المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اكسنس تتلاعب بالاسعار والهدف والاستوب (بالدليل)

unknown
12-12-2014, 05:02 AM
السلام عليكم

من فترة بتداول مع الشركة بحسابات صغيره فقط لانى عارف انها شركة تعبانة
ولكن لحظت شىء غبى جدا الشركة بتعملة بلاقى السعر بيوصل للاهداف (+ الاسبريد)
والصفقة لا تغلق الا اذا استمر السعر فى اتجاة الصفقة فبتضطر انها تغلق الصفقة

باختصار الهدف كان 147.33
والاسبريد اقل من 3 نقاط فقط... نقول 3 نقاط ... لا نقول 3.5 .. خليها علينا ونقول 4 نقاط
يعنى المفروض الصفقة تغلق على سعر 147.29 (ده فى حالة الاسبريد 4 نقاط ولكن هو اقل من 3 نقاط)

اللو وصل الى 147.289 ولم تغلق الصفقة

كما هو واضح الاسبريد اقل من 3 نقاط
http://www3.0zz0.com/2014/12/12/04/466539102.png (http://www.0zz0.com)

وهذه بيانات الشمعة واللو الذى هبط له السعر
http://www3.0zz0.com/2014/12/12/04/477183742.png (http://www.0zz0.com)

بلاش بالله عليكم حد يقولى الاسبريد والكلام الفارغ ده
انا عارف ازاى بيحسب الاسبريد فى حالة البيع
الصفقة المفروض ضربت الهدف ورايت السعر امامى فى بيانات الصفقة المفتوحة

معاذ عودات
12-12-2014, 11:08 AM
اهلا فيك اخي الكريم ،،

ان شاءالله الاخ عمر الدعم الفني في الشركة يجاوبك ،
ولو في مشكلة يحلك اياها ويرجع حقك

اسمحلي بنقل الموضوع الى قسم الشركات

omar@exnees
12-12-2014, 12:16 PM
السلام عليكم,

مازال نفس سوء الفهم يقع فيه بعض المتداولون للاسف و يتهمون الشركة او الشركات عامة بالتلاعب فى هذا الشأن.

اولا الصفقة اغلقت على التيك بروفت كما هو موضح بالصورة اذن لا يوجد مشكلة هذا اولا.

ثانيا نأتى لسوء الفهم الذى يعانى منه بعض المتداولين للاسف فى عدم فهم كيفية اغلاق صفقة البيع sell التى يفتحها المضارب من سعر البيع Bid Price و تغلق الصفقة على سعر الشراء ال Ask Price و هو السعر الغير موجود فى المنصة اذن من اين اتيت باللو و الهاى و حكمت على ان الشركة تتلاعب ؟؟

سأوضح لك اكثر .. لنفترض انك دخلت صفقة بيع على زوج الباوند ين من سعر 185.90 اذن انت دخلت الصفقة من سعر البيع Bid Price ووضعت التيك بروفت 10 نقاط اى انك سوف تغلق الصفقة عند وصول الزوج لسعر ال Ask Price عند سعر 185.80 طيب ماذا لو فتحنا المنصة ووضعنا الماوس على الشمعة الحالية على الشارت و اكتشفنا ان السعر وصل الى 185.79 و لم تغلق الصفقة هل نأتى لنلوم الشركة و نقول انها حركة غبية ؟ بالطبع لا لاننا لم ننتبه الى ان صفقة البيع التى نفتحها من سعر ال Bid Price نغلقها على سعر الشراء Ask Price ولا اعرف اذا كنت تعلم هذه المعلومة ايضا ام لا ان سعر ال Ask Price (((( لا يظهر على المنصة )))) ولا تجده فى بيانات الهاى و اللو بالشمعة بل تجده فى الماركت ووتش على الزوج مباشرة.. اذن صفقتنا البيع من سعر 185.90 بهدف 10 نقاط و على الشارت وجدنا بيانات اللو وصل الى 185.79 و لم تغلق الصفقة لماذا ؟؟ لان الاسبريد مثلا 3 نقاط اذن سعر ال ask وقتها هو 185.82 و هو السعر الذى نغلق عليه صفقة البيع.

مرة اخرى .. عندما تفتح صفقة بيع Bid Price فأنت تغلق الصفقة على سعر الشراء Ask Price و الذى لا تجده فى بيانات الشمعة على الشارت لان الشمعة تحتوى على بيانات الهاى و اللو لسعر ال Bid Price و ليس سعر الشراء و الفرق بين سعر الشراء و سعر البيع هو الاسبريد.

اتمنى ان يكون الشرح واضحا و اتمنى ايضا عدم الهجوم مباشرة بدون تفهم الامر فهذه من اساسيات سوق الفوركس الفرق بين سعر الشراء و سعر البيع و كيفية قراءتهما على المنصة.

بالتوفيق.

unknown
12-12-2014, 02:46 PM
ارجو حذف مشاركة المدعو عمر من الموضوع لان ده انسان لا يعرف سوى الدفاع عن الشركة (بيحلل مرتبة)
وبقى محفوظ فى المنتديات انه عايش لدفاع عن الشركة فقط وبقيت بشمئز من الاسلوب ده

الصفقة لم تغلق (وهو بيقول الصفقة اغلقت ) ياعم الحافظ مش فاهم الصفقة امامك على الشارت مازالت مفعلة

ياعم الحافظ مش فاهم الصفقة انا اغلقتها يدويا على ربح 3 نقاط فقط

ياعم الحافظ مش فاهم انا عارف الفرق بين البيع والشراء بلاش توجع دماغنا
وعارف ان صفقة البيع يجب ان يصل سعر الشراء فيها الى نقطة الهدف

ياعم الحافظ مش فاهم الله ينتقم منك لانكم انتم السبب فى اكل اموال اخواتكم العرب لمجرد مرتبات بتكلوها

الله ينتقم ممن يدافع حتى دون ان يرى هل الشركة مخطئة ام لا ...

انا وضعت الموضوع فى منتدى اخر والناس بفضل الله عرفت ان الخطاء منكم
لانهم ناس بتفهم شافو الشارت وشافو ان السعر وصل الى 147.289
واذا اضفت عدد نقاط الاسبريد 3.1 نقطة سوف تعلم ان سعر الشراء وصل الى 147.32
اى ان سعر الشراء تجاوز الهدف ولم تغلق الصفقة

لان الصورة واضحة داخل بتدينا درس فى سعر البيع والشراء
والشارت امامك واضح فيه ان سعر البيع تجاوز الهدف بأكثر من اربع نقاط
يعنى اذا اضفت لهم الاسبريد هيكون سعر الشراء وصل لادنى كمان من الهدف

انت حاااااااااااااااااااااافظ مش فاهم

omar@exnees
12-12-2014, 02:53 PM
ارجو حذف مشاركة المدعو عمر من الموضوع لان ده انسان لا يعرف سوى الدفاع عن الشركة (بيحلل مرتبة)
وبقى محفوظ فى المنتديات انه عايش لدفاع عن الشركة فقط وبقيت بشمئز من الاسلوب ده

الصفقة لم تغلق (وهو بيقول الصفقة اغلقت ) ياعم الحافظ مش فاهم الصفقة امامك على الشارت مازالت مفعلة

ياعم الحافظ مش فاهم الصفقة انا اغلقتها يدويا على ربح 3 نقاط فقط

ياعم الحافظ مش فاهم انا عارف الفرق بين البيع والشراء بلاش توجع دماغنا
وعارف ان صفقة البيع يجب ان يصل سعر الشراء فيها الى نقطة الهدف

ياعم الحافظ مش فاهم الله ينتقم منك لانكم انتم السبب فى اكل اموال اخواتكم العرب لمجرد مرتبات بتكلوها

الله ينتقم ممن يدافع حتى دون ان يرى هل الشركة محطئة ام لا ...

اولا صورة الصفقات غير واضحة اذا كانت فى الهيستورى و اغلقت ام لا .. لانك لم تبين هذا من الصورة.

ثانيا, لا داعى للشتائم و السباب و الخروج عن النص فهذا لن يفيدك فى شئ .. لا ارى اى مشكلة فى صفقتك و لا ادرى ما كل هذا الهجوم ؟!! لكن نصيحتى دعك من هذا فأنه لن يفيدك فى شئ.

انا دعم و مهمتى التعريف بالشركة و مساعدتك و مساعدة المتداولين فأنا لست ضدك ولا احد فى الشركة ضدك.

ارجو ان تفهم الشرح الذى قدمته لك فى مشاركتى الاولى جيدا .. الصفقات تغلق اوتوماتيكيا عند وصول السعر للتيك بروفت و يجب ان تعرف الفرق بين سعر ال ask price و سعر ال bid price

بالتوفيق.

Mohamed_Amr
12-12-2014, 02:58 PM
اولا صورة الصفقات غير واضحة اذا كانت فى الهيستورى و اغلقت ام لا .. لانك لم تبين هذا من الصورة.

ثانيا, لا داعى للشتائم و السباب و الخروج عن النص فهذا لن يفيدك فى شئ .. لا ارى اى مشكلة فى صفقتك و لا ادرى ما كل هذا الهجوم ؟!! لكن نصيحتى دعك من هذا فأنه لن يفيدك فى شئ.

انا دعم و مهمتى التعريف بالشركة و مساعدتك و مساعدة المتداولين فأنا لست ضدك ولا احد فى الشركة ضدك.

ارجو ان تفهم الشرح الذى قدمته لك فى مشاركتى الاولى جيدا .. الصفقات تغلق اوتوماتيكيا عند وصول السعر للتيك بروفت و يجب ان تعرف الفرق بين سعر ال ask price و سعر ال bid price

بالتوفيق.

حضرتك الاول ياريت تشوف الصور وبعدين ابقى انت اعرف الفرق بين سعر ask وbid
لان اظاهر حضرتك اصلا مش واخد بالك من الصور
او مش فاهمها كويس!!! المفروض يافندم الصفقات تغلق
وبدل ماتقول نظرى عندك الصور تقدر تحفظها عندك وتشرح لينا
يمكن احنا مش فاهمين!!!

unknown
12-12-2014, 03:03 PM
حضرتك الاول ياريت تشوف الصور وبعدين ابقى انت اعرف الفرق بين سعر ask وbid
لان اظاهر حضرتك اصلا مش واخد بالك من الصور
او مش فاهمها كويس!!! المفروض يافندم الصفقات تغلق
وبدل ماتقول نظرى عندك الصور تقدر تحفظها عندك وتشرح لينا
يمكن احنا مش فاهمين!!!

يااخ محمد هذا الشخص شغلته (اللى بياخد عليها فلوس) هى الدفاع عن الشركة
يعنى الفلوس عامياه لن يرى الصورة هو حافظ لما حد يدخل يقول الصفقة لم تضرب الهدف
يوم اوتوماتيك ينسب الخطاء للعميل ويقول انه مش عارف الفرق بين البيع والشراء
ويدحل يعمل فيها بروفيسور ويديك درس فى سعر الشراء والبيع

لو كان كلف نفسة وبص فى الصورة كان عرف ان صاحب المشكلة فاهم الفرق بين سعر البيع والشراء
وكان رده اتغير ... ولكن هنعمل ايه الدولار تعمى الابصار

hamada1228
12-12-2014, 03:07 PM
اناا برأيي ما دام صار مشاكل تدخل الادارة لتحل المشكلة

unknown
12-12-2014, 03:10 PM
ياعمر باشا اسمحلى انا اللى اشرحلك الفرق بين سعر البيع والشراء فى هذه الصفقة

هذه الصفقة كان هدفها 147.33 اذا يجب لكى يتم ضرب الهدف ان يصل السعر الى اقل من هذه النقطة بعدد نقاط الاسبريد
الاسبريد فى هذا الوقت كما هو واضح فى الصورة (عشان خاطر ربنا بص على الصورة) هتلاقية اقل من 3 نقاط
يعنى بمجرد وصول السعر الى 147.00 المفروض الصفقة يتم اغلاقها على التيك بروفيت

السعر هبط الى 147.289 اى انه تجاوز سعر الاغلاق الطبيعى ب 1.1 نقطة (يعنى انا المفروض كسبان 1.1 نقطة زيادة)

ولكن الشركة لم تغلق الصفقة

unknown
12-12-2014, 03:13 PM
اناا برأيي ما دام صار مشاكل تدخل الادارة لتحل المشكلة

انا مع هذا الرأى ياريت الادارة تدخل تشرح للاخ عمر الشارت بيقول ايه

اصل الصورة واضحة ومش محتاجة دفاااع ... اكثر حاجة تضايقنى انك تبقى داخل حافظ هتقول ايه من غير ماتشوف المشكلة
كأن الشركة اله لا يخطىء ابدااااا ابداااااااا والعميل دائما هو المخطىء

jamalfx
12-12-2014, 03:18 PM
لا اعرف لماذا كل هذا الهجوم هذه الايام على اكسنس ؟

يا صاحب الموضوع هذا هل الشركة ستنصب عليك فى 1 دولار ولا 2 دولار ربحك ؟؟؟

انا حسابى فيه اكثر من 7 الاف دولار و اعمل ارباح جيدة و اسحب يوميا تقريبا

الاخ عمر شخص خبير بعمله و محترم جدا ولا ادرى لماذا كل هذا الهجوم

صفقتك يا اخ غير واضحة هل هى اغلقت على تيك بروفت ام لا !! فين الصورة فى الهيستورى ؟

بلاش هجوم على شركة محترمة و اخ محترم مثل الاخ عمر

hamada1228
12-12-2014, 03:21 PM
انا صراحة شفت الصفقة حضرتك انتا محدد التيك على 330 ووصل السعر لل 300 يعني تجاوز التيك بروفت بعِشر نقطة واحدة او عشرَين نقطة

hamada1228
12-12-2014, 03:24 PM
طبعاً عبحكي مع مراعاة بالفرق بين الشراء والبيع

unknown
12-12-2014, 03:28 PM
لا اعرف لماذا كل هذا الهجوم هذه الايام على اكسنس ؟

يا صاحب الموضوع هذا هل الشركة ستنصب عليك فى 1 دولار ولا 2 دولار ربحك ؟؟؟

انا حسابى فيه اكثر من 7 الاف دولار و اعمل ارباح جيدة و اسحب يوميا تقريبا

الاخ عمر شخص خبير بعمله و محترم جدا ولا ادرى لماذا كل هذا الهجوم

صفقتك يا اخ غير واضحة هل هى اغلقت على تيك بروفت ام لا !! فين الصورة فى الهيستورى ؟

بلاش هجوم على شركة محترمة و اخ محترم مثل الاخ عمر

انا عجبتنى مشاركتك عشان كده هرد عليها واعلمك شوية حاجات برده

اولا تعرف الصفقة هل هى مازالت مفعله ام تم اغلاقها عن طريق تاريخ الاغلاق
وهشرحلك بالصورة عشان ممكن تكون صعبة عليك وعلى الاخ عمر (ونكسب برده حسنة )

شوف الفرق بين الصورتين

الصورة الاولى يوجد تاريخ فتح الصفقة + تاريخ اغلاق الصفقة (دى صفقة تم اغلاقها)
http://www8.0zz0.com/2014/12/12/15/165006778.png (http://www.0zz0.com)

الصورة الثانية صفقة مازالت مفعلة يوجد تاريخ فتح الصفقة فقط
http://www8.0zz0.com/2014/12/12/15/736465241.png (http://www.0zz0.com)

اظن كده انت فهمت ازاى تميز بيمن الصفقة فى الهيستورى او مازالت اكتيف (مبسوط منى )
طيب الحمد لله

نيجى بقى للواحد دولار وانت 7 الاف دولار يافرحة قلبى

بص ياكبير انت 7 الاف دولار وغيرك 10 الاف ويوجد 5 الاف عميل
عشان الشركة تعرف تسرق كل واحد لازم تعين 5000 موظف لكل حساب ؟؟؟
لا طبعا هو برنامج واحد يستطيع ان يتحكم فى جميع الحسابات
مايحدث لك يحدث للحساب اللى فيه مليون دولار او فيه 100 دولار فقط

فهمت يابو 7 الاف دولار ؟
منور الموضوع

hamada1228
12-12-2014, 03:33 PM
http://www13.0zz0.com/2014/12/12/15/860420059.png (http://www.0zz0.com)

اخي كيف هي مغلقة وانتا بتعرف ان الصفقة المغلقة لازم يكون فيها تاريخين
تاريخ الاغلاق وتاريخ الففتح

hamada1228
12-12-2014, 03:35 PM
لا لا تمام غالي تصححت الصورة

omar@exnees
12-12-2014, 03:36 PM
الاخ صاحب الموضوع,

للمرة الثانية اذكرك ( الهجوم على شخصى لن يفيدك فى شئ بل سيضيع من وقتك لا اكثر ) و بما انك لا تفهم ما معنى ( دعم ) فأنا لن اخوض فى النقاش حول قيامك بالتهجم على شخصى.

اما بخصوص ما تدعيه انت انه مشكلة .. اولا لننظر الى الصورتين و اول ملاحظة هى اننى لم ارى اذا كانت هذه الصفقة مفتوحة الان ام فى الهيستورى لان الصورة غير مكتملة.

ثانيا لنتفق ان صفقة بحجم ( 0.01 ) اى 10 سنت قيمة النقطة لن تجعل شركة كبيرة بحجم اكسنس ان تنصب عليك يعنى كما تحاول ان توهم الناس و حتى لو كان رصيدك كبير فالشركة لا تنصب ابدا على احد.

ثالثا الصفقة انت اغلقتها يدويا او هى اغلقت على تيك بروفت من اين اتأكد من ذلك ؟

الصورة الاولى التى ارفقتها انت تظهر سعر bid price ( و هو السعر الذى لا نغلق عليه صفقة البيع ) اليورو ين عند سعر 147.35 و التيك بروفت الذى وضعته انت عند 147.33 اذن دعنا نتفق انه لا مشكلة فى الصورة الاولى .. لانه مازال هناك نقطتين على اغلاق الصفقة على التيك بروفت.. اذن الصورة الاولى لا تظهر اى مشاكل.

حسنا بخصوص الصورة الثانية, انت تظهر بيانات هاى و لو الشمعة و اقل سعر وصل اليه الزوج ( سعر ال bid price الذى لا نغلق عليه صفقة البيع ) وصل الى 147.289 اذن لو الاسبريد مثلا 4 نقاط سيكون سعر ال ask عند 147.33 اى عند التيك بروفت الذى وضعته انت و كما هو موضح بالصورة .. الصفقة ضربت التيك بروفت :) اذن اين المشكلة ؟ لا تحاول اقناعى انك انت الذى اغلقت الصفقة و انها لم تصل للتيك بروفت لانه لا يوجد دليل على ذلك فى الصورتين.

لا ادرى فى الحقيقة لماذا تعمل كل هذا الهجوم لمجرد فرق سبريد نقطة او نقطتين او اعشار النقاط المهم ان الصفقة فى الاخر اغلقت على التيك بروفت.. كل ما تقوم به الان لا يستحق كل هذا العناء.

