المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : باركولى ياشباب تم حظرى من اول مشاركة

archiwork
13-12-2011, 03:18 AM
اول مشاركة لى والتى هى اخر مشاركة فى منتدى اف اكس حورس كانت هى السبب فى حظرى
والسبب هو أننى أبديت إستيائى مما حدث فى اليوم فى منصة دى دى
وحيث أنه تبين لى أن هذه الشركة بالنسبة للمنتدى خط أحمر ممنوع المساس به
والحديث عنها لا يكون الا بالمديح والتمجيد والتطبيل والتهليل فقط لا غير
وغير مسموح بالنقد تماما لقمة العيش بقا والمطلوب هو تقبل ماحدث اليوم بصدر رحب
حتى لو كان الثمن أموالنا واموال أولادنا
وفى الوقت الذى سقط من نظرى هذا المنتدى حيث تم حذف المشاركة ثم تم حظرى
بعد أن حظرت نفسى أنا شخصيا عن مثل هذه المنتديات التى لا تهدف الا للربح فقط
والوقوف بجانب أى شركة حتى ولو كانت تخطأ فى حق عملائها
أقولها وأكررها ثانية بالظبط كما قلتها هناك وتم حظرى
شركة دى دى هذه فشلت وتفشل يوما بعد الأخر
وما حدث اليوم يجب ألا يمر مرور الكرام
لأى وكيل يحترم نفسه قبل أن يحترم عملائه

احمدبير2011
13-12-2011, 03:39 AM
طب سوال بسيط حضرتك بتقول تم حظرك لانك هاجمت الشركه(لقمت العيش)طب ما حضرتك دلوقتي هزءت المنتدي والشركه و الناس المحترمه اللي هنا (أ/رويني&أ/صلاح&أ/بشار&وغيرهم كتير)و الناس دي بتساعدنا جدا و من غير اراءهم الواحد يضيع في الشغل ده ورغم كده المشاركه لسه موجوده و متمسحتش تفتكر ايه السبب :1 (47)::1 (47)::1 (47):

archiwork
13-12-2011, 03:44 AM
طب سوال بسيط حضرتك بتقول تم حظرك لانك هاجمت الشركه(لقمت العيش)طب ما حضرتك دلوقتي هزءت المنتدي والشركه و الناس المحترمه اللي هنا (أ/رويني&أ/صلاح&أ/بشار&وغيرهم كتير)و الناس دي بتساعدنا جدا و من غير اراءهم الواحد يضيع في الشغل ده ورغم كده المشاركه لسه موجوده و متمسحتش تفتكر ايه السبب :1 (47)::1 (47)::1 (47):

أنا تم حظرى لمجرد أن أبديت رأييى فى الشركة بمنتهى الأدب
ولم أخطأ فى حق أحد وأنا حر فى وجهة نظرى سواء فى دى دى او فى المنتدى الى عامل نفسه وصى على أراء الناس
ثم ايه علاقة الناس الى حضرتك دخلتهم فجأة مش فاهمها دى
والموضوع لم يحذف الى الأن لأن ببساطة المنتدى هنا متحضر و محترم ويقبل جميع الأراء

Tarek adel
13-12-2011, 09:46 AM
انا رأيى ان اغلب البروكرز بيحصلهم مشاكل فى السرفرات من وقت لاخر وفى نفس الوقت اغلبهم يقولولك هذه ظروف خارجه عن ارادتنا ويكتفوا بالاعتذار
وانا شايف الناس تهاجم شركات بضراوة لخطأ لم يستمر اكثر من ساعه فى حين يتهاونوا فى فى نقد ذاتهم كثيرا عندما يقصروا فى حق انفسهم بنسيان الستوب لوز والبروفيت
رغم انه من المعروف ان اى شخص فى العالم معرض لخلل فى الكمبيوتر او فايرس او انقطاع الكهرباء او الانترنت علاوة على مشاكل التهنيج فى المنصات نفسها
ويرضى بذلك تاركا الصفقة بدون ستوب لكن لو انقطع التيار عن البروكر يبقه هو سبب كل البلاوى اللى من يوم بدء الخليقة.
ماهو اى حد حاطط بروفيت وستوب لم يتضرر من مشكله الامس ولو تضرر الشركة بتجيبله حقه او وقتها يهاجم الشركة زى ماهو عاوز.

