحط تحليل وكل واحد يشتغل بنظام مختلف وكل هذا يتجمع وندخل الصفقه هتبقي فلتره رهيبه جداا .. بس احنا كا عرب بحس مش بنحب نتعب ونعد ننقد وخلاص لو كلنا اشتغلنا مع بعض ايد وحده هنعمل احلي فلوس واحلي بيزنس من الفوركس بس الناس تعتبرها شغل حقيقي مش لعبه او هوايه ... بالتوفيق
انا ببقي نفسي اعمل كده وافتح موضوع بس ايه الي بيحصل يا اما نقد او احباط من الناس لو صفقه واحده بس ضربت استوب ربنا يهدي الجميع

قديم 16-05-2013, 04:07 AM   المشاركة رقم: 76
الكاتب
كيمو قشطة
عضو نشيط
الصورة الرمزية كيمو قشطة

البيانات

الإتصالات
الحالة:
كيمو قشطة غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

يا جدعان احنا مش بنتريق شوفوا كلامي الصفحة اللي فاتت كويس مش هتلاقوا تريقة انما بس تعليق علي الطريقة اللي لسه معرفنهاش اصلا لكن صاحبها متمسك بنتايجها وبنحاول نقوله الخطورة مش اكتر ومش لازم يكون الواحد محترف عشان يدي نصيحة ممكن يكون مبدتا بس ينصح واحد مبتدا زيه برضه لما يدخل علي توصيات وميعرفش انها ممكن تصفر حسابه
دي كل الحكاية

التوقيع

نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
شروط الترند المكسور المطورة2013 لكيمو قشطة

الفوركس مدرسة بس اللي يعرف يبقي مديرها

عرض البوم صور كيمو قشطة  
قديم 16-05-2013, 04:07 AM
كيمو قشطة كيمو قشطة غير متواجد حالياً
عضو نشيط

يا جدعان احنا مش بنتريق شوفوا كلامي الصفحة اللي فاتت كويس مش هتلاقوا تريقة انما بس تعليق علي الطريقة اللي لسه معرفنهاش اصلا لكن صاحبها متمسك بنتايجها وبنحاول نقوله الخطورة مش اكتر ومش لازم يكون الواحد محترف عشان يدي نصيحة ممكن يكون مبدتا بس ينصح واحد مبتدا زيه برضه لما يدخل علي توصيات وميعرفش انها ممكن تصفر حسابه
دي كل الحكاية

قديم 16-05-2013, 01:30 PM   المشاركة رقم: 77
الكاتب
abu sami
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
abu sami غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

تحية للأخ الشامي و لجميع الأعضاء، و لمن يسأل لماذا الأخ الشامي لا يضع ستوب لوز سأقول له و بكل بساطة لأنه يستعمل الهيدج و الإثنان لا يلتقيان في صفقة واحدة أبدا أعني الاستوب لوز و الهيدج .بالتوفيق لك و لجميع الإخوة

عرض البوم صور abu sami  
قديم 16-05-2013, 01:30 PM
abu sami abu sami غير متواجد حالياً
عضو جديد

تحية للأخ الشامي و لجميع الأعضاء، و لمن يسأل لماذا الأخ الشامي لا يضع ستوب لوز سأقول له و بكل بساطة لأنه يستعمل الهيدج و الإثنان لا يلتقيان في صفقة واحدة أبدا أعني الاستوب لوز و الهيدج .بالتوفيق لك و لجميع الإخوة

قديم 16-05-2013, 02:21 PM   المشاركة رقم: 78
الكاتب
كيمو قشطة
عضو نشيط
الصورة الرمزية كيمو قشطة

