FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى تعليم الفوركس يحتوى المنتدى التعليمى على العديد من المراجع و الكتب و المؤلفات التى تساهم فى تعليم المضاربين اصول و فنون تداول العملات (الفوركس) منتدى الفوركس ، المواد التعليمية ل سوق الفوركس ، دروس ، تحيلي رقمى ، كتب ، مقالات تعليمية ، دورات فوركس مجانية ، تعليم تحليل فني ، تحليل اساسي ، موجات اليوت ، فيبوناتشي ، تعليم فوركس ، برامج التداول ، تعليم الفوركس بالفيديو ، شروحات . تعلم الفوركس , تعليم الفوركس , فيديو فوركس , افضل دورة فوركس , دورة فوركس مجانية , دورة فوركس , ربح فوركس , استراتيجية فوركس , فيديو فوركس تعليمى , فيديو فوركس و الكثير.

عيوب الفوركس!!

منتدى تعليم الفوركس

قديم 06-08-2011, 12:27 AM   المشاركة رقم: 61
الكاتب
amgadmohamadadel
عضو نشيط

البيانات

الإتصالات
الحالة:
amgadmohamadadel غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : abdellatif المنتدى : منتدى تعليم الفوركس
افتراضي رد: من عيوب الفوركس!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wambasic نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
والله مش عارف يا جماعه انا موضوع انى اقعد قدام الشارات بالساعات دى مش عارف اعملها مش علشان انا مش فاضى بس لا لانى مش حاسس انى مهتم بالفوركس لدرجه انى اتعمق اوى فيه انا كل الى انا عايزه منه استثمار وليس ربح يعنى عائد استثمار اعلى من الاسهم والعقارات صحيح المخاطره اعلى بكتير بس كله بثمنه فا علشان كدا انا لقيت الى يناسبنى اوى السكالبينج افتح الشارات واقعد نص ساعه اركز اخد 5 ولا عشر نقط ب 200 300 دولار ومش عايز تانى دا الى بعمله بس المشكله الى بتقابلنى الطمع يعنى النهارده انا كسبت 1400 دولار من هبوط اليورو قولت حلو اوى اكمل بئه فتحت عقد النقطه ب 100 دولار بيع ولقيت الترند قلب وخسرت 2100 هههههههههههههه بس انا متأكد ان لو الواحد حط قدامه هدف يومى وركز لغايه ما يوصله وبعدها قفل البرنامج دى افضل كتير
انا بس عايز اقول نصيحه للاخوه مش عارف هايتقبلوها منى ولا لا بس اعتبروها من واحد كسب كتير وخسر كتير فى بيزنس مختلف ( خلى القاعده دى امام عينيك ....لو دخلت اى مشروع اشتغل بعقلك مش بقلبك واحسبها كويس وحاول تبسطها على نفسك واتكل على الله وربنا هايرزقك بس حاقظ على حاجتين الواقعه قبل ما تنام ولأستغفار 100 مره فى اليوم على الاقل ... جرب وهاتدعيلى )))

مشششكور يا غالي علي النصيحة الاكثر من رائعة فهو حقا الطريق الصحيح او السليم في تجارة الفوركس عالية الكخاطرة

عرض البوم صور amgadmohamadadel  
قديم 06-08-2011, 12:27 AM
amgadmohamadadel amgadmohamadadel غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي رد: من عيوب الفوركس!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wambasic نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
والله مش عارف يا جماعه انا موضوع انى اقعد قدام الشارات بالساعات دى مش عارف اعملها مش علشان انا مش فاضى بس لا لانى مش حاسس انى مهتم بالفوركس لدرجه انى اتعمق اوى فيه انا كل الى انا عايزه منه استثمار وليس ربح يعنى عائد استثمار اعلى من الاسهم والعقارات صحيح المخاطره اعلى بكتير بس كله بثمنه فا علشان كدا انا لقيت الى يناسبنى اوى السكالبينج افتح الشارات واقعد نص ساعه اركز اخد 5 ولا عشر نقط ب 200 300 دولار ومش عايز تانى دا الى بعمله بس المشكله الى بتقابلنى الطمع يعنى النهارده انا كسبت 1400 دولار من هبوط اليورو قولت حلو اوى اكمل بئه فتحت عقد النقطه ب 100 دولار بيع ولقيت الترند قلب وخسرت 2100 هههههههههههههه بس انا متأكد ان لو الواحد حط قدامه هدف يومى وركز لغايه ما يوصله وبعدها قفل البرنامج دى افضل كتير
انا بس عايز اقول نصيحه للاخوه مش عارف هايتقبلوها منى ولا لا بس اعتبروها من واحد كسب كتير وخسر كتير فى بيزنس مختلف ( خلى القاعده دى امام عينيك ....لو دخلت اى مشروع اشتغل بعقلك مش بقلبك واحسبها كويس وحاول تبسطها على نفسك واتكل على الله وربنا هايرزقك بس حاقظ على حاجتين الواقعه قبل ما تنام ولأستغفار 100 مره فى اليوم على الاقل ... جرب وهاتدعيلى )))

مشششكور يا غالي علي النصيحة الاكثر من رائعة فهو حقا الطريق الصحيح او السليم في تجارة الفوركس عالية الكخاطرة

قديم 28-11-2012, 04:31 PM   المشاركة رقم: 62
الكاتب
pure_laser
عضو فعال
الصورة الرمزية pure_laser

البيانات

الإتصالات
الحالة:
pure_laser غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

افتراضي رد: عيوب الفوركس!!