معاذ عودات
13-12-2011, 10:39 AM
اهلا يا غالي ،،
اذهب الى قوانين منتدانا
ستجدها مختلفه تماماً عن اي منتدى اخر من حيث الحريه
نحن لا نستخدم الايقاف الا اذا كان العضو يريد الاعلان بدون استأذان

خلينا نرجع لمشكتنا
نحن كمنتدى لما تفتح حساب تحت رعايتنا
من الواجب علينا ان ندعمك ونرجع لك حقك ونساعدك في المتاجره
اف اكس دي دي تحصل لديها مشاكل ولكن الحمدلله لم تأكل على احد دولار واحد
اذهب الي شركات اخرى سأخذو رصيدك كامل ولا تستطيع ان تتكلم كلمه واحده
ولا يوجد احد ليساعدك ،،
انا اريد ان اقول لا يوجد شيء كامل

اعطني شركه كامله مكمله لا يوجد لديها مشاكل ،،؟؟

Hema
13-12-2011, 12:58 PM
انا شوفت ردودك هناك والحقيقه اللى منتدى اف اكس حورس عمله هو الصح طبعا

يا اخى انت داخل هناك تقول ان الشركه ماركت ميكر ومع ذلك لم يتم طردك واكتفو بحذف المشاركه لكن فى مشاركاتك اللى بعد كدا كررت نفس الكلام لذلك تم حظرك

زى مانت قولت بالظبط كدا انهم خايفين على لقمة العيش لان شوف كام عضو هيشوف مشاركتك ويتأثر بيها ودا كله بسبب خطأ بسيط حصل والشركه دايما بتتعهد بتعويض المتضررين.. يا اخى الانسان نفسه بيعطل وبيمرض وبيتعالج يعنى مفيش نظام متكامل فى الكون كله الكمال لله وحده

دى مشاركاتك هناك عشان بس اوضحلك ان المنتدى مغلطش فى حقك ولا حاجه انت اللى غلطت فى حق شركه محترمه

اعتقد ان رد المشرفين عليك هناك كان فى قمة الاحترام

شركة دى دى يا اخى احسن من شركات اخرى كثيره

ومعرفش ليه بنجرى ورا الشركات النصابه ونهاجم الشركات المحترمه !!!

ودى وتقديرى

كويتى وبحب مصر
13-12-2011, 01:02 PM
مبروووووووووووك

archiwork
13-12-2011, 01:05 PM
انا رأيى ان اغلب البروكرز بيحصلهم مشاكل فى السرفرات من وقت لاخر وفى نفس الوقت اغلبهم يقولولك هذه ظروف خارجه عن ارادتنا ويكتفوا بالاعتذار
وانا شايف الناس تهاجم شركات بضراوة لخطأ لم يستمر اكثر من ساعه فى حين يتهاونوا فى فى نقد ذاتهم كثيرا عندما يقصروا فى حق انفسهم بنسيان الستوب لوز والبروفيت
رغم انه من المعروف ان اى شخص فى العالم معرض لخلل فى الكمبيوتر او فايرس او انقطاع الكهرباء او الانترنت علاوة على مشاكل التهنيج فى المنصات نفسها
ويرضى بذلك تاركا الصفقة بدون ستوب لكن لو انقطع التيار عن البروكر يبقه هو سبب كل البلاوى اللى من يوم بدء الخليقة.
ماهو اى حد حاطط بروفيت وستوب لم يتضرر من مشكله الامس ولو تضرر الشركة بتجيبله حقه او وقتها يهاجم الشركة زى ماهو عاوز.

يا أخى الكريم احنا ليه دايما بنترك الأساس ونتحدث بالفروع
ثم عندما أنعت شركة دى دى بالفشل
هل هذا هوالهجوم الشرس والضراوة ؟ّ!!!!!!
هل مشاركة كهذه يجب أن تحذف؟!!!!!!!
هل ذلك يستدعى الايقاف؟ّ!!!!!
أليس تعطل منصة لساعات عدة مرات فى اخر شهرين يسمى فشل!!!!!!!!!!!!!
اغلاق أحد عقودى أمام عينى على يبعد عن سعر السوق أكثر من 60 نقطة!!!!!!!!
مرجنة العقود دفعة واحدة أمام عينى أيضا وفى الهيستورى أشوف حجم اللوت أصبح صفر والاهداف وكل شئ أصبح أصفار!!!!!!!
تدخل وتلاعب واضح وصريح !!!!!!
الهيستورى على المنصة بتاعتهم موجود عندى ومش هايكذب الا لو مسحوا حسابى بالكامل علشان أبطل أشتكى
أنا حقيقة الأمر متضايق جدا لما يحدث فى منتدياتنا العربية من فرض هذه القيود الغريبة على الأراء المخالفة فقط
وهذا هو سبب الموضوع يا أخى
يمكننا أن نتفق أو نختلف حول دى دى أو أى شركة أخرى
لكن الذى ليس عليه خلاف هو حظر عضو لمجرد ابداء رأيه

