FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى إف إكس كوميشن العام قسم خاص باستفسارات ومقترحات وطلبات أعضاء إف إكس كوميشن والنقاش حول الموقع و فيه كل عروض الشركات و المسابقات الخاصة بالشركات المتعاقدة

معلش سؤال تانى بخصوص فتح حساب

منتدى إف إكس كوميشن العام

قديم 09-12-2011, 03:51 PM   المشاركة رقم: 1
الكاتب
mazen107
عضو نشيط
الصورة الرمزية mazen107

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mazen107 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المنتدى : منتدى إف إكس كوميشن العام
افتراضي معلش سؤال تانى بخصوص فتح حساب

السلام عليكم
اعتذر عن كثرة الاسئلة بخصوص الموضوع
انا عاوز افتح حساب FXSOL بقيمة 250 دولار وهو الحد الادنى طبعاً .. وانا بجوارى بنك مصر والاهلى ومش قريب اوى بنك الاسكندرية وقرأت ان البنك الاهلى كويس بس للاسف عرفت ان الحد الادنى لفتح حساب فيه 1000 دولار ، وطبعاً انا عارف ان ممكن افنح حساب بـ 1000 دولار واسحب منهم بعدها اللى انا عاوزة ، بس برضة حبيت اعرف اى البنوك ممكن يكون فتح الحساب فيها 250 دولار مع الاخذ فى الاعتبار كل مزايا البنك فى التعامل مع شركة الوساطة
كمان عاوز اعرف التكلفة بالمليم حتى تصل الـ 250 دولار الى شركة الوساطة ... يعنى مصاريف فتح حساب ومصاريف تحويل الفلوس الى شركة الوساطة ... وطبعاً المصروفات فى حالة ارسال مبالغ من شركة الوساطة الى البنك
سؤال اخر عن التعامل مع FXSOL وهو ما شروط السحب .. يعنى ممكن اسحب كام مره فى الشهر وممكن اسحب بعد مده اد ايه من تاريخ ايداع المبلغ فى الشركة
، كمان قرأت ان فيه شركات بتحدد وقت للصفقة لا يمكن اغلاق الصفقة قبله (اسكالبينج) منهم انستا فهل FXSOL فيها نفس الشرط .. يعنى لو حصل وقفلت صفقة بعد دقيقة يتم الغاء الصفقة ؟!
طبعاً انا اسف على الاطالة ومنتظر الرد مع امكانية استفسارات اخرى
ده عشمى فى منتداى المفضل والف مليون مليار شكر

التوقيع

ملايين الحسنات في 9 كلمات

(اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات)

وقال رسول الله صلى الله عليه وسلم
(من استغفر للمؤمنين والمؤمنات كتب الله له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة ).. صحيح الجامع

عرض البوم صور mazen107  

قديم 09-12-2011, 03:51 PM
mazen107 mazen107 غير متواجد حالياً
عضو نشيط
افتراضي معلش سؤال تانى بخصوص فتح حساب

السلام عليكم
اعتذر عن كثرة الاسئلة بخصوص الموضوع
انا عاوز افتح حساب FXSOL بقيمة 250 دولار وهو الحد الادنى طبعاً .. وانا بجوارى بنك مصر والاهلى ومش قريب اوى بنك الاسكندرية وقرأت ان البنك الاهلى كويس بس للاسف عرفت ان الحد الادنى لفتح حساب فيه 1000 دولار ، وطبعاً انا عارف ان ممكن افنح حساب بـ 1000 دولار واسحب منهم بعدها اللى انا عاوزة ، بس برضة حبيت اعرف اى البنوك ممكن يكون فتح الحساب فيها 250 دولار مع الاخذ فى الاعتبار كل مزايا البنك فى التعامل مع شركة الوساطة
كمان عاوز اعرف التكلفة بالمليم حتى تصل الـ 250 دولار الى شركة الوساطة ... يعنى مصاريف فتح حساب ومصاريف تحويل الفلوس الى شركة الوساطة ... وطبعاً المصروفات فى حالة ارسال مبالغ من شركة الوساطة الى البنك
سؤال اخر عن التعامل مع FXSOL وهو ما شروط السحب .. يعنى ممكن اسحب كام مره فى الشهر وممكن اسحب بعد مده اد ايه من تاريخ ايداع المبلغ فى الشركة
، كمان قرأت ان فيه شركات بتحدد وقت للصفقة لا يمكن اغلاق الصفقة قبله (اسكالبينج) منهم انستا فهل FXSOL فيها نفس الشرط .. يعنى لو حصل وقفلت صفقة بعد دقيقة يتم الغاء الصفقة ؟!
طبعاً انا اسف على الاطالة ومنتظر الرد مع امكانية استفسارات اخرى
ده عشمى فى منتداى المفضل والف مليون مليار شكر