لو كنت ارى ان مشكلتك كبيرة لكنت تدخلت و احلتها للمختصين لدينا .. لكن لا ارى اى مشاكل فى صفقتك.

omar@exnees
12-12-2014, 03:39 PM
الاخ صاحب الموضوع .. خذ وقتك فى الهجوم على شخصى .. تمادى فى ذلك كما يحلو لك :)

المهم انه لا يوجد اى مشكلة فى صفقتك و موضوعك سيزول عاجلا ام اجلا و لن يتم اخذ اى تحرك من جانبنا للمساعدة فى مشكلة غير موجودة اصلا .. المتداولين هنا فى المنتدى جميعهم سعداء بالتداول فى الشركة ولا احد يشتكى او يحاول ايهام الناس بما تقوم بها .. فلا تتعب حالك :)

راجع مشاركتى السابقة.

unknown
12-12-2014, 03:47 PM
حسنا بخصوص الصورة الثانية, انت تظهر بيانات هاى و لو الشمعة و اقل سعر وصل اليه الزوج ( سعر ال bid price الذى لا نغلق عليه صفقة البيع ) وصل الى 147.289 اذن لو الاسبريد مثلا 4 نقاط سيكون سعر ال ask عند 147.33 اى عند التيك بروفت الذى وضعته انت و كما هو موضح بالصورة .. الصفقة ضربت التيك بروفت :) اذن اين المشكلة ؟ لا تحاول اقناعى انك انت الذى اغلقت الصفقة و انها لم تصل للتيك بروفت لانه لا يوجد دليل على ذلك فى الصورتين.

انا لله وانا اليه راجعون ... كويس ان الاعضاء هيشوفو هذه المشاركة الغير مسؤولة منك
و كويس انك اعترفت ان السعر وصل للو وان الصفقة المفروض ضربت الهدف
اما بخصوص الصفقة اغلقتها يدويا ام لا فهذه هى صورة الصفقة التى تم اغلاقها بعد انعكاس السعر

http://www14.0zz0.com/2014/12/12/15/473082852.png (http://www.0zz0.com)

انا لله وانا اليه راجعون .... ولا حول ولا قوة الا بالله ... ربنا يجمعك وانت والمسؤول عن سرقتنا فى الشركة
فى مسوى واحد يوم القيامة ان شاء الله

waleed matar
12-12-2014, 04:11 PM
شكرة exness من اجمل الشركات و الله انا بتعامل معهم من فترة و لم ارى اى مشاكل لا فى المنصة ولا غيره و السحب عندهم رائع

استاذ احمد اريد ان اسألك سؤال .. اذا انت تقول انها شركة تعبانة لماذا تتعامل معها من البداية ؟ الا لو انك تعرف جيدا انها شركة محترمة و بها مميزات فعلا رائعة ؟

بلاش نضحك على نفسنا موضوعك ضعيف جدااااا من وجهة نظرى.

اكسنس شركة محترمة و الاخ عمر دعم رائع

FXDD30
12-12-2014, 05:07 PM
ياسلام تحس في كل موضوع فيه نقد للشركة يدخلو 10 مانشوفهم غير بالاعياد ورأس السنة يدخلو يمدحو الشركة وينبحو شوي ويسكرو ونلقاكم في موضوع جديد علي خير هههههههههههههههههههههههههههه

FXDD30
12-12-2014, 05:08 PM
الحق ظاهر حتي للاعمي لكن هذا عمي القلوب .. اخ احمد انت مش خسران ولا حاجه بص هو مبلغ صغير وانت طلعت من الخسارة ماتزعل

FXDD30
12-12-2014, 05:11 PM
وللي بقول الشركة مش هتتأثر بربح دولار او خسارة نص دولار
دولار علي دولار علي نص دولار علي 10 دولار يطلعو ملايين اخر الشهر فبلاش الحكي والكلام والعك الفاضي اللي بنسمعه كل مره
يخرب بيتكم قرفتونا

FXDD30
12-12-2014, 05:15 PM
الي عاجبني في كل قصص اكسنس تلاقي ناس عمري ماشفتهم في المنتدي بشاركو تلاقي مشاركاته بعدد اصابع رجلي .. لكن الغريب انهم ماشاء الله دايما ربحانين والسحب يومي هذا ازا ماكانش كل ساعه هههههههه :1 (47):
علي فكرة لا اعرف الاخ احمد لكن كل مواضيع اكسنس فيها هذا الاسلوب المكشوف المبتذل ..

FXDD30
12-12-2014, 05:20 PM
والاخ عمر ماشاء الله قاعد يقبض مستريح وبيقلك انا دعم لكن في الحقيقة هو اكبر خازوق عرفته في تاريخ المنتديات
ماشاء الله حتي ان شركته تقدر تفتح فيها حساب ECN بمبلغ 300 دولار تقدر تتاجرهههههههههههههههههههههههه
الهبل له حدود برضه ولا ايه يارجاله :1 (47)::1 (87):

unknown
12-12-2014, 05:30 PM
اهلا اخى FXDD انا جبت اميلات اجنبية اشتكى اللى اسمة عمر ده فيها
المبلع مالوش لزمة بس هو قالها صراحة الموضوع مالوش لزمة رغم وضع الادلة
وده كبير عند القسم الاجنبى بتعهم ... انا مش بعرف اسيب حقى

FXDD30
12-12-2014, 05:34 PM
اهلا اخى FXDD انا جبت اميلات اجنبية اشتكى اللى اسمة عمر ده فيها
المبلع مالوش لزمة بس هو قالها صراحة الموضوع مالوش لزمة رغم وضع الادلة
وده كبير عند القسم الاجنبى بتعهم ... انا مش بعرف اسيب حقى

اذا كده الله يقويك ياغالي وبلغنا شو يصير معنا هنا ..

unknown
12-12-2014, 05:45 PM
اخى رجاء شغلة عمر الان محاولة اغلاق الموضوع لانه الموضوع واضح جدا فيه تلاعب الشركة
عشان كده مش عايز مشاركات تكون سبب فى اغلاقة

FXDD30
12-12-2014, 05:49 PM
ولا يهمك اخي الله معك ويوفقك

omar@exnees
12-12-2014, 05:51 PM
fxdd30 شكرا يا اخى العزيز .. شكرا على السب و الشتم .. يا ترى من قائل هذه العبارة ؟

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10847949_396749797145118_3530146536606136026_n.png ?efg=eyJvbGF0IjoxMjB9&oh=051bde26083d0f9f41a1f9069d366105&oe=54FA36DD&__gda__=1427606529_5f885dbd3c5a448a745333b664e236e 3

http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?p=674376#post674376

شكرا لك

Mohamed_Amr
12-12-2014, 05:54 PM
سؤال للاخ عمر هو حضرتك حافظ الكلام اللى بتكتبه ولا ايه بالظبط؟؟
المشكله واضحه وضوح الشمس سواء كانت بى 10 سنت ولا 1 سنت
والناس اللى عماله تكتبت انها مع اكسنس والكلام الفاضى
بدل ماتقول الكلام دة علق على الصور والموضوع انا عن نفسى مش
بتهم الشركه لانى تعاملت معاها قبل كدة ومفيش اى مشكله حصلت معايا
بس اللى موجود هنا دلوقتى مشكله حصلت فعلا ولازم يكون ليها
توضيح من الشركه مش كلام الاخ عمر اللى
تقريبا حافظه

معاذ عودات
السلام عليكم

يا اخوة ،، الرجاء عدم الخروج عن الموضوع الاصلي والتحدث بشكل لائق مع الدعم سواء على حق او لا

الموضوع يراى الالف الاعضاء ومن خلال كتاباتهم سيعرفوا من هو المحقوق ـ فلا داعي الخروج عن الموضوع

حتى يبقى الموضوع مفتوح والنقاش مستمر

تقبلوا تحياتي

unknown
الاخ صاحب الموضوع .. خذ وقتك فى الهجوم على شخصى .. تمادى فى ذلك كما يحلو لك :)

المهم انه لا يوجد اى مشكلة فى صفقتك و موضوعك سيزول عاجلا ام اجلا و لن يتم اخذ اى تحرك من جانبنا للمساعدة فى مشكلة غير موجودة اصلا .. المتداولين هنا فى المنتدى جميعهم سعداء بالتداول فى الشركة ولا احد يشتكى او يحاول ايهام الناس بما تقوم بها .. فلا تتعب حالك :)

راجع مشاركتى السابقة.

للاقتباس للاهمية

omar@exnees
اخى رجاء شغلة عمر الان محاولة اغلاق الموضوع لانه الموضوع واضح جدا فيه تلاعب الشركة
عشان كده مش عايز مشاركات تكون سبب فى اغلاقة

لا ياخ احمد اطمئن, فأنا لا يعنيني السباب و الشتائم على شخص :)

استمر كما يحلو لك و افعل ما تريد من ايميلات ورسائل و شكرا لانك نبهتنا على انه هناك من يهاجمنا و يحاول خلق مشاكل بدون سبب .. شكرا على التنبيه :)

و ايضا سوف استمر فى مساعدتك اذا احتجت لمساعدة فى شئ ما و مساعدة الجميع ان شاء الله

بالتوفيق للجميع :)

FXDD30
12-12-2014, 05:55 PM
fxdd30 شكرا يا اخى العزيز .. شكرا على السب و الشتم .. يا ترى من قائل هذه العبارة ؟

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10847949_396749797145118_3530146536606136026_n.png ?efg=eyJvbGF0IjoxMjB9&oh=051bde26083d0f9f41a1f9069d366105&oe=54FA36DD&__gda__=1427606529_5f885dbd3c5a448a745333b664e236e 3

شكرا لك

ههههههههههههههه هذا وقت ان كنت مغفل وااصدق كلامك المعسول واللي حفظته في اي عنوان اجد فيه مشكلة لاكسنس :1 (63):

Mohamed_Amr
12-12-2014, 05:57 PM
سؤال للاخ معاذ ايه راي حضرتك فى الصور؟
يمكن احنا مش فاهمين الصور وظالمين تجاهل الدعم
للمشكله وعدم محاوله التوضيح بشكل مقنع
وبالتوفيق للجميع

unknown
12-12-2014, 05:58 PM
الاخ صاحب الموضوع,

للمرة الثانية اذكرك ( الهجوم على شخصى لن يفيدك فى شئ بل سيضيع من وقتك لا اكثر ) و بما انك لا تفهم ما معنى ( دعم ) فأنا لن اخوض فى النقاش حول قيامك بالتهجم على شخصى.

اما بخصوص ما تدعيه انت انه مشكلة .. اولا لننظر الى الصورتين و اول ملاحظة هى اننى لم ارى اذا كانت هذه الصفقة مفتوحة الان ام فى الهيستورى لان الصورة غير مكتملة.

ثانيا لنتفق ان صفقة بحجم ( 0.01 ) اى 10 سنت قيمة النقطة لن تجعل شركة كبيرة بحجم اكسنس ان تنصب عليك يعنى كما تحاول ان توهم الناس و حتى لو كان رصيدك كبير فالشركة لا تنصب ابدا على احد.

ثالثا الصفقة انت اغلقتها يدويا او هى اغلقت على تيك بروفت من اين اتأكد من ذلك ؟

الصورة الاولى التى ارفقتها انت تظهر سعر bid price ( و هو السعر الذى لا نغلق عليه صفقة البيع ) اليورو ين عند سعر 147.35 و التيك بروفت الذى وضعته انت عند 147.33 اذن دعنا نتفق انه لا مشكلة فى الصورة الاولى .. لانه مازال هناك نقطتين على اغلاق الصفقة على التيك بروفت.. اذن الصورة الاولى لا تظهر اى مشاكل.

لا ادرى فى الحقيقة لماذا تعمل كل هذا الهجوم لمجرد فرق سبريد نقطة او نقطتين او اعشار النقاط المهم ان الصفقة فى الاخر اغلقت على التيك بروفت.. كل ما تقوم به الان لا يستحق كل هذا العناء.

لو كنت ارى ان مشكلتك كبيرة لكنت تدخلت و احلتها للمختصين لدينا .. لكن لا ارى اى مشاكل فى صفقتك.

للاقتباس ايضا بعد اذن الادارة

forexlover90
12-12-2014, 06:01 PM

شكرا لك

اه يبقى كدة بقى الموضوع واضح زى الشمس دة هجوم على الشركة و على عمر واضح جداااا

لما مشكلة صغيرة اوى يعملوا كل دة عشانها يبقى دة هجوم مترتب

استمررررررررررر يا عمر .. استمررررررررررررى اكسنس

انتم الافضل

unknown
12-12-2014, 06:02 PM
ان شاء الله كل شخص بيفتى بدون مسؤوليه وتجاهل هذه المشكلة هيندم
وهيتم التعامل مع مدراء هذا الشخص الذى قال معلومات كتير خاطئة دون علم
واستخف بالمشكلة وبيقولى ايداع صغير
هتعامل مباشرتا مع الاستاذة جوليا والاستاذ اسلام

unknown
12-12-2014, 06:03 PM
ارجو من الادارة ان تتفهم انهم بيحاولو يغلقو الموضوع (انا عارف ان الادارة حكيمة)

hamada1228
12-12-2014, 06:04 PM
هو انا مالي فهمان يعني الاخ fxdd عبهاجم ويصرخ وانا مالي لا دعم ولا شي مشان ما حدا يقلي شقد دفعولك بس لما تكون الشركة ذات سمعة جيدة بشهاددة كتير اعضاء لك استاذ معاذ قلي انو كويسسة ...
وطبعاً انا بكامل احترامي بقدمو للاخ unknown بس على اعتبار صار فرق باعشار نقطة وارتد السعر يعني عشر او عشرين ما صارر مشكلة كبيرة وانا اول الناس قرشي عزيز علي على عيني وراسي ماعم احط او انقص من قيمة المربح بس على عشر نقطة وبعيد وبكرر مع كامل احترامي للاخ unknown بس عشر نقطة ارتداد وطلعت من الصفقة بربح مو معقول تطالع الشرك نصابة ياحبيببي وانا ما عم احكي هيك مهاجمة الك اخي الحبيب بس اسلوب fxdd استفزازي فوق ما تتصور ولما ناس بتشكر بالشركة رأي وكلام fxdd مو مقبول ... وراس السنة وهدية راس السنة وكلامو انو الاخ عمر قاعد عم يقبض ويدافع عيب ... لما بتكون حضرتك عم تشتغل لازم الباقي يحترمو الشغل ...
انا امبارحة حكيت مع دعم شركة بس مكشوف نصبها على العملاء وحكيت اكتر من يلي حكاه fxdd ... بس كنت مستند لموضوع تقييم الشركة ... مو حضرتك "fxdd" بتقيم براحتك
واكرر مع كامل احترامي للاخ unkown

FXDD30
12-12-2014, 06:05 PM
اه يبقى كدة بقى الموضوع واضح زى الشمس دة هجوم على الشركة و على عمر واضح جداااا

لما مشكلة صغيرة اوى يعملوا كل دة عشانها يبقى دة هجوم مترتب

استمررررررررررر يا عمر .. استمررررررررررررى اكسنس

انتم الافضلنعم انهم المطبلون الذين نراهم في مواضيع الشكاوي بأكسنس .. :1 (63):
احتراما للاخ احمد سيكون اخر مشاركة لي في هذا الموضوع حتي لاتضيع المشاركات ..شكرا اكسنس..شكرا عمر .

unknown
12-12-2014, 06:10 PM
ارجو من الادارة ان تتفهم انهم بيحاولو يغلقو الموضوع (انا عارف ان الادارة حكيمة)

لرفع مرة اخرى للفت نظر الادارة للمحاولة بغلق الموضوع
شكرا لكم

omar@exnees
12-12-2014, 06:10 PM
السلام عليكم,

ليكن هذا الرد هو ردى التوضيحي الاخير على كل ما طرح فى هذا الموضوع من جانب صاحبه و من جانب بعض الاعضاء الافاضل ممن قاموا بالرد.

اولا : بخصوص المشكلة ( التى لا ارى انها مشكلة ) صاحب الموضوع الاخ ( احمد ) بدأ حديثه فى الموضوع بسرد مشكلته بأستخدام الفاظ نابية و اسلوب ركيك لا يرقى لاسلوب مناقشة او سرد مشكلة فى منتدى محترم ولا يجب قولها من باب الاحترام للاعضاء و للمنتدى حيث بدأ حديثه بكلمات مثل ( اسلوب رخيص من شركة اكسنس الحقيرة ... شئ غبى جدا الشركة تعمله.. شركة تعبانة )

ثم قام بوضع صورتين يدعى فيهما ان هناك مشكلة فى صفقته ( التى اغلقت على ربح )

و و تبين الصور ان المشكلة عبارة عن انه قام بفتح صفقة بيع على اليورو ين من سعر 147.486 اى انه فتح الصفقة من سعر ال Bid Price سعر البيع و وضع التيك بروفت عند سعر 147.330 و كما نعلم جميعا ان الشارت على المنصة لا يوجد به الا سعر ال Bid Price بينما هذه الصفقة سوف تغلق على سعر الشراء Ask Price و اذا نظرنا جيدا للصورة الاولى التى قام بوضعها صاحب الموضوع

سوف نجد ان السعر الحالى فى الصورة على المنصة هو 147.35 و هو سعر البيع Bid Price و لو قولنا ان الاسبريد وقتها 3 نقاط مثلا مع العلم ان الاسبريد متغير و ليس ثابت اذن كان سعر ال Ask Price فى ذلك الوقت عند 147.38 و التيك بروفت الذى وضعه الاخ صاحب الموضوع عند 147.33 لم يصل السعر للتيك بروفت .. اذن نتفق ان الصورة الاولى لا تظهر اى مشكلة فى الصفقة.

نأتى للصورة الثانية :

قام صاحب الموضوع فى هذه الصورة بالاشارة الى بيانات الشمعة الهاى و اللو و كما تظهر الصورة التى قام برفعها

ان اقل سعر وصل له الزوج Bid Price سعر الزوج على الشارت هو 147.289 و كما نعلم فأن الاسبريد متغير و ليس ثابت مع العلم انه يوجد الان سبريد ثابت تم اضافته و من يريد معلومات فى هذا الشأن فليخبرنى .. لكن الان لنكمل .. كما نرى اقل سعر هو 147.289 و هذا السعر هو سعر ال Bid Price سعر البيع الذى يظهر بالشارت و ليس سعر الشراء الذى سوف تغلق عليه صفقة البيع .. لو افترضنا ان الاسبريد وقتها 5 نقاط اذن سوف يكون سعر الشراء عند 147.34 و طبعا وارد ان يصل الاسبريد لى زوج اليورو ين ( زوج من الكروسات ) الى 5 نقاط مع العلم ايضا ان الاسبريد قليل و لكن من الوارد وصوله الى هذا السعر .. اذن سيكون سعر الشراء وهو سعر ال ask price و الذى سوف تغلق عليه صفقة صاحب الموضوع وقتها 147.34 و التيك بروفت هو 147.33 اذن مازال هناك 1 نقطة تفصل بين الصفقة و التيك بروفت.

اذن اين المشكلة الان فى صفقة الاخ صاحب الموضوع ؟؟

ناهيك عن ان صاحب الموضوع (( اغلق الصفقة على ربح )) طيب لو كان كلامه صحيح انه اغلقها على ربح متسرعا خوفا من انعكاس السعر طيب لماذا لم يصبر نقطة او اجزاء من النقطة حتى تغلق صفقته على التيك بروفت ؟؟

و السؤال الاهم هل نقطة او اجزاء من القنطة تستحق ان يصف المدعو احمد الشركة بال(( حقيرة )) ؟؟

هل يستحق ان يهاجمنى فى شخصى ؟

و الاهم من كل ذلك ان صفقته اغلقت على ربح .. طيب من اين نعرف اذا كانت فعلا اغلقت على تيك بروفت او هو اغلقها بنفسه ؟ سنعرف من logos الصفقة .. طيب هل هو قام بوضع logos الصفقة ؟ الاجابة لا .. هو فتح موضوعه و بدأه بالسباب والشتائم.