bachirislam
13-12-2011, 01:18 PM

لا يحق لهم ان يحذفو الموضوع انا معك مع اني لست مشارك في شركة
ولا احكم على شركة فان اعرف انها من شركات القوية والمحترمة
لكن حذف موضوع ؟؟؟؟

archiwork
13-12-2011, 01:22 PM
انا شوفت ردودك هناك والحقيقه اللى منتدى اف اكس حورس عمله هو الصح طبعا

يا اخى انت داخل هناك تقول ان الشركه ماركت ميكر ومع ذلك لم يتم طردك واكتفو بحذف المشاركه لكن فى مشاركاتك اللى بعد كدا كررت نفس الكلام لذلك تم حظرك

زى مانت قولت بالظبط كدا انهم خايفين على لقمة العيش لان شوف كام عضو هيشوف مشاركتك ويتأثر بيها ودا كله بسبب خطأ بسيط حصل والشركه دايما بتتعهد بتعويض المتضررين.. يا اخى الانسان نفسه بيعطل وبيمرض وبيتعالج يعنى مفيش نظام متكامل فى الكون كله الكمال لله وحده

دى مشاركاتك هناك عشان بس اوضحلك ان المنتدى مغلطش فى حقك ولا حاجه انت اللى غلطت فى حق شركه محترمه

اعتقد ان رد المشرفين عليك هناك كان فى قمة الاحترام

شركة دى دى يا اخى احسن من شركات اخرى كثيره

ومعرفش ليه بنجرى ورا الشركات النصابه ونهاجم الشركات المحترمه !!!

ودى وتقديرى

أولا
من أقل أداب الحوار والنقاش الى هما ادعوها بالاثم عدم الرد بالنيابة عن الأخر
يعنى كان ممكن يتركوا مشاركاتى الى هما ادعوا انها غير لائقة ويسيبوا الناس هى الى تحكم غير لائقة ولا لأ
لكن الأن تم حذفها والموجود امام الناس فقط أنها كانت غير راقية كما ادعوا ولا تستحق ان توجد على العام
واكتفوا بنشر مشاركة واحدة فقط التى تخدم أرائهم
ثانيا
سياسة التعتيم وتكميم الأفواه التى يمارسها المنتدى للحفاظ على مصالحه مع الشركة وتؤيدها حضرتك هى التى غير لائقة فعلا
و مثل هذه المنتديات هى التى يجب أن لا تكون على العام وليست ردودى
ثالثا
حضرتك بتدعى أن دى دى شركة محترمة وانا غلطت فى حقها
وفى نفس الوقت شايف ان المنتدى اتصرف صح معايا
أقل مايقال عن ماصدر أمس من الشركة أنها عكس ماذكرت تماما
ولو حضرتك شايف انى غلطان لما قولت انى دى دى ماركت ميكر وفاشلة فلك ما أردت
ولكن يجب أن تعلم أن دى دى بالفعل ماركت ميكر ومش دى المشكلة لكن بجد المشكلة انها فاشلة

Hema
13-12-2011, 01:25 PM
مرجنة العقود دفعة واحدة أمام عينى أيضا وفى الهيستورى أشوف حجم اللوت أصبح صفر والاهداف وكل شئ أصبح أصفار!!!!!!!
الهيستورى على المنصة بتاعتهم موجود عندى ومش هايكذب الا لو مسحوا حسابى بالكامل علشان أبطل أشتكى
أنا حقيقة الأمر متضايق جدا لما يحدث فى منتدياتنا العربية من فرض هذه القيود الغريبة على الأراء المخالفة فقط