قديم 09-12-2011, 05:46 PM   المشاركة رقم: 2
الكاتب
FXCommission.com
مشرف
الصورة الرمزية FXCommission.com

البيانات

الإتصالات
الحالة:
FXCommission.com غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : mazen107 المنتدى : منتدى إف إكس كوميشن العام
افتراضي رد: معلش سؤال تانى بخصوص فتح حساب

وعليكم السلام ورحمة الله

اهلا بك اخي الفاضل..

حضرتك افضل البنوك هو الاهلي والحد الادني لفتح حساب هو 500$ ..

بخصوص مصاريف التحويل بنك التابع لسليوشن حيأخذ منك حوالي 21$ في عدم وجود وسيط اما في حالة وجود وسيط ممكن يتم خصم ايضا 30$
ممكن حضرتك تسأل دعم الشركة عن البنوك اللي بتتعامل مع بنك سليوشن مباشرة حتي تتجنب البنك الوسيط..

حل افضل ممكن حضرتك بعد ماتفتح حساب في البنك تعمل ايداع بالفيزا نت ومصاريفها بتكون اقل ومفيش بنك وسيط بس ضع في حسبانك انك في حالة الايداع بالفيزا لا يمكنك سحب ارباح الا بعد شهر من تاريخ الايداع بالاضافه انك ستقوم بالسحب علي الفيزا ايضا لانها هي وسيلة الايداع... في حالة الايداع عن طريق البنك يمكنك سحب في اي وقت..

بخصوص نقطة الاسكالبينج الشركة ذكره هذه النقطه في موقعها ولكن لم اسمع عن احد اشتكي من هذه النقطة فبل ذلك..

بالتوفيق واتمني ان اكون اوضحت لك كل النقاط

التوقيع

افتح حساب تحت وكالة موقع اف اكس كوميشن مع شركة اف اكس دي دي واحصل علي 6 دولار علي اللوت اسبوعيا من الرابط ادناه

http://bit.ly/FXDD-Cashback

افتح حساب تحت وكالة موقع اف اكس كوميشن مع اكسنس واحصل علي اعلي عمولات تداول مرتجعة 3 دولار علي اللوت اسبوعيا من الرابط ادناه

http://bit.ly/Exnesscashback2

افتح حساب تحت وكالة موقع اف اكس كوميشن مع تيك ميل واحصل علي اعلي عمولات تداول مرتجعة 6 دولار علي اللوت اسبوعيا من الرابط ادناه

https://bit.ly/Tickmill-Cashback

افتح حساب تحت وكالة موقع اف اكس كوميشن مع اكس ام واحصل علي اعلي عمولات تداول مرتجعة 6 دولار علي اللوت اسبوعيا من الرابط ادناه

http://bit.ly/xmcashback

افتح حساب تحت وكالة موقع اف اكس كوميشن مع إيكويتي واحصل علي اعلي عمولات تداول مرتجعة 3.5 دولار علي اللوت اسبوعيا من الرابط ادناه

Equiti Group

عرض البوم صور FXCommission.com  
قديم 09-12-2011, 05:46 PM
FXCommission.com FXCommission.com غير متواجد حالياً
مشرف

وعليكم السلام ورحمة الله

اهلا بك اخي الفاضل..

بخصوص مصاريف التحويل بنك التابع لسليوشن حيأخذ منك حوالي 21$ في عدم وجود وسيط اما في حالة وجود وسيط ممكن يتم خصم ايضا 30$
ممكن حضرتك تسأل دعم الشركة عن البنوك اللي بتتعامل مع بنك سليوشن مباشرة حتي تتجنب البنك الوسيط..

حل افضل ممكن حضرتك بعد ماتفتح حساب في البنك تعمل ايداع بالفيزا نت ومصاريفها بتكون اقل ومفيش بنك وسيط بس ضع في حسبانك انك في حالة الايداع بالفيزا لا يمكنك سحب ارباح الا بعد شهر من تاريخ الايداع بالاضافه انك ستقوم بالسحب علي الفيزا ايضا لانها هي وسيلة الايداع... في حالة الايداع عن طريق البنك يمكنك سحب في اي وقت..