بالله عليكم حكموا عقولكم هل هذه مشكلة تستحق كل هذا الاندفاع من الاخ صاحب الموضوع ؟ ام انه ربما يكون خسر فى صفقات اخرى من جراء تحليله الخاطئ للسوق مثلا و هو حر فى ذلك بالطبع و لكن جاء يشفى غليله فى السباب و الشتائم فى هذا الموضوع ؟

هذا بخصوص مشكلته ( التى هى اصلا غير موجودة )

ثانيا :

بخصوص قيامه بالهجوم على شخصى و اتهامى و كل ذلك .. صدقنى لا يعنيني كل ذلك فى شئ http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/smile.gif استمر كما يحلو لك فى السباب و الهجوم فهذا لا ينقص ولا يزيد و مهما استمريت فى ذلك .. عند احتياجك للمساعدة هنا سوف تجدنى اول من يساعدك فى حال وجود مشكلة ( حقيقية ) لديك لاننى هنا لذلك .. انا هنا لست ضدك و يمكنك ان ترى مشاركات بعض الاخوة هنا جزاهم الله خيرا و لم افعل الا واجبى فى مساعدتهم و مساعدة الجميع و سوف استمر فى ذلك ان شاء الله و سوف استمر ايضا فى مساعدتك اذا احتجت لاى مساعدة فى اى وقت, و لو ان صفقتك كانت خاسرة او بها مشكلة كبيرة ادت لخسارة لكنت ساعدتك فورا و لكن الصفقة رابحة يا عزيزي فماذا تريد منها هل تريد اعادة فتحها و غلقها على مبلغ اكبر مثلا ؟ هههه

ثالثا :

لمن يهاجم الشركة و يقول ان الشركة تربح من خسارة العميل و تتحكم فى الصفقات.. اود ان اذكرك ان شركة اكسنس ليس لديها غرفة مقاصة و هى فى الاساس شركة ECN

و كون ان الرافعة المالية كبيرة فهذا ليس عيبا بل هى ميزة.

الشركة يتداول فيها عشرات الالاف حول العالم و بمبالغ ضخمة جدا سواء ايداعات او سحوبات و يصل حجم التداول الشهرى فى الشركة الى اكثر من 190 مليار دولار.. كل هذا يجعلك تطمأن تماما انه لا يوجد اى تلاعبات او خلافه .. و هل اذا كان هناك تلاعبات هل ستتلاعب الشركة فى منصة الاخ احمد الذى لا يتعدى رصيده ال90 دولار ؟؟!!! و صفقته التى فتحها بلوت 0.01 ؟؟؟!!

اتمنى ان يكون الكلام موضوعى يا شباب.

و اود ان اشكر الاخوة العملاء ممن قاموا بوضع ردود فى الموضوع فيها كلام طيب لى او للشركة و نتمنى دائما ان نكون عند حسن ظنكم و حسن ظن الجميع http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/smile.gif

بالتوفيق.

معاذ عودات
12-12-2014, 06:26 PM
للمرة الثانية

السلام عليكم

يا اخوة ،، الرجاء عدم الخروج عن الموضوع الاصلي والتحدث بشكل لائق مع الدعم سواء على حق او لا

الموضوع يراى الالف الاعضاء ومن خلال كتاباتكم سيعرفوا من هو المحقوق ـ فلا داعي الخروج عن الموضوع

تقبلوا تحياتي

hamada1228
12-12-2014, 06:31 PM
للمرة الثانية

السلام عليكم

الموضوع يراى الالف الاعضاء ومن خلال كتاباتكم سيعرفوا من هو المحقوق ـ فلا داعي الخروج عن الموضوع

تقبلوا تحياتي

استاذنا الغالي المشكلة انو مافي غير التهجم يعني شو هالزوق العالي لما امة الله تشهد بمصداقية الشركة وبسبب سوء فهم كم عضو يقول نصابة

unknown
12-12-2014, 06:35 PM
المنتدى الاهر اكتشف ان كل من دخل يدافع عن الشركة هو عضو واحد بمعرفات كثيرة
طبعا حركة لا تصدر غير من شخص **** دعم لشركة
نرجو من منتدانا هنا اعادة فحص الايبيهات هذا رجاء فقط

الله المستعان

hamada1228
12-12-2014, 06:43 PM
المنتدى الاهر اكتشف ان كل من دخل يدافع عن الشركة هو عضو واحد بمعرفات كثيرة
طبعا حركة لا تصدر غير من شخص **** دعم لشركة
نرجو من منتدانا هنا اعادة فحص الايبيهات هذا رجاء فقط

الله المستعان

IP؟؟؟ وانا بانتظار الفحص ؟؟؟ بس مشان تتاكد

عمـــر
12-12-2014, 07:22 PM
بالنسبه للصور اللي صاحب الموضوع حاططها .... ايه اللي يثبت ان حضرتك مغيرتش التيك بروفيت بعد ما السعر صعد

انا طبعا معنديش خبره كبيره في الفوركس بس سؤال خطر ع بالي :confused:

هزار
13-12-2014, 01:33 AM
شركة اكسنس شركة النصب العالميه المحترفه

حسبي الله عليهم ونعم الوكيل مرجنو حسابي الله لا يوفقهم وقسم بالله الحساب راح ضحيه تلاعب في الشركة

حراميه الله لا يوفقهم

هزار
13-12-2014, 01:35 AM
انا متأكد معظم المعرفات الي بترد وتدافع عن الشركة هيه لشخص واحد وهوه عارف نفسه

بقوله كلمه وحده

اتقي الله

ودعوة المضلوم ليس بينها وبين الله حجاب

ahmed thrwat
13-12-2014, 06:34 AM
مع احترامي لاخ احمد صاحب المشكلة
اي بنك ذلك الذي يقبل عقد قيمته 10 سنت !!!!!!!
حتى مهما بلغ حجم الرافعه لكن في وجهه نظري جميع الحسابات تبدا 10 دولار او 100 والمبلغ القليلة انها ليست لها صله بالسوق لا من قريب ولا من بعيد
حتى حسابات ecn تبدا 300 دولار فهذا يضع الشركة في مجال الشك اكثر من انها ميزة لجذب العملاء لان معروف حسابات ecn الحقيقة تبدأ بمبلغ اكبر بكثير من هذا المبلغ الذي يعتبر هزيل جدا لو قارنته بين شركات ecn و روافع ماليه بتكون قليله لأن الشركة لا تضع نفسها في مجال المخاطرة لان ربما في تحرك عنيف للسوق يخسر اكثر من رصيده المتواجد في المنصه ويصبح بالسالب وقتها سوف تكون الشركة مطالبه بدفع للبنك ثم الشركة تحاول تطالب العميل بمستحقتها التي تعلم 90% لن تحصل عليها لذلك لا مجال للخطأ في سوق حقيقي لا روافع ماليه كبيرة التي تعرض العميل والشركة للخطر
الرافعه الماليه الكبيرة ليست سوى وسلية سريعه لتخسر رصيدك وهى المشكلة التي يقع فيها اغلب المتداولين فالسوق لا يريد منك الا خطأ واحد ترتكبه حتى تخسر كل رصيدك و الروافع الكبيرة تساعد على ذلك
شركات في امريكا لا تقدم اكثر من 1:50 لان قوانين nfa همها الاول حمايه المستثمر لانه سلاح ربما لا يعرف المتداول مدى خطورته
كبار البنوك المعروفه بدون ذكر اسماء لاتتعدى رافعتها 300 او 200 كان من باب اولى هما يقدموا روافع اكبر من ذلك لكن لا يضعوا انفسهم في مجال المخاطرة وخطأ صغير من اي عميل قد يتسبب في خسارتهم ايضا

unknown
13-12-2014, 06:50 PM
انا متأكد معظم المعرفات الي بترد وتدافع عن الشركة هيه لشخص واحد وهوه عارف نفسه

بقوله كلمه وحده

اتقي الله

ودعوة المضلوم ليس بينها وبين الله حجاب

نعم يااخى فى منتدى الجيران تم ايقاف 4 عضويات لشخص واحد يدعم كلام المدعو عمر

unknown
13-12-2014, 06:52 PM
مع احترامي لاخ احمد صاحب المشكلة
اي بنك ذلك الذي يقبل عقد قيمته 10 سنت !!!!!!!
حتى مهما بلغ حجم الرافعه لكن في وجهه نظري جميع الحسابات تبدا 10 دولار او 100 والمبلغ القليلة انها ليست لها صله بالسوق لا من قريب ولا من بعيد
حتى حسابات ecn تبدا 300 دولار فهذا يضع الشركة في مجال الشك اكثر من انها ميزة لجذب العملاء لان معروف حسابات ecn الحقيقة تبدأ بمبلغ اكبر بكثير من هذا المبلغ الذي يعتبر هزيل جدا لو قارنته بين شركات ecn و روافع ماليه بتكون قليله لأن الشركة لا تضع نفسها في مجال المخاطرة لان ربما في تحرك عنيف للسوق يخسر اكثر من رصيده المتواجد في المنصه ويصبح بالسالب وقتها سوف تكون الشركة مطالبه بدفع للبنك ثم الشركة تحاول تطالب العميل بمستحقتها التي تعلم 90% لن تحصل عليها لذلك لا مجال للخطأ في سوق حقيقي لا روافع ماليه كبيرة التي تعرض العميل والشركة للخطر
الرافعه الماليه الكبيرة ليست سوى وسلية سريعه لتخسر رصيدك وهى المشكلة التي يقع فيها اغلب المتداولين فالسوق لا يريد منك الا خطأ واحد ترتكبه حتى تخسر كل رصيدك و الروافع الكبيرة تساعد على ذلك
شركات في امريكا لا تقدم اكثر من 1:50 لان قوانين nfa همها الاول حمايه المستثمر لانه سلاح ربما لا يعرف المتداول مدى خطورته
كبار البنوك المعروفه بدون ذكر اسماء لاتتعدى رافعتها 300 او 200 كان من باب اولى هما يقدموا روافع اكبر من ذلك لكن لا يضعوا انفسهم في مجال المخاطرة وخطأ صغير من اي عميل قد يتسبب في خسارتهم ايضا

كل الاحترام لشخصك الكريم وكلام لا غبار عليه
انا حسابى مع الشركة دى ايداعات صغيرة فقط لانى عارف انها مشبوهة
لكن بفضل الله لى حسابات اكبر مع شركات اكثر مصدقية

ولكن لا تتعامل مع بنك الويب مونى وانا عندى فيه فلوس بستغلها

hamada1228
13-12-2014, 06:56 PM
للحبايب يلي عم تحكي بتحبو تتقدمو بطلب للادارة لفحص الايبيات .... ولو ما صدقتو فهي مشكلتكن

jaber
13-12-2014, 07:12 PM
اسمحوا لى احكى رأيي فى هذا الموضوع بكل امانة

انا من الناس ال عندها حساب فى اكسنس و رايي بكل امانة هى افضل شركة تعاملت معها

رايي فى الاخ عمر شخص صادق و محترم جدا و انا عرفت الشركة من مواضيعه و كلامه عنها و لو انت بدك تشتكيه انا رح اقدم الف طلب للشركة لتكريم الاخ عمر لانه شخص محترم و مسؤول و الله شاهد على كلامى

رايي فى مشكلة الاخ احمد ياريت تصورلنا صورة المنصة كاملة مشان نشوف سعر شراء اليورو ين عندما وقعت مشكلتك

لان بكل امانة انا شخصيا لا استطيع ان احدد اذا كان السعر وصل عند نقطة اخذ الربح لديك ام لا لان الصورتين ما فيهم هذا الدليل

الصورة الثانية فيها سعر البيع فقط اين سعر الشراء وقت المشكلة ؟؟

unknown
13-12-2014, 07:16 PM
سؤال للاخ عمر هو حضرتك حافظ الكلام اللى بتكتبه ولا ايه بالظبط؟؟
المشكله واضحه وضوح الشمس سواء كانت بى 10 سنت ولا 1 سنت
والناس اللى عماله تكتبت انها مع اكسنس والكلام الفاضى
بدل ماتقول الكلام دة علق على الصور والموضوع انا عن نفسى مش
بتهم الشركه لانى تعاملت معاها قبل كدة ومفيش اى مشكله حصلت معايا
بس اللى موجود هنا دلوقتى مشكله حصلت فعلا ولازم يكون ليها
توضيح من الشركه مش كلام الاخ عمر اللى
تقريبا حافظه

نعم كلام محفوط بيترمى فى كل موضوع
يعنى عندما يشتكى العميل من عدم ضرب الهدف
الكلام المحفوظ ان هناك فرق بين السعر على الشارت بيع وشراء
كأنة بيكلم شخص مالوش علاقى بالفوركس

عمـــر
13-12-2014, 07:30 PM
للحبايب يلي عم تحكي بتحبو تتقدمو بطلب للادارة لفحص الايبيات .... ولو ما صدقتو فهي مشكلتكن

اعتقد لو الاداراه فحصت الايبهات ... هيلاقوا الاخ صاحب الموضوع هو اللي داخل بأكثر من اسم:1:

unknown
13-12-2014, 07:42 PM
اعتقد لو الاداراه فحصت الايبهات ... هيلاقوا الاخ صاحب الموضوع هو اللي داخل بأكثر من اسم:1:

انت واحد عندك 12 مشاركة انا شخص معروف هنا بفضل الله
بالتوفيق وطبعا مش هرد على الاتهام ده لانه ليس من شخص مصدر اهتمام
ولكن يوجد قصصاص يوم القيامة اذا كنت مؤمن يعنى بوجود يوم قيامة

unknown
13-12-2014, 07:45 PM
اسمحوا لى احكى رأيي فى هذا الموضوع بكل امانة

انا من الناس ال عندها حساب فى اكسنس و رايي بكل امانة هى افضل شركة تعاملت معها

رايي فى الاخ عمر شخص صادق و محترم جدا و انا عرفت الشركة من مواضيعه و كلامه عنها و لو انت بدك تشتكيه انا رح اقدم الف طلب للشركة لتكريم الاخ عمر لانه شخص محترم و مسؤول و الله شاهد على كلامى

رايي فى مشكلة الاخ احمد ياريت تصورلنا صورة المنصة كاملة مشان نشوف سعر شراء اليورو ين عندما وقعت مشكلتك

لان بكل امانة انا شخصيا لا استطيع ان احدد اذا كان السعر وصل عند نقطة اخذ الربح لديك ام لا لان الصورتين ما فيهم هذا الدليل

الصورة الثانية فيها سعر البيع فقط اين سعر الشراء وقت المشكلة ؟؟

اهلا اخى هتعامل معاك على انك عضو تريد الحقيقة
سعر الشراء لا يظهر على الشارت ولاكن يمكنك معرفة باضافة الاسبريد الى سعر البيع
وتم تصوير الاسبريد كما هو واضح لصورة ... بالمناسبة الصفقة ةصلت فعلا لتيك بروفيت
لانى تبينت ذلك عندما علمت ان الصفقة عندما يتحول لونها للاصفر فهى بالفعل وصلت لسعر
ولكن حصل تهنيج للمنصة (هو لعب مقصود طبعا ) .... هذا ماعندى اذا لم تصدق فعو امر عائد اليك ... نورت

hamada1228
13-12-2014, 07:48 PM

غالي ما دامك مؤمن بالقصاص وباليوم الاخر معناتا ما بحقلك تتهم الكل فاعتقد انا من ضمن الاشخاص يلي وجهتلن الاتهام على ما اعتقد .... فياريت تاني مرة لما تتهم تحاول تستثني الاشخاص القديمين من الاشخاص الحدييثين ... وما بعتقد ان جنابك باعتبارك طرف .... ما بعتقد انك الوحيد القديم ... وبتذم بالشركة ... في قديمين بيمدحو بالشركة

عمـــر
13-12-2014, 07:49 PM

انا لم اتهمك انا قلت اعتقد ... لكن حضرتك اتهمت شركه فيها عشرات الموظفين بالتلاعب و الغش .. غير اتهامتك للاخ عمر اللي بيشتغل في الشركه

و قبل اسبوع كنت بتهاجم شركة FXDD و بتتهمها برضو بشوية اتهامات محترمه

و دلوقتي بتشكك بإيماني بيوم القيامه :(

ربنا يهديك .. ونصيحه روح اتعلم فوركس بدل ماتخسر و تتهم الشركات بالنصب

بالمناسبه انا عندي حساب في شركة FXDD تحت رعاية المنتدى و عندي موضوع في قسم خدمة العملاء ممكن الاداره تتأكد من بياناتي

jaber
13-12-2014, 07:57 PM
اهلا اخى هتعامل معاك على انك عضو تريد الحقيقة
سعر الشراء لا يظهر على الشارت ولاكن يمكنك معرفة باضافة الاسبريد الى سعر البيع
وتم تصوير الاسبريد كما هو واضح لصورة ... بالمناسبة الصفقة ةصلت فعلا لتيك بروفيت
لانى تبينت ذلك عندما علمت ان الصفقة عندما يتحول لونها للاصفر فهى بالفعل وصلت لسعر
ولكن حصل تهنيج للمنصة (هو لعب مقصود طبعا ) .... هذا ماعندى اذا لم تصدق فعو امر عائد اليك ... نورت

اخ احمد وين هو سعر الشراء فى الصورة ؟؟

وين هو الاسبريد اللى وضعته انت فى الصورة ؟؟

الاسبريد الواضح فى الصورة هذا ليس الاسبريد وقت الصفقة يا غالى هذا متوسط الاسبريد على الزوج يعنى ليس الاسبريد الحالى وقت الصفقة .. عشان هيك ما فى اى دليل ضد الشركة فى الصورتين و ياريت تتكلم معنا بطريقة افضل من هذه مثلما انت تذم و تشتم فى الشركة و فى الاخ عمر احنا ايضا عندنا حسابات فى الشركة و نراها هى الافضل و الاخ عمر شخص محترم ما يستاهل كل هذا و سوف اتقدم بطلبات لادارة اكسنس لترقيته و تكريمه فهو اخ محترم لا يستحق كل هذا الهجوم عليه لو كنت انت راسلته من البداية باحترام ما كان حصل كل هيك شوف كلامك فى اول الموضوع تحقر من الشركة و تشتم فيها ثم بعد رد الاخ عمر تقوم بطلب الادارة لشطبه لماذا كل هذا ؟؟؟ هل نصبوا عليك فى مبلغ بالالاف ؟؟ صفقة تكلفت كام سنت رح تعمل عليها قضية ؟؟!!

احنا بيطلع عين اهلنا مع شركات تانية تنصب و تاخد بالالاف و دعمها يشتمك و يتركك و ينصب عليك و ما تقدر تعمل شئ .. ليش كل هذا الهجوم على اكسنس و على عمر ؟؟

ياريت ادارة المنتدى توقف هذه المهزلة فهذا الشخص المدعو احمد يشتم و يسب و يتهم الاعضاء بانهم يزورون ؟!!!!!