طب لما دا كله حصلك مشتكتش ليه مرفعتش صور من حسابك وطالبت بحقك ليه بدل الهجوم

صدقنى لو ثبت ان ليك حق عند الشركه ومخدتوش انا اول واحد ههاجم الشركه معاك

بص اعتبر الموضوع دا شكوى وارفع صور الهستورى ووضح المشاكل اللى حصلتلك ولو المنتدى مرجعش حقك انا هسحب فلوسى من الشركه حالا

Tarek adel
13-12-2011, 01:33 PM
هو ليس فرع,
فالشركة تتعهد بتعويض المتضررين لكن فى ناس بتستغل الفرصة ويشوف احسن سعر وصلته الصفقة عشان بعد كده يقول انا كنت هقفل على السعر ده رغم انه لا الستوب ولا البروفيت بيقولوا كده.
الشركه اخطأت وده عادى وتم الاعتذار واظنها ستعوض الناس ان شاء الله فأقل حقوقها الا تهاجمها فى المنتديات التى ترعاها!!!!!!!!
يعنى انت مثلا متخيل قناة الاهلى ممكن تتعاقد مع محلل بيشتم فى النادى الاهلى ويقول عليه نادى فاشل ولا يستحق الانضمام اليه؟
من حقك انه تشتكى وتمتعض ولكن لا ان يكون المنتدى الذى ترعاه منبرا للهجوم عليها والتشنيع!
خاصة كلمه ماركت ميكر هذه ليست وجهة نظر وانما معلومة مغلوطة فازاى زعلان انهم حذفوا المشاركة؟

alshreef2011
13-12-2011, 01:34 PM
\
وطبعا حبيبى الاستاذ شريف وحبيبى احمد صقر باشا
ولكن اعتقد من الردود الخاصة بحضرتك كانت بتهجم شديد لذلك
ارى الحزر كان بدون ظلم لحضرتك

بالتوفيق حبى
مش تزعل مجرد راى

هيثم
13-12-2011, 01:55 PM
اخى الكريم مادليلك على ان شركه دى دى ماركت ميكر

Hema
13-12-2011, 01:59 PM
أولا
من أقل أداب الحوار والنقاش الى هما ادعوها بالاثم عدم الرد بالنيابة عن الأخر
يعنى كان ممكن يتركوا مشاركاتى الى هما ادعوا انها غير لائقة ويسيبوا الناس هى الى تحكم غير لائقة ولا لأ
لكن الأن تم حذفها والموجود امام الناس فقط أنها كانت غير راقية كما ادعوا ولا تستحق ان توجد على العام
واكتفوا بنشر مشاركة واحدة فقط التى تخدم أرائهم
ثانيا
سياسة التعتيم وتكميم الأفواه التى يمارسها المنتدى للحفاظ على مصالحه مع الشركة وتؤيدها حضرتك هى التى غير لائقة فعلا
و مثل هذه المنتديات هى التى يجب أن لا تكون على العام وليست ردودى
ثالثا
حضرتك بتدعى أن دى دى شركة محترمة وانا غلطت فى حقها
وفى نفس الوقت شايف ان المنتدى اتصرف صح معايا
أقل مايقال عن ماصدر أمس من الشركة أنها عكس ماذكرت تماما
ولو حضرتك شايف انى غلطان لما قولت انى دى دى ماركت ميكر وفاشلة فلك ما أردت
ولكن يجب أن تعلم أن دى دى بالفعل ماركت ميكر ومش دى المشكلة لكن بجد المشكلة انها فاشلة

يا اخى الكريم انا لا ادافع عن الشركه لانى عميل لها لكننى ادافع عنها لانى لم ارى منها غير كل خير

زى ما قولتلك مفيش حاجه كامله فى الدنيا غير الله سبحانه وتعالى

واللى حصل معاك فى حورس هو مجرد حفاظ على اكل العيش ودا من حقهم لان مينفعش تقول ان الشركه ماركت ميكر وعاوزهم ياخدوك بالاحضان

منعا لتبادل الاتهامات انت قولت انك حصل معاك مشاكل مع الشركه فين الدليل !! قولت انها ماركت ميكر فين الدليل !! قولت انها فاشله فين الدليل !! اللى حصل امبارح دا لا يعتبر دليل اطلاقا لكن تعهد الشركه بتعويض المتضررين هو افضل دليل على حسن نية الشركه