بخصوص نقطة الاسكالبينج الشركة ذكره هذه النقطه في موقعها ولكن لم اسمع عن احد اشتكي من هذه النقطة فبل ذلك..

قديم 09-12-2011, 09:00 PM   المشاركة رقم: 3
الكاتب
mazen107
عضو نشيط
الصورة الرمزية mazen107

البيانات

الإتصالات
الحالة:
mazen107 غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FXcommission نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
وعليكم السلام ورحمة الله

اهلا بك اخي الفاضل..

حضرتك هو الـ 21$ دى ثابتة على اى مبلغ كبير او صغير .. أما موضوع الوسيط هذا لا اعلم شيئاً عنة ولم افهم ما يقصد به . يعنى مش المفروض التعامل بين البنك الاهلى والشركة مباشرة .. سامحنى على جهلى

معلش انا هتعب حضرتك معايا .. بس سامحنى .. يعنى بعد فتح الحساب فى البنك اطلب فيزا نت ولا ايه ؟؟!! انا حاسس انى بسأل اسئلة ساذجة
بالنسبة لسحب الارباح بيكون بعد شهر بعد الايداع ... تمام جداً ،، طيب بالنسبة للسحب بعد كده بيكون له وقت او قيود ام اول مرة فقط

اخر حاجة السحب بالفيزا .. ازاى ؟؟!! يعنى اطلب من الشركة السحب على الفيزا ويتم التحويل اليها واسحب فلوسى عادى من البنك

هى ممكن تكون اسئلة تافهه .. بس للاسف انا لم اتعامل مع البنوك قط
وشكراً لحلمك

بعض الاستفسارات فى الاقتباس مع خالص الشكر

التوقيع

ملايين الحسنات في 9 كلمات

(اللهم اغفر للمسلمين والمسلمات والمؤمنين والمؤمنات الاحياء منهم والاموات)

وقال رسول الله صلى الله عليه وسلم
(من استغفر للمؤمنين والمؤمنات كتب الله له بكل مؤمن ومؤمنة حسنة ).. صحيح الجامع

عرض البوم صور mazen107  
قديم 09-12-2011, 09:00 PM
mazen107 mazen107 غير متواجد حالياً
عضو نشيط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة FXcommission نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
وعليكم السلام ورحمة الله

اهلا بك اخي الفاضل..

حضرتك هو الـ 21$ دى ثابتة على اى مبلغ كبير او صغير .. أما موضوع الوسيط هذا لا اعلم شيئاً عنة ولم افهم ما يقصد به . يعنى مش المفروض التعامل بين البنك الاهلى والشركة مباشرة .. سامحنى على جهلى

معلش انا هتعب حضرتك معايا .. بس سامحنى .. يعنى بعد فتح الحساب فى البنك اطلب فيزا نت ولا ايه ؟؟!! انا حاسس انى بسأل اسئلة ساذجة
بالنسبة لسحب الارباح بيكون بعد شهر بعد الايداع ... تمام جداً ،، طيب بالنسبة للسحب بعد كده بيكون له وقت او قيود ام اول مرة فقط

اخر حاجة السحب بالفيزا .. ازاى ؟؟!! يعنى اطلب من الشركة السحب على الفيزا ويتم التحويل اليها واسحب فلوسى عادى من البنك

هى ممكن تكون اسئلة تافهه .. بس للاسف انا لم اتعامل مع البنوك قط
وشكراً لحلمك

بعض الاستفسارات فى الاقتباس مع خالص الشكر

قديم 09-12-2011, 11:59 PM   المشاركة رقم: 4
الكاتب
FXCommission.com
مشرف
الصورة الرمزية FXCommission.com

البيانات

الإتصالات
الحالة:
FXCommission.com غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

لا عليك اخي الفاضل سوف اجيب علي تساؤلاتك في اي وقت..

بخصوص ال 21$ تقريبا بتكون ثابته علي اي مبلغ كبير او صغير وحضرتك ممكن تسأل خدمة العملاء للبنك الاهلي وهو حيفيدك في النقطة دي ..

اما بخصوص بنك الوسيط .. معناها ان لو البنك اللي بيتعامل مع اف اكس سليوشن بيتعامل مباشر مع البنك الاهلي مش حيتم استعانه ببنك وسيط اما لو مش بيتعامل مباشرة معه البنك الاهلي حيتعامل مع بنك وسيط اللي بدوره حيتعامل مع بنك الخاص بسليوشن لذلك سوف يأخذ منك عمولة...