البيانات

الإتصالات
الحالة:
كيمو قشطة غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الشامي نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
اخواني الكرام للاسف الشديد هناك قلة في المنتدى لا تحب التقدم لاي شخص ولا تريد الرقي للمنتدى ويتغلفون وراء حجج وتفاهات لا تسمن ولا تغني منجوع وبالاسم وللاسف اضطررت لفعل هذا
الاخ هابو اقصد كابو والاخ كيمو قشطة وغيرهم يتحدثون وكأنني اعرف الفوركس من يومين والحقيقة يجوز ان نعزرهم لان الكثير من لا يملكون الخبرة ولا يعرفون فنون التعامل مع الصفقات والانعكاسات بالتبريد والهيدج الكامل وغيرها من الطرق التي كنت اتمنى ذكرها للجميع يعتقدون ان من يتحدثون اليه مثلهم في التعلم والخبرة
لو كلفوا نفسهم ونظروا الى الاشتراك في المنتدى سيجدون اني هنا في المنتدى من قبل ان يعرفوا معنى فوركس والحمد لله خبرتي في الفوركس اكثر من خمس سنوات للاخ اللي بيقول من واجبنا نفيد المبتدئين ههههههههه
والاخ التاني اللي عامل موضوع عن الاستوب لوز هذا ان دل على شيء فيدل على انه مبتديء بالفعل لانه لا يعرف معنى تبريد ولا هيدج ولا حتى يعرف لو استخدمنا الاستوب لوز اين نضعه وكيف نكون مرنين مع السوق
والتاني اللي بيقول الصفقة عاكسة علينا وروحنا في داهية اين مشاركاتك عند ال عشر صفقات اللي جابوا الهدف دون انعكاس متكلمتش ليه وقولتلي انا بتحداك لما راهنت في اكثر من مرة واكثر من مناسبة والحمد لله كان السعر بيمشي زي ما انا عاوز ولدرجة اضحكتني جدا لما كان باقي 6 نقطة على الهدف وراح صعد ل 3180 وطلعلنا واحد بيقول الشموع كنت عارف ومتأكد انه لازم يطلع الاول قبل تحقيق الهدف ههههههه
سبحان الله كان يجب كتابة هذه المشاركة وكفانا الله من الحقد والحسد ومرضى النفوس
بالنسبة للصفقة الوحيدة اللي عكست كتير غيرها عمل معايا كدا وبخرج منها على خير ليه لاني بربي الزوج باستراتيجية اسمها تربية الزوج بحيث اقدر اخد كل الانعكاس وفي نفس الوقت لو ارتد فجأة هاخد الصفقات ويبقا ربحت من الجهتين
للاسف كنت اود ذكر كل هذا لكن فجأة لقيت انجرفت مع تيار الاخوة والرد على النقد وضاع وقتي بلا فائدة
نو كومنت بصراحة
يا باشا اي طريقة زي طريقتك بدون ستوب بتكون ربحها قليل جدا علي مدار السنة ومتقوليش انا بحقق وبحقق لانه ممكن غلطة واحدة تضيع حساب او تطول وقت انك تعوضه وانت قلتها بنفسك ساعة لما قعدت اربع شهور السعر عاكس عليك

ونفس الوقت حضرتك من الاول طريقتك في الكلام وحشة لللاسف ومش عايز حد ينتقدك
ونفس الوقت اسال اي حد من الخبرة طالما احنا المبتداين مش عجبينك
واقصد الخبرة اللي هما صفقاتهم معظمها ناجحة وفاهمين السوق
قولهم اللي شغال هيدج بدون ستوب ايا كانت الطريقة اللي ناجحة
هتلاقي نفسك كسبان اخر السنة نسبة قليلة جدا واعرف ناس كده فعلا بنفس الطريقة
وللاسف بيعرض الحساب لخطر عدم الستوب فياريت بلاش التحجج بكلامنا
انت عايز تكمل في موضوعك كمل ومحدش هيدايقك وانا واثق انه محدش هيوافق علي طريقتك
وعامة ربنا يوفقك

التوقيع

شروط الترند المكسور المطورة2013 لكيمو قشطة

الفوركس مدرسة بس اللي يعرف يبقي مديرها

عرض البوم صور كيمو قشطة  
قديم 16-05-2013, 02:21 PM
كيمو قشطة كيمو قشطة غير متواجد حالياً
عضو نشيط