ارجو ان يكون كلامك مصحوبا بأدله عشان نقف معك

spedoboy
13-12-2011, 02:15 PM
واللهي هو موضوع مقلق فعلا ..... لكن انا بردو مش شايف الاخ الفاضل اللي فتح الموضوع جايب ادله علي ان الشركة ماركت ميكر او بتتعمد التلاعب او غير محترمه كل كلامه كلام مرسل ياريت لو عندك دليل يا باشا تتفضل تقدمه هنا في المنتدي اما لو بتتكلم كلام مرسل وخلاص من غير دليل وناتج عن زعلك علي خسائرك فياريت تحاول التحكم في نفسك شويه لان انا من يوم ما دخلت المجال دا وحبيت اتعلمه مسمعتش حد غلط في الشركة دي ولا قال عنها اي شيء عكس شركات كتير

archiwork
13-12-2011, 02:35 PM
ياشباب خلى عندكوا شوية صبر بالله عليكوا
فرصة فقط اليوم انشالله هنزل حسابى فى دى دى أمام الجميع
وبلاش تهكم واتهامات والحاجات دى مالها معنى
من شايف انه مبسوط مع الشركة خلاص اهلا وسهلا
بالنسبة لى دى دى انتهت وماتفرق معى احد يكمل معها او يتركها
وسبب الموضوع انى اندهشت من تصرف منتدى حورس معى

د/محمد حسام
13-12-2011, 02:45 PM
اخي الكريم لو الشركه فعلا زي ما بتقول ماركت ميكرو يا ريت تجيبلنا الدليل عشان ننبه اخوانا اللي شغالين معاها وجزاك الله خيرا

archiwork
13-12-2011, 04:31 PM
أترك الحكم لكم
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4825_11323782659.jpg (http://www.fx-arabia.com/vb)
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4825_11323782773.jpg (http://www.fx-arabia.com/vb)
ملحوظة:
-عقود تغلق بفارق 80 نقطة كاملة عن سعر السوق شئ لا يصدقه عقل
-عقود حجم اللوت فيها صفر وكانت ربحانة كويس وبالمناسبة هى كانت عقود ستاندرد فجأة بقت صفر
-الناس الى ذاكرتها قوية هاتعرف ان يوم 30/9 الى فات هو نفسه يوم الجمعة الى توقفت فيه المنصة زى ماحصل امبارح
وفى اعتقادى الشخصى ان توقف المنصة ان لم يكن مقصود يستغل من دى دى أسوأ استغلا
حيث تدخل الأصابع الذهبية لتمارس مهامها عينى عينك
-وفى النهاية تحقق الهدف المنشود للشركة (مارجن)

مدير الموقع
13-12-2011, 05:33 PM

أترك الحكم لكم
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4825_11323782659.jpg (http://www.fx-arabia.com/vb)
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/4825_11323782773.jpg (http://www.fx-arabia.com/vb)
ملحوظة:
-عقود تغلق بفارق 80 نقطة كاملة عن سعر السوق شئ لا يصدقه عقل
-عقود حجم اللوت فيها صفر وكانت ربحانة كويس وبالمناسبة هى كانت عقود ستاندرد فجأة بقت صفر
-الناس الى ذاكرتها قوية هاتعرف ان يوم 30/9 الى فات هو نفسه يوم الجمعة الى توقفت فيه المنصة زى ماحصل امبارح
وفى اعتقادى الشخصى ان توقف المنصة ان لم يكن مقصود يستغل من دى دى أسوأ استغلا
حيث تدخل الأصابع الذهبية لتمارس مهامها عينى عينك
-وفى النهاية تحقق الهدف المنشود للشركة (مارجن)

اهلا بك اخى الفاضل.
اقتبست بعض المشاركات التى اراها جيدة من وجهة نظرى للتحدث فيها.
لاحظت الصور التى توضح رد الاخوة فى منتدى حورس و لم يتصرفوا باى اهانة و كانوا ودودين جدا فى الرد عليك و ان كان تم اغلاق الموضوع او حذفه فلكل منتدى له سياسته الخاصة عليك احترامها لتتواجد فيه.

بالنسبة للصور و المستندات التى ارسلتها فانه يخيل لى انك للاسف هناك اشياء تغيب عليك فى الية عمل الميتاتريدر و الية اغلاق العقود مارجن كول و هو موضح فى الصورة الاولى و ساشرحها بالتفصيل.
اما الصورة الثانية فلا يوجد هدف او ستوب لاستطيع الحكم و لا اعلم كيف رايت احد يدخل امام عينك يمكن تكون شاهدت الستوب يتغير مكانه مثلا او عقد الدخول و هو بسبب ارتفاع السبريد وقت الاخبار و هو امر منبه عليه فى السابق.
على اى حال لم تردنى اى شكاوى منك مطلقا بخصوص هذه المشاكل و كنا شرحناها و تابعنا اى اخطاء فيها لتصحيحها.