بعد لما حضرتك حتفتح حساب في البنك حتقولهم انا عايز اعمل فيزا نت وحيعملوهالك عادي وبعد الشهر تسحب زي ماتحب ..

بخصوص كيفية السحب.. حضرتك بيكون في استمارة طلب سحب ارباح في موقع الشركة حضرتك بتملئها وطبعا بتحط رقم الفيزا ورقم حسابك في سليوشن والبيانات المطلوبة وبيتم تحويل الارباح علي الفيزا تقريبا خلال يوم عمل...

اتمني ان اكون قد اجبت علي استفساراتك..

ولكن دعني اقدم لك ايضا شركة محترمة جدا وهي شركة امانة كابيتال واف اكس كوميشن تقدم لها عمولة 0.6 لوت وهي شركة لبنانية اعتقد ان وسيلة الدفع معها افضل لك وايضا بونص 10% علي الايداع وممكن تفتح ب 200$ مثلا
برجاء مراجعة موضوعها من ادناه
افتح حسابك الاسلامى مع AmanaCapital تحت رعاية اف اكس كوميشن واحصل علي ربح 0.6 لوت

بالتوفيق وتحت امرك في اي استفسار

التوقيع

افتح حساب تحت وكالة موقع اف اكس كوميشن مع شركة اف اكس دي دي واحصل علي 6 دولار علي اللوت اسبوعيا من الرابط ادناه

http://bit.ly/FXDD-Cashback

افتح حساب تحت وكالة موقع اف اكس كوميشن مع اكسنس واحصل علي اعلي عمولات تداول مرتجعة 3 دولار علي اللوت اسبوعيا من الرابط ادناه

http://bit.ly/Exnesscashback2

افتح حساب تحت وكالة موقع اف اكس كوميشن مع تيك ميل واحصل علي اعلي عمولات تداول مرتجعة 6 دولار علي اللوت اسبوعيا من الرابط ادناه

https://bit.ly/Tickmill-Cashback

افتح حساب تحت وكالة موقع اف اكس كوميشن مع اكس ام واحصل علي اعلي عمولات تداول مرتجعة 6 دولار علي اللوت اسبوعيا من الرابط ادناه

http://bit.ly/xmcashback

افتح حساب تحت وكالة موقع اف اكس كوميشن مع إيكويتي واحصل علي اعلي عمولات تداول مرتجعة 3.5 دولار علي اللوت اسبوعيا من الرابط ادناه

Equiti Group

عرض البوم صور FXCommission.com  
قديم 09-12-2011, 11:59 PM
FXCommission.com FXCommission.com غير متواجد حالياً
مشرف

لا عليك اخي الفاضل سوف اجيب علي تساؤلاتك في اي وقت..

بخصوص ال 21$ تقريبا بتكون ثابته علي اي مبلغ كبير او صغير وحضرتك ممكن تسأل خدمة العملاء للبنك الاهلي وهو حيفيدك في النقطة دي ..

اما بخصوص بنك الوسيط .. معناها ان لو البنك اللي بيتعامل مع اف اكس سليوشن بيتعامل مباشر مع البنك الاهلي مش حيتم استعانه ببنك وسيط اما لو مش بيتعامل مباشرة معه البنك الاهلي حيتعامل مع بنك وسيط اللي بدوره حيتعامل مع بنك الخاص بسليوشن لذلك سوف يأخذ منك عمولة...

بعد لما حضرتك حتفتح حساب في البنك حتقولهم انا عايز اعمل فيزا نت وحيعملوهالك عادي وبعد الشهر تسحب زي ماتحب ..

بخصوص كيفية السحب.. حضرتك بيكون في استمارة طلب سحب ارباح في موقع الشركة حضرتك بتملئها وطبعا بتحط رقم الفيزا ورقم حسابك في سليوشن والبيانات المطلوبة وبيتم تحويل الارباح علي الفيزا تقريبا خلال يوم عمل...

اتمني ان اكون قد اجبت علي استفساراتك..

ولكن دعني اقدم لك ايضا شركة محترمة جدا وهي شركة امانة كابيتال واف اكس كوميشن تقدم لها عمولة 0.6 لوت وهي شركة لبنانية اعتقد ان وسيلة الدفع معها افضل لك وايضا بونص 10% علي الايداع وممكن تفتح ب 200$ مثلا
برجاء مراجعة موضوعها من ادناه
افتح حسابك الاسلامى مع AmanaCapital تحت رعاية اف اكس كوميشن واحصل علي ربح 0.6 لوت

بالتوفيق وتحت امرك في اي استفسار