اخواني الكرام للاسف الشديد هناك قلة في المنتدى لا تحب التقدم لاي شخص ولا تريد الرقي للمنتدى ويتغلفون وراء حجج وتفاهات لا تسمن ولا تغني منجوع وبالاسم وللاسف اضطررت لفعل هذا
الاخ هابو اقصد كابو والاخ كيمو قشطة وغيرهم يتحدثون وكأنني اعرف الفوركس من يومين والحقيقة يجوز ان نعزرهم لان الكثير من لا يملكون الخبرة ولا يعرفون فنون التعامل مع الصفقات والانعكاسات بالتبريد والهيدج الكامل وغيرها من الطرق التي كنت اتمنى ذكرها للجميع يعتقدون ان من يتحدثون اليه مثلهم في التعلم والخبرة
لو كلفوا نفسهم ونظروا الى الاشتراك في المنتدى سيجدون اني هنا في المنتدى من قبل ان يعرفوا معنى فوركس والحمد لله خبرتي في الفوركس اكثر من خمس سنوات للاخ اللي بيقول من واجبنا نفيد المبتدئين ههههههههه
والاخ التاني اللي عامل موضوع عن الاستوب لوز هذا ان دل على شيء فيدل على انه مبتديء بالفعل لانه لا يعرف معنى تبريد ولا هيدج ولا حتى يعرف لو استخدمنا الاستوب لوز اين نضعه وكيف نكون مرنين مع السوق
والتاني اللي بيقول الصفقة عاكسة علينا وروحنا في داهية اين مشاركاتك عند ال عشر صفقات اللي جابوا الهدف دون انعكاس متكلمتش ليه وقولتلي انا بتحداك لما راهنت في اكثر من مرة واكثر من مناسبة والحمد لله كان السعر بيمشي زي ما انا عاوز ولدرجة اضحكتني جدا لما كان باقي 6 نقطة على الهدف وراح صعد ل 3180 وطلعلنا واحد بيقول الشموع كنت عارف ومتأكد انه لازم يطلع الاول قبل تحقيق الهدف ههههههه
سبحان الله كان يجب كتابة هذه المشاركة وكفانا الله من الحقد والحسد ومرضى النفوس
بالنسبة للصفقة الوحيدة اللي عكست كتير غيرها عمل معايا كدا وبخرج منها على خير ليه لاني بربي الزوج باستراتيجية اسمها تربية الزوج بحيث اقدر اخد كل الانعكاس وفي نفس الوقت لو ارتد فجأة هاخد الصفقات ويبقا ربحت من الجهتين
للاسف كنت اود ذكر كل هذا لكن فجأة لقيت انجرفت مع تيار الاخوة والرد على النقد وضاع وقتي بلا فائدة
نو كومنت بصراحة
يا باشا اي طريقة زي طريقتك بدون ستوب بتكون ربحها قليل جدا علي مدار السنة ومتقوليش انا بحقق وبحقق لانه ممكن غلطة واحدة تضيع حساب او تطول وقت انك تعوضه وانت قلتها بنفسك ساعة لما قعدت اربع شهور السعر عاكس عليك

ونفس الوقت حضرتك من الاول طريقتك في الكلام وحشة لللاسف ومش عايز حد ينتقدك
ونفس الوقت اسال اي حد من الخبرة طالما احنا المبتداين مش عجبينك
واقصد الخبرة اللي هما صفقاتهم معظمها ناجحة وفاهمين السوق
قولهم اللي شغال هيدج بدون ستوب ايا كانت الطريقة اللي ناجحة
هتلاقي نفسك كسبان اخر السنة نسبة قليلة جدا واعرف ناس كده فعلا بنفس الطريقة
وللاسف بيعرض الحساب لخطر عدم الستوب فياريت بلاش التحجج بكلامنا
انت عايز تكمل في موضوعك كمل ومحدش هيدايقك وانا واثق انه محدش هيوافق علي طريقتك
وعامة ربنا يوفقك

قديم 16-05-2013, 04:10 PM   المشاركة رقم: 79
الكاتب
Lama-FX
عضو متميز
الصورة الرمزية Lama-FX

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Lama-FX غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

يا شباب ليش كل العصبية
كيمو وkabo
وضحت فكرتكم عن الستوب لوز خلي الراجل يكفي طرحه

شوف هذا (انا اعمل بالرنكو)

هذا لا يعني اني مع عدم وضع الستوب لوز
انا بجرب اخلط الهيدج مع الرنكو مع اداره رئس المال
والموضوع قيد التجربه لسا