انا رح اراسل اكسنس لترقية و تكريم الاخ عمر و ساطالب كل من تعامل مع هذا الشخص المحترم عمر ان يفعل هكذا طالما ان الرجل يتم شتمه و شتم الشركة بلا سبب مقنع !!!

unknown
13-12-2014, 07:59 PM
ان شاء الله مش هتعرفو تغلقو الموضوع الهدف واضح
الاعضاء بيكونو واضحين ومن بيحاول يحسن صورة الشركة بيكون واضح

بالتوفيق لكم ياحلوين

unknown
13-12-2014, 08:01 PM
انا لم اتهمك انا قلت اعتقد ... لكن حضرتك اتهمت شركه فيها عشرات الموظفين بالتلاعب و الغش .. غير اتهامتك للاخ عمر اللي بيشتغل في الشركه

و قبل اسبوع كنت بتهاجم شركة FXDD و بتتهمها برضو بشوية اتهامات محترمه

و دلوقتي بتشكك بإيماني بيوم القيامه :(

ربنا يهديك .. ونصيحه روح اتعلم فوركس بدل ماتخسر و تتهم الشركات بالنصب

بالمناسبه انا عندي حساب في شركة FXDD تحت رعاية المنتدى و عندي موضوع في قسم خدمة العملاء ممكن الاداره تتأكد من بياناتي

لو انت كنت مركز كنت عرفت ان الصفقة ربحانة هههههه
ركز حبيبى ركز الموضوع معمول وانا ربحان بارك الله فيك
هذا الموضوع لكشف التلاعب وليس انتقام لخسارة

موفق

jaber
13-12-2014, 08:09 PM
ان شاء الله مش هتعرفو تغلقو الموضوع الهدف واضح
الاعضاء بيكونو واضحين ومن بيحاول يحسن صورة الشركة بيكون واضح

بالتوفيق لكم ياحلوين

هههههه نحاول اغلاق موضوع ؟؟

هههه يا اخى و الله انت مو طبيعي :1 (83):

مثلما انت ترى الشركة سيئة و الاخ عمر ليس دعم جيد نحن ايضا نرى ان الاخ عمر شخص رائع و اكسنس شركة محترمة جدا

ايش اللى مزعلك فى كلامنا ؟؟!! شئ غريب و انسان غريب فعلا

unknown
13-12-2014, 08:14 PM
هههههه نحاول اغلاق موضوع ؟؟

هههه يا اخى و الله انت مو طبيعي :1 (83):

مثلما انت ترى الشركة سيئة و الاخ عمر ليس دعم جيد نحن ايضا نرى ان الاخ عمر شخص رائع و اكسنس شركة محترمة جدا

ايش اللى مزعلك فى كلامنا ؟؟!! شئ غريب و انسان غريب فعلا

شكلك عسل وانت بتضحك ... انا مش بتنرفز بفضل الله
كل الود والاحترام للمنتدى وادارتة ومشرفية واعضائة "المحترمين"

وبرحب بجميع المشاركات لان ده بيزود ويقوى الموضوع فى محركات البحث
ارجو من الجميع المشاركة ولا تبخلو علينا فى تكبير الموضوع

بالتوفيق للجميع وربنا يعيننا على اظهار الحق

hamada1228
13-12-2014, 08:16 PM
ساطالب كل من تعامل مع هذا الشخص المحترم عمر ان يفعل هكذا

ممكن اخي اعرف كيف ؟؟؟؟؟؟

jaber
13-12-2014, 09:15 PM
ممكن اخي اعرف كيف ؟؟؟؟؟؟

عن طريق ايميل الدعم الخاص بالشركة اخى حمادة هذا هو support@exness.com ارسلهم بالعربى و بالانجليزي اخبرهم ان الاخ عمر يتعرض لهجوم ظالم و شتائم و سباب بدون اى مبرر و انا ساراسلهم ايضا و سوف ارسل لك الان رسالة خالصة اقولك الرسالة الافضل

و الله اكسنس و الاخ عمر ما يستاهلوا ابدا منا هذه التصرفات الصبيانية يا اخ احمد انتم هكذا تساعدون شركات اخرى نصابة على الظهور لانك تهاجمون الشركات المحترمة و اخوانكم المحترمين الذين يساعدونكم امثال الاخ عمر و امثال ادارة اف اكس ارابيا ايض و تتركون النصابين الذين يتعبونكم بالاتصالات ة الازعاج و يطالبونكم بالايداع و ينصبون عليكم

هذا ظلللللم كبيييير و لن نسكت عليه انا واحد من الناس ادين بفضل كبير للاخ عمر الرائع الخلوق الذى لم يتركنى ابدا فى يوم احتجت الى مساعدته سواء فى شرح او فى حل مشكلة.. شخص خلوق و محترم و يخاف الله و لا يستحق هذا ابدااااااااااااا

و اكسنس شركة محترمة يا هذا انا ساحب منها مبالغ فى اكتر من حساب بأكثر من 11 الاف دولار ارباح بالتحويلات بنكية من ايداعات لم تتجاوز 5 الف دولر و ممكن اصور كمان التحويلات و ارفعها.. هذه الشركة اذا كانت نصابة كيف تركتنى و تركت غيري يسحبون بالالاف هكذا ؟؟؟ عقولنا نحن العرب مازلت ضيقة جداااا نهاجم المحترمين و نسبهم و نشتمهم و نترك النصابين يضحكون علينا .. قولتها و اقولها مرة اخرى .... اكسنس افضل شركة تعاملت معها و عمر من افضل الشخصيات لتى قابلتها فى الفوركس.

0asdf12340
13-12-2014, 09:23 PM
ياجماعة معظم الشركات بيبقي فيها مشاكل بس للامانه أكسنس أقل مشاكل من شركات كتير وبالنسبة لسعر الشراء ممكن تظهره علي الشارت من الاعدادات اما بخصوص التيك بروفت انا الاسبوع اللي فات ده كانت شغلتي براقب الصفقات عندي فوق العشر صفقات قبل التيك بروفت باقل من نقطه او كسر من النقطه وبترجع تاني وده كله مع شركات مختلفه مش شركه واحده بس السبب ايه الله اعلم وبعدين الفوركس كله تلاعب مش هتيجي علي حاجه بسيطه زي دي وانا مش بطبل لحد عشان انا مليش مصلحه مع حد وخسران كتير في الفوركس

hamada1228
13-12-2014, 09:24 PM
بانتظارك غالي و مو مشكلة بس بعتلي المضمون وعندي خبرة بالانكليزي لدرجة ما

unknown
13-12-2014, 09:29 PM
ياجماعة معظم الشركات بيبقي فيها مشاكل بس للامانه أكسنس أقل مشاكل من شركات كتير وبالنسبة لسعر الشراء ممكن تظهره علي الشارت من الاعدادات اما بخصوص التيك بروفت انا الاسبوع اللي فات ده كانت شغلتي براقب الصفقات عندي فوق العشر صفقات قبل التيك بروفت باقل من نقطه او كسر من النقطه وبترجع تاني وده كله مع شركات مختلفه مش شركه واحده بس السبب ايه الله اعلم وبعدين الفوركس كله تلاعب مش هتيجي علي حاجه بسيطه زي دي وانا مش بطبل لحد عشان انا مليش مصلحه مع حد وخسران كتير في الفوركس

كلام عين العقل ... كل شركة فيها مشاكل ولكن بتختلف طريقة حل المشكلة
يعنى لما تضع مشكلة ويدخل الدعم بتاع الشركة يقولك صفقتك ضربت الهدف
ويقولك لا تقنعنى بغير ذلك ... (علما بان الصفقة لم تضرب الهدف) يبقى هو كده مش عارف بيقول ايه

للاسف حافظ كلام فقط ... حتى ابسط الامور مش عارف يفرق بين الصفقة المغلقة والتى مازالت مفعلة
يعنى احنا عايزين شخص يحترم عقولنا ... ياعينى الناس مش فاهمة للاسف حاجة
مابيعرفوش يفرقو بين الدعم الذى يستحق الاحترام وبين الدعم الذى لا يحترم عقولهم

عموما احنا هنحاول نفهم الناس دى ... مش هنسيبهم فى الغيبوبة :)

0asdf12340
13-12-2014, 09:40 PM
ويقولك لا تقنعنى بغير ذلك ... (علما بان الصفقة لم تضرب الهدف) يبقى هو كده مش عارف بيقول ايه

للاسف حافظ كلام فقط ... حتى ابسط الامور مش عارف يفرق بين الصفقة المغلقة والتى مازالت مفعلة

استاذ احمد ممكن تلتمس العذر لاستاذ عمر الصفقه كانت خضراء فهو افتكر انها قفلت علي تيك بروفت كلنا بنغلط وبعدين صفقتك انا فاهم انت كنت تقصد ايه من الاول بس المشكله ان الاسبريد مبيبقاش ثابت وانا من كتر ما بقعد قدام الكمبيوتر بلاحظ انا الاسبريد بيزيد لما الصفقه بتكون في صالحك يعني ممكن لما قربت الصفقه تقفل عندك كان الاسبريد 4 او اكثر ده تفسيرها الوحيد وزي ما قلتلك ده بيحصل في شركات كتير مش اكسنس بس

jaber
13-12-2014, 09:47 PM

انت تصور الامور كما تريد فقط و تحرف فى الكلام و مصمم على الاساءة للرجل ..

قسما بربى اذا حدث للاخ عمر اى شئ و لو انى واثق انه لن يحصل له اى شئ لانه ناجح جدا مع الشركة و الشركة ذات نفسها ناجحة جدا لكن قسما بربى لو حصل شئ لاترك الشركة و اسحب تعاملتى معها التى تفوق 10 الف دولار و ليس انا وحدى بل الكثيرين الذين يدينون للاخ الفاضل عمر بالكثير من لود و الفضل و المحبة سوف يفعلون ذلك و سنرسل للشركة هذا الكلام لن ما اراه ظلم فادح و كبير للاخ عمر و للشركة

و احب اطمئنك يا احمد ان شاء الله السنوات القادمة الاخ عمر مستمر فى الشرح ة المساعدة لنا سواء شئت انت ام ابيت

و اكسنس مستمرين فيها و فى نظرنا هى الافضل و هذا الموضوع الى زوال غدا او بعد غد و ستستمر مواضيع عمر و مواضيع الشركة و انت ستجلس لتشاهدها مثلنا تماما :1:

و نحن لسنا فى غيبوبة يا ابو سنتات عمل عليها صويت و عويل نحن مع الحق و شركة محترمة مثل اكسنس و شخص رائع مثل عمر لا يستحقون الهجوم و لسباب و التحقير

unknown
13-12-2014, 09:57 PM
انت تصور الامور كما تريد فقط و تحرف فى الكلام و مصمم على الاساءة للرجل ..

قسما بربى اذا حدث للاخ عمر اى شئ و لو انى واثق انه لن يحصل له اى شئ لانه ناجح جدا مع الشركة و الشركة ذات نفسها ناجحة جدا لكن قسما بربى لو حصل شئ لاترك الشركة و اسحب تعاملتى معها التى تفوق 10 الف دولار و ليس انا وحدى بل الكثيرين الذين يدينون للاخ الفاضل عمر بالكثير من لود و الفضل و المحبة سوف يفعلون ذلك و سنرسل للشركة هذا الكلام لن ما اراه ظلم فادح و كبير للاخ عمر و للشركة

و احب اطمئنك يا احمد ان شاء الله السنوات القادمة الاخ عمر مستمر فى الشرح ة المساعدة لنا سواء شئت انت ام ابيت

و اكسنس مستمرين فيها و فى نظرنا هى الافضل و هذا الموضوع الى زوال غدا او بعد غد و ستستمر مواضيع عمر و مواضيع الشركة و انت ستجلس لتشاهدها مثلنا تماما :1:

و نحن لسنا فى غيبوبة يا ابو سنتات عمل عليها صويت و عويل نحن مع الحق و شركة محترمة مثل اكسنس و شخص رائع مثل عمر لا يستحقون الهجوم و لسباب و التحقير

انا هرد عليك باختصار ..... وللاعضاء عقل
انت اقتبست مشاركتى وقلت انى بحرف الكلام ... اتحداااك ان تأتى بكلمة محرفة
اتحدى عمر ان ينكر انه قال ذلك ...

انا مايهمنيش يسيب الشغل او غيره المهم يحترم عقولنا ... العقل ميزة الانسان عن الحيوان

ربنا يبارك لك فى الوفاتك ياغالى ... ويبارك لى فى سنتاتى ... علما بانى لم اطلب تعويض
انا بطلب اعتراف من الشركة انها اخطئت .... واعتراف من عمر انه لم يهتم بالمشكلة
بل انه لم يفهما من الاساس ... ومارس هوايتة فى الدفاع المستميت عن الشركة بدون وجة حق

تفتكر انا عامل الموضوع ده عشان سنتات ؟ ياراجل ده انا عامل د عشان يحترموك ويحترمونى ويحترمو كل عربى

عموما انا عاذرك ... انا بتكلم فى شىء انت لا تفقة ... كل الاحترام

jaber
13-12-2014, 10:07 PM
انا هرد عليك باختصار ..... وللاعضاء عقل
انت اقتبست مشاركتى وقلت انى بحرف الكلام ... اتحداااك ان تأتى بكلمة محرفة
اتحدى عمر ان ينكر انه قال ذلك ...

انا مايهمنيش يسيب الشغل او غيره المهم يحترم عقولنا ... العقل ميزة الانسان عن الحيوان

ربنا يبارك لك فى الوفاتك ياغالى ... ويبارك لى فى سنتاتى ... علما بانى لم اطلب تعويض
انا بطلب اعتراف من الشركة انها اخطئت .... واعتراف من عمر انه لم يهتم بالمشكلة
بل انه لم يفهما من الاساس ... ومارس هوايتة فى الدفاع المستميت عن الشركة بدون وجة حق

تفتكر انا عامل الموضوع ده عشان سنتات ؟ ياراجل ده انا عامل د عشان يحترموك ويحترمونى ويحترمو كل عربى

عموما انا عاذرك ... انا بتكلم فى شىء انت لا تفقة ... كل الاحترام

لست انت من ستعلمنا و تفوقنا من غيبوبة و كلام تافه

الاخ عمر اهتم بالمشكلة لكن انت من البداية اسأت الادب و سنخبر جميعنا الشركة بذلك لانك بدات كلمك بشتم و سب الشركة و قولت عنها حقيرة و قمت بأهانة عمر لمجرد ان الصورتين غير واضحتين

يا سيد انا عندى سنوات من المتاجرة على منصة الميتاتريدر و لم افهم المشكلة من صورتين بتوعك

انت لا تفعل كل ذلك من اجل مصلحتنا كما تقول بل انت تضيع وقتك ووقتنا و تسئ الادب

لان اكسنس و الاخ عمر ليسوا من نتهمهم بالنصب و الاهمال

لن اضيع وقتى و ارد عليك مرة اخرى الا اذا اضطررت لذلك

Mohammed2010
13-12-2014, 10:13 PM
السلام عليكم

في الحقيقة انا لااكتب كثيرا، ولكن بعد ان قرأت ردود الاخ صاحب الموضوع والاخوة الاعضاء وجدت ان الموضوع بدأ يأخذ اتجاه آخر هجوم وهجوم مضاد وشخصنة، مع احترامي للجميع أرجو من الدكتور اسامة عادل الدخول للموضوع، حتى نبقى جميعنا في اف اكس ارابيا اخوة متحابين.

ودي وتقديري لكم جميعا

unknown
13-12-2014, 10:22 PM
لست انت من ستعلمنا و تفوقنا من غيبوبة و كلام تافه

الاخ عمر اهتم بالمشكلة لكن انت من البداية اسأت الادب و سنخبر جميعنا الشركة بذلك لانك بدات كلمك بشتم و سب الشركة و قولت عنها حقيرة و قمت بأهانة عمر لمجرد ان الصورتين غير واضحتين

يا سيد انا عندى سنوات من المتاجرة على منصة الميتاتريدر و لم افهم المشكلة من صورتين بتوعك

انت لا تفعل كل ذلك من اجل مصلحتنا كما تقول بل انت تضيع وقتك ووقتنا و تسئ الادب

لان اكسنس و الاخ عمر ليسوا من نتهمهم بالنصب و الاهمال

لن اضيع وقتى و ارد عليك مرة اخرى الا اذا اضطررت لذلك

عندما ارى مشاركاتك ارى فيها الكثير من نقص الخبرة

اولا جميل انك لم تظهر اى تحريف فى كلامى
ثانيا اى اهتمام تتحدث عنه (تقصد الدفاع عن الشركة) دون حتى النظر الى المشكلة ؟
ام تقصد اصرارة على ان الصفقة اغلقت على الهدف ؟ ام تقصد عدم معرفتة الفرق بين الصفقة المفعلة والمغلقة
ام انك تقصد قولة ان هذا الموضوع سوف ينسى بعد فترة ؟

دعنى اعلمك كيف يتعامل الدعم مع هذه المشكلة (بما انك تفتقر التعامل مع دعم حقيقى)
المفروض ان يتم طلب رقم التيكت لصفقة ومقارنة السعر وقت هبوط الشمعة (والاسبريد)
وايصال الامر للمختص ليقوم بالبحث فى حالة عدم خبرة عمر فى البحث وراء المشكلة

وبعد ذلك يتم اعلام العميل بما حدث عن طريق الاميل او الهاتف

اما ماحدث هو دفاع محفوظ مستميت عن الشركة (والجزم بان الصفقة وصلت لهدفها )

هل رايت من قبل دعم يجزم ان الصفقة وصلت للهدف دون حتى ان يدخل على الحساب ؟
يااخى ده احنا لو فى سوق الجمعة مش هيحصل كده

عدم فهمك لصورة الواضحة وضوح الشمس دليل على عدم قوة ملاحظتك
طيب ايه زنبى انا فى الحوار ده ؟ ولكن كان على الدعم ملاحظتها

وهذا دليل اخر على عدم اهتمامة بالمشكلة .. ده حتى الاعضاء هنا قالوله انت حافظ وخلاص

هو اعتاد عندما يشتكى اى عضو من مشكلة يدخل يقول كلمتين محفوظين دون النظر للمشكلة

ششوف انا بتكلم بالعقل ازاى ... ياريت انت كمان تهدى وتتكلم بالعقل

unknown
13-12-2014, 11:44 PM
السلام عليكم

في الحقيقة انا لااكتب كثيرا، ولكن بعد ان قرأت ردود الاخ صاحب الموضوع والاخوة الاعضاء وجدت ان الموضوع بدأ يأخذ اتجاه آخر هجوم وهجوم مضاد وشخصنة، مع احترامي للجميع أرجو من الدكتور اسامة عادل الدخول للموضوع، حتى نبقى جميعنا في اف اكس ارابيا اخوة متحابين.

ودي وتقديري لكم جميعا

السلام عليكم ... الحمد لله على سلامتك
اذا رات الادارة اى لفظ خارج او اتهام بدون دليل من حقها حذف المشاركات طبعا
ولكن بفضل الله لا يوجد اتهام بغير دليل

Mohammed2010
14-12-2014, 12:45 AM
السلام عليكم ... الحمد لله على سلامتك
اذا رات الادارة اى لفظ خارج او اتهام بدون دليل من حقها حذف المشاركات طبعا
ولكن بفضل الله لا يوجد اتهام بغير دليل

وعليكم السلام
الله يسلمك انت وكل من تحب
وبالتاكيد هذه ثقتنا بمنتدى اف اكس ارابيا وادارته الحكيمة، اشكر لك اهتمامك.

والله الموفق

omar@exnees
14-12-2014, 08:25 AM
هذه مشاركتى الشامل حول المشكلة فى احدى المنتديات الاخرى و اعتذر للادارة على وضعها هنا و بها روابط بسبب ان الموضوع هناك به سباب و شتائم لى و للشركة اكثر من هنا

السلام عليكم,

ارجو من الجميع قراءة هذه المشاركة و التركيز جيدا بها.