اما بالنسبة انها ماركت ميكر فالشركة ليست كذلك و الشركة STP و تنفذ العقود مع البنك و مراقبة من قبل NFA على التنفيذ حيث التنفيذ يتم فى امريكا و ليس مالطا و يتم مراجعته من الهيئة الرقابية دوريا..
خلينى اسالك هل هناك شركة واحدة ماركت ميكر مسجلة فى NFA ؟ قد يكون هناك من يسوى عقوده اخر اليوم مع البنك فهى ليست ماركت ميكر و ان كانت اشبه بهم و لكن دى دى ليست كذلك و لا يوجد لديك اى دليل فعلى على هذا الكلام.

بالنسبة لخطأ الشركة فلا يمكن ان ندفن رؤوسنا فى النعام عن الخطأ فهى اخطات و اعتذرت و قالت انها ستعوض من تضرر ان كان هذا يسمى فشلا فى الاعتراف بالحق و السعى وراء تعويض العملاء عن اى اخطاء يعتبر فشلا فهو امر يحتاج الى نقاش لان كلمة فاشل كبيرة جدا الصراحة :)

دى دى لها اخطاء حدثت فى الماضى و ستحدث فى المستقبل و لكنها تعوض عنها و لا تاكل عليك سنتا واحدا من حقك و هو فى حد ذاته مدعاه للامان اصلا فى التعامل معها و مع وكيل قوى كارابيا او حورس يستطيع الحصول على حقوقك بسهولة.

عندما نتحدث عن اخطاء عامة اننا نتحدث عن توقف للسيرفر مرة كل كام شهر بسبب انقطاع انترنت عام فى نيويورك او انقطاع تيار كهربائى و اشياء لا يمكن ان نتهم الشركة انها السبب فيها و لو اننا كادارة راينا انها السبب سنكون اول من يكتب عن ذلك بلا تردد.و هذا يعنى اننا يجب ان نصر على ان لا تحدث هذه الاخطاء مرة اخرى.

اما نقطة ان السيرفر وقت عشان تلكود الحسابات اسمح لى فى الكلمة خلينى احط مكان الشركة و لديك نية السرقة من العملاء و مرجنتهم..هل ستقوم بايقاف السيرفر فترة ساعة كاملة!!و ماذا رد فعل العملاء انذاك؟وماذا ستتصرف انت كشركة حيال الاتهامات التى سترد اليك؟
من يريد ان يسرق لا يسرق فى وضح النهار و يقول باعلى صوته انا اسرقكم و انما سيحاول ان يسرقك دون ان تاخذ بالك من انه يسرقك :)
هذا امر يحتاج ايضا للمراجعة منك بشكل عقلانى فانت كعميل لو ترى ان السيرفر توقف من اجل ان تخسر انت بالذات اموالك ارسل فى قسم الدعم الفنى و دعنا نؤدى عملنا مع وضع اثباتات على ذلك نحن نرحب بهذا كثيرا.

تعتبر اف اكس ارابيا الموقع الوحيد الذى يسمح بوجود اى مشاركات او اراء تهاجم الشركة او تفضلها و تحبذها فهو اسلوبنا فى الادارة منذ ان بدانا و هو يعطى الشركة مصداقية اكثر ما يعطيها قوة فارغة من الداخل.

بالنسبة لموضوع اغلاق العقود المارجن كول الواضح ففضلا ارسل لى على الخاص كشف حسابك و الصفقات و الرصيد قبل و بعد ان كنت ستتذكر و ساشرح لك تفصيليا كل صفقة و المارجن المحجوز و السبريد و سبب المارجن كول بعد عمل عمليات حسابية.

نظام الميتاتريدر ان يغلق الصفقات المفتوحة على مارجن كول من اماكن دخولها.
افتح حساب ديمو و مرجنه و حتلاقى نفس النتائج امامك اصفار و هذا لا يعنى ان الديمو يتلاعب ايضا :)

تحياتى يا غالى و موفق ان شاء الله و اى استفسار كل افراد الشركة او المنتدى فى الخدمة.
الله كريم