والشامي طول بالك على الشباب ان تخفيف حده الكلام ليس يعني ان الطرف الاخر معه حق

لم يعد احد ينتبة للنتائج من كثرة الصراخ
فخلينا نستفيد ونجرب نفيد
(طبعا على قدحالي فانا لا املك خبرتكم)

التوقيع

عرض البوم صور Lama-FX  
قديم 16-05-2013, 04:10 PM
Lama-FX Lama-FX غير متواجد حالياً
عضو متميز

يا شباب ليش كل العصبية
كيمو وkabo
وضحت فكرتكم عن الستوب لوز خلي الراجل يكفي طرحه

شوف هذا (انا اعمل بالرنكو)

هذا لا يعني اني مع عدم وضع الستوب لوز
انا بجرب اخلط الهيدج مع الرنكو مع اداره رئس المال
والموضوع قيد التجربه لسا

والشامي طول بالك على الشباب ان تخفيف حده الكلام ليس يعني ان الطرف الاخر معه حق

لم يعد احد ينتبة للنتائج من كثرة الصراخ
فخلينا نستفيد ونجرب نفيد
(طبعا على قدحالي فانا لا املك خبرتكم)

قديم 16-05-2013, 04:40 PM   المشاركة رقم: 80
الكاتب
طالب علم
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
طالب علم غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

اتأسف للجميع
فلم اجد هنا غير الاساءة بدون داعي هل حقدا ام غيرة شديدة لا اعلم
اتأسف للادارة الكريمة على استغلالي وقتا وصفحات من المنتدى وفي النهاية اطلب اغلاق الموضوع وحذفه لاني لن اكمله
بل انني حزين جدا على ما ضيعته من وقت وجهد هنا وكان يجب علي ان استمع الى الكثير من احبابي من نصحوني بعدم الذهاب الى المشاكل لان لا احد يهمه ان يتعلم بقدر ما ينتظر لينقد
شكرا لكم واكرر اسفي

يا استاذ الشامى

ألا تعلم أنه ما من ناجح الا وحاربه الناس واستنكروا نجاحه ؟؟؟؟؟؟ ألا تعلم اننا فى سوق معظمنا فيه لا يرى الا أشكال الشموع ؟؟؟ ألا تعلم انه هناك الكثير من الناس تتابعك بصمت وتريد أن تتعلم وتتطور ولكن هناك بعض اليائسين لا يريدون ذلك ؟؟؟

أخى لا يجرمنكم شنئان قوم على ألا تعدلوا ، اعدلوا هو أقرب للتقوى ..... فلا تظلمنا بأفعال أناس لا شأن لنا بهم ولا نملك لهم منا الا الدعاء ...

لقد اخترت ان تثاب من الله على تعليمك لنا ... فلا تتراجع

عرض البوم صور طالب علم  
قديم 16-05-2013, 04:40 PM
طالب علم طالب علم غير متواجد حالياً
عضو جديد

اتأسف للجميع
فلم اجد هنا غير الاساءة بدون داعي هل حقدا ام غيرة شديدة لا اعلم
اتأسف للادارة الكريمة على استغلالي وقتا وصفحات من المنتدى وفي النهاية اطلب اغلاق الموضوع وحذفه لاني لن اكمله
بل انني حزين جدا على ما ضيعته من وقت وجهد هنا وكان يجب علي ان استمع الى الكثير من احبابي من نصحوني بعدم الذهاب الى المشاكل لان لا احد يهمه ان يتعلم بقدر ما ينتظر لينقد
شكرا لكم واكرر اسفي

يا استاذ الشامى

ألا تعلم أنه ما من ناجح الا وحاربه الناس واستنكروا نجاحه ؟؟؟؟؟؟ ألا تعلم اننا فى سوق معظمنا فيه لا يرى الا أشكال الشموع ؟؟؟ ألا تعلم انه هناك الكثير من الناس تتابعك بصمت وتريد أن تتعلم وتتطور ولكن هناك بعض اليائسين لا يريدون ذلك ؟؟؟

أخى لا يجرمنكم شنئان قوم على ألا تعدلوا ، اعدلوا هو أقرب للتقوى ..... فلا تظلمنا بأفعال أناس لا شأن لنا بهم ولا نملك لهم منا الا الدعاء ...

لقد اخترت ان تثاب من الله على تعليمك لنا ... فلا تتراجع