اولا : لقد قام الاخ صاحب الموضوع بعمل موضوعه فى يوم الجمعة الماضى 12 ديسمبر 2014 مستخدما فى بداية حديثه لهجة هجومية بدون حتى ان يعرض مشكلته بشكل موضوعى حيث استخدم كلمات فى اول موضوعه مثل ( شركة حقيرة ... شركة غبية .. اساليب الشركة رخيصة )

و اعتقد انكم جميعا ترفضون هذا الاسلوب الغير لائق من العضو احمد فى طرح مشكلته.

ثانيا : قمت بالرد عليه و كانت مشاركتى الاولى فى الموضوع احاول فيها ان اوضح للاخ احمد ان صفقته بيع اى انها تم فتحها من سعر ال bid price و عندما تغلق الصفقة سوف تغلق على سعر الشراء ask price و هو السعر الغير موجود على المنصة و بالتالى كيف يمكننا الحكم على ان السعر وصل للتيك بروفت الذى وضعه هو و لم تغلق الصفقة ؟

ركزوا معى فى الصور التى ارفقها احمد صاحب الموضوع

هذه الصورة الاولى

ركزوا على يمين الصورة بجانب السهم الاحمر سوف تجدون سعر الزوج على المنصة وقت التقاط الصورة هو 147.355 و كما تعلمون فأن السعر الذى يظهر على الشارت هو سعر البيع bid price بينما صفقة احمد هى بيع و بالتالى تغلق على سعر الشراء ask price ( الغير موجود على الشارت و الغير موجود بالصورتين اللتان افقهما احمد صاحب الموضوع )

اذن الصورة هذه توضح ان سعر اليورو ين وقت التقاط الصورة كان 147.355 و اتفقنا ان هذا هو سعر ال bid اذن كم كان سعر الشراء وقتها لو قولنا ان الاسبريد كان 5 نقاط مثلا على اعتبار ان الصفقة فتحت فى فترة تذبذب و تغيير فى حجم سيولة السوق و بالتالى قد يرتفع الاسبريد قليلا .. لو كان الاسبريد وقتها 5 نقاط اذن سوف نرى سعر الشراء عند 147.405 و التيك بروفت الذى وضعه احمد صاحب الموضوع عند 147.33 اذن لم يصل السعر للتيك بروفت فى صفقته .. اذن الان جميعنا متفقين ان الصورة الاولى ليس بها مشكلة على الاطلاق.

حسنا, انظروا الى الصورة الثانية التى وضعها صاحب الموضوع

كما ترون فأنه يظهر اللو ( اقل سعر وصل له الزوج ) على المنصة هو 147.289 و طبعا كما نعلم ان هذا السعر هو سعر البيع bid price و لان صفقته بيع فأننا يجب ان ننظر على سعر الاسك ask price و هو سعر الشراء ( الذى لا يظهر على المنصة و غير موجود فى الصورتين لصاحب الموضوع )

طيب نركز جيدا من فضلكم .. الصورة توضح ان سعر البيع bid price هو 147.289 وقت التقاط الصورة اذن كم كان سعر الشراء لو الاسبريد وقتها 5 نقاط مثلا ؟ سوف يكون بكل بساطة عند 147.34 هل وصل السعر الى التيك بروفت الذى وضعه احمد صاحب الموضوع ؟؟ نحن قولنا ان الصورة توضح ان التيك بروفت الذى وضعه احمد عند 147.33 اذن هناك فارق نقطة لم يصل السعر للتيك بروفت بسببها .. هل متفقين الان انه لم يحدث اى مشكلة لا فى الصورة الاولى ولا فى الصورة الثانية ؟؟

طيب تعالوا نتكلم عن الحجج التى يستند اليها احمد و يهاجم بها الشركة و يصفها بالحقيرة و يتهكم على شخصى .. الحجج التى يستند اليها احمد تتلخص فى الاتى :

1- يقول ان الاسبريد وقت الصفقة كان 3 نقاط و هو يستند بذلك الى صورة متوسط الاسبريد فى الصورة الاولى التى ارفقها لكنه للاسف يجهل ان كلمة ( متوسط سبريد ) لا تعنى ان هذا هو الاسبريد وقت الصفقة .. بل ان كلمة ( متوسط سبريد average spread ) تعنى متوسط الاسبريد على الزوج و لكن الاسبريد متغير و بالتالى يرتفع و ينخفض فى اقل من ثانية .. يعنى لا يمكننا ابدا الاخذ بصورة متوسط الاسبريد على اليورو ين بشكل عام على انه الاسبريد الذى كان وقت اخذ احمد للصورة من المنصة.

طيب كيف نعرف اذا كان الاسبريد وقت الصفقة 5 نقاط ام لا ؟

هناك دليل بسيط جدا ارجو التركيز فيه بالصورة التالية

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10645084_935683313111209_7860956069575838511_n.jpg ?efg=eyJvbGF0IjoxMjB9&oh=3ab9f6bb8b1ada6fd1df489ee7ad7022&oe=54FFA640&__gda__=1426928881_098886b316803b8a2987d52d13fad82 1

هذه الصورة من موقع ماى اف اكس بوك العالمى و هذا الرابط للمزيد من التوضيح

http://www.myfxbook.com/forex-broker-spreads/exness-EURJPY-real-spread/925,7

كما ترون فأن الصورة توضح الاسبريد الذى كان على زوج اليورو ين وقت التقاط احمد صاحب الموضوع للصورة .. بالدقيقة 00:45
على منصة الشركة.. الاسبريد وصل الى 4.5 نقطة .. نضيفها الان لسعر البيع على المنصة الذى اظهرته الصورة الاولى لصاحب الموضوع احمد 147.289 نضيف لها 4.5 لتعطينا سعر الشراء وقتها هو 147.334 و لاحظوا ان التيك بروفت الذى وضعه احمد كان عند 147.330 اى ان الفارق ((( 4 ))) اى ان السعر لم يصل للتيك بروفت الذى وضعه احمد صاحب الموضوع بفارق 4 اعشار النقطة .. يعنى 4 من عشرة فى المية من قيمة النقطة .. اذن الخلاف كله على ( جزء من النقطة ) يعنى بكل تأكيد لا يوجد اى مشكلة فى صفقة صاحب الموضوع احمد.

2- يقول ان حدث له ضرر ..الاخ احمد بأعتراف واضح و صريح
منه قال انه اغلق الصفقة على ربح و لم يخسر سنت واحد.

هل هذا الكلام باللون الاحمر واضح اخوانى ؟؟

هل تتعجبون الان مثلى من كل هذا الهجوم و السباب و الشتائم من احمد صاحب الموضوع على الرغم من عدم وجود اى مشكلة حقيقية و ايضا عدم وجود اى ضرر حدث لصفقته التى اغلقت على ( ربح )

نأتى الان للخلاف الاخر الذى يحاول ان يتمسك به احمد صاحب الموضوع ليبرز ان الجميع مخطئ وهو فقط الذى على صواب و يقوم بالتهكم على شخصى بسببه.

ما هو الخلاف الثانى ؟

بكل بساطة .. الاخ احمد يتهمنى اننى لا اعرف الفرق بين الصفقة المفتوحة و الصفقة التى اغلقت ههههه هل رأيتم استخفافا بعقولكم اكثر من هكذا ؟ سوء تفاهم منه جعله يتهمنى هذا الاتهام بينما هو لا يعلم اننى لدى اكثر من 5 سنوات فى سوق الفوركس و اكثر من عامين دعم لاكسنس.

طيب لماذا هو يقول ذلك ؟ الان سنعرف ..

بكل بساطة و اختصار ... عندما انا رأيت الصورتين كان كلامى له واضحا (( من اين اعرف اذا كانت الصفقة اغلقت على تيك بروفت او انت اغلقتها يدويا )) ؟؟ ثم اخبرته ان لا يقنعنى ان الصفقة لم تغلق على التيك بروفت هذا لانه لا يوجد اى دليل يؤكد صدق كلامه ان الصفقة هو اغلقها يدويا و لم تغلق هى على التيك بروفت بعد وصول السعر للتيك بروفت فى وقت لاحق غير التوقيت الذى اخذ فيه الصورة سكرين شوت.

و لذلك اخبرته ان ما يثبت صحة كلامه انه اغلق الصفقة يدويا و لم تغلق هى على التيك بروفت هو ( لوجوز الصفقات logos ) بيانات الصفقة هى التى تحدد و تؤكد ذلك من عدمه .. هل اتى صاحب الموضوع بهذه البيانات ؟ الاجابة لا .. هو بدأ موضوعه بالسباب و الشتائم و تحقير الشركة و مهاجمتها و مهاجمتى شخصيا بدون ان يعرض مشكلته بشكل موضوعى .. هل كان سيخسر شيئا اذا راسلنى و اخبرنى بالمشكلة و اعطانى بيانات الصفقة و رقمها حتى نقوم بفحصها مع المختصين و الرد عليه سريع و فى نفس اليوم ؟ هل كان سيخسر شيئا اذا قام بالتواصل على الدعم المباشر على موقع الشركة ؟ لماذا لم يقم بكل ذلك و اتخذ طريق الهجوم و السب و الشتم و المهاجمة و التحقير مباشرة رغم ان صفقته اغلقت على ربح ؟؟ هل ربما مثلا يعتقد انه بذلك سيحصل على شهرة و تقدير من الاعضاء عندما يهاجم و يحقر شركة ؟ و الله ابدا .. هل يعتقد مثلا ان الشركة سوف تدفع مقابل ان يتوقف عن المهاجمة و السباب و التحقير ؟ قسما بالله ابدا و لن يحدث ابدا.. اذن لماذا الهجوم الغير مبرر هذا ؟؟

ربما لان اسلوبه غير لائق منذ البداية هل تريدون دليل على ذلك ؟

اترككم مع بعض تعليقاته الغير لائقة بالمرة فى هذا الموضوع :

باختصار الهدف كان 147.33
والاسبريد اقل من 3 نقاط فقط... نقول 3 نقاط ... لا نقول 3.5 .. خليها علينا ونقول 4 نقاط
يعنى المفروض الصفقة تغلق على سعر 147.29 (ده فى حالة الاسبريد 4 نقاط ولكن هو اقل من 3 نقاط)

اللو وصل الى 147.289 ولم تغلق الصفقة

قذاااارة

شوفوا الذى يتهمنى بقلة المعرفة و التمييز شوفوا ماذا يقول و امنعوا الضحك من فضلكم .. يقول ان اقل سعر وصل له الزوج على المنصة هو 147.289 و هذا فعلا موضح فى صورته الثانية .. لكن انظروا ماذا يقول ( اذا كان الاسبريد 4 نقاط اذن لابد ان الصفقة كان ستغلق على 147.29 فى حالة كان الاسبريد 4 نقاط http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif ههههه يعنى سعر البيع bid price يكون 147.289 و سعر الشراء فى حالة سبريد 4 نقاط يكون عند 147.29 هذا فقط فى منطق و حكمة و خبرة صاحب الموضوع احمد http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif

هل عرفتم الان انه يهاجم لمجرد الهجوم ؟ هل عرفتم الان من هو قليل الخبرة ؟

و اترككم مع بعض من تعليقاته الخارجة عن اللياقة و الاحترام :

والله يااخى هذا هو مااستفذنى فى الموضوع
داخل يشرحلى الفرق بين البيع والشراء وانا واضع مثال اساسا بيشرح ده
وواضع صورة توضح انى فاهم ان السعر هبط اكثر من 4 نقاط

ده دليل انه لم ينظر اساسا الى المشكلة
هو حافظ مش فاهم

انا برضو اللى حافظ و مش فاهم http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif ؟ طيب راجعوا الاقتباس الذى يسبقه

و هذه مشاركة عاقلة من العضو 10 pips

السلام عليكم

تابعت المشاركات كلها في الموضوع وكنت افضل ان لا ارد , كعادتي , على مواضيع الشكاوى مثل هذه.. لكن الساكت عن الحق شيطان اخرس .

اسمح لي اخ احمد لكن انا حتى الان غير مقتنع بالشكوى لهذه الاسباب :
1. السبريد متحرك.
2. الصفقة مفتوحة مع بداية اليوم ومعروف في هذا الوقت بالذات السبريد متحرك بشكل كبير.
3. الصورة التي اخذتها لا تعبر بالضرورة عن السبريد الذي كان وقت وصول السعر الى سعر الهدف.

لو الشمعة الموضحة وصل الى 147.29 , هدفك 147.33 , يعني لو السبريد اكبر من 4 نقاط اذا لن يتفعل الهدف.

بالرجوع لموقع myfxbook الذي يقدم خدمة مجانية رائعة , وهي مراقبة السبريد وتسجيله للشركات 24 ساعة في اليوم , نجد ان السبريد في وقت الحدث كان بين 3.5 الى 5 نقاط .
الرابط من هنا :
http://www.myfxbook.com/forex-broker...l-spread/925,7 (http://www.borsaat.com/vb/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fwww.myfxbook.com%2 Fforex-broker-spreads%2Fexness-EURJPY-real-spread%2F925%2C7)

هل بهذه البساطة نحكم على الشركة انها نصابة ؟
اتمنى لك التوفيق واعذرني على المداخلة .

و ما كان من المدعو احمد صاحب الموضوع ان رد على مشاركة 10 pips بارتباك و اختتم كلامه ب (( الاعضاء مقتنعين )) :)

انا مصور الاسبريد وقت الحدث ماعرفش بصراحة وقت الحدث الخاص بيك جبتة منين
طيب احنا منتظرين توضح لنا بالصور وقت الحدث على الموقع اللى استشهدت بيه
فى الدقيقة 00:45 يلا ياباشا منتظرين صورة من الموقع تعرض لنا الاسبريد فى هذا التوقيت بالثانية

اما انا عارض صورة الاسبريد وقت الحدث (والاعضاء مقتنعة)

وشكرا على مداخلتك

ثم اتى العضو 10 pips بالدليل القاطع الذى تحدث عنه عن ان مشكلة العضو احمد غير موجودة من الاساس

تفضل اخي احمد.
تذكر انا مش ضدك ولا في صف شركة اكسنس وليس لي لا ناقة ولا جمل , لكن علينا ان نتوخى الحذر ونبحث المشكلة قبل ان نتراشق الاتهامات .

و كان رد المدعو احمد عليه بعيد كل البعد عن سياق مناقشته للعضو 10 pip حيث دخل يهاجمنى و يتهكم على عملى و ينعتنى بالقبح ايضا http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/confused.gif

يااخ احمد انا كنت متابع الصفقة والصفقة لم تغلق رغم تخطى (سعر الشراء للهدف)
انا شايف بعينى سعر الشراء (عشان مافيش حد يقولى اللى على الشارت سعر البيع)
انا شايف سعر الشراء من البان بتاع الصفقة نفسة وصل لاقل من 147.33 باكثر من نقطة

جميل جدا معلومات الهيشة دى والتحويلات ...
انا عارف ان نظام الشركة اللى مش عجبة يشرب من البحر

هو انت متوقع انى منتظر تعويض 1 دولار هههههه لا ابدا انا بس لازم اظهر الحق
واكشف الوجوة القبيحة التى باعت اخوانهم وضمائرهم عشان مرتب شهرى

و كان هذا ردا من احد الاعضاء soka على احدى المشاركات فى الموضوع

مع احترامي لكلام حضرتك استاذنا
هل اكل العيش في المنتديات يمشي كده ؟؟؟؟http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif
دي تجارة مش جبر خواطر ..... منتدي يجبر خاطر العضو الفلاني او العلاني
علي كده كانت كل المنتديات قفلت وباعت سميط

كل واحد يجي مش عاجبه اسبيريد او حركة غريبة او فقد شوية سنتات او دولارات من اي الشركة يقول للمنتدي الحق اضغط عليه وشيله الاعلان الفلاني علشان يعوض ويفرح قلب العضو المنتدي

طيب المنتدي هنا واضع اعلان لشركة market والكل عارف انها نصابة علي ميه بيضا مفيهاش كلام
هل اي اخ هيتنصب منها ؟؟ هيجري علي المنتدي يقوله الحقني

الامور التجارية لا تسري هكذا يا اخي

وليس معني كلامي ان شركة اكنسس متلاعبة بل هي احسن شركة تعاملت معاها وليس هذا بكذب او كلام ولي موضوع هنا في المنتدي ثابت فيه صدق كلامي من سحوبات من الشركة كبيرة بالنسبة للراس المال

انا كنت مش اكتب كلمة اخري في هذا الموضوع لاني لا يهمني هذه المواضيع ما دام لي ربحي ياتيني من الشركة

لكني احبت اعلق علي حكاية
( الضغط علي الشركات من المنتديات)http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/clapping.gif

وشكرا لك تحياتيhttp://www.borsaat.com/vb/images/smilies/68.gif

مشاركة عاقلة جدا من احد الاعضاء dr.loay سوف اضع رابطها نظرا لانها طويلة

http://www.borsaat.com/vb/t760357-9.html#post1755871

و يستمر المدعو احمد صاحب الموضوع فى الاسلوب السئ فى الهجوم و الاستهزاء

الحمد لله اننا بنكشف الحقائق والجميع عرف ان الشركة ودعمها اقل مايقال عنه متدنى

مشاركة احد الاعضاء فى الموضوع hamdonforex

الحق يقال فى مرة كان عندى مشكلة مع مستندات تفعيل الحساب و كلمت الاخ عمر بارك الله فيه هنا و تم حل المشكلة فى ساعتين يعنى انا شايف انكم متحاملين على الشركة بزيادة انا تعاملى معاها منذ بداية 2014 و حتى الان شركة اكسنس كويسة جدا

و يستمر فى التهكم على شخصى و اساءة الادب بلا اى رد فعل من ادارة المنتدى

سوف ارد على كلامك بالمنطق وسوف اثبت لك ان حضرتك انت اللى لبس
انا لا اتبلى على المدعو عمر هو فعلا فاقد للتمييز

و يتحدث مع احد الاعضاء الذين يقولون كلمة الحق ..شوفوا كيف يرد عليهم

انت ليه يامحامى عمر ماكملتش تفسير بقية مشاركتة ؟
هو برده فى محامى ياخد مقدمة المحضر ويسيب البهارييز هههههه

اتفضل كمل شرح لكلام عمرو

مشاركة من العضو soka

استاذ احمد لي شوية اسئلة عبرت الان علي ذهني بعيد عن سبب الموضوع

وانت تعرف اني بكن لك كل احترام وتقدير فلا تعتبر السؤال تهجم علي شخصك او حتي دفاع الان عن هذه الشركة

-هل انت متاكد انك عميل رابح في الشركة
-وهل لك حساب الان في الشركة؟ ام تمرجن قبل فتح الموضوع
-ولماذا لم تطرق باب الدعم الفني قبل فتح الموضوع

انا لو كنت مكانك باربح من الشركة معملش الهولليلة دي كلها - حتي لو كان حسابي صغيرا فممكن ينمو ويزداد غدا - علشان سبب ولنفرض جدلا انه خطا من الشركة او يكون عيب في سيرفرها ...وان كنت غير مقتنع انه يوجد اصلا مشكلة

مش خايف حضرتك ان الشركة تقفل حسابك لاي سبب؟http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/14.gif

ممكن حضرتك توجز سؤالي :هل يوجد مبرر لفتح موضوع كبير تهاجم الشركة وانت عميل رابح في الشركة يعني بالبلدي بتاكل منها عيش؟؟؟

شكرا لك وتحياتيhttp://www.borsaat.com/vb/images/smilies/68.gif

حاولوا ان تتمالكوا انفسكم و بدون ضحك لو سمحتم اقرأوا مشاركة العضو احمد التالية http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif

ولو سمحتم ياجماعة ... انا حاتط دليل على التلاعب ومش بتبلى على حد

اللى بيحب عمر وعايز يوجب معاه ويدعم الشركة يبقى بكلام منطقى
وليس بالاتهامات بالخسارة والمارجن والكلام الفارغ ده
ولو خايف تحصل معاك مشكلة فى الشركة وبيجامل عمر عشان يكسب مودتة ويحللك مشكلتك اذا حدثت
الكلام ده يبقى مش فى موضوعى .... على الخاص او فى مواضيعة

واخيرا حسابى امرجنة ... ادبلة ... اقفلة .. افتحة دى حاجة بتعتى
حسابى وانا حر فيه ... حسابى اغسلة واكوية http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/smile.gif

( اغسله و اكوية http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif لهذا المستوى فى الحوار وصلنا و اين ادارة المنتدى ؟؟ ربما تقوم بفرد ما تم كويه من ملابس http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif )

شوفوا كيف يرد على من يقولون كلمة الحق ؟ هو يريد ان يتهم و يشتم و يسب و يهاجم ولا يريد احد من المتعاملين مع الشركة ان يرد عليه ... اين ادارة المنتدى ايضا ؟؟ ربما فى مازالوا يفردون ما تم كويه من ملابس http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif

بالله عليكم افتحوا هذا الرابط و شوفوا التناقض الرهيب فى مشاركة المدعو احمد صاحب الموضوع .. يحقق ارباح و يسحب و يعترف بذلك ثم يأتى و يقول ان الشركة نصابة !!!!!!!! لا تعليق

http://www.borsaat.com/vb/t760357-12.html#post1756050

تهكم و اسلوب خارج عن اللياقة

لا تعتب عليه فى عدم معرفة توقيت المنصة
هو اساسا مايعرفش اساسيات الفوركس ولا حتى كيفية حل مشاكل العملاء

مشاركة من احد الاعضاء المحترمين ramy rock

http://www.borsaat.com/vb/t760357-12.html#post1756108

مش ده بس فى حاجات واساليب اخرى يكفى الدعم بتاعها هنا ... انت شايف اهو
قلة خبرة وردود غير منطقية بالمرة

يصر على الاساءة لشخصى لمجرد سوء تفاهم هو فهمه بالخطأ بينما يجهل انه لا يعرف الفرق بين سعر الشراء و البيع و يقولك ان 4 نقاط تعنى ... كما شرحت لكم بالاعلى :)

رد احد الاعضاء عليه

يا اخى حرام عليك كيف قلة خبرة ؟

الاخ عمر شخص محترم و خبير بعمله

لماذا تصر على افتعال المشكلات و شخصنة الامور ؟

اين ادارة المنتدى لماذا الرجل يهان هكذا ؟؟

و رد اخر لاحد الاعضاء

للاسف الشديد هذا الاسلوب هو السائد الان فى مجتمعاتنا
الشركه محترمه عن نجربه
الاخ عمر يعلم الله انى لا اعرفه فانا اتعامل مع الشركه مباشرة ولكن ردوده كلها لم تخرج عن نطاق الادب رغم الالفاظ التى تذكر فى حقه
اتق الله اخ احمد فى الفاظك فان الظلم ظلمات يوم القيامه

طريقة كلام تجعلك تضحك لا اكثر

واضح ان الموضوع مشعلل ياجماعة والناس عايزة تغلقة
ده شىء جيد .... والموضوع بيحقق اهدافة ..الحقيقة دايما طعمها مر
من لا يستطيع ان يرد بمنطق وعقلانية ...لن يتم الرد عليه ... وهكتفى بالادلة الموضوعة كرد عليهم .....

و كأن موضوعه سيحصل على جائزة نوبل فى عدد المشاركات ولا المشاهدات .. لا يدرى ان الجميع يفهمون الان انه يختلق مشكلة من لا شئ و الموضوع سيأتى بالعكس عليه و من خلال ردود الاخوة المحترمين هنا اعتقد ان الجميع سيزداد ثقته بالشركة و هذا ما نعمل لاجله دائما.

رد احد الاعضاء عليه

الاخ عمر غير مقصر فى عمله و اقسم بربى هذا افضل شخص قابلته فى الفوركس و افضل دعم رأيته هو الاستاذ عمر

و انت يا احمد شخص اسلوبك غير لائق من البداية تحقر فى الشركة لانك ( ربحت بعض السنتات ) و كان مفروض انك تربح سنتات اكثر من هذه بقليل انظر كيف تهاجم الرجل فى شخصه و هو لا يرد و يتركك تنبح منذ الصباح .؟؟!!

هذا ظلم يا بورصاااااااااات

اكرر .. امنعوا الضحك ارجوكم

ان شاء الله الحق هيظهر ... على الرغم من محاولة البعض تغير مسار الموضوع
وجميل ان ارى مشاركات فى الموضوع حتى التى تنتقد ده فى صالح الموضوع
ويعطى له اولويه على محرك البحث جوجل وغيره ... ويصل لاكبر قدر من الناس
لعله يكون بداية لتوضيح الكثير من جرائم بعض الشركات ...

يربح من الشركة باعترافه و يسحب منها بدون مشاكل و صفقته فى هذا الموضوع رابحة ثم يأتى و يقول (( جرائم شركات .. و شركة حقيرة )) .. هل اجد من الرشد سبيلا فى تعليقاته ؟ كلا و الله لكننى واثق اننى ساجده فى كل من يقرأ مشاركتى هذه

انظروا لهذا الرد من احمد صاحب الموضوع

كيف لفت انتباهك اذا ؟ http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gifhttp://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gifhttp://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif الم اقل لك كلامك ينافى الواقع
فانت ووجودك هنا وردودك الكثيرة اكبر دليل على ان الموضوع لفت الانتباه وبقوووة

الحمد لله هذا مااريده ان يصل الموضوع لاكبر عدد وبالفعل حدث

والقادم اكبر ان شاء الله طالما فى اظهار الحق ...
لن اقوم بالرد على اى مشاركة غير هادفة ... واهلا بالنقد العقلانى الواعى بالدليل

يقوم بأستفزاز احد الاعضاء الذين يطالبونه بالكف عن السباب و الشتائم و الاتهامات بدون وجه حق .. المهم فى مشاركته انه يتحدث عن موضوعه و كانه الموضوع الذى سيحصل على جوائز دولية هههه لا يدرى ان موضوعه بلا اى هدف و لن محتواه ضعيف للغاية ولا يوجد اى مشاكل معه .. بل سيزيد من ثقة الجميع بالشركة و الاهم من ذلك انه عاجلا ام اجلا موضوعه لن يطول و حتى ان طال فالمواضيع التى تثبت مصداقية الشركة اكبر و اكثر من ذلك بكثير.. لا يدرى انه يضيع وقته و يتعب عينه و يداه فى الكتابة و الهجوم و التحقير .. فقط لا اكثر :) لان الذين يتعاملون مع الشركة يعرفونها جيدا و لن يتركونها لمجرد موضوع ضعيف مثل هذا يحتوى على شتائم و سباب و اسلوب غير لائق .. بل و المتداولين الجدد ينضمون يوميا الى الشركة و احجام التداول فى ازدياد ووصلت لاكثر من 190 مليار دولار شهريا و سوف تزيد عن ذلك بكثير ان شاء الله

و هذا رد من احد الاعضاء smsm.smsm

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ..
انا الصراحه كنت توقفت عن الكتابه الفتره الماضييه فى المنتدى بس الموضوع استفزنى جدا ...
اولا انا اشهد الله انى اتعامل مع الشركه ( اكسنس ) منذ اكثر من سنه ولم ارى منها اى شئ سيئ قد يسئ الى سمعتها .. قد تكون هناك بعض التجاوزات البسيطه .. ولكنها تحدث فى كل شركات الفوركس التى تعاملت معها سواء فى الديموا او فى الحقيقى ولا ترتقى لان تكون مشكلات او شئ يؤخذ على الشركه ..
ثانيا صاحب الموضوع يعترف انه يقوم بالسحب من الشركه وقدم كشف حساب به ارباح كويسه ( ربنا يباركله فيها ) يبقى ازاى عمال تتكلم وتقول شركه نصابه وشركه مش عارفه ايه ..
طيب يا اخى هى لو شركه نصابه كنت شوفت منها دولار واحد .. ؟؟؟؟؟ حقيقى صاحب العقل يميز .. كيف تكون نصابه وحقيره على حس وصفك وانت تعترف بسحبك منها الكثير من الاموال على مدى فترات وكيف تكون شركه نصابه وحقيره على حسب وصفك وتتركك تكسب هذه المكاسب وتتركك تسحب هذه المكاسب اذا فكيف تنصب .. هل تستفيد الشركه من نصبها عليك فى بعض السنتات او حتى بعض الدولارات وفى النهايه تتركك لتسحب منها مئات الدولارت .. بالفعل اى صاحب عقل لن يقبل مثل هذا الهراء ..
الان كيف نثبت ان الشركه محترمه هل نقدم كشف حساب به مكاسب لفترات ونرفق صور لسحوبات من الشركه لفترات كبيره .. فلسنا بحاجه الى كل هذا لان صاحب الموضوع نفسه من قدم هذا الدليل ..
فاين المشكله .. اين المشكله .. اين المشكله ...اين المشكله ..
حقيقه لا اعلم ..
فى النهايه هذه شهاده حق فقط لا غير ...
شكرا للجميع

و رد اخر من عضو اخر pip hacker

شركة اكسنس شركة محترمة و انا اتعامل معها مند سنة و نصف و يكفي اني سحبت منها مبالغ اضعاف مضاعفة لراسمالي بدون مشاكل و هي احسن مليون مرة من كثير من الشركات الي بتنصب على الناس عيني عينك لدرجة انها بترفض تديلك اي ارباح و ما اكثرها ,,و بصراحة ارى ان مشكلة الاخ احمد بسيطة و قد تحدث بسبب السبريد المتحرك او خلل فني و هدا يحدث في اكبر الشركات حتى الامريكية منها , و اظن ان الاخ احمد يبالغ بعض الشيء في ردة فعله ..و اريد ان اشير اني لا اعرف الاخ عمر و لم يسبق لي التعامل معه لكي لا يقال اني ادافع عته بل هي مجرد كلمة حق ,,,اهتدو بالله يا جماعة

ارجو ان اكون قد وضحت كل شئ فى هذه المشاركة .. و ارجو من الجميع قراءة كل ما فيها جيدا حتى تعرفوا الحقيقة .. و مازلت انتظر ردود و قرارات ادارة المنتدى فى تجاوزات المدعو احمد و فيما تقدمت به من ادلة و شكاوى و فى ظل عدم وجود اى خسارة او اى مشكلة لحقت بصاحب الموضوع احمد بل ان صفقاته اغلقت على ربح .. ايضا لقد اثبت بالدليل القاطع انه لم تحدث مشكلة له بالاساس فى هذه المشاركة لذلك ارجو من الجميع قراءتها جيدا بكل ما فيها.

و شكرا على قراءتكم للمشاركة.

معاذ عودات
14-12-2014, 10:13 AM
السلام عليكم ،،

تعليقي بخصوص المشكلة ،

اولا الاخ احمد هل يوجد لديك دليل توضح فيه ان السعر وصل الى الهدف ولم يتحقق ؟
دليل واضح وصريح ، لا تقل لي زيد اسبريد او نقص شي
لانو ممكن السبريد يتحرك ، حتى لو ما كان السبريد هيك ما رح تقدر تعمل حاجه او تثبت حاجه
لو معك ممكن ترفقه هون

والرجاء ان ترتقي بأسلوبك في سرد المشكلة ، بقاء الموضوع لا يفيد احد غيرك ، فحسن من اسلوبك في الحوار مع الدعم الفني لشركة
ومش عيب انو عمر يدافع عن الشركة لانو موظف فيها ،
ولكن يدافع عن الحق وعن اسم الشركة بعيداً عن الظلم

وانت يا عمر ، لا تقل لي الادارة .. الادارة
انا ما بشتغل عندك كل دقيقه وكل كلمة تيجي تقلي شوف ، انت بدك تتحمل وترد على الناس
هذا واجبك ، ولو كان اسلوب ادارة ارابيا مش عاجبك ما تفتح موضوع لدعم الفني هون
انا شفتلك كم رد عن الادارة ولكن لا اريد التعليق احترامً لك

والاعضاء الاخرين ، الرجاء من لديه مشاركة مفيده ان يدرجها ومن لا يوجد لديه ان يلتزم الصمت ويشاهد فقط

دائما تجبرونا على اخذ قرارات او كلام نحن بغنى عنها

بعد مشاركتي هذه لو كان هناك اي رد او اي كلمة مبطنه ،
اعتذر ، ولكن سيتم ايقاف العضو واغلاق الموضوع

omar@exnees
14-12-2014, 01:56 PM
السلام عليكم ،،

تعليقي بخصوص المشكلة ،

اولا الاخ احمد هل يوجد لديك دليل توضح فيه ان السعر وصل الى الهدف ولم يتحقق ؟
دليل واضح وصريح ، لا تقل لي زيد اسبريد او نقص شي
لانو ممكن السبريد يتحرك ، حتى لو ما كان السبريد هيك ما رح تقدر تعمل حاجه او تثبت حاجه
لو معك ممكن ترفقه هون

والرجاء ان ترتقي بأسلوبك في سرد المشكلة ، بقاء الموضوع لا يفيد احد غيرك ، فحسن من اسلوبك في الحوار مع الدعم الفني لشركة
ومش عيب انو عمر يدافع عن الشركة لانو موظف فيها ،
ولكن يدافع عن الحق وعن اسم الشركة بعيداً عن الظلم

وانت يا عمر ، لا تقل لي الادارة .. الادارة
انا ما بشتغل عندك كل دقيقه وكل كلمة تيجي تقلي شوف ، انت بدك تتحمل وترد على الناس
هذا واجبك ، ولو كان اسلوب ادارة ارابيا مش عاجبك ما تفتح موضوع لدعم الفني هون
انا شفتلك كم رد عن الادارة ولكن لا اريد التعليق احترامً لك

والاعضاء الاخرين ، الرجاء من لديه مشاركة مفيده ان يدرجها ومن لا يوجد لديه ان يلتزم الصمت ويشاهد فقط

دائما تجبرونا على اخذ قرارات او كلام نحن بغنى عنها

بعد مشاركتي هذه لو كان هناك اي رد او اي كلمة مبطنه ،
اعتذر ، ولكن سيتم ايقاف العضو واغلاق الموضوع

السلام عليكم,

اين هى تلك الردود التى اقول فيها الادارة و تتحدث عنها استاذ معاذ ؟؟

هل تقصد الرد التوضيحي الذى قمت به بالاعلى ؟ هذا الرد انا نسخته من نفس الموضوع فى منتدى اخر و هذا المنتدى الاخر يترك الهجوم و السباب بدون اى موقف يذكر لذلك استخدمت كلمات اين الادارة فى ردى.

معاذ عودات
14-12-2014, 02:15 PM
السلام عليكم,

اين هى تلك الردود التى اقول فيها الادارة و تتحدث عنها استاذ معاذ ؟؟

هل تقصد الرد التوضيحي الذى قمت به بالاعلى ؟ هذا الرد انا نسخته من نفس الموضوع فى منتدى اخر و هذا المنتدى الاخر يترك الهجوم و السباب بدون اى موقف يذكر لذلك استخدمت كلمات اين الادارة فى ردى.

مش عايز ابدء الحوار معك ونخرج عن النص
خليك في الموضوع ومشكلتك اهم

ناصر اليامي
14-12-2014, 08:24 PM
اتمنا ان نحترم بعضنا البعض ونتحاور بلين ولطف وادب سواء مني او من صاحب الموضوع او من المتدخلين ويراعي الله في كل مايقوله فان اي لفظ محفوظ عند خير حافظ سبحانه مادام انك لم تخسر شي ومالك محفوظ اسحبه ورح لشركه اخرى انا بالامانه تركتها وسحبت اموالي واوصلت المشكله بطريقتي الخاصه في النهايه تذكر ويتذكر الجميع بان الحق ثقيل على الالسنه وخفيف على القليل

مدير الموقع
14-12-2014, 09:09 PM
الاخوة الافاضل الكرام..
تابعت و بكل اسف الحوار فى هذا الموضوع و انا فى غاية الانزعاج بسبب الطريقة التى صار بها و لها الموضوع من تراشقات بين الاخوة..
فهمت مشكلة الاخ احمد و كلى تقدير لها و تفهمت رد الاخ عمر و كلى تقدير لها ايضا.

اعتقد كل المشكلة يكمن فى الحصول على لوج من سيرفر الشركة بقيمة السبريد اثناء اقل سعر وصل له الزوج..
ان كان السبريد اكثر من 4.5 نقطة فان الصفقة لم تكن لها ان تغلق..و ان كان السبريد اقل من 4.5 فى هذه الثانية فان على الصفقة وجوب الاغلاق او التعويض للعميل.

فى كل الاحوال اعرف ان هذا تنفيذ سيرفر و اوتوماتيكى و ليس يدويا يوجد به خطأ و حتى ان كان تنفيذ السيرفر فان ليس كل سعر تراه على الميتاتريدر فهو واجب التنفيذ حيث انه هناك مرحلة اخرى و هو قبول التنفيذ من البنك المزود..

حتى ننهى هذا الموضوع نحتاج الى تواصل الاخ عمر مع ادارة الشركة للحصول على لوج السيرفر و السبريد فى هذه اللحظة ووضعها هنا فى الموضوع و ليكون القرار مبنيا على ما سبق كتابته ..

حتى هذه اللحظة نرجو من الجميع التزام الهدوء و الصبر و نرجو من الاخ عمر المضى قدما فى الحصول على هذه البيانات التى تؤكد وجهة نظره التى كتبها..

و نرجو امهال الاخ عمر فرصة يومين او ثلاثة دون تراشقات و مع نهاية هذا الوقت ستتخذ ارابيا كادارة قرارها انذاك و تحل هذه المشكلة بكل سهولة دون الدخول فى تفاصيل و مهاترا الجميع فى غنى لها.

مع التحية

Mohammed2010
14-12-2014, 09:17 PM
اشكرك دكتور أسامة فهذا ماعهدناه من أرابيا والشكر موصول للاخ معاذ وجميع الاخوة.

ودي وتقديري

omar@exnees
14-12-2014, 09:29 PM
الاخوة الافاضل الكرام..
تابعت و بكل اسف الحوار فى هذا الموضوع و انا فى غاية الانزعاج بسبب الطريقة التى صار بها و لها الموضوع من تراشقات بين الاخوة..
فهمت مشكلة الاخ احمد و كلى تقدير لها و تفهمت رد الاخ عمر و كلى تقدير لها ايضا.

اعتقد كل المشكلة يكمن فى الحصول على لوج من سيرفر الشركة بقيمة السبريد اثناء اقل سعر وصل له الزوج..
ان كان السبريد اكثر من 4.5 نقطة فان الصفقة لم تكن لها ان تغلق..و ان كان السبريد اقل من 4.5 فى هذه الثانية فان على الصفقة وجوب الاغلاق او التعويض للعميل.

فى كل الاحوال اعرف ان هذا تنفيذ سيرفر و اوتوماتيكى و ليس يدويا يوجد به خطأ و حتى ان كان تنفيذ السيرفر فان ليس كل سعر تراه على الميتاتريدر فهو واجب التنفيذ حيث انه هناك مرحلة اخرى و هو قبول التنفيذ من البنك المزود..

حتى ننهى هذا الموضوع نحتاج الى تواصل الاخ عمر مع ادارة الشركة للحصول على لوج السيرفر و السبريد فى هذه اللحظة ووضعها هنا فى الموضوع و ليكون القرار مبنيا على ما سبق كتابته ..