السلام عليكم
الفوركس زي زي اي عمل اهم حاجه فيه انك متنساش الوظيفة الاساسية من وجودك و هي العبادة ومتخلش الفوركس او اي عمل يلهيك عن صلاتك او صلة الرحم
و ربنا يرزقكم جميعا
استغفر الله
شكرا

التوقيع

دقائق الانتظار اجعلها مليئة بالاستغفار

عرض البوم صور pure_laser  
قديم 28-11-2012, 04:31 PM
pure_laser pure_laser غير متواجد حالياً
عضو فعال

السلام عليكم
الفوركس زي زي اي عمل اهم حاجه فيه انك متنساش الوظيفة الاساسية من وجودك و هي العبادة ومتخلش الفوركس او اي عمل يلهيك عن صلاتك او صلة الرحم
و ربنا يرزقكم جميعا
استغفر الله
شكرا

قديم 28-11-2012, 07:17 PM   المشاركة رقم: 63
الكاتب
amaso
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
amaso غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

احيانا ا قول الفوركس هذا كذبه وان الاسعار يمكن البرنامج يتحكم فيها لكل واحد لوحده مثلا عملت شراء هبط عملت بيع صعد كيييييف ؟؟؟ايش القصه اسمع ان اكثر المضاربين يخسرو بهذا السوق خاصتا العرب نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
وسؤالي هل في حد ربح من الفوركس ومازال يربح ويقدر يعتمد على الفوركس كـــ دخل اضافي
نفسي اسمع اجابه شافيه

انا مبتدئ واسئله تدور براسي كثير منتظركمنقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عرض البوم صور amaso  
قديم 28-11-2012, 07:17 PM
amaso amaso غير متواجد حالياً
عضو جديد

احيانا ا قول الفوركس هذا كذبه وان الاسعار يمكن البرنامج يتحكم فيها لكل واحد لوحده مثلا عملت شراء هبط عملت بيع صعد كيييييف ؟؟؟ايش القصه اسمع ان اكثر المضاربين يخسرو بهذا السوق خاصتا العرب نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
وسؤالي هل في حد ربح من الفوركس ومازال يربح ويقدر يعتمد على الفوركس كـــ دخل اضافي
نفسي اسمع اجابه شافيه

قديم 22-12-2012, 09:29 PM   المشاركة رقم: 64
الكاتب
abdellatif
عضو ذهبى
الصورة الرمزية abdellatif

البيانات

الإتصالات
الحالة:
abdellatif غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amaso نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
نفسي اسمع اجابه شافيه

اهلا اخي الكريم
اخي الكريم الاسعار تتحرك صعودا وهبوطا حسب الحالة الاقتصادية للدولة ومايبحث عنه المتاجر هو الاستفادة من هدا الصعود و الهبوط فقط..فان عرفت اين تدخل و اين تخرخ من الصفقة ستربح.. اقصد ان تكون لك معرفة بالتحليل الاساسي و الفني و تجمع بينهما..
فتعلم اولا واتقن انواع التحليلات و تعلم ادارة راس المال وطبق ماتعلمته و ستكون في اخر الشهر رابحا..
متمنيا لك التوفيق

التوقيع

***...تداول ماتراه على الشارت وليس ماتسمعه...***

عرض البوم صور abdellatif  
قديم 22-12-2012, 09:29 PM
abdellatif abdellatif غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amaso نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
نفسي اسمع اجابه شافيه

اهلا اخي الكريم
اخي الكريم الاسعار تتحرك صعودا وهبوطا حسب الحالة الاقتصادية للدولة ومايبحث عنه المتاجر هو الاستفادة من هدا الصعود و الهبوط فقط..فان عرفت اين تدخل و اين تخرخ من الصفقة ستربح.. اقصد ان تكون لك معرفة بالتحليل الاساسي و الفني و تجمع بينهما..
فتعلم اولا واتقن انواع التحليلات و تعلم ادارة راس المال وطبق ماتعلمته و ستكون في اخر الشهر رابحا..
متمنيا لك التوفيق

قديم 22-12-2012, 09:31 PM   المشاركة رقم: 65
الكاتب
abdellatif
عضو ذهبى
الصورة الرمزية abdellatif

البيانات

الإتصالات
الحالة:
abdellatif غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pure_laser نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم
و ربنا يرزقكم جميعا
استغفر الله
شكرا
صدقت اخي الكريم
بالتوفيق ان شاء الله

التوقيع

***...تداول ماتراه على الشارت وليس ماتسمعه...***

عرض البوم صور abdellatif  
قديم 22-12-2012, 09:31 PM
abdellatif abdellatif غير متواجد حالياً
عضو ذهبى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة pure_laser نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
السلام عليكم
و ربنا يرزقكم جميعا
استغفر الله
شكرا
صدقت اخي الكريم
بالتوفيق ان شاء الله

قديم 04-12-2016, 03:50 PM   المشاركة رقم: 66
الكاتب
Eng_mohamedwafa
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Eng_mohamedwafa غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

بارك الله فيك على ما تقدمه
شكرااااا

عرض البوم صور Eng_mohamedwafa  
قديم 04-12-2016, 03:50 PM
Eng_mohamedwafa Eng_mohamedwafa غير متواجد حالياً
عضو جديد

بارك الله فيك على ما تقدمه
شكرااااا

قديم 04-12-2016, 06:25 PM   المشاركة رقم: 67
الكاتب
Eng.SheFo
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Eng.SheFo غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

اخى الكريم الله يقويك
لكن ربما التداول على المدى الطويل او المتوسط مع وضع استراتيجية مجربة قد يجنبك الالتصاق بالشاشة وقت كثيرا

عرض البوم صور Eng.SheFo  
قديم 04-12-2016, 06:25 PM
Eng.SheFo Eng.SheFo غير متواجد حالياً
عضو جديد

اخى الكريم الله يقويك
لكن ربما التداول على المدى الطويل او المتوسط مع وضع استراتيجية مجربة قد يجنبك الالتصاق بالشاشة وقت كثيرا