حتى هذه اللحظة نرجو من الجميع التزام الهدوء و الصبر و نرجو من الاخ عمر المضى قدما فى الحصول على هذه البيانات التى تؤكد وجهة نظره التى كتبها..

و نرجو امهال الاخ عمر فرصة يومين او ثلاثة دون تراشقات و مع نهاية هذا الوقت ستتخذ ارابيا كادارة قرارها انذاك و تحل هذه المشكلة بكل سهولة دون الدخول فى تفاصيل و مهاترا الجميع فى غنى لها.

مع التحية

السلام عليكم دكتور اسامة,

شكرا لردك .. لو تلاحظ فى ردى الاخير قلت فعلا ان ما ينهى الخلاف هو لوجوز الصفقة logos بيانات الصفقة و لكن الاخ صاحب الموضوع لم يعطى اى فرصة لذلك حيث بدأ موضوعه بالهجوم و السباب و الاهانات .. على كل حال التزاما بقرارك دكتور اسامة انا بانتظار ان اتلقى لوجوز الصفقة من صاحب الموضوع و فى غضون ساعات ان شاء الله سوف يكون هناك رد بشأن ذلك.

شكرا لردك دكتور اسامة.

مدير الموقع
14-12-2014, 10:32 PM
اهلا بيك يا عمر..
لوج الصفقة حيبين اذا كان اغلق على سعر كذا او انه اغلق يدويا ام بتارجت ووقت الاغلاق..
لا اعتقد ان هذا سيفيد الا اذا كنا نطعن فى مصداقية كلام الاخ احمد من الاساس و هو ما لا اعتقده على الاطلاق..

الحل عندك انت و ليس عند الاخ احمد..لوج من سيرفر الشركة يبين تدفق الاسعار و السبريد على الصفقات انذاك و هو سيكون الدليل النهائى و الحكم فى هذا الموضوع..

مع التحية

omar@exnees
14-12-2014, 10:55 PM
اهلا بيك يا عمر..
لوج الصفقة حيبين اذا كان اغلق على سعر كذا او انه اغلق يدويا ام بتارجت ووقت الاغلاق..
لا اعتقد ان هذا سيفيد الا اذا كنا نطعن فى مصداقية كلام الاخ احمد من الاساس و هو ما لا اعتقده على الاطلاق..

الحل عندك انت و ليس عند الاخ احمد..لوج من سيرفر الشركة يبين تدفق الاسعار و السبريد على الصفقات انذاك و هو سيكون الدليل النهائى و الحكم فى هذا الموضوع..

مع التحية

اتفهم ذلك دكتور اسامة,

على الرغم من اننى اتيت بصورة واضحة فى ردى الشامل فى هذه الصفحة من الموضوع بالاعلى تثبت وصول الاسبريد وقت التقاط الاخ احمد للصورة الى 4.5 مما يعنى ابتعاد السعر عن التيك بروفت الذى وضعه الاخ احمد بحوالى 4 اعشار النقطة

سؤال اخر فنى اعتقد انك شخصيا تعرفه دكتور عادل .. لو كان السعر قد تجاوز التيك بروفت اليس من المفترض ان يتحول لون الصفقة من الاخضر للاصفر ؟ وهو ما يدل على تاخر السيرفر فى اغلاق الصفقة و هو ما لم يحدث من الاساس كما هو موضح فى صورة الاخ احمد.

ناهيك عن ان صفقته بالاساس لم تغلق على خسارة بل اغلقها هو على ربح اذن اين الضرر الذى وقع عليه ؟ هل يستحق هذا ان يقوم بالسباب و الشتائم و الاسلوب الغير لائق ؟

لكن على كل حال الاخ احمد صاحب الموضوع لم يرسل log بيانات الصفقة حتى الان

unknown
15-12-2014, 03:09 AM
اهلا بيك يا عمر..

مع التحية

دكتور اسامة هل حدث اى اتهام لعمر الا بعد ان قال الصفقة لا يوجد فيها اى مشكلة ؟؟؟

دكتور.... عمر دعم منتديات ليس له الحق ان يقول الصفقة ليس بها مشاكل من عدمة

وخصوصا انه قال الصفقة اغلقت ثم قال لعل الاسبريد ارتفع (اذا هو لا يستطيع ان يجزم حدث خلل ام لا)
فكيف به وهو لا يستطيع ان يجزم بحدوث خطاء من الشركة ام لا ويقول لا يوجد مشكلة ؟؟؟

انا واثق طبعا ان حضرتك عارف الاجراء فى هذه اللحظة كيف يكون (ارسال المشكلة للمختص)

الجملة التى كتبها (لا يوجد مشكلة فى الصفقة هى من حولت الموضوع الى تراشق ) دفاع مستميت على الشركة
وهدر حق العميل بكل استهتار ....

علما بانى ارسلت فعلا المشكلة لشركة (يعنى انا عملت اللى المفروض هو كان يعمله )

واخيرا هذه المشكلة بسبب تدخلة فى غير اختصاصة ... واذا كان كلامى هذا خاطىء
سوف اتقبل منك هذا يادكتور اسامة ... فانت تعلم تقديرى لشخصك

وانا فى انتظار رد الشركة لان لو الشركة اقرت بحدوث مشكلة هيكون مع عمر رد فعل تانى خالص

كل التقدير للمنتدى وادارتة

omar@exnees
15-12-2014, 03:24 AM
دكتور اسامة هل حدث اى اتهام لعمر الا بعد ان قال الصفقة لا يوجد فيها اى مشكلة ؟؟؟

دكتور.... عمر دعم منتديات ليس له الحق ان يقول الصفقة ليس بها مشاكل من عدمة

وخصوصا انه قال الصفقة اغلقت ثم قال لعل الاسبريد ارتفع (اذا هو لا يستطيع ان يجزم حدث خلل ام لا)
فكيف به وهو لا يستطيع ان يجزم بحدوث خطاء من الشركة ام لا ويقول لا يوجد مشكلة ؟؟؟

انا واثق طبعا ان حضرتك عارف الاجراء فى هذه اللحظة كيف يكون (ارسال المشكلة للمختص)

الجملة التى كتبها (لا يوجد مشكلة فى الصفقة هى من حولت الموضوع الى تراشق ) دفاع مستميت على الشركة
وهدر حق العميل بكل استهتار ....

علما بانى ارسلت فعلا المشكلة لشركة (يعنى انا عملت اللى المفروض هو كان يعمله )

واخيرا هذه المشكلة بسبب تدخلة فى غير اختصاصة ... واذا كان كلامى هذا خاطىء
سوف اتقبل منك هذا يادكتور اسامة ... فانت تعلم تقديرى لشخصك

وانا فى انتظار رد الشركة لان لو الشركة اقرت بحدوث مشكلة هيكون مع عمر رد فعل تانى خالص

كل التقدير للمنتدى وادارتة

استعجب كثيرا من ردك الذى يطمس حقائق و تختلق مشاكل بدون سبب !!

انا قولت ان الصفقة اغلقت ( بناءا على كلامك بأنك اغلقت الصفقة على ربح )

انا اتيت بأثبات مصور بأن الاسبريد وقت الصفقة كان حوالى 4 نقاط و نصف و لم يصل السعر للتيك بروفت .. و الاهم من ذلك ان صفقتك رابحة فكيف تريد تعويض و عن اى تعويض تتحدث اصلا ؟ ثم تأتى للتدخل فى اختصاصاتى و عملى و تتهكم على بهذه الطريقة الغير مقبولة.

ثانيا انت تقول ( هيكون مع عمر رد فعل تانى خالص ) !!!! كلمات ليس لها اى معنى ولا اهمية ولا اى محل من الاعراب :) و اعتب عليك كل العتب لاستخدامك اسلوب غير لائق فى الموضوع و استخدامك كلمات تحقر فيها الشركة و تسبها و العجيب ان صفقتك رابحة !!

و للعلم : لقد تم اغلاق موضوعك هناك فى المنتدى الاخر بسبب اسلوبك الغير لائق فى الهجوم و السباب و الشتائم على الشركة و على شخصى.

و على كل حال انا التزمت بكلام الدكتور اسامة عندما طلب منك اعطائى لوجو الصفقة و سوف يتم فحصها فورا و سأحضر الرد هنا فى غضون ساعات و لكنك لم تفعل و لذلك فأن كلامى واضح و قلته اكثر من مرة فى الموضوع ((الصورتين اللتان وضعتهما فى الموضوع لا يظهران اى مشاكل فى صفقتك و لا يوجد اى دليل واضح تتحدث عنه انت.

unknown
15-12-2014, 03:28 AM
اتفهم ذلك دكتور اسامة,

على الرغم من اننى اتيت بصورة واضحة فى ردى الشامل فى هذه الصفحة من الموضوع بالاعلى تثبت وصول الاسبريد وقت التقاط الاخ احمد للصورة الى 4.5 مما يعنى ابتعاد السعر عن التيك بروفت الذى وضعه الاخ احمد بحوالى 4 اعشار النقطة

هو دلوقتى الاعتماد اصبح على المواقع فى الشركات !!!

سؤال اخر فنى اعتقد انك شخصيا تعرفه دكتور عادل .. لو كان السعر قد تجاوز التيك بروفت اليس من المفترض ان يتحول لون الصفقة من الاخضر للاصفر ؟ وهو ما يدل على تاخر السيرفر فى اغلاق الصفقة و هو ما لم يحدث من الاساس كما هو موضح فى صورة الاخ احمد.

لو سمحت احترم عقلى شوية وتكلم بمنطق ... السعر بيتحول للون الاصفر عندما يصل السعر لتيك بروفيت
ثم تغلق الصفقة مباشرتا

لو ركزت هتلقينى اخدت الصورة مع بداية الشمعة التانية وارتداد السعر

انت عايزينى ابقى قاعد فاتح برنامج التصوير ومستنى الثانية اللى هيوصل فيها السعر عشان اصور!!!
انا اساسا اتصدمت من عدم اغلاق الصفقة وعلى مافتح برنامج التصوير
كان السعر رفع وبالتالى اللون الاصفر اختفى ... المرة الجاية انا قاعد وبرنامج سناجيت فى ايدى
اه مع اكسنس برامج التصوير اهم من المتاجرة نفسها

ناهيك عن ان صفقته بالاساس لم تغلق على خسارة بل اغلقها هو على ربح اذن اين الضرر الذى وقع عليه ؟ هل يستحق هذا ان يقوم بالسباب و الشتائم و الاسلوب الغير لائق ؟

مافيش ضرر الصفقة المفروض تغلق على 1.35 اغلقتها على 0.33 فين الضرر صحيح
القليل اخلى من الكتير ... وقليل فيه بركة احسن من كثير مافيهوش بركة

لكن على كل حال الاخ احمد صاحب الموضوع لم يرسل log بيانات الصفقة حتى الان

لوج ايه اللى انت جى تقول عليه :D:D:D .... انت قولت مافيش مشكلة وحسمت الامر
ايه لزمة اللوج .. اللوج ده لما يكون الدعم عايز يتأكد ايه اللى حصل بالضبط والحق مع مين ولمين

لكن انت بسم الله ماشاء الله لا قوة الا بالله من نظرة عين عرفت ان مافيش مشكلة

عموما المشكلة مع المختص فى الشركة ... بالتوفيق

unknown
15-12-2014, 03:37 AM
و للعلم : لقد تم اغلاق موضوعك هناك فى المنتدى الاخر بسبب اسلوبك الغير لائق فى الهجوم و السباب و الشتائم على الشركة و على شخصى.

كفاية تزوير للحقائق .... هل الادارة هناك قالت اغلاق الموضوع لهذا السبب ؟

اذا كان المشرفين هناك قالو ان كلامك لا معنى له وغير عقلانى .. يبقى ازاى بقى ؟
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/781_01418604118.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

عموما الادارة هناك وضحت ان الموضوع كبر قوى قوى قوى واصبح صفحاتة كتيرة
(ومافيش رد رسمى من الشركة )
سورى يعنى هما مش معتبرين ردك له اى علاقة بالشركة :D

وانت شغال تبليغ عشان تلحق تغلق الموضوع قبل مايكبر اكثر

ده كلام العقل اللى الجميع شايفة ....وحقيقى المشركة دى عجبانى وهصورها :D:D:D

ده اخر رد عليك ... وفى انتظار رد الشركة

omar@exnees
15-12-2014, 03:44 AM
هو دلوقتى الاعتماد اصبح على المواقع فى الشركات !!!

لو سمحت احترم عقلى شوية وتكلم بمنطق ... السعر بيتحول للون الاصفر عندما يصل السعر لتيك بروفيت
ثم تغلق الصفقة مباشرتا

لو ركزت هتلقينى اخدت الصورة مع بداية الشمعة التانية وارتداد السعر

انت عايزينى ابقى قاعد فاتح برنامج التصوير ومستنى الثانية اللى هيوصل فيها السعر عشان اصور!!!
انا اساسا اتصدمت من عدم اغلاق الصفقة وعلى مافتح برنامج التصوير
كان السعر رفع وبالتالى اللون الاصفر اختفى ... المرة الجاية انا قاعد وبرنامج سناجيت فى ايدى
اه مع اكسنس برامج التصوير اهم من المتاجرة نفسها

مافيش ضرر الصفقة المفروض تغلق على 1.35 اغلقتها على 0.33 فين الضرر صحيح
القليل اخلى من الكتير ... وقليل فيه بركة احسن من كثير مافيهوش بركة

لوج ايه اللى انت جى تقول عليه :D:D:D .... انت قولت مافيش مشكلة وحسمت الامر
ايه لزمة اللوج .. اللوج ده لما يكون الدعم عايز يتأكد ايه اللى حصل بالضبط والحق مع مين ولمين

لكن انت بسم الله ماشاء الله لا قوة الا بالله من نظرة عين عرفت ان مافيش مشكلة

عموما المشكلة مع المختص فى الشركة ... بالتوفيق

1- انا اتيت بالصورة من موقع عالمى يظهر كيف كان الاسبريد وقت التقاطك للسكرين شوت من المنصة .. ثم هل انت اعطيت احد فرصة ليسألك عن بيانات الصفقة ؟ و لماذا لم تلجأ للدعم المباشر على موقع الشركة مباشرة بدلا من فتح موضوع و استخدام عبارات مثل (شركة حقيرة .. شركة غبية .. اساليب رخيصة )

هل اصبح حل المشاكل بالتحقير و السباب و الشتائم ؟

2- اذا وجدت لون اصفر على صفقة ما فهذا ليس معناه بالضرورة ان الصفقة سوف تغلق فورا بل ربما يرتد السعر و هذا يحدث فى كل المنصات ( فقط معلومة )

3- ( انت عايزينى ابقى قاعد فاتح برنامج التصوير ومستنى الثانية اللى هيوصل فيها السعر عشان اصور!!! ) اذن لماذا تقول انك رايت امام عينك السعر يضرب الهدف و لم تغلق الصفقة ؟؟ معنى كلامك هو اعتراف واضح و صريح على انه ليس لديك اى دليل سواء فى الموضوع او فى الصورتين يثبت وجود مشكلة او ان السعر تجاوز التيك بروفت و لم تغلق الصفقة :)

ثم تقول (( انا اساسا اتصدمت من عدم اغلاق الصفقة وعلى مافتح برنامج التصوير
اه مع اكسنس برامج التصوير اهم من المتاجرة نفسها ))

هل يمكننا ان نأخذ بكلام بدون اى ادلة ؟

ثم تتهكم مرة اخرى على الشركة و العجيب انك تضارب فيها و معنى كلامك هو الاستمرا فيها اذن فأن الشركة ليست حقيرة او غبية او تستخدم اساليب رخيصة مثلما قلت انت عنها.

على كل حال استمرارك فى التداول بالشركة هو نجاح للشركة و لنا بالطبع و نتمنى لك الاستمرار فى التداول بالشركة لما بها من مميزات تنال اعجابك و تنال اعجاب الجميع.

بالتوفيق للجميع :)
[/SIZE][/COLOR]

omar@exnees
15-12-2014, 03:47 AM
كفاية تزوير للحقائق .... هل الادارة هناك قالت اغلاق الموضوع لهذا السبب ؟

اذا كان المشرفين هناك قالو ان كلامك لا معنى له وغير عقلانى .. يبقى ازاى بقى ؟
http://www.fx-arabia.com/vb/uploaded/781_01418604118.png (http://www.fx-arabia.com/vb)

عموما الادارة هناك وضحت ان الموضوع كبر قوى قوى قوى واصبح صفحاتة كتيرة
(ومافيش رد رسمى من الشركة )
سورى يعنى هما مش معتبرين ردك له اى علاقة بالشركة :D

وانت شغال تبليغ عشان تلحق تغلق الموضوع قبل مايكبر اكثر

ده كلام العقل اللى الجميع شايفة ....وحقيقى المشركة دى عجبانى وهصورها :D:D:D

ارأيت من الذى يزور ؟ انت تقتبس مشاركة فى الموضوع لاحد المشرفين هناك ليس لها علاقة باغلاق الموضوع..

الادارة هناك رأت ان موضوعك عديم الفائدة و اصبح الجميع يتراشقون فيه بدون اى سبب :)

omar@exnees
15-12-2014, 03:48 AM
للتذكير .. ارجو القراءة من الجميع.

رابط المشاركة لرؤيتها بصورة اوضح و الاطلاع على الاقتباسات التى بها

http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?p=755716#post755716

هذه مشاركتى الشامل حول المشكلة فى احدى المنتديات الاخرى و اعتذر للادارة على وضعها هنا و بها روابط بسبب ان الموضوع هناك به سباب و شتائم لى و للشركة اكثر من هنا

السلام عليكم,

ارجو من الجميع قراءة هذه المشاركة و التركيز جيدا بها.

اولا : لقد قام الاخ صاحب الموضوع بعمل موضوعه فى يوم الجمعة الماضى 12 ديسمبر 2014 مستخدما فى بداية حديثه لهجة هجومية بدون حتى ان يعرض مشكلته بشكل موضوعى حيث استخدم كلمات فى اول موضوعه مثل ( شركة حقيرة ... شركة غبية .. اساليب الشركة رخيصة )

و اعتقد انكم جميعا ترفضون هذا الاسلوب الغير لائق من العضو احمد فى طرح مشكلته.

ثانيا : قمت بالرد عليه و كانت مشاركتى الاولى فى الموضوع احاول فيها ان اوضح للاخ احمد ان صفقته بيع اى انها تم فتحها من سعر ال bid price و عندما تغلق الصفقة سوف تغلق على سعر الشراء ask price و هو السعر الغير موجود على المنصة و بالتالى كيف يمكننا الحكم على ان السعر وصل للتيك بروفت الذى وضعه هو و لم تغلق الصفقة ؟

ركزوا معى فى الصور التى ارفقها احمد صاحب الموضوع

هذه الصورة الاولى

ركزوا على يمين الصورة بجانب السهم الاحمر سوف تجدون سعر الزوج على المنصة وقت التقاط الصورة هو 147.355 و كما تعلمون فأن السعر الذى يظهر على الشارت هو سعر البيع bid price بينما صفقة احمد هى بيع و بالتالى تغلق على سعر الشراء ask price ( الغير موجود على الشارت و الغير موجود بالصورتين اللتان افقهما احمد صاحب الموضوع )

اذن الصورة هذه توضح ان سعر اليورو ين وقت التقاط الصورة كان 147.355 و اتفقنا ان هذا هو سعر ال bid اذن كم كان سعر الشراء وقتها لو قولنا ان الاسبريد كان 5 نقاط مثلا على اعتبار ان الصفقة فتحت فى فترة تذبذب و تغيير فى حجم سيولة السوق و بالتالى قد يرتفع الاسبريد قليلا .. لو كان الاسبريد وقتها 5 نقاط اذن سوف نرى سعر الشراء عند 147.405 و التيك بروفت الذى وضعه احمد صاحب الموضوع عند 147.33 اذن لم يصل السعر للتيك بروفت فى صفقته .. اذن الان جميعنا متفقين ان الصورة الاولى ليس بها مشكلة على الاطلاق.

حسنا, انظروا الى الصورة الثانية التى وضعها صاحب الموضوع

كما ترون فأنه يظهر اللو ( اقل سعر وصل له الزوج ) على المنصة هو 147.289 و طبعا كما نعلم ان هذا السعر هو سعر البيع bid price و لان صفقته بيع فأننا يجب ان ننظر على سعر الاسك ask price و هو سعر الشراء ( الذى لا يظهر على المنصة و غير موجود فى الصورتين لصاحب الموضوع )

طيب نركز جيدا من فضلكم .. الصورة توضح ان سعر البيع bid price هو 147.289 وقت التقاط الصورة اذن كم كان سعر الشراء لو الاسبريد وقتها 5 نقاط مثلا ؟ سوف يكون بكل بساطة عند 147.34 هل وصل السعر الى التيك بروفت الذى وضعه احمد صاحب الموضوع ؟؟ نحن قولنا ان الصورة توضح ان التيك بروفت الذى وضعه احمد عند 147.33 اذن هناك فارق نقطة لم يصل السعر للتيك بروفت بسببها .. هل متفقين الان انه لم يحدث اى مشكلة لا فى الصورة الاولى ولا فى الصورة الثانية ؟؟

طيب تعالوا نتكلم عن الحجج التى يستند اليها احمد و يهاجم بها الشركة و يصفها بالحقيرة و يتهكم على شخصى .. الحجج التى يستند اليها احمد تتلخص فى الاتى :

1- يقول ان الاسبريد وقت الصفقة كان 3 نقاط و هو يستند بذلك الى صورة متوسط الاسبريد فى الصورة الاولى التى ارفقها لكنه للاسف يجهل ان كلمة ( متوسط سبريد ) لا تعنى ان هذا هو الاسبريد وقت الصفقة .. بل ان كلمة ( متوسط سبريد average spread ) تعنى متوسط الاسبريد على الزوج و لكن الاسبريد متغير و بالتالى يرتفع و ينخفض فى اقل من ثانية .. يعنى لا يمكننا ابدا الاخذ بصورة متوسط الاسبريد على اليورو ين بشكل عام على انه الاسبريد الذى كان وقت اخذ احمد للصورة من المنصة.

طيب كيف نعرف اذا كان الاسبريد وقت الصفقة 5 نقاط ام لا ؟

هناك دليل بسيط جدا ارجو التركيز فيه بالصورة التالية

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/10645084_935683313111209_7860956069575838511_n.jpg ?efg=eyJvbGF0IjoxMjB9&oh=3ab9f6bb8b1ada6fd1df489ee7ad7022&oe=54FFA640&__gda__=1426928881_098886b316803b8a2987d52d13fad82 1

هذه الصورة من موقع ماى اف اكس بوك العالمى و هذا الرابط للمزيد من التوضيح

http://www.myfxbook.com/forex-broker-spreads/exness-EURJPY-real-spread/925,7

كما ترون فأن الصورة توضح الاسبريد الذى كان على زوج اليورو ين وقت التقاط احمد صاحب الموضوع للصورة .. بالدقيقة 00:45
على منصة الشركة.. الاسبريد وصل الى 4.5 نقطة .. نضيفها الان لسعر البيع على المنصة الذى اظهرته الصورة الاولى لصاحب الموضوع احمد 147.289 نضيف لها 4.5 لتعطينا سعر الشراء وقتها هو 147.334 و لاحظوا ان التيك بروفت الذى وضعه احمد كان عند 147.330 اى ان الفارق ((( 4 ))) اى ان السعر لم يصل للتيك بروفت الذى وضعه احمد صاحب الموضوع بفارق 4 اعشار النقطة .. يعنى 4 من عشرة فى المية من قيمة النقطة .. اذن الخلاف كله على ( جزء من النقطة ) يعنى بكل تأكيد لا يوجد اى مشكلة فى صفقة صاحب الموضوع احمد.

2- يقول ان حدث له ضرر ..الاخ احمد بأعتراف واضح و صريح
منه قال انه اغلق الصفقة على ربح و لم يخسر سنت واحد.

هل هذا الكلام باللون الاحمر واضح اخوانى ؟؟

هل تتعجبون الان مثلى من كل هذا الهجوم و السباب و الشتائم من احمد صاحب الموضوع على الرغم من عدم وجود اى مشكلة حقيقية و ايضا عدم وجود اى ضرر حدث لصفقته التى اغلقت على ( ربح )

نأتى الان للخلاف الاخر الذى يحاول ان يتمسك به احمد صاحب الموضوع ليبرز ان الجميع مخطئ وهو فقط الذى على صواب و يقوم بالتهكم على شخصى بسببه.

ما هو الخلاف الثانى ؟

بكل بساطة .. الاخ احمد يتهمنى اننى لا اعرف الفرق بين الصفقة المفتوحة و الصفقة التى اغلقت ههههه هل رأيتم استخفافا بعقولكم اكثر من هكذا ؟ سوء تفاهم منه جعله يتهمنى هذا الاتهام بينما هو لا يعلم اننى لدى اكثر من 5 سنوات فى سوق الفوركس و اكثر من عامين دعم لاكسنس.

طيب لماذا هو يقول ذلك ؟ الان سنعرف ..

بكل بساطة و اختصار ... عندما انا رأيت الصورتين كان كلامى له واضحا (( من اين اعرف اذا كانت الصفقة اغلقت على تيك بروفت او انت اغلقتها يدويا )) ؟؟ ثم اخبرته ان لا يقنعنى ان الصفقة لم تغلق على التيك بروفت هذا لانه لا يوجد اى دليل يؤكد صدق كلامه ان الصفقة هو اغلقها يدويا و لم تغلق هى على التيك بروفت بعد وصول السعر للتيك بروفت فى وقت لاحق غير التوقيت الذى اخذ فيه الصورة سكرين شوت.

و لذلك اخبرته ان ما يثبت صحة كلامه انه اغلق الصفقة يدويا و لم تغلق هى على التيك بروفت هو ( لوجوز الصفقات logos ) بيانات الصفقة هى التى تحدد و تؤكد ذلك من عدمه .. هل اتى صاحب الموضوع بهذه البيانات ؟ الاجابة لا .. هو بدأ موضوعه بالسباب و الشتائم و تحقير الشركة و مهاجمتها و مهاجمتى شخصيا بدون ان يعرض مشكلته بشكل موضوعى .. هل كان سيخسر شيئا اذا راسلنى و اخبرنى بالمشكلة و اعطانى بيانات الصفقة و رقمها حتى نقوم بفحصها مع المختصين و الرد عليه سريع و فى نفس اليوم ؟ هل كان سيخسر شيئا اذا قام بالتواصل على الدعم المباشر على موقع الشركة ؟ لماذا لم يقم بكل ذلك و اتخذ طريق الهجوم و السب و الشتم و المهاجمة و التحقير مباشرة رغم ان صفقته اغلقت على ربح ؟؟ هل ربما مثلا يعتقد انه بذلك سيحصل على شهرة و تقدير من الاعضاء عندما يهاجم و يحقر شركة ؟ و الله ابدا .. هل يعتقد مثلا ان الشركة سوف تدفع مقابل ان يتوقف عن المهاجمة و السباب و التحقير ؟ قسما بالله ابدا و لن يحدث ابدا.. اذن لماذا الهجوم الغير مبرر هذا ؟؟

ربما لان اسلوبه غير لائق منذ البداية هل تريدون دليل على ذلك ؟

اترككم مع بعض تعليقاته الغير لائقة بالمرة فى هذا الموضوع :

شوفوا الذى يتهمنى بقلة المعرفة و التمييز شوفوا ماذا يقول و امنعوا الضحك من فضلكم .. يقول ان اقل سعر وصل له الزوج على المنصة هو 147.289 و هذا فعلا موضح فى صورته الثانية .. لكن انظروا ماذا يقول ( اذا كان الاسبريد 4 نقاط اذن لابد ان الصفقة كان ستغلق على 147.29 فى حالة كان الاسبريد 4 نقاط http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif ههههه يعنى سعر البيع bid price يكون 147.289 و سعر الشراء فى حالة سبريد 4 نقاط يكون عند 147.29 هذا فقط فى منطق و حكمة و خبرة صاحب الموضوع احمد http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif

هل عرفتم الان انه يهاجم لمجرد الهجوم ؟ هل عرفتم الان من هو قليل الخبرة ؟

و اترككم مع بعض من تعليقاته الخارجة عن اللياقة و الاحترام :

انا برضو اللى حافظ و مش فاهم http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif ؟ طيب راجعوا الاقتباس الذى يسبقه

و هذه مشاركة عاقلة من العضو 10 pips

و ما كان من المدعو احمد صاحب الموضوع ان رد على مشاركة 10 pips بارتباك و اختتم كلامه ب (( الاعضاء مقتنعين )) :)

ثم اتى العضو 10 pips بالدليل القاطع الذى تحدث عنه عن ان مشكلة العضو احمد غير موجودة من الاساس

و كان رد المدعو احمد عليه بعيد كل البعد عن سياق مناقشته للعضو 10 pip حيث دخل يهاجمنى و يتهكم على عملى و ينعتنى بالقبح ايضا http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/confused.gif

و كان هذا ردا من احد الاعضاء soka على احدى المشاركات فى الموضوع

مشاركة عاقلة جدا من احد الاعضاء dr.loay سوف اضع رابطها نظرا لانها طويلة

http://www.borsaat.com/vb/t760357-9.html#post1755871

و يستمر المدعو احمد صاحب الموضوع فى الاسلوب السئ فى الهجوم و الاستهزاء

مشاركة احد الاعضاء فى الموضوع hamdonforex

و يستمر فى التهكم على شخصى و اساءة الادب بلا اى رد فعل من ادارة المنتدى

و يتحدث مع احد الاعضاء الذين يقولون كلمة الحق ..شوفوا كيف يرد عليهم

مشاركة من العضو soka

حاولوا ان تتمالكوا انفسكم و بدون ضحك لو سمحتم اقرأوا مشاركة العضو احمد التالية http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif

( اغسله و اكوية http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif لهذا المستوى فى الحوار وصلنا و اين ادارة المنتدى ؟؟ ربما تقوم بفرد ما تم كويه من ملابس http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif )

شوفوا كيف يرد على من يقولون كلمة الحق ؟ هو يريد ان يتهم و يشتم و يسب و يهاجم ولا يريد احد من المتعاملين مع الشركة ان يرد عليه ... اين ادارة المنتدى ايضا ؟؟ ربما فى مازالوا يفردون ما تم كويه من ملابس http://www.borsaat.com/vb/images/smilies/biggrin.gif

بالله عليكم افتحوا هذا الرابط و شوفوا التناقض الرهيب فى مشاركة المدعو احمد صاحب الموضوع .. يحقق ارباح و يسحب و يعترف بذلك ثم يأتى و يقول ان الشركة نصابة !!!!!!!! لا تعليق

http://www.borsaat.com/vb/t760357-12.html#post1756050

تهكم و اسلوب خارج عن اللياقة

مشاركة من احد الاعضاء المحترمين ramy rock

http://www.borsaat.com/vb/t760357-12.html#post1756108

يصر على الاساءة لشخصى لمجرد سوء تفاهم هو فهمه بالخطأ بينما يجهل انه لا يعرف الفرق بين سعر الشراء و البيع و يقولك ان 4 نقاط تعنى ... كما شرحت لكم بالاعلى :)

رد احد الاعضاء عليه

و رد اخر لاحد الاعضاء

طريقة كلام تجعلك تضحك لا اكثر

و كأن موضوعه سيحصل على جائزة نوبل فى عدد المشاركات ولا المشاهدات .. لا يدرى ان الجميع يفهمون الان انه يختلق مشكلة من لا شئ و الموضوع سيأتى بالعكس عليه و من خلال ردود الاخوة المحترمين هنا اعتقد ان الجميع سيزداد ثقته بالشركة و هذا ما نعمل لاجله دائما.

رد احد الاعضاء عليه

اكرر .. امنعوا الضحك ارجوكم

يربح من الشركة باعترافه و يسحب منها بدون مشاكل و صفقته فى هذا الموضوع رابحة ثم يأتى و يقول (( جرائم شركات .. و شركة حقيرة )) .. هل اجد من الرشد سبيلا فى تعليقاته ؟ كلا و الله لكننى واثق اننى ساجده فى كل من يقرأ مشاركتى هذه

انظروا لهذا الرد من احمد صاحب الموضوع

يقوم بأستفزاز احد الاعضاء الذين يطالبونه بالكف عن السباب و الشتائم و الاتهامات بدون وجه حق .. المهم فى مشاركته انه يتحدث عن موضوعه و كانه الموضوع الذى سيحصل على جوائز دولية هههه لا يدرى ان موضوعه بلا اى هدف و لن محتواه ضعيف للغاية ولا يوجد اى مشاكل معه .. بل سيزيد من ثقة الجميع بالشركة و الاهم من ذلك انه عاجلا ام اجلا موضوعه لن يطول و حتى ان طال فالمواضيع التى تثبت مصداقية الشركة اكبر و اكثر من ذلك بكثير.. لا يدرى انه يضيع وقته و يتعب عينه و يداه فى الكتابة و الهجوم و التحقير .. فقط لا اكثر :) لان الذين يتعاملون مع الشركة يعرفونها جيدا و لن يتركونها لمجرد موضوع ضعيف مثل هذا يحتوى على شتائم و سباب و اسلوب غير لائق .. بل و المتداولين الجدد ينضمون يوميا الى الشركة و احجام التداول فى ازدياد ووصلت لاكثر من 190 مليار دولار شهريا و سوف تزيد عن ذلك بكثير ان شاء الله

و هذا رد من احد الاعضاء smsm.smsm

و رد اخر من عضو اخر pip hacker

ارجو ان اكون قد وضحت كل شئ فى هذه المشاركة .. و ارجو من الجميع قراءة كل ما فيها جيدا حتى تعرفوا الحقيقة .. و مازلت انتظر ردود و قرارات ادارة المنتدى فى تجاوزات المدعو احمد و فيما تقدمت به من ادلة و شكاوى و فى ظل عدم وجود اى خسارة او اى مشكلة لحقت بصاحب الموضوع احمد بل ان صفقاته اغلقت على ربح .. ايضا لقد اثبت بالدليل القاطع انه لم تحدث مشكلة له بالاساس فى هذه المشاركة لذلك ارجو من الجميع قراءتها جيدا بكل ما فيها.

و شكرا على قراءتكم للمشاركة.

رابط المشاركة التى بها كافة التوضيحات للاطلاع عليها بشكل اوضح

http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?p=755716#post755716

معاذ عودات
15-12-2014, 11:00 AM
اخ احمد اعطيه log وهي المشكلة رح تنتهي
يعني مفيش داعي نضل بنفس الدائرة انت تثبت وعمر يثبت

لو كان ال log فيه اشي عمر مش هينكر ـ ولو كان سليم ما بكون في مشكلة

مش عايزين الموضوع يكبر اكثر من هيك ، ونحنا ممكن نخلصه بظرف يوم او يومين

omar@exnees
19-12-2014, 02:15 AM
سوف يكون هناك رد نهائى من الشركة على هذا الموضوع بعد قليل

omar@exnees
19-12-2014, 02:16 AM
الرد النهائى للشركة فى المشاركة القادمة

omar@exnees
19-12-2014, 02:18 AM
الرد النهائى للشركة على مشكله صاحب هذا الموضوع.

اولا نعتذر عن التأخر قليلا فى الرد النهائى من الشركة على مشكلة العضو احمد صاحب الموضوع حيث كنا مشغولون الفترة الماضية بالموقع الجديد و كل الاقسام بالشركة كانوا مشغولون للغاية بسبب التحديثات التى تمت فى الموقع الجديد للشركة و بالتالى تأخر الرد قليلا.. و لكن الان هذا هو الرد النهائى للشركة على مشكلة العضو صاحب الموضوع :

بعد الفحص الكامل للمشكلة من جانب المختصين بالشركة لمشكلة صاحب الموضوع و التى يمكنكم مراجعتها من خلال الصفحة الاولى بالموضوع تبين الاتى :

لا يوجد اى مشكلة فى صفقته حيث لم يصل السعر للتيك بروفت الذى وضعه العميل بفارق 4 اعشار النقطة حيث كان العميل قد وضع تيك بروفت ( اخذ الربح ) لصفقته التى كانت بيع لزوج اليورو ين على سعر 147.330 و كان سعر البيع ( Bid Price ) وقت المشكلة عند 147.289 و كما شرحت للعميل صاحب المشكلة الفرق بين ال ask price و ال bid price حيث كان الاسبريد وقتها 4.5 كما وضحت له تماما من قبل, صحيح كان 3 نقاط قبل دقائق من التقطاه للصورة و لكن اصبح 4.5 نقطة و هذا امر طبيعي لانه سبريد متغير و ليس ثابت .. مع العلم انه يوجد الان سبريد ثابت على ازواج عملات اساسية و كروسات.
اما بخصوص مشكلة العضو صاحب الموضوعو.. هذا هو الرد النهائى للشركة.. وعندما كان الاسبريد 4.5 كان سعر الشراء Ask Price الذى ستغلق عليه صفقة البيع بالطبع كان عند سعر 147.334 و التيك بروفت ( اخذ الربح ) الذى وضعه العميل كان عند 147.330 و بالتالى هناك فرق 4 اعشار النقطة و لذلك لم تغلق الصفقة على التيك بروفت و لكن قام العميل بأغلاقها يدويا على ( ربح ) فيما بعد.

2- الصور التى وضعها العميل (( لا تظهر اى شئ ولا تظهر اى مشكلة على الاطلاق )) حيث كما وضحت ان الاسبريد كان وقتها 4.5 مما يعنى ان السعر لم يصل للتيك بروفت الذى وضعه العميل بفارق 4 اعشار النقطة.

3- تم ارسال رسالة من المختصين بالشركة الى العميل صاحب المشكلة بها هذا التوضيح و التأكيد على انه بعد الفحص الكامل لم يتبين وجود اى مشكلة فى صفقته كما وضحت انا له فى بداية الموضوع.

و بناءا على ذلك جارى التواصل مع ادارة المنتدى لاغلاق الموضوع و نأسف كل الاسف للطريقة التى فتح بها صاحب المشكلة موضوعه و التى بدأها بالسباب و الشتائم و التهكم دون الرجوع للمختصين اولا او حتى الى الموضوع الرسمى المخصص للشركة فى قسم شركات الوساطة هنا بالمنتدى.. فى حين انه لم يكن لديه مشكلة اصلا من البداية.

نرجو بعد ذلك من الاخ صاحب المشكلة فى حال لديه مشكلة ان يلجأ للدعم المباشر على موقعنا او الى الموضوع المخصص للشركة على الرابط التالى

http://www.fx-arabia.com/vb/showthread.php?t=25438&page=318

شكرا لكل من رد ايجابيا بالموضوع و كان على يقين تام بأن شركة EXNESS هى شركة رائدة و كبيرة فى سوق الفوركس و تستحق ثقة الجميع.